Reklama

Reklama

Mandalorián

(seriál)
  • USA The Mandalorian (viac)
Trailer 2
USA, (2019–2023), 16 h 29 min (Minutáž: 31–59 min)

Tvorcovia:

Jon Favreau

Hrajú:

Pedro Pascal, Gina Carano, Carl Weathers, Werner Herzog, Nick Nolte, Emily Swallow, Omid Abtahi, Taika Waititi, Giancarlo Esposito, John Beasley, Horatio Sanz (viac)
(ďalšie profesie)

VOD (1)

Série(3) / Epizódy(24)

Obsahy(1)

Seriál pojednává o dobrodružstvích osamělého lovce, který najde malého tvora Grogu a snaží se ho ochránit před Impériem a mnoha jinými nepřáteli, kteří se ho snaží využít ve svůj prospěch. Na své cestě oba zažívají mnohé nástrahy i nebezpečí. (ČSFD)

Recenzie používateľa jim_clark65 k tomuto seriálu (8)

Kapitola 17: Odpadlík (2023) (S03E01) odpad!

Už tak očividné to ani nemôže byť :D , z Manda je len čistá stupídna prvoplánová videohra, ktorú by ste dostali, ako CDečko niekde v cereáliách, do toho ešte používajú celý seriál, ako promo pre toho "alzáka", o ktorom každý prízemne uvažujúci človek povie: "ááh, no nie je ten Grogu tak chutnučký?".  Tento diel, akoby pokračoval v logike a kvalite tam, kde príbeh Manda naposledy skončil = v Boba Fettovi, napr. súboj s tým krokodílom absolútne nedáva zmysel, len lacná sprostosť, ktorá nič nenadstavila len zo seba ostatní Mandovia urobili hlupákov. Taktiež, rôzne prestrihy na "Alzáka" sú asi nejakou zúfalou snahou odvrátiť pozornosť od otrasného a miestami nelogického scenára. (ako napríklad v úvode pri rozhovore Manda s kováčkou) Snáď sa to v ďalších dieloch vylepší ale veľmi by som v to neveril, infantilný Filoni spolu s Favreauom sa budú zjavne len točiť v kruhu a celá táto séria bude podobná úrovni Boba Fetta alebo nebodaj až Kenobiho. ()

Kapitola 18: Bane Mandalóru (2023) (S03E02) 

Je to jednoznačne lepšie, ako predošlý diel, lebo sa v tomto diely aspoň niečo deje - aj keď je to v podstate dosť "filler" epizóda, Mando sa má vykúpať v nejakom "jazierku" aby sa znova mohol nazývať Mandalorianom = nemali mu ostatní Mandovia zobrať jeho brnenie, keď podľa ich kréda už nie je Mandalorianom? nedáva to zmysel = nevadí. Aj keď z Manda urobili už fakt trápneho hlupáka, Bo-Katan je síce veľmi dobrá a skúsená bojovníčka ale nedá mi nemať pocit, že bola táto epizóda nastavená práve tak, aby Bo musela zachrániť Manda kvôli tomu, že sa správal trocha viac hlúpo, ako obyčajne. Boli sme zvyknutí na jeho prešľapy (miestami) ale inak väčšinou pôsobil, ako skúsený bojovník, ktorý sa vedel dostať z podobných situácií, akou bola práve tá v tomto diely. Z "alzáka" je čisto len hračka na pobavenie a v seriály je v podstate len kvôli marketingu, inak mohol byť tento seriál dobre ukončený druhou sériou ale pokračovanie naznačuje, že sa Filoni s Favreauom vydali práve cestou "dojenia", ktoré pravdepodobne nebude mať konca (ako jeden z nich priznal = nemajú vymyslený koniec). Vo svojej podstate je táto séria už zbytočná. Taktiež sa v tejto časti vyskytli ďalšie chyby, ktoré pramenia ešte z predošlej časti: načo potreboval Mando nejakého droida? keď si mohol pretlakovať helmu a tak dýchať úplne v pohode (neskôr keď sa šiel vykúpať v tej zázračnej vode = si helmu aj tak nedal dole), ďalej najprv chcel len toho pôvodného "vybuchnutého" droida lebo len jemu dôveroval (aj keď to nedáva zmysel, pretože s novým rebootom jeho systému by to bol úplne iný droid) - toho droida, ktorého mu ponúkla tá mechanička Mando odmietol s tým, že ho nepotrebuje = ale nakoniec si ho zobral, aj keď sám povedal, že ho nepotrebuje a aj napriek tomu, že verí len tomu "vybuchnutému" droidovi = vo výsledku sa im podarilo vyrobiť kopu logických problémov, nad ktorými len tak mávnu rukou, však načo sa snažiť a zlepšiť niečo, však v SW nič aj tak nedáva zmysel. ()

Kapitola 19: Konvertita (2023) (S03E03) odpad!

