Reklama

Reklama

Kto prežije

(relácia)
  • Česko Kdo přežije (viac)
Rozhovor 3
Dobrodružný / Reality-TV / Súťažný
USA, 2000

Réžia:

Don Roy King

Účinkujú:

Jeff Probst (moderátor), Amber Mariano, Richard Hatch, Judd Nelson, Kimmi Kappenberg, Rudy Boesch, Jenna Lewis, Sugar Kiper, Jenna Morasca, Jerri Manthey (viac)
(ďalšie profesie)

Série(46)

Survivor je televizní reality show, která je v různých podobách vysílána v mnoha zemích na světě. Hlavním principem této soutěže je vysazení soutěžících na izolovaném místě v divočině, kde soupěří o různé odměny a hlavní výhru v hotovosti. V soutěži se využívá systému postupného vyřazování, kdy soutěžící hlasují proti dalšímu členu v kmeni dokud nezůstane poslední soutěžící, který kromě výhry získá i titul "Poslední trosečník" ("Sole Survivor"). Soutěž je také obrovským sociálním a psychologickým experimentem, kdy je možné pozorovat různé typy lidí, jak se k sobě navzájem chovají za různých okolností a v různých podmínkách. (oficiálny text distribútora)

(viac)

Recenzie používateľa longercz k tomuto seriálu (26)

Kto prežije (2000) 

Survivoru se podařilo něco velice obtížného, proměnil mě totiž v klasického šprta a naprosto mě pohltil. To se šprtem myslím tak, že mám na ploše počítače místo krásné ženy logo pořadu, nejradši bych si koupil tričko s nápisem OUTWIT OUTPLAY OUTLAST a jednoduše jsem se zbláznil do něčeho, co v podstatě žádného z lidí v mé blízkosti vůbec nezajímá. A nejdůležitější je, že je mi to úplně jedno!!! Klasika nad klasiky neztrácí kvalitu (teda alespoň ne úplně) ani po více jak 20 sezonách a i když se seriál neustále mění a vyvíjí, výsledek je pořád skvělý, a tak tu máte rozhodně nejlepší (možná taky jedinou kvalitní) reality show na světě. Nejlepší řady: 1,2,6,7,8,13,15,16,19,20,25,27,28. Jinak co se týče Survivoru: Borneo, uznávám, že si Hatch zasloužil vyhrát, jednoduše proto že jako jediný ze všech lidí ve hře hrál, aby vyhrál, rozuměl tomu, co musí udělat a udělal to. Tím mám na mysli třeba i to, že i teď v roce 2013 někteří lidé sice lžou vcelku úspěšně v táboře, pak ale přijdou na kmenovou radu a začnou žvanit a prozradí se. Hatch chápal, že hlavně TAM musí člověk zalhat pořádně, že TAM ho vidí porota a že tam musí člověk vypadat jednoduše dobře. Navíc dal dohromady úplně PRVNÍ alianci, no a teď si jeho styl snaží osvojit stovky dalších, to není špatný výsledek… Hatch je považován za prvního ‚zloducha‘ Survivoru což je sice pravda, ale on si tuhle nálepku vysloužil opravdu tím, že lidi přechytračil. Kdežto na druhou stranu se nám ve hře objevuje také první ‚zloduch‘, který si své označení vysloužil pouze a jedině tím, jak nesnesitelný to je člověk. Mluvím o Susan, která sice dala na finálové radě dohromady slavný proslov, ale to nemění nic na tom, že je to prototyp naprosto neschopného hráče, kterého producenti vítají, šanci na výhru nemá ale žádnou. ()

Austrálie (2001) (S02) 

KLA-SI-KA !!! První brutální zkoušení lidí přírodou, první pořádná mezikmenová rivalita, první pořádné podrazy a výborný casting. Austrálie je úžasná od začátku až do konce. ()

Afrika (2001) (S03) 

Oproti Austrálii je tohle úplně jiná série, co se týče toho, jak se vyvíjely aliance a nejsou tady v podstatě téměř žádné podrazy. Na druhou stranu sledovat strachy posraného Ethana (což tedy naprosto chápu), jak čumí na lvy, co jim řvou doslova za plotem nebo jak jim sloni serou do tůničky, ze které berou vodu, bylo úžasné. Celkově se tady podařilo zase vytvořit parádní sestavu různorodých lidí a pro mě jde jednoduše o strašně sympatickou sérii. ()

Markézy (2002) (S04) 

