Reklama

Reklama

Vychováni vlky

(seriál)
  • USA Raised by Wolves
Trailer 2
USA, (2020–2022), 14 h 58 min (Minutáž: 42–56 min)

Tvorcovia:

Aaron Guzikowski
(ďalšie profesie)

Série(2) / Epizódy(18)

Obsahy(1)

Sci-fi seriál Vychováni vlky od mistrného vypravěče a filmového tvůrce Ridleyho Scotta pojednává o dvou androidech – Otci a Matce – pověřených výchovou lidských dětí na tajemné panenské planetě. Když začnou náboženské rozdíly ohrožovat soudržnost rozrůstající se kolonie lidí, androidi zjistí, že ovládat lidskou víru je zrádný a obtížný úkol. (HBO Europe)

(viac)

Diskusia

Eodeon

Eodeon (hodnotenie, recenzie)

mm13

netroufám si odhadovat. a bylo by dobré i u celé řady jiných seriálů znát poměr legálních předplatitelů vs ilegálních stahovačů, ale k takovým datům přístup těžko kdy získáme.

mm13

mm13 (hodnotenie, recenzie)

Eodeon

By ma zaujímalo, aké percento "fanúšikov" z tej e-mail kampane to pozeralo cez HBO. Inak povedané: koľkí z nich idú tlačiť štúdio do pokračovania, len aby si to znova ukradli. :D

na príspevok reagoval Eodeon

Eodeon

Eodeon (hodnotenie, recenzie)

slyšel jsem, není to překvapení, přesto mě to mrzí. byl to nejodvážnější, nejoriginálnější a snad jistým způsobem i nejlepší seriál svého žánru aktuálně ve výrobě. dobrých sci-fi je málo a teď ještě méně. třeba pomůže e-mailová kampaň fanoušků, ale velké naděje bych tomu nedával.

na príspevok reagoval mm13

LizianShaw

LizianShaw (hodnotenie, recenzie)

Škoda. A že zrovna pro mě to bylo jedno z těch vydařenějších sci-fi, obzvláště první série byla mimo finále perfektní.

Ani si nepamatuju, jestli to skončilo cliffhangerem.

minduton

minduton (hodnotenie, recenzie)

Ridley Scott se musel snad zbláznit nebo co. Horší slátaninu už jsem dlouho neviděl. Nemá to žádnou myšlenku ani logiku, vše jen na efekt a na ohromení.

LizianShaw

LizianShaw (hodnotenie, recenzie)

movieband

Vůbec jsem nevěděl, že se jí dočkáme tak brzo :)

Příští rok se zatím těším na Jacka Reachera, Raised by Wolves a Bobu Fetta (mimo jasné komiksovky).

na príspevok reagoval movieband

Spiker01

Spiker01 (hodnotenie, recenzie)

SteewCZ

Zrovna jsem konečně dokoukal a za mě je teda hodnocení úplně akurátní. Druhá bude mít vyšší, protože to hodně lidí vzdalo. Ale snad bude i lepší.

SteewCZ

SteewCZ (hodnotenie, recenzie)

Quint

Absolutně souhlasím. Hrozně moc mě mrzí to celkem nízké hodnocení, podle mě si zaslouží vyšší, ježto prostě je to něco jiného, temného a má to celkem grády a koule zabřednout do pořádného mysteriózna. 

na príspevok reagoval Spiker01

L_O_U_S

L_O_U_S (hodnotenie, recenzie)

Hele, možná jsem nevšímavý divák, ale odkud se vzaly ty destičky, co tak připomínají Rorschachovy obrázky, v deváté epizodě?

LizianShaw

LizianShaw (hodnotenie, recenzie)

Tak když má Ridley tolik jiných projektů, zajímalo by mě, jestli se nějak bude podílet na druhé sérii.

Jestli ne, aspoň se do něj lidi přestanou strefovat, že to je všechno jeho vina.

