Denníček (12)
Kinodeník 2024
Jeden gol - Kino Art
Ferrari - Cinema City Velký Špalíček
Porco Rosso - Kino Art
Poor Things - Cinema City Velký Špaliček
Dream Scenario - Kino Art
Bastard - Kino Art
Tání - Kino MAT
Hotel Palace - Kino Art
Jeden zivot - Cinema City Velký Špalíček
Argille - Cinema City Velký Špalíček
The Iron Claw - Cinema City Velký Špalíček
Pianista - Cinema City Velký Špalíček
Zóna zájmu - Cinema City Velký Špalíček
Bob Marley: One Love - Cinema City Velký Špalíček
The Holdovers - Cinema City Velký Špalíček
Dune 2 - Cinema City Flora (IMAX)
Manželé Stodolovi - Cinema City Velký Špalíček
Mean Girls - Cinema City Velký Špalíček
Dune 2 - Cinema City Olympia
Civil War - Cinépolis Vivi Imperio (Santiago de Chile)
Fall Guy - Cinema City Velký Špalíček
Kinodeník 2023 war year II
M3gan - Cinema City Olympia
The Doors - Kino Art
Babylon - Cinema City Nový Špalíček
Babylon - Cinema City Olympia Dolby atmos
Někdo klepe na dveře - Cinema City Nový Špalíček
Titanic (3D,HFR) - Cinema City Olympia
Whale - Scala
Antman and Was Quantumania - Cinema City Olympia
Whale - Cinema City Olympia
Creed III - Cinema City Nový Špalíček
My deti ze stanice ZOO - Scala
Dungeons and Dragons - Cinema City Olympia
John Wick 4 - Cinema City Olympia
Guardians of The Galaxy 3 - AMC Burbank IMAX, LA
Evil Dead Rise - AMC Century City 15, LA
Invalida - Kino Art
Aftersun - Kino Art
Spider man Napric paralelnimi svety - Kino Art
Indiana Jones 5 - Cinema City Olympia
Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One - Cinema City Olympia
Barbie - Cinema City Olympia
Oppenheimer - Cinema City Flora (IMAX, 70mm)
Mluv se mnou - Cinema City Olympia
#anaismissing - Kino Art
Gran Turismo - Cinema City Olympia
Pavučina - Cinema City Velký Špalíček
Strays - AMC Americana at Brand 18, LA
Golda - Kino Art
Dumb Money - Cinema City Velký Špalíček
Saw X - Cinema City Velký Špalíček
The Creator - Cinema City Velký Špalíček
Úsvit - Cinema City Velký Špalíček
Bod Obnovy - Cinema City Velký Špalíček
Hranice - Kino Art
Anatomie pádu - Cinema City Velký Špalíček
Killers of the Flower Moon - Cinema City Olympia
Bratři - Cinema City Velký Špalíček
Přišla v noci - Cinema City Velký Špalíček
Akira - Cinema City Velký Špalíček
Karaoke Blues - Cinema City Velký Špalíček
Napoleon - Cinema City Velký Špalíček
Thanksgiving - ODEON Luxe Acton (London, UK)
How to have Sex - Cinema City Velký Špalíček
Godzilla minus one - Cinema City Velký Šplíček
Banshees of Inisherin - Lucerna Brno
Letani pro zacatecniky - Kino Art
Tři mušketýři Daartagnan - Kino Art
Wonka - Cinema City Flora (IMAX)
——-
Můj TOP 5 kino filmů za rok 2023 v abecedním pořadí.
Babylon - Loveletter Hollywoodu, který tento rok tak slavně zkapal. Pro mě bezchybný film, na který jsem šel hned po skončení ještě jednou. I slzička ukápla. Na druhou stranu není to film pro každého a dovedu si představit, že mnoho lidí ho může těžce odzívat, no za mě jde o dokonalé dílo.