Paradoxně je tady rozhodně lepší první polovina. O veškerou zábavu se prakticky starali jenom dva lidi, a to John a Boston Rob, kteří bohužel odešli příliš brzo. Po té už se do mého vkusu trefovala pouze Kathy. Paschal hrál čestně, což je u soudce asi chvályhodné, ale na druhou stranu taky neuvěřitelně nudné (tak nějak poeticky je to jediný člověk, o jehož osudu rozhodli barevné kameny, takže čistá náhoda). Neleh je v podstatě 20ti letá dívčí verze Paschala. Sean už od začátku na všechny zkoušel hrát ublíženého diskriminovaného černocha, což bylo jednoduše otravné a strategického myšlení předvedl přesně nula. No a Vescepia, a to je kdo? Ta si ani nestěžovala, vlastně se asi neprojevila vůbec nijak. Nehodnotím, zdali si zasloužila vyhrát, hodnotím, jak hrála. Já jsem schopen uznat strategii, kde hráč nechá ostatní, aby se ve hře pozabíjeli, u Vecepii tohle ale nevidím. Možná že to bylo jinak, než jak nám to ukázala televize, já ale komentuju to, k čemu mám přístup a podle toho co jsem viděl, nejednala v rámci strategie, prostě jenom měla štěstí na neschopné soupeře. Zasloužila si vyhrát více, než Neleh? Přiznávám se, že fakt nevím, je to možný. ()

Thajsko (2002) (S05) 

Vcelku dobrá, i když taková jakási neobvyklá série. Moc chválím možnost vybírání si kmenů na začátku, to by se podle mě mělo využívat častěji. Celé to podivné rozdělení nakonec řadě pomohlo, jednoduše proto, že nakonec vyhráli outsideři. Casting byl podle mě dobrý a lidi byli velice různorodí, jaksi se ale moc neprojevovali. Světlou výjimkou byli ztřeštěný Robb (se dvěma B :) !!!), pletichářka Shii Ann, děda Jake, který se jako jeden z mála do poslední chvíle snažil zvrátit osud na svou stranu a taky Brian, kterého já považuji za do té doby jednoho z nejzasloužilejších vítězů, i když nutno dodat, že mi dost možná přišel tolik zasloužilý jednoduše díky tomu že ostatní zasloužilí rozhodně nebyli. Jak se to říká, jednooký mezi slepými Brian :D ()

Amazonie (2003) (S06) 

Bacha spoilery! Výborná řada bohužel zakončena finálovým soubojem, ve kterém jsem to moc nepřál ani jednomu finalistovi. Jenna ve hře ukazovala dost často, že moc neví, co dělá, jako když prozradila Davovi vztahy mezi ženským kmenem nebo když si myslela, že má svou čtyřku a začala svou radost dávat hodně očividně a hlavně arogantně najevo. To, je mimochodem, jedna z nejhorších věcí, co jde v Suvivoru udělat, zvlášť když máte přesilu jenom jednoho hráče. Neříkám, že člověk nemůže být arogantní, Survivor může vyhrát jakákoliv osobnost, věci jako arogance a nafoukanost musí ale člověk držet pod pokličkou a pak se třeba vyzpovídat v rozhovorech. Dávat lidem jasně najevo, že my máme počty na své straně, si říká o potíže a ty většinou taky přijdou… Stejně tak snad nemusím říkat, že říct někomu z vlastní aliance, že se chystám hlasovat proti němu ve finálové čtyřce, je dle mého názoru nepochopitelná blbost (to přesně řekl Alex Robovi v oné době, kdy to se čtyřkou Heidi-Jenna-Alex-Rob vypadalo ještě nadějně). Každopádně pokud bych si ale měl vybrat, z finálové dvojky šla Jenna tomu vítězství asi víc naproti. Matthew v podstatě sám přiznal, že je ve sféře mezilidských vztahů bezradný a i když byla prdel sledovat jeho psychopatické tendence, skorou celou hru ale doslova čekal na to, až mu Rob řekne, co má dělat a i když ke konci začal projevovat iniciativu, na získání hlasů poroty bylo už pozdě. Neříkám, že Mattova hra byla úplně špatná, tak jako tak do finále ho to dostalo, já ale prostě preferuji hráče, kteří jsou ve hře strůjci vlastního osudu. Navíc je potřeba si uvědomit, že je rozdíl mezi cíleným nejednáním a neschopností jednat. Co říct k ostatním. Heidi byla z dvojce H+J rozhodně cílevědomější, tvrdší a lepší hráčka, to ale asi dobře viděli i ostatní. Rob se určitě ve hře nenudil a jednoduše řečeno, s ním od jistého bodu (asi od sloučení) stojí a padá celá série. Kdyby se dostal do finále, těžko říct zdali by lidé překonali rozpaky z toho, že byl zodpovědný za vyloučení většiny z nich, každopádně by asi dostal více hlasů než Matt, takže Jenna udělala dobře. Ještě určitě stojí za zmínku Christy, po 26 sezonách pořád jediná hluchá účastnice soutěže nebo Deena, taková ženská verze Roba Cesternina, která se tedy sice nedostala příliš daleko, ale mezi ženami se podle mě ukázala jako nejschopnější, čehož si asi dobře všimnul i Rob. Celkově ale tady můžete vidět velice podařený casting, s naprosto odlišnými typy lidí (ať už sympatičtí nebo nenávidění hodní a směšní) a v neposlední řadě, jedno z nejodlehlejších míst na Zemi, Amazonie (!) kam mě moc mrzí, že se Survivor už nikdy nevrátil. ()