Ví někdo, jak se podílel na první sérii? Vím, že režíroval první dva díly, ale asi také pomohl vymyslet svět a myšlenku seriálu, nebo to vše udělal Guzikowski?

merit1

merit1 (hodnotenie, recenzie)

Quint

Pokiaľ by to bol Red Dwarf, nadsázku beriem bez problémov :). Aby som to vysvetlila. Mňa už trochu unavuje opakujúci sa scenár s vonkajším nepriateľom. Sú na ňom postavené takmer všetky filmy. Prvá polovica seriálu mi dala nádej, že konečne budeme svedkami “boja” priamo v spoločnosti. Myslím si totiž, že filmy odrážajú skutočný stav a všetky monštrá a nepriatelia z iných svetov vlastne len zosobňujú našu neistotu a túžbu po záchrane. Ale tú si môžeme vybojovať len sami ( trochu som sa nechala uniesť, sorry :)). Čo sa planéty týka, je to asi dôvod, prečo si možno pozriem aj druhu sériu. Súhlasím s tebou, že tu by sa to mohlo uberať zaujímavým spôsobom. Len mám strach práve z Lost efektu, že záhady ostanú buď nevysvetlené, alebo ich objasnenie bude tak prekombinované, až ma nebude vôbec zaujímať. 

na príspevok reagoval Majo.evans

Uživateľ Prometheus69 zmazal svoj príspevok.

Yoshitsune

Yoshitsune (hodnotenie, recenzie)

Když Ridley Scott, před mnoha lety prohlásil, že ho hodně inspiruje H. P. Lovecraft a že by chtěl natočit, něco co by se neslo v duchu jeho povídek, kdo by řekl že to bude zrovna tenhle seriál. A ten Lovecraft je tady fakt znát. 

Quint

Quint (hodnotenie, recenzie)

merit1

Nepřijde mi, že by ten děj směřoval čistě k boji s létajícím hadem. Jestli ses těšila na hlubší poznávání historie planety, tak o tom podle mě druhá série právě bude. Ten konec otevřel hodně otázek ohledně zdejší mytologie.

Někdo to tu přirovnával k Lostu. Těch podobností je tu skutečně docela dost. Celá ta planeta je v podstatě Abramsova nechvalně známá „mystery box“ (v Ridleyversu), kterou tvůrci zatím jen pootevřeli. Jádro planety nejspíš bude něco jako srdce ostrova v Lostu, zatímco létající had trochu připomíná kouřové monstrum (podle tvůrců jeho zrození reaktivovalo dosud deaktivovanou planetu). Vypadá to, že na tý planetě dřímá nějaká neznámá síla, dost možná umělá inteligence, která řídí tamější (de)evoluci a která v Matce spustila program k výrobě dítěte skrz „3D tisk“. Ty plazící se podzemní mutanti jsou pravděpodobně potomci lidí, kteří planetu dřív obývali a z nějakýho důvodu se ukryli pod zem, kde zdegenerovali. Mě na tom právě baví, jak je to úžasně ujetý a kouzelně překombinovaný. Je třeba to brát trochu s nadsázkou. :-)

na príspevok reagoval merit1, SteewCZ

Majo.evans

Majo.evans (hodnotenie, recenzie)

Čudná miniséria.Začiatok bol celkom dobrý,aj keď neviem čo tam stále pchajú nejaké náboženstvo,to mohol dať čisto len androidov a ľudstvo.Ale aj keď.Ten začiatok celkom fajn a potom ako keby sa nevedeli rozhodnúť čo točia,fanatici,ragnarovi zadrbalo,všetci veriaci  a potom ten veľký had....troška to pokazili....Inak,neviete či to bude mať aj druhú sériu a kedy ?

na príspevok reagoval Habansz

Xspy

Xspy (hodnotenie, recenzie)

Zatraceně to se na psaní scénáře střídali lidé na každé epizodě , nebo co jsem to proboha viděl ? Střet androidů s kolonizátory vyřešený během jednoho dílu a pak se ve zbytku poflakuje banda fanatiků s o nic moc fanatickymi stroji ...nakonec všichni začnou věřit a zmysl celého seriálu vyjde do prázdna ...Přitom na začátku byly karty rozdané tak dobře , ale jako by se ztratila nit o čem má tenhle seriál nakonec být ...

Prometheus69

Prometheus69 (hodnotenie, recenzie)

Habansz

Tak už vím... Kdo sponzoruje toho fanatického pošuka. 

Díky že jsi se pochlubil. 

