Reklama

Reklama

Epizódy(12)

Obsahy(1)

Príbeh, zasadený do siedmeho storočia, sleduje osudy obyvateľov Karpatskej kotliny v čase pred spojením slovanských kmeňov. Susediace hradiská Veľký stôl a Furnau, v ktorých sa paralelne odohráva dej, sa navzájom potrebujú obchodne, ale mocenské záujmy a tlak príchodu plieniacich Avarov ich počas príbehu postavia do konfliktu... Hlavná ženská hrdinka, dospievajúce dievča Draha (Polina Nosykhina) sa od svojich rovesníčok líši uvedomelosťou a cieľavedomosťou. Pri hľadaní seba samej ju sprevádza záhadný cudzinec, ktorého zachránila a dala mu meno Vlad (Juraj Loj). Ten sa pomaly začleňuje do spoločnosti hradiska Veľký stôl. Aj keď ho zo začiatku obyvatelia hradiska neznášali, vďaka svojmu hrdinstvu hlavne v prípade bojov s kočovnými kmeňmi Avarov, si na neho začínajú zvykať. Súčasne s príbehom Vlada a Drahy môžeme sledovať aj príbeh Radúza (Tomáš Maštalír). Syn starešinu hradiska Furnau je hrdý a dobre vycvičený bojovník. Nadovšetko miluje svoju krehkú manželku Ladu (Jana Kvantíková). Obaja už dlho túžia po deťoch, no nedarí sa im. Radúz vyhľadá pomoc žreca hradiska Furnau Sokola (Oleg Mosyichuk), ten mu však nevie sľúbiť potomka. Radúz sa tak obráti na  žreca hradiska Veľký stôl Čarada (Dušan Cinkota), ktorý využije šancu a rozohrá nebezpečnú hru... (TV JOJ)

(viac)

Recenzie používateľa PTuranyi k tomuto seriálu (12)

Slovania (2020) 

Zaujímavý seriál z hľadiska nápadu. Žiaľ všetko zhadzuje produkcia, ktorá príbeh nedokáže podať uveriteľne a buď preháňa alebo podceňuje niektoré aspekty. 50% ()

Muž bez mena (2021) (E01) 

Je cítiť veľká snaha. Výprava, kostýmy ... aj herci sa snažia a niektorí možno až príliš. Možno je to tým že väčšinu z nich už poznám z iných rolí a tak ich výkon nevyznieva uveriteľne. Konkrétne Maštalír, Cinkota. Maštalír sa snaží tváriť ako Khal Drogo ale celkom mu to nevychádza. Niektoré zábery by som urobil inak. Napríklad úvodný prelet nad lesom mohol byť kratší ale pomalší. Najlepšia scéna Drahna s Jeleňom. Celkový dojem o niečo lepší ako televízne rozprávky Slovenskej televízie. ()

Postrižiny (2021) (E02) 

Druhý diel pokračuje v nastavenej úrovni. Herci stále nie sú v koži svojich postáv. Zuzana Fialová jednoducho nie je Cersei ako by som si ju predstavoval. Rituál pomazania je obitý veľmi povrchne rovnako ako samotná skúška dospelosti. Chýba dynamika. Atmosféra je miestami dobrá a miestami klesá na úroveň lacnej inscenácie. ()

Poklad (2021) (E04) 

Tento diel trpí rovnakými neduhmi ako predchádzajúce. Príliš dlhé zábery, kŕčovití herci. ()

Nemá (2021) (E05) 

Ani tentokrát sa herci neprekonali. Scény nejdú do hĺbky len predstierajú. ()

Zradca (2021) (E06) 

Herci stále nepresvedčiví a scenár ďaleko od dokonalosti. Belo dostáva ako dar avarský luk. Skúša ho ale zbieranie šípov má na háku, čo je myslím nezmysel. Draha predvedie celkom vydarený rituál "vyháňania diabla". ()

Kupec (2021) (E07) 

