Reklama

Reklama

Pred viac ako tridsiatimi rokmi sme sa s nimi stretli prvýkrát. A bol to poriadny náklad. Teraz sa Predátori, jedni z najväčších lovcov celého vesmíru, opäť vracajú na naša planétu. Sú však oveľa silnejší a inteligentnejší než kedykoľvek predtým. Lov a zabíjanie sú pre nich stále najväčšou zábavou. Predátori sa geneticky zdokonalili pomocou DNA iných vesmírnych bytostí. Keď jeden chlapec nešťastnou náhodou zapríčiní ich návrat na Zem, vôbec nie je isté, kto pred nimi ochráni ľudstvo tentoraz. Nájde sa niekto, kto nebude len lovná zver, ale dokáže sa im postaviť ako rovnocenný súper ? Poslednou šancou ľudstva na záchranu pred vesmírnymi lovcami sa stáva už len malá partia bývalých a celkom šialených vojakov a jedna mladá evolučná biologička. Len tí majú aspoň malú šancu zabrániť vyhubeniu nášho živočíšneho druhu. (Cinemart SK)

(viac)

Diskusia

Castrator

Castrator (hodnotenie, recenzie)

Rypicong

Spousta věcí se nemusí okecávat, ale vysvětlit tím, že některé lodě stály za vyližprdel proto, že na nich korporace šetřila, šlo o těžařskou loď apod., kdežto u jiných lodí tomu tak nebylo. Určitě by nevypadaly všechny lodě stejně jako dnes nevypadají vlaky, letadla. K tomu je nutno přihlédnout k tomu, že ty lodě jsou velké jako kráva a ukazuje se jen něco, pro film podstatné. Když by se děj Titanicu točil kolem romance dvou irských emigrantů, co se ztřískali ve IV. třídě do němoty a pak si udělali romantickou procházku do kotelny, tak by divák neměl za to, že se děj odehrává na nejluxusnější lodi své doby.

Pokud jde o vybavení v prvním Vetřelci, tak se to dá okecat šetřením plus úmyslem, vždyť oni tam nezastavili náhodou, bylo to od začátku záměr a protože to byl záměr, špičkové vybavení by mohlo určité plány zhatit, pokud bylo plánem dotáhnout zárodek. A pak, bandě hornínků prostě nelze dát špičkové vybavení, protože by nevěděli jak s tím špičkovým vybavením zacházet, což zase souvisí s tím šetřením, pro lopaty je špičkového vybavení škoda a ušetří se tak na školeních.

Zrovna vetřelčí filmy poměrně obstály, pokud jde o filmovou techniku a realitu, stejně tak Blade Runner, je hodně sci-fi filmů z budoucnosti, kde jsou strašně strašně vyspělí, ale záznamy zvuku nebo videa řeší přes analog:-D

https://www.csfd.cz/film/139235-blindpassasjer/komentare/ Přibližně stejně staré filmy, podobné prostředí - loď a jak to blbě vypadá, když mluví do diktafonu.

na príspevok reagoval Rypicong

Rypicong

Rypicong (hodnotenie, recenzie)

mm13

jo tak, já jsem zvyklej že když někdo řekne Aliens, tak hned řeší jak se změnila "povaha" vetřelce jako takového :)

U tý techniky Aliens vs Alien. No, je to od sebe 57 let ve filmu a 7 let v reálném životě.  Jistá evoluce techniky tam vidět je, ale nic závratnýho. Cameron se snažil jak mohl. Ono ale "okecat" se to taky dá. Vojenské vybavení si také nepotrpí na luxus. Viděl jsi třeba film Hon na Rudý říjen ? Tak jak je tam interiér ponorky ztvárněn celkem moderně ? ta realita je taková, že ve své podstatě to vybavení a jak to vypadá je jiné, celkem prosté - funkční. To samé letadlové lodě, také jsou uvnitř hlavně funkční. Takže i tady by se nějak dalo okecat proč Prometheus vypadá lxusně a moderně oproti Sulacu. Ale když třeba porovnám kolovou techniku v Prometheovi vs Aliens. U Promethea se to moc nikam neposunulo. Zbraně když porovnám Covenant a Aliens ( Covenant je asi nejvíce akční ) tak paradoxně v Aliens jsou modernější :) To samé třeba ty go pro kamery, v Aliens vypadají designově víc sci-fi :)  Asi největší rozdíl je ve skafandrech a vybavení řízení lodi. V tomhle to měl Aliens a Covenant jednoduchý, protože tam na planetě žádný nepoužívají. Prometheus Měl novodobou vizi skafandru, Alien podobný tomu, co dřív Nasa používala no...