To jsi tam šel 2x protože jsi u toho poprvé usnul? 0_o

Habansz

Habansz (hodnotenie, recenzie)

GreenK

Pochopil jsem dej a videl jsem i Promethea (v kine 2x) a stejne si stojim za tim, ze tady proste Scott placa paty pred devaty. Jako by mu v pulce ujela ruka a uz si s tim kazdy reziser mohl delat v podstate co chtel. Jako kdyz museli ve Star Wars z toho mala, co nepokazili v epizode 8 (moc toho nebylo) sesmolit nejakej pribeh do epizody 9 a i tak to nemelo hlavu, ani patu. Pritom stacilo se drzet toho, ze kdyz vychovavaji verici, spolu s ateisty, dopadne to naprosto jako na Zemi. Takhle to taky klidne mohlo skoncit a byl by to dustojnej konec, mel by myslenku. Hlubokou dokonce. Nakonec se ze serialu o Androidovi, co vychovava deti, stal serial o androidovi, ktery vychovava spolu s nimi i verici deti, o androidovi, ktery nejak prijde do jinace v simulaci. A vlastne uz je uplne jedno, kdo veri, nebo neveri. Nema to vliv na nic. Nekdo prestane a misto nej jinej zacne a dal se tim nebudeme zabyvat. Ten serial nema zadnou kostru.... krome tech hadich.

na príspevok reagoval Prometheus69

merit1

merit1 (hodnotenie, recenzie)

GreenK

Ak sa jedná o pokračovanie ( rozšírenie ) univerza Votrelec, malo to byť v premise uvedené. Nebola by som sa do seriálu púšťala. Pod rozvíjaním vzťahov som mala na mysli stret vierovyznaní a inteligencií ( ľudskej a umelej ) a zároveň schopnosť detí v nových podmienkach posúvať civilizáciu. Ja nehovorím, že toto všetko tam už nebude, ale len okrajovo a povrchne. Hlavnou témou bude … had.

GreenK

GreenK (hodnotenie, recenzie)

merit1

"Príchodom globálnej hrozby v podobe “lietajúceho votrelca” sa dej zúži prevažne na boj proti nemu. Chcela som vidieť budovanie kolónií, rozvíjanie vzťahov, spoznávanie planéty a jej zaniknutej civilizácie, pričom som verila, že pôjde o vysoko inteligentnú a sofistikovanú rasu. " Jestli chceš viděšt budování kolonie a tvoření vztahů, koukni se na The 100, není to špatný...každopádně, tenhle seriál nabízí mnohem více a ti, co si tu stěžují na mytologii a nesmyslnost asi nepochopili děj + neviděli Promethea (je tam stejný modrák, jako pak zdegeneroval na této planetě Keplar). A létající had (a nemyslím si, že se děj zůží na boj s ním, jak píšeš:D) je vzdáleným příbuzný dinosaurů, jejichž lebku v seriálu našli (a nebo vetřelců z Promethea, což byly taky hadi). Někdo tu psal, že seriál "LOSTovatí", to si nemyslím.

na príspevok reagoval merit1, Habansz

merit1

merit1 (hodnotenie, recenzie)

RavenSpector

Mne sa stará Duna páčila, má správnu lynchovsko-úchylnú atmosféru a výborný casting. Zatiaľ čo trailer na novú mi len potvrdil, že to bude další film cez kopirák... Arrival je top liga. Ešte snáď pol roka po videní som sa pokúšala myslieť nelineárne. Bez úspechu :D. 

RavenSpector

RavenSpector (hodnotenie, recenzie)

merit1

Máš naprostou pravdu. Proto jsem nadšený z filmů jako Sojuz, nebo First man. Sice nejde o sci-fi, ale jsou výborně oba zpracované. Z těch filmů je originální za poslední léta snad jen ten Arrival, nebo Tiché místo. Mimochodem Tenet mě taky docela dostal. V kině mě sice málem prasknuly bubínky, ale byla to jízda. Osobně se těším na novou Dunu. Ta vypadá hodně slušně podle okázek. Ty staré verze byly katastrofa. škoda, že se dost mluvilo o Hyperionu a skutek utek. Předloha je jednou z nejlepších space oper co znám a pro seriál, nebo několikadílný film od Jacksona jako dělaná. Ještě Foundation je u mě ve velkém očekávání. Taky nevypadá nejhůř zatím. To byla moje zamilované série v dětství. Dneska už spíš ten sofistikovanější Hyperion

na príspevok reagoval merit1

merit1

merit1 (hodnotenie, recenzie)