Hranice - “Odkud pochází zlo? Nooo z vnitra, dobrý den!” - Můj oblíbený soundpiece z podcastu Čelisti sedí krásně na tuto dvouhodinovou přehlídku lidské odpornosti. Tekuté zlo v surově realistickém stylu Agnieszky Holland. Nejintenzivnější kino zážitek roku.
Killers of the Flower Moon - Taková ta Hollywoodská epika typu There Will Be Blood. Rasismus, chamtivost a genocida v tří a půl hodinovém monumentálním představení Martina Scorseseho. Jsem rád, že mu to ten Apple zatáhl, protože v rámci klasického studiového systému by film asi nikdy nevznikl. DiCaprio je samozřejmě výborný, ale nejvíc mě nadchl Jesse Plemons. Ten si pro sebe krade každou scénu, včetně těch co má s DiCapriem.
“I was sent down (...) to see about these murders”
“See what about 'em?”
“Well see who's doing it”
Top.
Oppenheimer - Velmi profesorské, chladné, ale byl jsem na 70mm IMAX projekci, a když vám do hlavy bijí basy jak v Berghainu a obraz vás totálně objímá v prostoru, tak prostě jen sedíte, čumíte a milujete každou vteřinu. Věřím, že až si to člověk pustí doma vyplavou na povrch různé problémy jako když Oppiemu v půlce dost spadne řetěz, no vzhledem k té formální výjimečnosti film ve své TOP prostě nemůžu opomenout.
Talk to Me - V osobní TOPce mám většinou jeden horor. Talk to Me je ještě lepší než Barbarian z minulého roku. Originální nápad, skvělé řemeslo a intenzivní hodina a půl, která si nepotřebuje vypomáhat lacinými lekačkami. Pro milovníky hororu naprostá lahůdka a povinnost. Divácký zážitek tradičně umocní, když si o filmu nebudete dopředu zjišťovat info.
Kinodeník 2022 covid year III, war year I
Kingsman: První mise - Cinema City Slovanský dům
Pán prstenů: Společenstvo prstenu (prodloužená verze) - Kino MAT
Na cestě (Mentalni hygiena) - Edison Film Hub
Pulp Fiction (35mm) - Kino MAT
Vřískot (2022) - Cinema City Nový Smíchov
Cmon Cmon - Kino Světozor
Tygři - Kino MAT
Zlato - Kino MAT
Ulička přízraků - Kino MAT
Dead Man (Mentální hygiena) - Edison Filmhub
Saló aneb 120 dnů sodomy - Kino Aero
Moonfall - Cinema City Nový Smíchov
U Petrovových řádí chřipka (Východní přísliby) - Edison Filmhub
Moucha - Kino MAT
Batman (IMAX) - Cinema City Flora
Pán prstenů: Dvě věže (Prodloužená verze) - Kino MAT
Agent 69 Jensen: Ve znamení štíra (Festival otrleho diváka) - Kino Aero
Ztracené město - Cinema City Nový Smíchov
Poslední závod - Cinema City Nový Smíchov
Seveřan - Edison film hub (Mentální hygiena)
Vyšehrad: Fylm - Cinema City Nový Smíchov
Doctor Strange - Cinema City Nový Smíchov
Top Gun: Maverick - Cinema City Velký Špalíček
Co jsme komu všichni udělali - Cinema City Velký Špalíček
1492: Dobyti raje - Kino MAT
Nenavist - Edison film hub (mentalni hygiena)
Elvis - Cinema City Nový Smíchov
Party Harder: Summer Massacre - Cinema City Nový Smíchov
Thor: Love and Thunder - Olympia Brno
Banger - Světozor (Sary Vary)
Černý telefón - Cinema City Flora
Ghost Dog: Cesta samuraje - Kino Svetozor
Misery nechce zemřít - Kino MAT