Perlové ostrovy (2003) (S07) 

SPOIELRY ALL OVER... V celé řadě nevydrželo ani jedno spojenectví, všechny byli buď rozprášeny konkurencí, nebo se lidi na sebe jednoduše vykašlali. Díky tomu se vážně do poslední chvíle nedalo odhadnout, jak se hra bude dále vyvíjet a z žádné jiné řady si nepamatuju tolik jednotlivých momentů. K samotné hře, ať už můžete mít rádi Ruperta, jak chcete, můžete obdivovat Sandru a sympatizovat s Lillian, hlavní postavou je tady Fairplay. Ať už jde o jeho nestoudné lži nebo o naprostou neúctu k protihráčům, k zažitým zvyklostem pořadu nebo i prostě k tomu, že je v televizi. Jonny dokázal měnit průběh hry asi nejvíc ze všech účastníků, určitě si ale nemyslím, že hrál nejlepší hru. Souhlasím s tím, že člověk by měl udělat všechno, co může, takovouto příležitost už totiž nikdy dostat znovu nemusí, on už se ale párkrát dostal do situace, kdy si doslova zlomyslně užíval neúspěchy ostatních a to je ve hře, kde vám peníze dávají lidi, které jste porazili, sebevražda. Šlo by to pokud, by to dokázal před ostatními dokonale skrýt a vykecával se jenom v rozhovorech, to ale nedokázal. Rupert je sice určitě fajn chlap, ale rozhodně nehrál dobře. Když si vzpomenete hned na tu první slavnou scénu, jak krade obuv, říká u toho, že bude podvádět a lhát, no ale nakonec si jenom užíval rybaření a po celém ostrově vytruboval, že je to jeho hra, jeho harpuna, jeho ostrov a já nevím co ještě. Zvládl sice jistou dobu držet počty na své straně, jeho strategie (dá li se to nazvat strategií), byla ale hodně krátkozraká a nakonec byl po zásluze "odměněn". Však taky v dalších účastech hrál úplně jinak. Tak jak už jsem se mnohokrát dočetl, všem je líto, že došlo k onomu návratu předchozích vyřazených, hlavně proto, že se kvůli tomu nakonec Savage nedostal ani do poroty. Já si nemyslím, že to byl úplně špatná zvrat, ale souhlasím s tím, že bez toho by byla řada dost možná ještě lepší a určitě bych zmíněného Savage chtěl ve hře vidět déle. Sandra si nakonec asi zasloužila vyhrát, protože nevynikala v žádné dovednosti, kromě té nejdůležitější, a to schopnosti se vždy přizpůsobit situaci. Co se týče Lillian, tak ta (a ne J.T., i když ten jí řádně dýchá na paty) si zaslouží cenu, za nejhorší tah v dějinách Survivoru, protože i bez toho, co jsme viděli v televizi a i jenom s tím co věděla o Fairplayovi ona sama ze hry, je naprosto neodpustitelné nevzít ho sebou do finále. Nejenom, ale i díky tomu je tady asi ten nejlepší casting a pro mě je to asi nejlepší původní řada. ()

Návrat hvězd (2004) (S08) 