Opäť sa kopí nepresvedčivosť hercov s problematickým scenárom. Ladu síce Belo na začiatku skrýva ale následne sa s ňou pretŕča kade tade po lese. Možno to pričítať otupeniu pozornosti ale to divákovi nie je ani naznačené. Cinkota sa pomaly dostáva do role a Maštalír stále predvádza svoju strnulú pózu. Vlad sa presekáva avarmi ako deťmi a mení na kupca Samo čo je teda šok, lebo predstavy o kupcovi sú úplne iné. Oklamanie Radúza lebkou je veľmi lacné. ()

Morena (2021) (E08) 

Zdá sa že v tomto dieli sa scenáristi spamätali. Možno preto, že prináša len dve nosné témy. Rozpamätanie Vlada/Sáma na svoj predchádzajúci život a Drahinu púť za Morenou kvôli záchrane Bohdana. Kým Samove precitnutie prináša pár priemerných bojových scén, stretnutie s Morenou je veľmi dobre stvárnené a vygradované s tajomným prísľubom. Na konci je ešte naznačený budúci vývoj v dialógu Radúza s vojakom o potrebe udržať si rešpekt ľudí z hradiska útokom. Člen jeho družiny, ktorý ho nahovára aby zaútočil na susedné hradisko však vystupuje skôr ako taký trtko a nie vojak. Záverečná scéna s Bohdanom na hranici je už len nudným ukončením bez výrazných hereckých ambícií. ()

Slnovrat (2021) (E09) 

Tento diel sa niesol v znamení Drahy, či prežije Čaradove úskoky. Zavŕšením tejto linky je Samov návrat a vzkriesenie Bohdana. Samotný slnovrat je len epizódnou vizuálnou kulisou pre splynutie Lady a Bela. Takže príbehovo sa tu veľa nedeje. Tentokrát bez veľkých kixov a všetko ostatné si drží priemernú úroveň. ()

Spasiteľ (2021) (E10) 

Scenár tohto dielu sa znova dostal svojou úrovňou nad priemer aj keď zmŕtvychvstanie  Bohdana to na konci kazí. Andy Hryc sa v svojej role prejavil čo sa nedá povedať o predstaviteľovi Vlada/Sama. Pribudli efekty a súboj žrecov. Problémový je stále strih vďaka ktorému stráca dej dynamiku. ()

Bitka (2021) (E11) 

Po celkom dobrom úvode sa začínajú objavovať produkčné chyby. Útek z hradiska vyzerá ako smútočný sprievod. Následný návrat mladých bojovníkov zasa ako prvomájový sprievod. Prípravy na boj pripomínajú skôr priadky. Chýba tomu tempo. Následná bitka vyzerá skôr ako hádka dvoch raperských gangov. Udeje sa príliš veľa na to ako je ukázané, takže vidíme bitku 4 ľudí, ktorá skončí za 1 minútu. Následný víťazný jasot vyzerá akoby bojovalo celé hradisko a nie pár výrastkov. ()

Samo (2021) (E12) 

Záverečný diel prináša rozuzlenie, katarziu a pár prekvapení. Žiaľ opäť sa to nezaobíde bez chýb. Záverečná bitka s Avarmi je skutočne veľkolepá takže to vyzerá na stretnutie armád a nie hradiska s pár desiatkami chlapov a oddielom Avarov. Avari sa bijú ako amatéri a padajú väčšinou po prvom údere. Od začiatku bolo jasné, že zomrieť musí Radúz aj Bohdan aby ich manželky mohli naplniť iné vzťahy. Draha s Vladom/Samom a Lada s Belom. Bohdan padne v bitke ale Radúza si prekvapivo podá samotná Lada, ktorá zrazu vie hovoriť. Zomiera aj Čarad, o ktorom sme sa dozvedeli, že je Sokolov syn. Nuž a Sokol tiež mizne zo scény Čaradovou rukou avšak neumiera. Záverečnému happyendu nič nebráni a pompézne ustanovenie Sama vodcom ako aj svadobný obrad zlyhávajú na Lojovom herectve (a/alebo dabingu). Príbeh to nie je zlý, ale opäť zlyháva na produkcii. ()

Reklama

Reklama