Top Gun: Maverick - Cinema City Olympia (Dolby Atmos)
Apokalypsa: Final Cut - Kino MAT
Bullet Train - (IMAX) Cinema City Flora
Men - Cinema City Nový Smíchov
Nope - (IMAX) Cinema City Flora
Čelisti - (IMAX) Cinema City Flora
Jan Žižka - Cinema City Flora
Arvéd - Světozor
Moonage Daydream - (IMAX) Cinema City Flora
To nic, drahá - (Mentalni hygiena) Edison FilmHub
Banger - Cinema City Velký Špalíček
Avatar - (IMAX 3D) Cinema City Flora
Trojuhelník smutku - Kino pilotů
Úšměv - Cinema City Nový Smíchov
Black Adam - Cinema City Nový Smíchov
Válečnice - Cinema City Nový Smíchov
Vražda v londyne - Kino Přítomnost
Misie - Kino MAT
Hranice lásky - Kino MAT
Black Panther 2 - Cinema City Olympia
Zuřící býk - Kino MAT
Mys hrůzy - Kino MAT
Menu - Cinema City Nový Smíchov
Svatý pavouk - Kino Lucerna
Fabelmanovi - Edison Hub (Mentalni hygiena)
Das Boot - Kino Aero
Šílená noc - Cinema City Nový Špalíček
Avatar: The Way of Water - CinemaCity Flora (imax)
Avatar: The Way of Water - Cinema City Olympia 3D
——————
Můj filmový TOP 5 za rok 2022 v abecedním pořadí:
Athena (Romain Gavras) - Trošku Bídníci, trošku Nenávist a trošku klip od MIA. Rodinné drama rozehrané na pozadí začínající občanské války ve Francii. Moc jsem od toho nečekal, ale o to víc se mi Athena líbila. Zapojení neherců, obrovské davové scény, hodně praktických efektů - to vše přispívá k vytvoření syrového a imerzivního filmového zážitku. Silně doporučuji zhlédnout i Making of, které vám po skončení filmu Netflix nabídne.
Avatar: The Way of Water (James Cameron) - Je to kýčovitý, občas dost cringe, bere se to strašně vážně, ale vypadá to naprosto skvostně, emoce to dávkuje dokonale a když přistoupíte na to, že jde zkrátka o čistokrevný blockbuster, kterých se už na úkor všemožných kastrátů od Marvelu netočí mnoho, budete naprosto spokojení. Děkujte za Camerona a běžte na to několikrát, nejlíp do IMAXU, ať natočí další díly.
BANGER. (Adam Sedlák) - V rámci tuzemských filmů celkem zázrak. Pražský Barry Lyndon s nejlepším sidekickem v podání youtubera (sic!) Marsella Bendiga. Autentický vhled do subkultury wannabe rapperů a řekl bych i celkově pražského nočního života. Co se týče závěru, tak se přidám k těm, kterým vadí zbytečné moralizovaní, ale to je jen malá výtka. Celkově si za posledních několik let nepamatuju zajímavější český film.
Barbarian (Zach Cregger) - K tomuto filmu toho moc psát nechci. Čím míň víte, tím líp. Takže snad jen to, že pokud bych měl doporučit jen jedinou věc z minulého roku, bude to právě Barbarian. K vidění na Disney+.
Elvis (Baz Luhrmann) - Miluju filmy Baze Luhrmanna a Elvis není výjimkou. Film dělaný pro kino, který na TV nebude mít ani zdaleka takový dopad. Opulentní audiovizuál, extrémní střih a skvělý Austin Butler. Nestává se mi často, aby mi při filmu v kině běhal mráz po zádech, ale přesně kvůli tomu pocitu do kina chodím. Díky Luhrmannovi jsem zase po letech ten pocit mohl zažít.