na príspevok reagoval Castrator

mm13

mm13 (hodnotenie, recenzie)

Rypicong

Myslel som čo sa techniky týka. že argumentuješ len Votrelcom (a šikovne), nie už Votrelcami, kde technika nemala byť prečo zastaraná... (opakujem, že na tom nijako extra nezáleží; byť Covenant elementárne kvalitný film, bolo by mne osobne jedno, či dodržiava "technický štandard" svojich predchodcov alebo nie)

na príspevok reagoval Rypicong

Spinosaurus

Spinosaurus (hodnotenie, recenzie)

Rypicong

Ke Star Wars jen stručně - souboj světelnými meči - Anakin hodně+ používal techniku 4, kterou by si v kostýmu Vadera mohl useknout hlavu, takže je jasné, že přešel na nový styl. Luka techniky nikdo neučil, nebyl na to čas. U souboje Obi-wana a Vadera se více mluvilo než bojovalo. Bylo vidět, že je Obi už zesláblý a víceméně než o boj mu šlo o ušetření času. AT-AT měli oproti vozidlům republiky zase jiné přednosti, i když doplácely na svou pomalost. Vv epizodě IV vyslalo Impérium málo stíhaček, protože si mysleli, že jim to stačí, navíc se část z nich nějak odklonila od svého kurzu (takhle nějak to tam Vader říká). Samozřejmě, že hlavním důvodem je zastaralost původní trilogie, ale vysvětlit se to v rámci mezí dá.

 

Alien v Alienovi 3 mi velmi vadí, taky jsem myslím dal tomu filmu odpad. Ten film je bohužel zničený studiem a spousta věcí, které se přestříhávali, nedává ve výsledku smysl. K rozšířené verzi jsem trochu tolerantnější, ale stále si myslím, že se měla celá série ubírat jiným směrem. Ale nedá se nic dělat, trojku až na toho Aliena respektuji, atmosféra je tam skvělá a závěr perfektní. Vzkříšení mělo podle mě mnohem lepší efekty Alienů než Covenant, tam se na ty trhavé a prudké pohyby nedalo koukat. Celkově jsou digitální vetřelci paradoxně asi nejlepší v AvP 1, což je pro poslední filmy pořádná ostuda.

 

Těch špatností je tam víc a omluvit se příliš nedají. Inženýři jsou mnohem menší než jak byli vyobrazeni ve Vetřelci 1. Nemuseli je samozřejmě dělat tak velké, ale udělat je jen o něco větší než lidi, prakticky o kousek větší než Predátory, to opravdu bije do očí. Nehledě na to, že nás celý Prometheus naváděl k tomu, že xenomorfy stvořili inženýři, aby se pak v Covenantu vyměnili scénáristé a Scott se zamiloval do verze, kdy Vetřelce vytvoří David. To je pořádný políček pro fanoušky. Jakoby nestačilo, že v Prometheovi přepisování scénáře zavinilo, že jednou to vypadá, že jsme na planetě LV-426 (vzkaz od té ženské, havarovaná loď), abychom posléze zjistili, že si to někdo rozmyslel a planetu v postprodukci udělal jinak a řekl, že toto je jiná planeta.

