Obľúbení scenáristi (10)
Za všechny ty dokonalé výmarské drahokamy, zejména Der müde Tod, Dr. Mabuse, der Spieler, Metropolis, Spione, Frau im Mond nebo M.
Za vše, co udělal pro Ondra-Lamač-Film.
Klasik z průkopnických let, který jako jediný z velké čtyřky zůstal v Československu. Václav Wasserman vypráví o starých českých filmařích.
Anny Ondráková se k němu hlásila jako ke svému objeviteli, kromě toho si zažil své s Dcerami Evinými a se Svatým Václavem.
Tisíc a jeden nápad, Komptoiristka, Kačenka Strnadová, Falešná kočička, Milenky starého kriminálníka, Šenkýřka „U divoké krásy“, Tři kroky od těla, ale hlavně ten Venouš Dolejš :)
Po Xeně mu zůstaly jen vzpomínky, pro Buriana byl jedinečný, C. a k. polní maršálek, Funebrák, Anton Špelec, ostrostřelec, Pobočník Jeho Výsosti, Nezlobte dědečka... Z dalších filmů oceňuju hlavně Jsem děvče s čertem v těle, Zlatou Kateřinu, Pokušení paní Antonie a Matku Kráčmerku.
Na pomezí legií, Lidovek a Vinohrad, Obrácení Ferdyše Pištory, Grandhotel Nevada, Jízdní hlídka, Velbloud uchem jehly, Dvaasedmdesátka.
Prvotřídní radost s melodiemi Járy Beneše, Uličnice, Na tý louce zelený, Slečna matinka.
Zdálo by se, že se s filmem míjel, leč Zlatý klíček, Loupežník, Bílá nemoc, Hordubalové.
Chybí mi jako herečka v předválečném filmu, ráda si jí představuju v jejích námětech Okénko, Madla z cihelny, Švadlenka, Andula vyhrála, Dobře situovaný pán.