Oficiálne to už mohli rovno premenovať na "Book of Boba Fett: Season 2", pretože, čo sa týka logiky, efektov, a konštrukcie príbehu = to naďalej pokračuje v podobnom štýle, aký bol načrtnutý vo Fettovi. Aby ste v seriály o Mandovi sledovali 3/4 príbehu zo seriálu "Coruscant" je už ozaj asi vtip, ani v tom nebol nejaký poriadny prestrih s nadväzovaním, to isté ani konci. Tajne som dúfal, že týmto "odbočením" vysvetlia, prečo bola Bo-Katan napadnutá stíhačkami Impéria a jej útočisko zbombardované ale zdá sa, že scenáristom stačilo len mávnuť rukou a povedať: "však to boli nejakí pozostalci po Impériu, nejakí "warlordi" ale aj tak to nedáva zmysel. Prečo by ničili jej útočisko? keď by mali radšej zistiť viac o jej klane a práve nejaké dôležité informácie sa mohli nachádzať v danom útočisku - podobne to urobilo Impérium v 5tej časti pôvodnej trilógie, keď na začiatku filmu nezničili danú základňu ale snažili sa nájsť informácie, ktoré by im pomohli dostať Rebelov a celý odboj. Vyzeralo to dosť smiešne, keď sa tie stíhačky zjavili z ničoho nič a poskytli nám takú strohú akciu, ktorá nemala žiadne napätie len pôsobila, ako výplň a také účelové vodítko pre Bo-Katan, ktorá sa tým pádom uchýlila k tomu, že sa pridala do klanu k Mandovi, pretože aj ona sa po jeho záchrane "očistila" a môže sa znova považovať za Mandalorianku. Čo je zase divné, pre vstup do daného klanu sa stačí okúpať v nejakej mláke a potom len prisahať, že si daný jedinec nesňal helmu z hlavy? celé toto "Mandalorianstvo" hapruje už v základoch. Stále čakám na nejaké zlepšenie na úroveň predchádzajúcej série ale zatiaľ to naozaj vyzerá tak, akoby vedome/nevedome pokračovali na úrovni Fetta alebo miestami až Kenobiho, čo nie je nič chválitebného. Hlavná linka príbehu (ktorá sa v seriály o Mandovi = netýkala vôbec Manda) nám má asi naznačiť, že aj v programe na indoktrináciu predošlých ľudí, ktorí robili pre Impérium = sa nachádzajú ľudia, ktorí stále svojím spôsobom "uctievajú staré časy" a tým pádom sú stále prívržencami Impéria, a taktiež aj to, že Moff Gideon utiekol a nikto nevie, kde sa nachádza = čo je akoby zloduch uložený do budúcna. Gideon pôvodne ani nemal prežiť jeho haváriu, ale už vtedy sa v Mandovi vyskytovali také blbosti, ako to, že prežil a tvorcovia si ho nechali, ako zálohu do budúcna aby ho mohli znova vytiahnuť, ako hlavného záporáka niekedy neskôr = k čomu v podstate s veľkou pravdepodobnosťou smerujeme a defacto sa stále točíme v kruhu, podobne ako s dejovou linkou ohľadom "Alzáka", ktorý mal ísť s Lukom a byť cvičený na Jedia ale nakoniec sa kvôli marketingu a nadväzovaniu príbehu na sequely museli vydať touto cestou a znova spojiť "Alzáka" s Mandom. Suma sumárum, toto bola ďalšia "filler" epizóda, ktorá doslova ani nebola "filler" ale kompletne mimo hlavného príbehu, keby aspoň vytvorili nejakú nadväznosť na začiatku alebo ešte lepšie = na konci epizódy, ale väčšinu časti sledujeme úplne inú dejovú linku, ktorá sa v podstate (zatiaľ) absolútne netýka hlavnej postavy, dúfam, že sa to vysvetlí, lebo inak je to ten istý hlúpy nápad, ako bol vo Fettovi, ktorý pôsobil vo vlastnom seriály, ako vedľajšia postava. () (menej) (viac)

Kapitola 20: Najdúch (2023) (S03E04) odpad!