 

Já bych ještě toleroval třeba nějaké primitivní hologramy, nebo příruční počítače, ale tam nesedí tolik věcí, že prostě nelze nic vysvětlit - proč mají lepší skafandry, než ve Vetřelci? Kryokomory už byly zmíněny. V Prometheovi střílejí zbraně prskavkama, v Covenantovi si zase někdo rozmyslel, že bude lepší ostrá (současná) munice. Tyhle změny ukazují, že Scott to univerzum nemá promyšlené, nemá pod kontrolou a hází tam ad hoc prostě to, co se mu zrovna u scénáristů zalíbí.

Rypicong

Rypicong (hodnotenie, recenzie)

Sabrewulf

S tou ztrátou, tam je problém v použitých scénách. Stáhni si Prehistorik verzi, kde jsou vsazené všechny vystřižené scény a ten film vyzní jinak. Je tam vysvětlené proč se nebáli toho hada a proč se ztratili.

Já Prometheovi zpětně vyčítám pouze vznesení více otázek než odpovědí.

Jinak ještě co se týče techniky. Prometheus, Covenant nejsou prequel vetřelce. Je to pouze stejná látka, z jiného vsmíru. Nesedí to časově.

na príspevok reagoval Gladiator15

Rypicong

Rypicong (hodnotenie, recenzie)

mm13

Aliens jsou úplně v pohodě. Ono to možná vypadá tak, že z Vetřelců je udělaný hmyz co nepřemýšlí, ale to bohužel není pravda. V Aliens je vidět velká dávka inteligence. Kolonie Vetřelců ihned reaguje na změny. Lidé také jinak reagují a přemýšlí pokud jich je pár a každý je důležitý, nebo pokud jich jsou stovky, tisíce apod. Vlk samotář také loví opatrněji než smečka. Jako odbočení a z hororu udělat velmi kvalitní akční sci-fi které společně s Predátorem definovalo tento žánr, je super.

na príspevok reagoval mm13

Sabrewulf

Sabrewulf (hodnotenie, recenzie)

Spinosaurus

Přesně tohle byla věc, která mi vrtala hlavou, už jen při oznámení, že se točí prequel Vetřelce. To jsem si tehdy řekl: Doufám, že tam nestrčí nějaká moderní udělátka. A ejhle - on nám tam lítá dron se skenerem. Úsměvné je, že i přes tu všechnu přestřelenou nejmodernější techniku se tam dva blbci ztratí. To byl facepalm na úrovni Uweho Bolla.

Rypicong: Je sice pravda, že Nostromo byl křáp a Prometheus luxusní. Přesto takový skok v technice byl extrém.

na príspevok reagoval Rypicong

Rypicong

Rypicong (hodnotenie, recenzie)

Spinosaurus

zajímavý, digitální vetřelec - v Alienu 3 kde byl příšerný ti nevadí ? Nebo v Alienu 4 ? Jinak na téma vybavení, moderní technologie apod. se vedla velká diskuze. Dle mého názoru, ten film musí vypadat trochu moderněji, protože by na to jednoduše nikdo nepřišel do kina. Od plno fandů ( kteří nemají rádi Prometheus ) jsem slyšel ten názor a já s ním souhlasím, že rozdílné technologie a vybavení v Alienu a Prometheovi je naprosto v pořádku. Nostromo byla vležná loď, ve své podstatě takový kamion, který už v tý době nebyl nejmodernější. Samozřejmě vybavení na takový lodi bude primitivní. Je to jako kdyby jsi dnes porovnal loď co vozí po Labi uhlí, vs luxusní soukromou jachu, nebo zaoceánskou loď. Prometheus byla loď postavená na zakázku, soukromá luxusní jachta. Proto diametrálně odlišné vybavení a technologie. Covenant zase kolonizační loď, která musela být plně soběstačná. Víc za tím nehledej. PS: Lucas toto dělal. U techniky se to moc nedalo poznat / rozlišit, protože není vůbec pozemská - což v Alienu je a vycházelo se z pozemských strojů.  Jak rozlišíš co je modernější ? AT-AT nebo Turbo tank klonů ? Já bych podle designu řekl že Turbo tank, ale ten je daleko starší. Luxas třeba u prequelů daleko více tlačil na pilu u soubojů meče. Letecký souboje jsou také daleko šílenější. Poovnej E4 a E3 úvodní scénu. Je to prostě normální.

na príspevok reagoval mm13, Spinosaurus

mm13

mm13 (hodnotenie, recenzie)

Spinosaurus

Hm... bolo by jedno, nakoľko aktualizoval techniku a vybavenie, keby tá dvojica filmov dávala zmysel. Ale určite zaujímavý postreh, takto sa na to dívať mi absolútne nenapadlo.