Začátek byl pro mě naprosto úžasný, a když si vzpomenu, jak si Colby očima nedůvěřivě měří svoje spoluhráče a pak pronese jednoduše geniální větu: I donť trust any of you sons of guns! a všichni se začnou smát: Nádhera. Bohužel se pak ale vyloučili ti zajímavější hráči relativně brzo, do popředí se dostala věci jako aféra se Susan, kterou už od Bornea nesnáším, a úroveň trochu klesla. U finálové dvojice si myslím, že máme klasický rozpor. Dát to radši tomu kdo si vytvářel vlastní osud, zároveň tak ale ničil lidské city nebo to dát raději tomu, se kterým máte lepší vztah, tomu kdo seděl trochu v pozadí a nechal svého partnera dělat za sebe tu špinavou práci. Podle mě je asi důležité položit si otázku, do jaké míry věděla Amber, co dělá, což se ale asi nikdy nedozvíme… ()

Vanuatu (2004) (S09) 

Hlavně bych ocenil skvělý začátek a výbornou poctu místu natáčení, o čemž si v nejnovějších řadách můžu nechat jenom zdát. Vanuatu nám jako lokace nabídlo pár výborných věcí jako třeba zemětřesení, domorodé obyvatele a jejich zvyky nebo odměna ve formě sledování vybuchující sopky. SPOILERY! Co se týče samotné hry, to už až tak slavné nebylo. Vzpomínám si třeba na kmenovou radu, kde šel domů Chad a kde Probst říká ženám, že poslední muž ve hře, může být teď velice cenný, jako by se jim snažil říct, aby začali už konečně trochu hrát… Za zmínku určitě stojí fyzicky výborný již zmíněný Chad s protézou místo nohy a i vítěz Chris vypadal, že většinu času ví, co dělá. Vítězství si asi zasloužil, i když jeho lhaní Julie a Elize ke konci hry bylo vyloženě zbytečné a doteď jsem to nepochopil. Ami držela ženy pěkně zkrátka a uznávám, že měla hru dlouhou dobu pod kontrolou. Když se ale obrátila proti Elize, porušila v podstatě základ její strategie, a to ženy před muži a i když zbavit se rivalek v té době dávalo smysl, ne úplně strategické soutěžící téhle serie to „kupodivu“ nepobrali a Chrisovi se tak naskytla jedinečná šance. Nakonec byla Ami po zásluze odměněna. Rozdělení muži vs. ženy vítám a souhlasím, že někteří z mladých lidí by byli, dost možná, zajímavějšími hráči než třeba Sarge nebo finalistka Twila, která byla sice otravná až běda a o herní strategie se u ní nedá vůbec mluvit, na druhou stranu jsou ale u ní peníze za finále na dobrém místě. ()

Guatemala (2005) (S11) 

Spoilery. Musím říct, že mě neuvěřitelně unavuje, sledovat lidi, kteří přijdou do Survivoru s tím, že budou sami sebou a až je vyřadí, tak ještě řeknou že ničeho nelitují a že by nic neměnili.Celá hra je v podstatě o tom jak co nejlépe vycházet s lidmi, co nejvíce jich získávat na svou stranu a o tom udržet si s nimi co nejlepší vztah po tom, co jste je vyřadili. Myslet si, že budu sám sebou a že mě za to všichni budou mít rádi a že mě budou respektovat a nevyloučí mě je ta největší blbost a nejstupidnější myšlenka, se kterou můžete do hry přijít. Každej jsme jinej, takže samozřejmě že se budete muset více či méně přetvařovat, aby jste s nima vycházeli. Saomzřejmě, že vás budou ostatní srát, vy jim to ale říct nemůžete, protože on(a) bude rozhodovat o tom, jestli dostanete prachy. No a pak si přijde nesnesitelnej idiot jako Judd, kterej si myslí, že to má všechno v malíku. Nemůžu slovy ani vyjádřit jak moc by si ten člověk nezasloužil vyhrát. O tom jak ta hra funguje nemá ani nejmenší zdání. Samozřejmě do finále se dostat mohl, alespoň já bych si ho tam vzal, protože inteligentní člověk nemůže někomu takovému chtít dát milion dollarů. Proti ostatním nic moc nemám, na druhou stranu mě zase tak moc ale nenadchli. Je tu spousta relativně chytrých lidí, s nikým jsem se ale nijak moc neztotožnil. Asi bych ještě zmínil ono Rafovo odvolání slibu, kvůli čemuž se dost možná nedostal do finále, a to je chyba minimálně za sto tisíc dolarů. Tak nějak chápu proč to udělal, dělat to ale neměl. ()