Prometheus69

Určite si nebol jediný, myslím, že aj film vznikol na základe fanúšikovského tlaku. Ale radšej takto, ako nekonečné množstvo sérií s upadajúcou kvalitou. Trochu sa to týka aj spomenutého Expanzu. Ešte stále je to dobrý seriál, ale čím viac sa sústreďuje na protomolekulu, tým viac skĺza do tuctovosti. Nedávno som premýšľala, že filmový svet sa začína správať úplne rovnako, ako seriálový. Už si ani nepamätám, kedy vznikol nový blockbuster, ktorý by nebol spinn-off, pokračovanie, obnovenie, remake... Zjavne tu máme buď scenáristickú krízu, alebo neochotu riskovať zo strany producentov. 

na príspevok reagoval RavenSpector

RavenSpector

RavenSpector (hodnotenie, recenzie)

merit1

Přesně tak. Asi po pátý díl se mě to líbilo hodně, protože to vypadalo, že to má Scott promyšlené, ale bohužel nemá. Jen se to už dál točí stále dokola a prakticky nic moc nevysvětluje. Proto mě to tak moc zklamalo. Rozjezd byl totiž parádní. Dál už to byla nuda. Takové Serenity mě bavilo mnohem víc a do konce. Škoda, že jsem byl jedinný a seriál zrušili. Film to už pak nezachránil.

na príspevok reagoval Prometheus69, merit1

pleba

pleba (hodnotenie, recenzie)

Proč tady pláčete nad závěrem? To chcete uzavřít děj v 10. epizodě? Už se teším na další sezonu, myslím že to bude mít podobný spád jako v The Expanze. Tam v první sérii byl taky Váš WTF závěr a pak to do sebe vše zapadlo, ale to si divák musí počkat :-)

Kaneda

Kaneda (hodnotenie, recenzie)

Tak. Had z druhu, kterýž ostatním šeptá páchat hříchy se zrodil. Teď už jen ty jablka.

merit1

merit1 (hodnotenie, recenzie)

RavenSpector

Vo filmoch sa evidentne zhodneme, viac ako polovica tebou uvedených sú aj moje obľúbené. Pridala by som ešte The Expanse - seriál. Nemyslím si, že by Raised by Wolves nemalo uveriteľnú mytológiu, prvá polovica seriálu ju celkom úspešne začala budovať. A potom sa to začalo kaziť v snahe dostať tam všetko, čo je divácky atraktívne. Plus klasický “Lost” efekt - nabaľovanie záhad, ktoré vyznejú do prázdna. Škoda.

na príspevok reagoval RavenSpector, Habansz

RavenSpector

RavenSpector (hodnotenie, recenzie)

merit1

Konkrétně jde o to, že to ve skutečnosti nemá žádnou uvěřitelnou mytologii, je to roztahané a celé hrané na efekt a rádoby filozofické plky. A jaké mám rád sci-fi? Moon - minimalistická záležitost, Arrival - takto má vypadat dobré sci-fi, Blade Runner 1982, Alien a Aliens, Terminátor 2, Matrix samozřejmě, Sunshine 2007 - další filozofické a zároveň výborné sci-fi, Pandorum - protože mám rád Aldissův Nonstop a mnohé další. Po pravdě raději čtu, než sleduju filmy. Poslední léta jich moc dobrých není totiž. Ze seriálů je výborný třeba německý Dark 2017.

na príspevok reagoval merit1

stoRmjE

stoRmjE (hodnotenie, recenzie)

Škoda toho finále, jinak to mohl být nadprůměrný seriál. Takhle se obávám nějakýho mindfucku v druhý sérii.

LizianShaw

LizianShaw (hodnotenie, recenzie)

Shakers

Prvních 9 epizod mě bavilo fakt hodně. Jestli nejsi někdo, kdo za každou cenu potřebuje vidět tunu akce v každém dílu, tak bych do toho šel.

Jen to finále zklamalo.

shuster

shuster (hodnotenie, recenzie)

Z velkym sebazaprenim som dopozeral prvu cast a dalsie uz vidiet fakt nechcem.
Toto je neskutucna zlatanina - do slova: picovina!
Ridley chod uz do dochodku, uz dlhsiu dobu ti to neide a tvoja demencia sa prejavuje uz na plno! Cau!