Toto už vyzerá, ako nejaká paródia. Na začiatku epizódy vidíme, ako sa Mandovia správajú, ako nepríčetní debili, strieľajú do jazera alebo sa pokúšajú "pretláčať" s ich plameňometmi, bolo to naozaj bizarné. Je fakt ťažké urobiť nejakú sekvenciu s tréningom, ktorá by aj trochu dávala zmysel? Najlepšie je, že všetci tam strieľajú a púšťajú plameňomety hore-dole, ako nejakí "redneck" burani, ktorí si dali viac zo svojej samohonky - a Alzák tam sedí opodiaľ a nikto nemá obavy, či ho niečo nezasiahne alebo prípadne ho pri brehu nezožerie ďalší obrovský krokodíl. Rôzne výbuchy a hluk, ktorý spôsobujú Mandovia na brehu vôbec nespustí v Alzákovi jeho PTSD z "orderu 66" ale až neskôr, keď kováčka zase kuje niečo z beskaru = čo robí nejak často, nemá byť beskar výnimočný a raritný? = ďalšia kravina, ktorá nedáva zmysel. Neskôr počas úplne divne vyzerajúceho súboju vidíme Alzáka, ako robí rôzne premety, ktoré vyzerali v skutku otrasne, CGI je fakt na divnej úrovni a celá tá Alzácka bábka nie je zrovna ideálnym riešením. Najmä, ak má Alzák robiť nejaké prudšie pohyby, toto vyzeralo, ako nejaká polo-priemerná "youtuberska" sekvencia s veľmi nízkym rozpočtom, a pritom to má byť produkt hodný Lucasfilmu a defacto celého Disney, mali by sa zato naozaj hanbiť. Ešte sa dá opomenúť, že tá hra na súboj s paintbalovými guličkami nejak nedávala zmysel, henten mladý Mandalorian triafal Alzáka po jednej predošlé dve kolá, na začiatku tretieho kola Alzák urobil ten otrasne vyzerajúci premet a trafil mladého Manda všetkými troma guličkami naraz, to znamená, že podvádzal, alebo tomu celému chýba nejaká elementárna logika? Zvláštne je, že sa Mandovia usadili na planéte, ktorá je plná nástrah a oni ani nevedia zaistiť obranu ich mladších členov, pritom majú radi výzvy, takže na túto planétu išli účelovo, a ak to bola náhoda, tak je to čisto vina scenáristov, ktorí najprv z ničoho nič urobia z plytkého jazera miesto pre obrovského krokodíla a potom v ďalšej epizóde príde obrovský drak, ktorý unesie len jedného člena a to ešte mladého a chudého, ktorý by logicky nemal nejakú veľkú cenu. To už aj dáky primitívny vták si vyberá tie tlstejšie dážďovky aby mohol nimi nakŕmiť svoje mladé. Hľadať zmysel v týchto nových Disney Lucasfilm projektoch je niekedy naozaj zaujímavé, pretože to vyzerá, akoby to načarbalo 5-ročné decko na kus papiera a potom si s tým utrelo zadnicu, ak sa to pravdaže už poriadne naučilo. Je naozaj zaujímavé, prečo dračia matka začne kŕmiť svoje mláďaťa až presne v momente, kedy si to príbeh vyžaduje a tým pádom majú Mandovia príležitosť si ešte pospať a v správny moment zaútočiť aby si Bo-Katan potom mohla povedať, že je z nej konečne zase pravá Mandalorianka. Alebo, keď sa Bo vráti naspäť namiesto toho, aby šla čo najskôr zachrániť mladého Manda, ešte aj ten jeho otec nedával poriadne zmysel. Celý čas je stoický a až neskôr v ten najviac nevhodný moment ho premôže cit k synovi? nemal by už od začiatku naliehať na jeho čo najskoršej záchrane? "Jetpackom" zázračne dochádza palivo v ten pravý moment, aby šéfom pátracej skupiny bola práve Bo-Katan, čo potom spôsobí jej hlbšie začlenenie do klanu = tento štýl koncipovania príbehu mi dosť pripomína jedného legendárneho, ultrageniálneho a ultratalentovaného scenáristu/režiséra - Riana Johnsona = kedy sa v princípe veci dejú len preto aby sa diali. Akoby najprv vedeli, že Bo-Katan sa má začleniť do daného klanu ale potrebovali sa k tomu nejak dopracovať, tak si vymysleli predošlé tri epizódy a seriál o Mandalorianovi Din Djarinovi je v podstate o Bo-Katan. Podobne, ako v epizóde na planéte Mandalor, aj v tejto plynie čas veľmi divným spôsobom - v druhej epizóde majú Alzák a Bo čas sa vrátiť v ten správny moment, tak isto, ako teraz, keď bol unesený mladý Mandalorian. "Flashbacková" sekvencia, kedy Alzák dostal PTSD z toho, čo zažil počas "orderu 66" bol dosť "cringe", ktorý vyzeral byť pomaly na úrovni súbojov zo sequelov, tak isto to pôsobilo, ako nejaká vedľajšia misia z videohry. Herec hrajúci daného Jedia je ten, ktorý stvárnil "najobľúbenejšiu" postavu prequelov a to - Jar Jar Binksa, to bolo síce fajn, že ho obsadili do takejto role, ako nejaký "easter egg skrížený s member berries" ale zase je to, ako nejaké lákadlo, ktoré má odviesť pozornosť od niektorých nelogickostí danej sekvencie príbehu. Jar Jar donesie Alzáka k lodi z planéty Naboo, čo potom vytvára určitý diplomatický problém: nemal by Bail Organa problémy s Republikou aka Impériom? pretože klony jednoznačne bojovali proti odporu od stráží, ktoré vyšli práve z danej lode a boli prezlečení, ako členovia posádky danej lode, resp. vyzerali, ako čestná stráž z planéty Naboo, to znamená, že by Impérium defacto vedelo, že Naboo malo prsty v úniku jedného z mladých Jediov = nedáva to zmysel. Keď som videl danú loď, tak som mal chvíľu pocit, že odtiaľ vystúpi tehotná Padmé a práve ona pomôže Alzákovi uniknúť z Coruscantu - vôbec by som sa nedivil, ak by sa to takto odohralo, pretože v tejto "Disney Star Wars" dobe je už asi všetko možné. Je naozaj zvláštne, ako málo sa zatiaľ stalo a ako nekvalitne a naťahujúco sa to snažia dojiť, tieto štyri epizódy by sa možno dali napchať do jednej poriadnej hodinovej epizódy. Niektoré prvky príbehu by sa vyladili, niektoré kompletne vynechali (obzvlášť tretia epizóda) = a mali by sme jednu celkom dobrú epizódu = podotýkam jednu(!) - namiesto toho máme štyri, kde sa "niečo" deje a niektoré epizódy sú doslova "filler" alebo sú na smiech s tým, čo sa snažia budovať a ako to celé dokopy nedáva žiaden zmysel = je z toho paródia. () (menej) (viac)

Kapitola 21: Pirát (2023) (S03E05) 

