Recenzie (1 650)
Umelec (2011)
Tento umelecký počin sa istým spôsobom snaží oslavovať život ako príležitosť jedinečnosti. Vybral si netradičný typ rozprávania a v tejto forme ho veľmi dobre odprezentoval. Je to vábivý film, ale nie len čisto akademický. Ešte sa mi potvrdilo, že hudobný motív Scene d´Amour (z filmu Vertigo) je tak jedinečný, nadčasový a tak podceňovaný divákmi, že tie najväčšie spomienky nadobudnete z tohto filmu práve touto momentkou. Lepšie ako Kráľova reč, ale iba skôr formálne.
Já, truchlivý Bůh (1969)
Netradičná poetická filmová reč najviac zaujme. Miloš Kopecký trucuje na všetko s každým a všade. Na veľké experimentálne počiny tomu ale niečo chýba.
Mama (2013)
Skôr nadhodnotená európska šlamastika, ktorá melie už zo všetkého obkukaného a pridá akurát akýsi "nadrozmerný koniec". Ten môže byť vykladaný aj ako nevydarené zakončenie tuctovej komerčnej hry. Lebo keď si uvedomíte názov filmu MAMA a vidíte fakt podarený trailer, vaše očakávania idú rapídne hore. Nemôžem si pomôcť, ale slabú atmosféru zachraňovala vysoko rozlišujúca kamera (v ktorej si vychutnávate každú sekundu snehovej pokrývky v kontraste osamelého domu...), 1 super lakačka a samozrejme Jessica.
Iron Man 3 (2013)
Nápadité, svieže, atmosferické, množstvo adrenalínu s výrazným Blackovým rukopisom. Intuitívne vyvážená akcia s humorom, kde sa nezabúdalo na charaktery postáv a perfektne rozpracované efekty. Záporáci snímaný v parádnych uhloch s nepríjemným (ázijským) hudobným motívom. Je to síce stále Iron Man, ale toto zavŕšenie trilógie nabralo pompézne vyvrcholenie. Ale ja nie som popcornovým fanúšikom, takže 70/100.
Junior (1994)
Typický príklad, kedy amatérsky lacná nápaditosť béčkového filmového tímu získa áčkový rozpočet. Z toho sa nedalo vykúzliť ani zábavný podpriemer. Asi to najhoršie od Arnolda aj DeVita zároveň.
Pan Smith přichází (1939)
Tento svet je neuveriteľne nespravodlivý a tento tvrdý a krutý film je toho najčistejším dôkazom. O tom všetkom sa presvedčil aj pán Smith a práve on dosiahol, že jeho postava, ktorá vyzerala byť ako z iného sveta je v skutočnosti len stelesnením poctivosti. Čo v skorumpovanej politike je neznámy pojem. Šialene nadčasový film !!! 4,5 -5.
Ice Cube - Gangsta Rap Made Me Do It (2008) (hudobný videoklip)
Určite patrí do TOP 3 rapové tracky medzi rokmi 2008-2013.
Výbuch (1981)
Veľmi zaujímavý film na analýzu. Počiatočný koncept je pútavým preniknutím do tajomnej kriminálnej hry, kde sú karty rozdané. Prostredná časť je v podstate priemerná s množstvom zvratov (zvratmi s béčkovým charakterom nie hitchcockovským :)) a s vlastne ťažko uveriteľnými konaniami postáv (pričom stále balancujete medzi 3-mi a 4-mi). Lenže to by nebol Palma Palmom keby nevyužil svoje majstrovstvo spomalených záberov a potenciál Donaggia, na ktorého záverečnú melódiu sa len tak nezabúda. A svedomie vám nedovolí isť pod 4 :). Skrátka neznámy ale pamätný film. Nie je vybrúsený ako The Conversation (Rozhovor), ale má emocionálnejší nádych.
Matrix Reloaded (2003)
Toto nie je ani v náznaku pre mňa. Grafika a akcia je natočená na špičkovej úrovni (iba keď si odmyslím, že hrám počítačovú hru a nie že pozerám film). Celý kostrový koncept je ale podpriemernou utópiou. Jednotka, aj keď sa mi nepáčila, mala aspoň myšlienku.
Aféra Thomasa Crowna (1999)
Iba za solídny scenár sa 4* nedávajú. Tento film môže ešte zaujať zaujímavým a pomalším plynutím času. Čo by som rozhodne na film s Brosnanom nečakal.