Cookovy ostrovy (2006) (S13) 

Spoilery. V Cook Islands mi chybí jedině pořádná "záporná" postava typu Fairplay, Russel nebo Todd, tak jako v jiných skvělých původních sezonách. Jinak má tahle řada skoro všechno, co může Survivor nabídnout. Lidé tady berou za hlavní postavu Yula, s čímž sice souhlasím, nutno ale připomenout, že Yul našel tajnou imunitu hodně brzy a potom už v podstatě nešel ani na jednu kmenovku s tím, že by mohl jít ten den domů. Tehdy totiž pravidla dovolovali zahrát imunitu až po sečtení hlasů, což je OBROVSKÁ výhoda, která byla správně zrušena po téhle sezoně. Navíc bylo zde možné kvůli první finálové trojce tuhle tajnou imunitu použít i v poslední vyřazovací kmenové radě (tohle je jediná řada, kde to bylo možné), díky čemuž se Yul dostal do konce prakticky beze strachu. Kdyby měl tuhle možnost Terry v Panamě, nejspíš by vyhrál celou hru. Když se hra mění, než se vychytají mouchy, někdy z toho jednoduše vyvstane nějaká chyba, které se producenti rychle zbaví, v oné řadě už ale zůstane. Každopádně nutno dodat, že Yul se téhle příležitosti chopil výborně a vyhrál asi zaslouženě. Ozyzyho tažení výzvami bylo sice působivé, co do sociálního smýšlení, nám ale jako obvykle nic moc nepředvedl. Dále stojí za zmínku ještě určitě Penner, který i když asi trochu chybně, ale přece jenom ukázal, co to znamená v téhle hře se nespoléhat na štěstí a jít svému cíli naproti. ()

Fidži (2007) (S14) 

Po prvních 2 dílech jsem nemohl uvěřit, že se podařila dát dohromady tak neuvěřitelně nesympatická skupinu lidí, nakonec se z toho ale vyklubala dobrá zábava, i když o 90% z ní se tady starají jenom 2 lidé – Dreamz (ano, to je jméno) a Yau-Man. ()

Čína (2007) (S15) 

Čína má pro mě speciální význam, protože právě 15. série mě přivedla v roce 2011 zpět k Survivoru, po tom co jsem kolem roku 2001 nebo 2002 viděl na Nově první 3 série. Navíc je to jedna z nejlepších sérií bez navrátilců s možná nejlepším castingem ve smyslu toho, že snad úplně všichni lidé co se téhle série zúčastnili, byli dobře zapamatovatelní a už od začátku se v podstatě vůbec nepletli, což se mi nestalo ani u Cookových nebo Perlových ostrovů nebo v Samoi. Navíc má pro mě velký význam místo natáčení a tohle bylo součástí úžasné série celosvětového kolotoče krásných lokací, která bohužel skončila v 19. řadě. Takže mimo úžasnou hru je zde i nádherná Čína a její kultura propletená od začátku až do konce. ()

Mikronésie (2008) (S16) 

Naprosto jasný příklad toho, jak se dělá dojná kráva. Nutno ale dodat, že když to funguje, nemám nic proti tomu, ba naopak… Spoilery! Ženy si tady zasloužili vyhrát, protože když se na to podíváte, tak všichni tři chlapy schopní ve hře přemýšlet (Fairplay, Yau-Man, Penner) odešli jako první no a Ozzy a James, jak je dobře známo, toho moc nenapřemýšlí. Z Fanoušků padli Michy B. a Joel oba kvůli stejnému důvodu, a to poutání přílišné pozornosti. Zlaté pravidlo holt zní, že pokud má někdo ve hře významnou kontrolu, nejlépe když o tom ostatní neví (Joel si myslel, že tomu velí, Cirie tomu vážně velela). Chet a Tracy padli obvyklou cestou, Kathy se polozbláznila, no a pak už začal kolotoč podrazů oné známé ženské aliance. Nakonec došla nejdál Parvati, které se podařilo dostat hezky do středu dvou aliancí, v jedné velké alianci, což je dost možná jedna z nejlepších strategií, protože takhle vás v podstatě nikdo nevidí jako soupeře. Často se mluví o tom, proč chlapské aliance nedrží při sobě tak dobře jako ty ženské. Důvodů k tomu je plno. Tak za prvé se vytvořil stereotyp rozhodnutí, že po sloučení se všichni musí co nejdřív začít zbavovat těch nesilnějších hráčů, což je sice logická myšlenka, až na pár výjimek se ale za hrozby označují vždy jenom muži (možná až na Aliciu z Austrálie a pár dalších). Tohle, je od žen velice chytré a musím říct, že muži si můžou sami za to, že to neprokoukli. Krásný případ tohoto stereotypu je James, který je očividně silný jako prase a v kempu relativně neocenitelný, ve hře ale, mám pocit, že nevyhrál ani jednu individuální imunitu. Dalším důvodem je jednoduše to, že se ženy cítí už od začátku (nejspíš po právu) ve hře ve fyzické nevýhodě a to je stmeluje. K tomu si myslím, že chlapům jednoduše chybí takový ten zabijácký instinkt proti ženám, který je ve hře potřeba a neustále je podceňují. Tak jako tak, chlapy by si měli uvědomit, že skupina pěti drobných ženských je stejně nebezpečná jako skupina pěti nabušenců, často i nebezpečnější :) ()