Kinodeník 2021 covid year II
Rytiri spravedlnosti (25.5.21 presne 8 mesicu na den od Corpus Kristi) -Kino MAT
Tiché místo: Part II - Cinema City Slovanský dům
Žaluji! - Kino Pilotů
Před úsvitem - Kino Aero
Před soumrakem - Kino Aero
Před půlnocí - Kino Aero
Rozhněvaný muž - Kino MAT
Sebevražedný oddíl (2021) - Cinestar Anděl
Shoky & Morthy - Cinema City Nový Smíchov
Free Guy - Cinema City Nový Smíchov
Enter the Void - Kino Aero
Lux Aeterna - Kino Světozor
Nejhorsi clovek na svete - Kino Světozor
Shang-Chi a legenda o deseti prstenech - Cinema City Nový Smíchov
Zhoubne zlo - Cinema City Nový Smíchov
Neni čas zemřít (imax) - Cinema City Flora
Titan - Edison Film Hub
Quo vadis, Aida? - Kino Světozor
Mysi patri do nebe - Cinema City Nový Smíchov
Duna - Cinema City Flora
Posledni souboj - Kino MAT
Duna (dolby atmos) - Cinema City Chodov
Eternals - Cinema City Nový Smíchov
Poslední noc v SOHO - Cinema City Nový Smíchov
Francouzska depese - Kino MAT
Klan Gucci - Edison Film Hub
Bod varu - Kino Světozor
Benedetta - Cinema City Novy Smichov
Spider man 3 - Cinema City Novy Smichov
Matrix 4 - Sala Augusta (Mallorca)
Se zpožděním, ale přece. Pět nejlepších filmů, které jsem v roce 2021 viděl v kině. Abecedně:
Bod varu - Autentická sonda do chodu luxusní restaurace. Hektické, nenechá vydechnout - stejně jako práce v hospitality. A pokud jste neměli to štěstí pracovat ve zmíněném oboru, tak nebudete věřit, že se veškeré ty situace - ať už jsou na první pohled jakkoliv over the top - vážně dějí.
Duna - Nutno vidět v IMAX nebo minimálně v normálním kině (stále běží např. v Cinema City). Pro mě dokonalý velkofilm ve všech ohledech, těším se na pokračování.
Poslední souboj - Komornější Ridley Scott, ale skvělé od začátku do konce. Tzv. Me too ve středověku.
Quo Vadis Aida - Srebrenický masakr a co mu předcházelo. Podobně imerzivní a hektické jak Bod Varu, ale stakes are much higher samozřejmě.
Titan - Pokud si myslíte, že rozdýcháte scénu s potratem prováděným pletací jehlicí, tak se připravte na vroucí rodinné drama o lásce mezi synem a otcem... a dcerou.. a hasičema.. a hasičskejma autama. A nebo taky ne.
Obrázek je z filmu Titan.
Kinodeník 2020 covid year
Po přečtení spalte (35mm)
Parazit (Kino doma/online Aero)
Malá lež (Kino doma/online Aero)
Tenet (imax) x2
Best of 2019
Tento rok jsem byl 52x v kině... ani se mi nechce počítat, kolik mě to stálo 😅. No každopádně toto z těch 52 filmů (plus Netflix) doporučuju. A hned za tím to samé se seriály.