Začínam mať pocit, že Favreau a Filoni už definitívne zahodili akúkoľvek hrdosť, prestali sa snažiť a len budú za každú cenu inkasovať šeky od Disney = čo sa mohlo javiť, ako skutočnosť už po Fettovi ale tento krát to naberá ozajstné obrysy a myslím si, že Fett a táto séria Manda to definitívne potvrdzujú. Piata epizóda je jedna z tých najviac šablónovitých a prvoplánových, aké sme mohli vidieť, osobne mi to pripomína jedny zo začiatočných epizód z prvej série Clone Wars, ktoré pôsobili veľmi detinsky, ako niečo, čo je pustené do pozadia v čakárni detskej ambulancie všeobecného lekára. Ale musím uznať, že vzhľadom na predošlé epizódy, sa tu aspoň o niečo snažili, aj keď to v skutočnosti suma sumarum pôsobí, ako jednooký kráľ medzi slepými epizódami tejto série. Koncept príbehu je zase logická hádanka, prečo chcel byť Greef Karga s jeho planétou neutrálny, keď nebol schopný samostatnej obrany? to je dosť účelová sprostosť na ktorej stojí príbeh tejto epizódy, a to sa ešte dostanem k čerešničke na torte. Keby si Mando nevybral toho konkrétneho rozpadnutého droida (ktorého ani nepotreboval a ani nechcel ale nakoniec si ho predsa len z nejakého dôvodu zobral, prečo? nevieme...) = tak by ho ten pilot nikdy nenašiel resp. by mu to trvalo tak dlho, že by piráti kompletne zdevastovali planétu Nevarro a pravdepodobne aj našli tých 15 obyvateľov, ktorí unikli s Greef Kargom. Takže celá epizóda stojí na takýchto vratkých základoch len kvôli tomu aby sme uvideli prvoplánovú, detskú a plochú akčnú sekvenciu s pirátmi, ktorí doslova vyzerajú, akoby niekto skrížil Pirátov z Karibiku s Don Karnagom (Rozprávková jazda) a kapitánom Hákom z Petra Pana = to je celkom pekná vizitka kreativity. Aj ten koniec pôsobí dosť divne, jasné, že Gideon utiekol, keďže sa na súd nedostavil. Prezentovali to takým štýlom, akoby na Coruscante čakali, že sa ten transport niekde zázračne má objaviť a všetko bude v poriadku, ale ak mali niekam doraziť a nedorazili tam, tak asi netreba byť zrovna génius na to aby sme zistili, že sa niečo muselo pokašľať cestou tam. Zvláštne, akou náhodou na to prišiel ten pilot, ktorý sa nepresúval v hyper priestore v ten správny moment, kedy si to príbeh vyžadoval aby mohol nájsť daný stratený transport. Ak sa nemýlim narazil na to úplnou náhodou, a ak by to aj účelovo hľadal, prečo to neurobili už skôr a vo väčšom počte? to by nemohli, lebo by Novú Republiku vyfarbili v príliš dobrom svetle a to Disney nechce, prečo? pretože to všetko musí zapadať do Sequelov. Teda Disney potrebuje teraz vyfarbiť Novú Republiku, ako tých nekompetentných tupcov, ktorí si potom budú môcť spytovať svedomie, pretože vznikne ďalšia vojna a oni sa budú môcť hrať zase na Rebelov = tak aby to zapadlo do príbehu Sequelov - tam sa smeruje a pochybujem, že bude nejaká odbočka. Jediná šanca je v Ahsoke, ale to sa ešte uvidí, či sa to naozaj zrealizuje a pokúsia sa zmeniť sled udalostí a defacto vymazať Sequely z existencie = čo by bolo určite prospešné. ()

Kapitola 22: Žoldnieri (2023) (S03E06) 

V ďalšom pokračovaní seriálu "The Book of Bo Katan" sme svedkami neskutočného detektívneho dua ala Dempsey a Makepeacová, ako riešia šablónovitú bočnú videohernú úlohu, ktorá znova pripomína podpriemerné infantilné epizódy zo začiatku Clone Wars. Filoni a Favreau zo seba zjavne nie sú schopní vytĺcť už nič poriadneho a zase sa spoliehajú na určité notoricky chorobné veci, ako sú napr. prestrihy na Alzáka a jeho infantilne stupídne reakcie (však už má vyše 50 rokov, mal by sa konečne uvedomiť, nie?!?) alebo vsadenie hosťujúcich hercov do epizód aby mohli Disney "shills" začať tlieskať, ako pri každom stupídnom "easter-eggu". Black spolu s Lloydom boli celkom v pohode, ale komu prišlo na um napchať do tejto časti Lizzo?? nielenže je ten scenár a dialógy o ničom, ale ešte tam dali neherca alebo skôr "paherca", ktorý to nemá, ako zachrániť. Potom nastávajú ďalšie logické lapsusy, ako napr. na danej planéte nie sú povolené zbrane ale Mandovia ich môžu nosiť, pretože je to súčasťou ich viery. Viera, ktorá s tou ich helmou a inými kravinami nedáva zmysel. Pekne si autori našli cestičku, ako vybudovať tento zbytočný, nudný a sprostý príbeh pre danú epizódu. Taktiež je zjavné opätovné rozoberanie a vysvetľovanie deja, alebo popisovanie konania postáv samotnými postavami, akoby divák patril do pomocnej školy. Som naozaj zvedavý, kam smeruje táto séria, pretože to zatiaľ nie je jasné, len si tak plávame a občas niečo uvidíme na horizonte ale nakoniec sa to javí, ako prelud. Definitívne je z tohto seriálu nový Book of Boba Fett, keďže samotný Mando aka Din Djarin je už naozaj vedľajšou postavou, príbeh je v podstate o tom, ako sa Bo Katan dostala späť k starej viere v "Mandalorianstvo" (čo ani neviem poriadne, čo je, pretože si pravidlá vymýšľajú z epizódy na epizódu) a teraz sa chce stať novou vládkyňou Mandalorianov. Ale sme temer na konci série a príbeh doslova nikam poriadne nevedie, iba tápa a občas sa hrá na to, ako to niekam smeruje, aj keď je skutočný cieľ v nedohľadne. ()