Gabon (2008) (S17) 

Uvítám jakýkoliv odklon od deštného pralesa... ()

Samoa (2009) (S19) 

SAMOA JE RUSSEL, RUSSEL JE SAMOA !!! Tak to je a jakýkoliv jiný pohled na věc (samozřejmě je to pouze názor), je podle mě naprosto vedle. I když nejsem žádný jeho vyhraněný fanoušek, tak uznávám, že tady byl jednoznačně hlavní postavou a že by tahle řada bez něho byla asi dost nudná. Věc, kterou na Russelovi hlavně oceňuji, je jednoduše to, že šel a konal a nezajímalo ho, že to co chtěl udělat před ním nikdo jiný nikdy neudělal. Stejně tak se kdysi vrhnul do neznámého Johny Fairplay, u kterého ale stejně jako u Russela by finále podle mě vítězství stejně nepřineslo. Člověk může být v Survivoru za hajzla, musí si to ale leda umět mistrně odůvodnit nebo se postavit vedle někoho ještě horšího než je on sám a tak logicky smýšlejícím lidem hlasovat pro ostatní prakticky znemožnit (Boston Rob v 22). Ani jedno Russel ani jednou nedokázal a proto nevyhrál (teď beru v potaz 19. i 20. řadu) a díky své ultrazlodušské reputaci (22. řada) už asi nikdy nevyhraje. ()

Hrdinové proti padouchům (2010) (S20) 

Dost možná nejlepší řada s naprosto neuvěřitelnou různorodostí lidí, charakterů, strategií a všeho na co si vzpomenete. Co se týče Russela tak musím říct alespoň tolik, že ten člověk, i když je mistr v manipulování lidí, lže bez mrknutí oka a je očividně v některých ohledech velice inteligentní, to pravý přelstění ale nespočívá v tom, že ze 17 lidí uděláte voli (v podstatě pouze parafrázuji co sám Russel řekl ve videích z Ponderosy po závěrečné kmenové radě), ale v tom přechytračit jich všech 19. Russelova hra ho sice dostane až skoro ke konci, ale pouze za cenu toho, že nedostane žádný hlas od poroty, a to prostě a jednoduše nemůže být nejlepší soutěžící, všech dob, jak ho mnozí nazývají. Navíc je určitě do jisté míry pravda, že v téhle hře hraje důležitou roli tolik různých okolností, že lidé co se dostanou nejdál, za to vždy alespoň do nějaké míry vděčí čirému štěstí. U Russela bylo samozřejmě tím největším, že ho nikdo neznal, to je neoddiskutovatelné, kdyby tomu bylo jinak J.T. by mu samozřejmě nikdy nedal imunitu, Tyson by se od něj nedal (snad) zmanipulovat a tak dále. Tak jako tak ale beru Russela jako velmi důležitou součást historie Survivoru, už jen proto, že je vážně drsný, že někdo přišel ne o jeden, ale o dva miliony dolarů v podstatě kvůli své vlastní aroganci a namyšlenosti :) ()

Nikaragua (2010) (S21) 