Filmy:
Jižní vítr (Južni vetar, Srbsko) - Geniální balkánská gangsterka. Pokud vám Irishman připadal nudnej a zkostnatělej, toto je film pro vás. 🐷🔫
Beats (VB) - Bratrská láska, svoboda, techno, skotská angličtina. Kdo má rád ravy, zamiluje se na první zhlédnutí. 👬💊
Parazit (Gisaengchung, Jižní Korea) - O tomto je nejlepší vědět co nejméně, ale je potřeba to vidět! 👨👩👧👦🔪
Tenkrát v Hollywoodu (Once Upon a Time in Hollywood, USA) - Pro mě dokonalé ve všech ohledech, leč ne pro každého. Přinejmenším před zhlédnutím doporučuju na wiki načíst něco málo o Sharon Tate a Manson Family. 🎬🤰
Manželská historie (Marriage Story, USA) - Pokud v brzké době plánujete svatbu, tak se tomu asi vyhněte. Jinak je to skvělá studie rozvodu, který statisticky čeká každého druhého z vás... tak aspoň uvidíte, do čeho jdete 😁. 👪👩👦
Hnüs (The Dirt, USA) - Životopisný film o kapele Mötley Crüe - sex, drogy a metal. Žádná kastrace jakou předvedl sračkózní Bohemian Rhapsody. 🎸💉
Seriály:
Euforie (Euphoria, USA) - Skins na koksu, mku a fentanylu zároveň. 💊💉
Černobyl (Chernobyl, USA/VB) - Skvělá bromance odehrávající se na pozadí jedné jaderné katastrofy. 👨❤️👨🎇
Kominského metoda 2. série (The Kominsky method, USA) - Seriál s léčivým účinkem. Je to sranda, zahřeje to u srdce... skvělé na deprese! Lidem nad 60 by se to mělo dávat na předpis. 👴🏻👵🏻
Hlava 22 (Catch-22, USA) - Americký Švejk bez Švejka, ale zato se skvělým Yossarianem. Nechybí hvězdná camea. 🛫🙇♂️
The Boys (USA) - Jak by fungovali Avengers, kdyby je vlastnil Agrofert. 🦸♂️💣
Kinodeník 2019
Šampióni (La Pellicula)
Fotbal v kině: Man U. vs Liverpool
Na jejich bedrech (Jeden svet)
Bratri Okamurove (Jeden svet)
Reds do toho! (Jeden svet)
#FollowMe (Jeden svet)
Manželské etudy: Nová generace
Once upon a time in Hollywood (premiera svetozor)
Toy Story 4 (nevidel do konce kvuli dabingu)
Smrt krásných srnců (kasárny karlín letní kino)
Once upon a time in Hollywood
Čelisti uvádí: Kulový blesk (aero)
Scary Stories to tell in the dark (haloween night)
Zombieland 2 (haloween night)
It Chapter 2 (haloween night)
Terminátor: Temný osud (UPP)
Ford vs Ferrari (le mans 66)
Amnestie (slavnostní promítaní 17. listopad)
Star Wars IX
Kinodeník 2018
Black Panther (Pattaya, Thajsko)
Tomb Raider (Bangkok)
O otcích a synech (Jeden svět)
Ready Player One (imax, bratislava)
Most! (Serial Killer Festival)
Ant man and the wasp (east hampton, NY)
Mission Impossible Fallout (NYC, NY)
Alpha (Ba)
Tehránské tabu (scala bar)
Kinodeník 2017
Naušika z Větrného údolí (Scala festival)
12 úkolů pro Asterixe (Kinomix Scala)
Dunkirk (East Hampton, NY)
mother! (brooklyn, ny)
Blade Runner 2049 (Bratislava)
Earth: Den na zázračné planetě (Bratislava)
Star Wars 7: Last Jedi (imax ba) x2
Kinodeník 2016
Deadpool (Kodaň)
Kapitán Amerika: Občanská válka
Sully (East hampton, NY)
Doctor Strange (bratislava)
Fantasticka zvirata (ba)
Rogue One (Imax, BA) 2x
Kinodeník 2015
Inside Out (acm, nyc)
Straight Outta of Compton (nyc)
The Visit (nyc)
Kinodeník 2014
Špinavý trik
Vejška
LEGO příběh
Prince Avalanche (Scala naslepo)
Festival otrlého diváka: Klauni zabijáci
TRON: Legacy (Audiovize)
Spring Breakers (Audiovize)
Captain America: Návrat prvního Avengera
22 jump street (Montauk, NY)
Usvit planety opic [Montauk, NY]
Zelvi ninja (montauk, ny)
Guardians of the Galaxy (montauk, ny)
Tusk (Los Angeles, CA)
Maze Runner (NYC, NY)
Boxtrolls (Nyc,ny)