Kapitola 23: Špióni (2023) (S03E07) 

Takže človek si musí vytrpieť 6 častí úmorného a otrasného písania, akcie, dialógov a logických lapsusov aby dostal celkom priemernú epizódu, kde sa aspoň niečo deje, a typicky všetci tomu sadli na lep. Táto epizóda určite nie je zlá, ale zase nastáva stigma v podobe "jednookého kráľa medzi slepými" resp. po viacmenej otrasných epizódach nám naservírujú jednu celkom priemernú a všetkým to doslova "odpáli dekel" a vôbec sa nečudujem, že tomu väčšina dáva 5/5 aj keď si to táto časť absolútne nezaslúži - pretože nastáva efekt podobný tomu, čo sa dialo aj v iných seriáloch (menovite TWD). Princíp je v tom, že keď vám po horších častiach naservírujú lepšiu epizódu, tak hodnotenia majú tendenciu vyletieť do výšin, pretože si všetci zvykli, znížili nároky a potom dokážu pomaly hocičo lepšie ohodnotiť veľmi vysokým hodnotením, aj napriek tomu, že sa tá kvalita na dané vysoké ohodnotenie absolútne nepriblížila, len sa trocha zlepšila vzhľadom na tie predchádzajúce viac zlé epizódy ergo "jednooký kráľ medzi slepými". Najlepšou časťou je asi začiatok, kde dostáva priestor Impérium (alebo skôr, čo z neho ostalo) a taktiež Gideon, ktorý bol strategicky v predošlých dieloch "odložený" (aj keď mal skôr logicky zomrieť po jeho zostrelení) aby sme ho mohli vidieť znova v podobnej role "zloducha tejto série". V scenári sa bohužiaľ zase nevyhli zbytočnej rekapitulácií toho, čo majú postavy urobiť, akoby bol divák z pomocnej školy a potreboval to počuť opakovane, alebo zbytočného opisovania deja danými postavami. Zbytočne zase využívajú toho vybuchnutého droida, mali sa na to radšej vykašľať podobne, ako to vyzeralo v predošlých častiach (kedy vlastne Din daného droida ani nepotreboval, lebo mu stačilo si pretlakovať helmu), ten droid by tam absolútne nemal byť, pretože vybuchol v priestore torza a ešte k tomu počas toho kráčal v rozžeravenej láve ale tak budiš, logika a SW asi nejdú dokopy. Alzákovi dali takúto stupídnu bábku, čo bolo v podstate taktiež úplne zbytočné a dosť otravné, ako neustále opakoval tú istú hlášku dookola, celé tieto prestrihy na Alzáka plus jeho scény boli jednoducho zbytočné a skôr vadili, boli otravné ale hlavne nedávajú zmysel (problém s vybuchnutým droidom). Druhá vec: načo mu vôbec vyrobili taký skelet? Din ho neustále berie so sebou, ako psíčka a tým ho úplne hlúpo a zbytočne vystavuje riziku, takto sa to nejak extra nezlepšilo, oveľa viac v bezpečí by bol vo svojom vznášajúcom sa "kočíku", ako v skelete, ktorý ho ani poriadne nechráni len mu umožňuje lepšiu motoriku. Podobná sprostá prezencia pri vystavovaní sa nebezpečiu je práve v postave kováčky, ktorá s nimi všade stále lezie, aj napriek tomu, že nemá "jet-pack" a temer žiadnu výzbroj, okrem jej kováčskeho náčinia, ktoré je sotva efektívne, možno iba na súboj z blízka. Načo má Bo ten zázračný čierny svetelný meč? keď nedokáže ani zastaviť roztržku medzi dvoma jej "vojakmi" (alebo ľuďmi, ktorí jej majú slúžiť)? tak ako to vysvetlili v minulých častiach, ten kto má daný meč vládne všetkým Mandalorianom (čo neustále hapruje, raz je to symbolická relikvia, raz je to jediný kľúč, bez ktorého sa nedá vládnuť Mandaloru, typická absencia konštantných pravidiel, čo je celkom klasické pre danú značku SW). Takže Bo nelogicky nezastaví roztržku ale urobí to Alzák a všetci ho odrazu, ako na slovo poslúchnu a prestanú sa biť len potom, ako on povie "NO!" - fakt super "scenár". Ďalšia sprostosť, prečo by mali robiť hostinu pre druhých Mandalorianov? keď tí z toho klanu "neskladáme helmy" by si museli vziať svoj pokrm, nájsť si kľudné miesto dakde osamote a až potom môžu jesť = stráca to ten zmysel zbližovania sa pri slávnosti a jedle, keď by každý z nich musel ísť preč kvôli nejakej úplne sprostej tradícii. Použitie "epizódneho monštra" je už klasickou devízou tohto seriálu, takže sa to tomuto seriálu asi nedá vyčítať, keď to použijú dosť naschvál len aby potom Mandovia čisto náhodou narazili na gideonovu skrytú základňu, ktorá má tiež svoje logické lapsusy. Gideon sa teda celý