Habansz

Habansz (hodnotenie, recenzie)

Katastrofa. Zacatek perfektni rozjezd, s kazdym dokoukanym dilem jsem se tesil na ten dalsi a pak nekdy v polovine se to zvrtlo. Nevim jestli to byl zamer, ale po naprosto senzacnich prvnich dvou epizodach to byla uz jen nalestena bida, kde se placa paty pres devaty. Scott je pod tim sice podepsanej, ale zrovna tady bych to nevyzdvihoval. Mohla to byt naprosto epicka 10 dilna miniserie od tvurce legendarniho Vetrelce, ktera si na zacatku nesla fakt vaznou premisu. A dost me zajimalo, jak se nakonec pribeh popere s tim, ze androidi, kteri maji vychovat deti bez viry, aby nedoslo k tomu, co se odehralo na zemi, nakonec resi v podstate to same, protoze vychovavaji deti jak verici, tak ateisty. Misto toho nam tady androidy umele oplodnuji ve virtualni realite letajicima hadama. A tak tu mame jen prumerne scifi, ktere je chvili horor, chvili nadprirozeno, chvili vsechno dohromady, pricemz ty elementy nefungujou samostatne, natoz pohromade. Tady neni co porovnavat s nejakou predchozi tvorbou. To me nenapadlo ani na minutu. Koukam na to jako na samostatnej projekt. Druhou serii milerad vynecham.

Uživateľ Habansz zmazal svoj príspevok.

merit1

merit1 (hodnotenie, recenzie)

GreenK

Finále v podstate úplne zatienilo sociologickú a tvorivú linku. Príchodom globálnej hrozby v podobe “lietajúceho votrelca” sa dej zúži prevažne na boj proti nemu. Chcela som vidieť budovanie kolónií, rozvíjanie vzťahov, spoznávanie planéty a jej zaniknutej civilizácie, pričom som verila, že pôjde o vysoko inteligentnú a sofistikovanú rasu. Výborným námetom boli aj samotní androidi, ale v tejto chvíli sú z nich vlastne už ľudia ... Vyrástla som na Strugackých a Ursule le Guin, večná naháňačka je pre mňa málo. 

na príspevok reagoval GreenK, Quint

GreenK

GreenK (hodnotenie, recenzie)

merit1

Nesouhlasím. Čím jako smetl ze stolu to, co scénář budouval? Stejně, jako uživatel highsmith níže pouze urážíte a nedokážete ani definovat, co vám vadilo. Mě by to docela zajímalo, proto se vás ptám. A zajímalo by mě, co jste od finále čekali, že nesplnilo vaše očekávání. Zkuste to, prosím, nějak vysvětlit...

na príspevok reagoval merit1

merit1

merit1 (hodnotenie, recenzie)

Bolo by asi najlepšie, keby som si posledný diel série nepozrela a nechala si udalosti “dobehnúť” vlastnou predstavivosťou... Všetko, čo scenár budoval, bolo zmietnuté zo stola a ďalej sa bude už len bojovať o prežitie. Sto krát videná neinvenčná nuda :(.

na príspevok reagoval GreenK

Súvisiace novinky

Ridley Scott chystá krimi sérii pro Apple

Ridley Scott chystá krimi sérii pro Apple

13.08.2022

Apple TV+ si pro sebe v poslední době ukradlo spoustu velkých talentů a jinak tomu nebude ani na následujícím projektu. U tvorby seriálu Sinking Spring, nové krimi z prostředí města Filadelfie, se… (viac)

Blade Runner se dočká seriálového pokračování

Blade Runner se dočká seriálového pokračování

12.02.2022

Amazon Studios pořídilo práva na seriálové zpracování kultovní sci-fi Blade Runner režiséra Ridleyho Scotta a rovnou tak oznámilo, že chystá hrané pokračování ke snímku Blade Runner 2049 od Denise… (viac)

Blade Runner jako seriál?

Blade Runner jako seriál?

23.11.2021

Legendární režisér Ridley Scott (Černý jestřáb sestřelen, Gladiátor) má poslední měsíce pěkně na pilno. Krátce po sobě mu totiž vyšly hned dva filmy, nejprve chválený Poslední souboj, který v kinech… (viac)

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů

02.01.2021

Nejoblíbenější uživatelé ČSFD se tradičně svěřují s osobními topkami 3 filmů (a seriálů), uvedenými v našich končinách (nebo kdekoliv jinde) v uplynulém roce, a od letoška jejich řady rozšiřují taky… (viac)

Reklama

Reklama