Spoiler Alert!! Nemůžu si pomoct, ale já prostě neberu, že vítěz hrál pomocí promyšlené strategie a nesouhlasím s tím, že by cíleně věděl, co dělá. Základem Survivoru je dobře vycházet s lidmi, a to mu šlo dobře, ne ale z důvodu promyšlené strategie, ale proto, že je to nekonfliktní typ a takovej kamarád pro každého. S lidmi mu to šlo dobře, to uznávám, u vítěze chci ale rozhodně vidět, že ví, co dělá. Vyhrávání výzev ke konci bylo vcelku působivé, celkově mi ale přijde, že Fabio měl skrz celou hru jednoduše brutální štěstí, díky čemuž se dostal na konec bez toho, aby si ostatní znepřátelil. Navíc je potřeba si uvědomit, že je rozdíl mezi cíleným nejednáním a neschopností jednat. Na druhou stranu, komu byste to tady chtěli dát? Sash sice byl zodpovědný za vyřazení spousty lidí, ti to ale moc dobře věděli a u takovéto neschopné skupiny hráčů nemůžete očekávat, že budou respektovat strategicky promyšlenou hru. Ani nevím proč, ale Chase byl pro mě jednoduše nesympatický a tomu bych to taky nedal. Možná postarším dámám, u kterých i já musím uznat, že se držely, hlavně fyzicky, neuvěřitelně dobře, na druhou stranu mi ale přišly neuvěřitelně otravný a to je dost problém v soutěži jako je tato. I když oproti Naonce se o otravnosti nedá ani mluvit, v téhle disciplíně se jí daří stanovit nové rekordy. Abych to shrnul tak je Naonka jeden z těch lidí, kteří jsou namyšlení, přitom nemají na co, je to otravný tvor neschopný vycházet s ostatními lidmi, očividně je to naprosto nevyrovnaná osobnost a ještě k tomu vzdá hru s imunitou v kapse. Prototyp člověka, kterého producent do soutěže vítá (tedy až na tu část se vzdáním soutěže), protože jednoduše svou neschopností hrát Survivor baví diváky, jako fanoušek hry (a troufnu si taky tvrdit ne úplně idiot) ale nemůžu dát někomu takovému horší hodnocení a řadím ji mezi nejubožejší hráče historie. Ještě bych mohl zmínit Martyho, který se alespoň snažil vzít osud do vlastních rukou a nespoléhal na ostatní. V neposlední řadě bych měl vzpomenout ještě na Brendu, která byla pro mě asi nejhezčí účastnice Survivoru, vůbec. Tak jako tak mám každopádně radost, že Survivor neustále přichází s novými nápady a i letos se mu inovace v podobě mladí Vs. staří docela povedla a zase znovu oživila nestárnoucí pořad. Dohromady mě to tedy bavilo, ale asi jenom kvůli tomu jak velký jsem fanoušek a tuhle sérii řadím mezi nejhorší řady, i když to "nejhorší" je tady pouze v uvozovkách. ()

Ostrov vykoupení (2011) (S22) 