čas spoliehal, že každý z Mandov je tak blbý aby mu neprišlo na um sa ísť pozrieť na Mandalore a naozaj sa presvedčiť, či je planéta neobývateľná, alebo tiež nedáva zmysel, že tí Mandovia, ktorí žili, ako nomádi si nikdy pri svojich cestách nevšimli žiaden transport, ktorým by s veľkou pravdepodobnosťou Gideon potreboval na prínos zásob, ľudí etc. Celý princíp ukrývania sa Gideona rovno na planéte Mandalore visí na vlásku, a nie je to vôbec "šokantné" ale skôr lenivé, naivné a jednoducho nedomyslené. Z Din Djarina je oficiálne beta "simp" vo vlastnom seriály, aj keď oficiálne sa to už dá nazvať: "The Book of Bo Katan: Retaking the Mandalore", čo by presne vystihovalo, to čo sa celý čas deje/nedeje v tejto sérií. Neskôr sa dostávame k tomu, že všetci cestujú na Mandalore, pričom sami nevedia, čo ich tam môže čakať, prečo nenechali deti, Alzáka a ešte pár Mandov v zálohe na Navarro aby, ak sa im niečo stalo mohli mať okrem Mandov na orbite aj nejakých iných v zálohe = konkrétne mimo nebezpečenstva (ktoré mohlo číhať na nich na Mandalore). Toto sú úplne logické veci, nad ktorými stačilo trocha pouvažovať a nemuseli to robiť tak "plocho" a stupídne, že "všetci ideme bez nejakého širšieho zamyslenia: čo keby?". Neviem, kde ostatní diváci vidia napätie, pretože s tým, ako fluktuje princíp Beskaru, o napätí ani nemôže byť reč, raz sa to od nich odráža a raz dostávajú zásahy (najmä tí stormtrooperi). Celá akčná scéna obkľúčenia je hlúpa a účelová, keďže bolo vidno, že Mandovia majú strategicky a skúsenosťami navrch, tak sa zo začiatku nechali obkľúčiť. Odrazu sa prepne vypínač a oni začnú víťaziť, celému boju sa dalo predísť, keby začali poriadne bojovať už od začiatku, ako správni Mandaloriani. Klasicky Din posiela Alzáka aby sa šiel ukryť = načo ho potom so sebou stále vláči a zbytočne ho vystavuje nebezpečenstvu? keď on nemá doslova čím prispieť, len slúži ako marketingová hračka a psíček k Dinovi. Následne, celý heroický záver bol len klasickým príkladom "štýlu nad obsahom" (čo aj dáva logiku, keďže túto epizódu písal Filoni) aka "Dys is d vej" resp "nechám sa hlúpo zabiť, aj keď by som bol schopný újsť". Bo a ostatní Mandovia ho mohli kľudne pokryť a zároveň vystreliť nejaké raketky, prípadne použiť nejaké nálože, ktoré by odviedli pozornosť a znemožnili stormtrooperom ich hneď nasledovať. Je až smutné a zároveň smiešne, aké by to bolo jednoduché a viac logické, ak by sa nad tým takto zamysleli. Celé to pôsobilo tak "rian johnsonovsky" - veci sa dejú len preto aby sa veci diali ale logika šla na prechádzku. Taktiež nechápem tú divnú rasovú rôznorodosť Mandalorianov, v CW boli zobrazení, ako taká "nordická nadradená spoločnosť", a potom, ako Maul zabil "teroristu" Vizslu, tak Bo povedala, že už žiaden nezasvätenec alebo "outsider" nebude vládnuť Mandaloru = čo nasvedčuje tomu, že existujú "zasvätení" a "nezasvätení", to vedie k tomu akoby to bola otázka toho, kto patrí do tej nordickej nadradenosti a kto nie, potom nastáva otázka, prečo je toľko tých Mandalorianov rozdielnych, keď by väčšina z nich mala vyzerať, ako z nejakej nordickej rasy. Konštantnosť veľa vecí dosť hapruje a fluktuje podľa toho, ktorému autorovi sa niečo konkrétne hodí do jeho plánov. Suma sumárum, určite lepšia epizóda, ako všetky predošlé v tejto sérií ale nie je to niečo, z čoho by mali byť také premrštené "overhype" reakcie, na to má táto epizóda dosť dier a chybičiek. Plus ľudia asi trocha pozabudli, že Bo Katan bola spoluzodpovedná za zničenie Mandaloru, aj keď pomohla Kenobimu utiecť, stále bola členom Deathwatchu, ktorý zvrhol pacifistickú vládu jej sestry a defacto to viedlo aj k smrti jej sestry = čiže Bo Katan nie je zrovna taký dobrý "vzor" pre vládcu Mandaloru, skôr mi to príde, ako také na silu feministické pretláčanie ženských postáv - máme Rey Palpatine, Ahsoku, a teraz Bo Katan v podstate prebrala šou Dinovi, pritom to bola pôvodne šou z väčšej časti len o ňom, no "call me crazy" ale ja v tomto vidím menšiu účelovú agendu. () (menej) (viac)

Kapitola 24: Návrat (2023) (S03E08) odpad!

Po predošlej epizóde, ktorá bola takým miernym odrazením od dna, som očakával, že sa pokúsia naďalej plávať až k hladine ale bohužiaľ – podobne ako Mando v druhej časti = padli na dno. Kvalitou sa podľa mňa už definitívne priblížili k Fettovi a Kenobimu. Zdanlivo som očakával nejakú záchrannú akciu od Bo Katan ale tá mala, ako správna líderka, kompletne na háku Dina a aj Alzáka, ktorý sa zvláštne vyparil = čo mi trocha predpovedalo nasledovný scenáristický trik, ktorý bol viditeľný už v predošlej epizóde = kedy sa červený „pretoriáni“ zjavili z ničoho nič, akoby ich tam niekto lúsknutím prsta dosadil. To isté sa dialo aj na začiatku epizódy v prípade Alzáka, ktorý sa magicky zjavil práve vo chvíli, keď to Din najviac potreboval. A to nadstavovali dané zajatie, akoby ho mali mučiť a Bo ho príde zachrániť alebo niečo iné, namiesto toho ho sprevádzali len dvaja vojaci, ktorých temer poľahky premohol, Alzák mu dopomohol a do pár minút úvodu epizódy bol Din zase na slobode a celá nadstavba v minulej časti, ako sa ho Gideonovi podarilo spacifikovať = vyletela von oknom. Následne nám je ukázaný Gideon, ktorý doslova videl, ako sa Din dostal zo zajatia a namiesto toho, aby ho podľa plánu celej základne nejak obkľúčil a jednoducho ho zase zajal prípadne zabil – urobí Gideon úplnú sprostosť a povie vojakom, že si to s ním vyrieši sám. Takéto trápne hlúpe rozhodnutie neuveriteľne podkopáva akúkoľvek „zloduchovskú“ nadstavbu a charakterizáciu danej postavy. Zbytočne z neho robia takého nekompetentného hlupáka = vidno to je aj pri zmienke toho, čo chcel robiť s jeho klonmi = nie, nepotrebovali Alzáka pre klonov Snooka ale preto lebo Gideon sa chcel naklonovať a jeho klony by mali „silu“, čo je riadna kravina, pretože načo by ho potom počúvali? Čo by bránilo jednému z tých klonov zobrať Gideona a uškrtiť ho pomocou sily? Neviem, ale každopádne = vyzeralo to „cool“ a to je to hlavné – príklad uvažovania toho, kto prišiel s takýmto nápadom. Zdá sa, že jediný kompetentný zloduch bude možno Thrawn, len aj ten sa zdal byť celkom jalový už v Rebels, keď sa nechal toľkokrát obalamutiť takou „luckerskou“ skupinou, akou bola posádka „Ghosta“. Potom, ako sa Gideon rozhodne si to „rozdať“ s Dinom, sa práve daný Mandalorian zase rozhodol podobne, ako v predošlých častiach a zase zbytočne vystavuje Alzáka nebezpečenstvu, čo mi už po 150. krát príde naozaj objektívne hlúpe. Následné akčné scény nemajú nejak zvlášť dobrú choreografiu a pôsobia dosť kostrbato. Taktiež nechápem dizajn danej miestnosti s laserovými stenami („memberberies“ z prvého prequelu pri „duely osudov“) – a príde mi to naschvál účelové, že sú tam len tak v zemi diery, aby do nich mohol Din počas súboja niekoho zhodiť, keď mu to príde vhodné. Následné zobrazenie klonov Gideona môže zase rozprúdiť debaty na internete ale hlavne je to alibistické zo strany tvorcov, ktorí to potom môžu využiť aby priviedli Gideona späť do hry ale tento krát by bol možno z neho „Sith“, pretože by ovládal „silu“. Toto celé by len znova podporovalo humorné video od YT kanálu RLM s názvom „no one’s ever really gone“ – kedy akékoľvek úmrtie stráca akýkoľvek zmysel – niečo podobné, ako keby ste predstavili cestovanie v čase, čo je dosť smiešne – lebo to sa presne stalo vo filoniho Rebeloch. Ale tak „je to rozprávka a kvalita bola vždy diskutabilná“ – čo je úplne patetická a infantilná výhovorka. Aj rozprávka pre deti môže byť dobre a logicky napísaná, a to, že kvalita bola aj predtým diskutabilná nebráni tvorcom aby tú latku zdvihli a nie stále ju len dodržujú prípadne ju ešte viac znížia. V následných scénach s Axom sa dozvedáme, že Mandov oblek chráni aj pred podmienkami panujúcimi v horných častiach atmosféry – aj keď sa to zdalo byť pomaly už na orbite planéty, masku si vedia pretlakovať ale žeby vydržali byť tak vysoko, to mi príde ako dosť pritiahnuté za vlasy. Taktiež, ako môže on jediný pilotovať danú loď a ešte sa starať o jej obranu, keď na plnú funkčnosť potrebuje celú posádku? Ale aspoň mal Ax dosť rozumu nato, aby tak zbytočne „heroicky“ nezomrel, ako ten Mandalorian v predošlom diely, to treba uznať. Celý boj dvoch rojov - Mandovia vs lietajúci stormtrooperi = vyzeral dosť smiešne a zase šla logika asi von oknom. Ako už mnohí ľudia predo mnou veľmi dobre poznamenali a som rád, že si to všimli = nemalo by im dôjsť palivo po istom čase? Zjavne