No, když jsem viděl, jak si kmeny staví pohodlné přístřešky s pomocí kladiva a hřebíků, tak jsem byl slušně řečeno naštvanej. To má být Survivor? Kde jsou propadající se sotva držící při sobě promáčené chatrče a kde je rybaření a opékání krys? Neříkám, že to je nějaká pohodička, ale tohle rozhodně nebylo v duchu geniální soutěže minulého desetiletí. Další věc co mi rozhodně chybí je to, že se třeba už úvodní znělka moc neodlišuje podle toho, v jaké oblasti se zrovna natáčí nebo taky to, že se jednotlivé místa dostaly obecně na druhou kolej. Stačí, když si vzpomenu na krásně pozměněnou znělku z Thajska nebo Amazonská soutěž čistě o chytání ryb. Výzvy by se dle mého názoru rozhodně měli více zaměřovat na věci, které se více váží k onomu místu a k místní kultuře a tradicím, a rozhodně by se měli více zaměřit na samotné přežívání. Dívat se na to jak soutěžící závodí ve svislém bludišti, je sice zajímavé, ale pro mě bylo třeba to samotné chytání ryb (jak už jsem zmínil) mnohem zajímavější, vhodnější a jednoduše lepší. Pro mě tady tyto věci, plus třeba výzvy o vydržení nebo pojídání pochoutek z pralesa, dělali ze Survivoru lepší pořad, chybí mi a myslím, že nejsem jediný. Nechápejte mě špatně, pořád to byla super zábava, ale asi se holt budu muset smířit s tím, že ze Survivoru je ultimátní tahanice o hlasy a samotné přežívání se posunulo na druhou kolej. Jenom doufám, že z toho nebude časem Big Brother pod otevřenou střechou. Spoilery! Dalším rozporem je pro mě tady to, jak spravedlivé je, že Boston Rob dostal ne 2 nebo 3, ale 4 šance na to aby hrál tuhle hru a Russel 3. šanci ze 4 posledních řad. Oba jsou to sice jedni z nejlepších hráčů historie, ale to už je podle mě jednoduše moc a nemělo by se to povolovat. Ano, Rob hrál výborně, ale tak co jiného by se od něj mělo při tolika účastech čekat? Zvlášť při tomhle castingu… Rozhodně měl štěstí, že si ve světě nevytvořil zástupy nepřátel a kmen se ho nezbavil jako Russella už na začátku (což sledovat byl pro mě rozhodně nejsilnější zážitek z celé hry), každopádně, teď už si myslím, že si noví soutěžící dají dobrý pozor na jakékoliv další navrátilce, a ti už to nebudou mít tak "snadné". Tak jako tak celou řadu jsem shlédl za pár dní a hodnotím ji kladně, i když si tedy pamatuju hlavně Boston Roba a šílence ze staré školy Phillipa, bývalého zvláštního agenta, kterého je obrovská zábava sledovat, o hře a myslím, že obecně jednoduše o lidských vztazích ale ten člověk nic neví a nevěřím tomu, že být otravnej byla jeho strategie, rozhodně ne na začátku. Ještě bych neměl zapomenout na Davida Murphyho, který jako asi jediný další vyčníval a nevadilo by mi ho vidět znovu. Jo a mimochodem, ti co jste řadu už viděli, zkuste se zamyslet, jak by to dopadlo, kdyby se na začátku Rob a Russell rozdělili do kmenů opačně a Phillip by byl v kmenu s Russelem?!? Mít tak možnost vidět i tuhle druhou variantu, to by byl teprve nářez… :) ()

Jižní Pacifik (2011) (S23) 

Spoiler Alert!! Sledovat Ozzyho tažení mě rozhodně bavilo a tak úplně nesouhlasím s tím, že by se tady ukázal jako absolutní idiot, dle mého názoru se jeho hra od těch předchozích skoro nelišila, nikdy to stratég nebyl a nikdy nebude. Všichni ví co ve výzvách dokáže a všichni taky dobře ví jak moc nápomocný kmenu před sloučením může být a na druhou stranu jenom absolutní idiot by se s ním spolčil a chtěl by sním soutěžit po spojení kmenů. No a tak nějak to proběhlo i tady. Dojem tak kazí jenom imbecilní Američané hledající boha nebo něco takového v každém kamínku na písečné pláži. Co si budem povídat, Brendan je jednoduše pošahanej magor (tento komentář se mi krásně potvrdil ve 26. řadě :) Coach se ze svých předešlých účastí sice poučil, ale jak se ukázalo na finální kmenové radě, styl jeho hry prostě nemá šanci na úspěch. Cowboy, jehož jméno si podle mě nikdo nezapamatuje, se opravdu ani nesnažil začít něco jako hru o přežití, no a jakože katolík Albert se ukázal jako slizkej podrazák a idiot, což v Survivoru sice můžete být, ale musíte si to všechno umět zdůvodnit, a to neudělal, ba naopak. Jinak mi už všichni s tím modlením ke konci přišli jak po vymytí mozku. Na druhou stranu se mi líbil Cochran, výmluvnej a myslím, že i velmi inteligentní nerd, toho doufám, že v budoucnu ještě uvidím (zase potvrzeno ve dvacetšestce :) K tomu jeho rozhodnutí o přeběhnutí k druhému týmu: chápu argument, že nečekal 23 řad na to aby jeho osud ve hře byl rozhodnut náhodným taháním kamenů, ale za daných okolností to stejně nebylo správné rozhodnutí. Sečteno, podtrženo, vítězce Sophie jsem to tentokrát docela přál, myslím si, že i tak jako již zmíněný Cochran dokázala, že existují lidé, co jsou mladí a inteligentní zároveň a opravdu si myslím, že předvedla tu asi nejvyváženější hru ze všech finalistů a zaslouženě vyhrála. Možná ještě jedna věc, nevím přesně jestli Ozzy vs. Coach byl oficiální zamýšlený nápad tvůrců pořadu pro tuhle sérii nebo jestli v té době jim na nabídku jiné známé tváře jednoduše nekývli, ale pokud tedy byl tohle záměr, tak je to vážně blbost :) ()

Reklama

Reklama