nám tvorcovia neukázali v prestrihoch scénu, ako všetci zakričia „pauza“ a zaletia po jednom dotankovať, bolo by to už na hranici paródie (od čoho táto séria nemá veľmi ďaleko) ale aspoň by to bolo v rámci toho, čo ustanovili v predošlom diely s únosom malého Manda. Kováčka má konečne „jet-pack“ ale zase používa to jej stupídne kováčske náčinie na boj, bolo by to fakt také ťažké jej dať nejakú normálnu výzbroj, aspoň nejakú flintu do ruky. Súboj Gideona s Mandom a Alzák, ktorého si zobrali na paškál traja „pretoriánci“ vyzeral dosť divne a pôsobilo to komicky – najmä to, ako zase zobrazili alzákovu bábku a nemotornosť červených „pajácov“. Celé to pôsobilo, ako podpriemerne urobený a podfinancovaný YT-fan film. Din dostáva „do držky“, odrazu sa zjaví Bo Katan, pretože, Din už s ním raz bojoval a prehral, tak sa dohodli, že tento krát ho môže poraziť ona, tým pádom Din uteká zachrániť Alzáka – ten zatiaľ poskakuje hore-dole a tí tupci „pretoriánci“ ho nie sú schopní dostať. To, čo nasledovalo môžem veľmi vierohodne prirovnať k skvostu súbojov zo SW a to k tzv „trónovej scéne“ z TLJ – logikou a choreografiou to bolo, akoby som znova sledoval TLJ. Taktiež mi tento pocit zveľadila aj Bo Katan, ktorá pri útočení na Gideona vrieskala podobne, ako Rey Palpatine v danej scéne z TLJ. Najviac zvláštne bolo, ako Din dorazil dvoch z troch „červených pajácov“ a tomu tretiemu len tak nejak „klepol“ po helme a odrazu ho „vyplo“ = to mi živo pripomenulo tú neuveriteľne sprostú scénu z Kenobiho, epizóda v ktorej Kenobimu pomáhala tá ženská postava, ktorá „odrovnala“ dvoch stormtrooperov tým, že jedného potiahla za helmu a druhému nejak klepla po hlave = to bola doslova paródia, na takej sprostosti sa dalo len zasmiať. Doposiaľ som si myslel, že držali latku na úrovni Fetta ale týmto dielom a niektorými súbojmi sa veľmi priblížili ku Kenobimu a to už nemôže byť náhodné ale niečo také sa musí robiť vedome a zároveň „naprotiveň“. Pretože, ak niekto toto odsúhlasí normálne „pri zmysloch“, ako „ok, natočme to“ = tak dotyčný človek musel prejsť nejakou formou lobotómie, inak si to neviem vysvetliť. Bo Katan pri súboji príde o jej zázračný tmavý svetelný meč, ktorý mal byť údajne vyrobený z beskaru, ale tak Gideon o tom asi nevedel, ktovie? Teraz, keď daný meč nejestvuje, tak Bo nemôže veliť Mandalorianom, alebo ako to vlastne je? Či si zase niečo vymyslia a budú tým pádom meniť „lore“ za pochodu, ako to má SW vo zvyku. Vlastne sa im niečo také ku koncu zase podarilo vyčarovať = z Alzáka je už oficiálne člen klanu, aj keď nemohol byť prijatý, ako člen, pretože nevie hovoriť, a ani jeho rodičia nemôžu za neho hovoriť, nedáva to logiku ale hej! keď sa za nejakou sprostosťou povie: „dys is d vej“ – tak sa to obligátne stáva pravdou a všetko naraz dáva zmysel, to je predsa úplne normálne. Koniec časti je veľmi unáhlený, skáčeme hore-dole, nechávame si alibisticky dvierka pre 4. sériu s možnými úlohami od pilota Novej Republiky. Posledný záber mi pripomína zakončenie rozprávok s Bugs Bunnym, neviem, či to malo byť naschvál práve niečo také, ale pôsobilo to dosť úboho a nesedelo to tam = naozaj to dávalo už dojem paródie. Nedivil by som sa, ak to, čo sa šušká v kuloároch bolo pravdou, Favreau spravil túto sériu naschvál zlou, pretože mu Kennedyová začala do toho kecať a jemu sa to zjavne absolútne nepáčilo. Naozaj mali skončiť po druhej sérií a táto tretia séria je toho dokonalým príkladom. () (menej) (viac)

Súvisiace novinky

Disney o rok odsouvá hranou Moanu

Disney o rok odsouvá hranou Moanu

07.04.2024

Pokud jste fanoušci hraných verzí disneyovských animáků, následující první zpráva pro vás nebude úplně pozitivní. Plánovaná hraná verze animovaného snímku Moana (Odvážná Vaiana: Legenda o konci světa… (viac)

Zemřel Carl Weathers

Zemřel Carl Weathers

02.02.2024

Přichází smutné zprávy ze zámoří. Ve věku šestasedmdesáti let zemřel ve čtvrtek 1. února v kalifornském Los Angeles americký herec Carl Weathers, známý především svou rolí boxera Apolla Creeda z… (viac)

Příštím Star Wars filmem bude Mandalorian & Grogu

Příštím Star Wars filmem bude Mandalorian & Grogu

09.01.2024

Lucasfilm na oficiálních stránkách Star Wars jen tak mimochodem odhalil, co dalšího nás ohledně vesmírné ságy čeká. Pod režijním vedením Jona Favreau a produkčním dohledem Davea Filoniho a Kathleen… (viac)

Reklama

Reklama