Spinosaurus

Spinosaurus (hodnotenie, recenzie)

Jsem schopen prominout u Promethea a Covenantu postavy nevalné úrovně, logické kiksy, předídatelný děj, i dokonce totální zprznění legendární postavy (ten digitální Vetřelec byl prostě katastrofa). Co je ovšem největší Scottův faul, který mu neodpustím, že Scott úplně ignoroval prostředí původních dílů ze 70. a 80 let a udělal si to po svém. Toho se správný filmař, který má své univerzum rád, nemůže dopustit (což třeba George Lucas neudělal). Vetřelčí vesmír měl prostě vypadat tak, jak si ho představovali v 80. letech. Například hra Alien: Isolation, nebo AvP, tohle pochopily. U posledních dvou majstrštyků tam tak máme neustálé hologramy, digitální technologie, moderní zbraně, screening snů v kryokomorách atd. To tam vůbec nemělo být, když technika ve starých vetřelcích těmito vylepšováky nedisponuje.

na príspevok reagoval mm13, Rypicong, Sabrewulf

FastCar

FastCar (hodnotenie, recenzie)

Vetřelec dokurvený není? :D Prometheusem to začalo a to poslední dílo byl opad jak vyšitý.

FastCar

FastCar (hodnotenie, recenzie)

No to byla kravina, bylo mi řečeno podívej se radši po stopadesáté na jedničku nebo dvojku, ale ze zvědavosti asi jako každý jsem na to mrkl, hrůza. Takže dokurvili Terminatora, Vetřelce a teď i Predatora, super fakt...

na príspevok reagoval Rypicong

Rypicong

Rypicong (hodnotenie, recenzie)

Polobuh , Polobuh

Alien 3 je dobrý pouze v DC verzi.

S Alien 4 jako takovým problém nemám, toleruji ho. Ale prostě mě se ten styl nelíbí. JIstý rozdíl oproti Avengers, Ironman apod tu je. Alien a Predátor vždy byl braný vážně. I ten Alien 4 je dá se říct braný vážně. Ale Predátor E. je vyloženě estráda...

Co se týče soundtracku. Prometheus špatný nemá. Je tam více solidních motivů. Covenant má hodně dobře předělaný hlavní motiv z Aliena 1, ale když nepočítám Wágnera, tak zbytek nic moc...

Polobuh

Polobuh (hodnotenie, recenzie)

Když už jsem natnul ty OST. I dle toho padá stejný soud. Soundtracky k Prometheus, Covenant, AvP2, Predators, Predator: Evoluce napiču. Zbytek dílů má cenu zlata. Vím, že zde nenajdu nikoho, kdo by v tomhle semnou nesouhlasil. Díky všem za poplácání po rameni.

na príspevok reagoval Rypicong

Polobuh

Polobuh (hodnotenie, recenzie)

Dobře, ten Newborn byl v Alien 4 na facku, ale jinak pohoda jazz. A super soundtrack!

Polobuh

Polobuh (hodnotenie, recenzie)

No, je fakt, že opravdu nikdo nečekal, že tuhletenc Predator bude ještě horší než Covenant a Prometheus. Těsně před premiérou jsem už Predyho bral dost s rezervou a vlastně odepsal. Souhlasím, že srajdy jako Koven a Promet jsou oproti Evoluci filmy století. Jinak Alien 3 i 4 za mne pohoda. K Alien 3 jsem sice v pubertě dlouho hledal cestu, ale po umoudření se tenhle počin pod 5 hvězd nemůže jít. Na Alien 4 půlka chobotků nadává, ale vy lopaty, oni to schválně točili i prezentovali jakoby komix. Hlavně že Ironmanům, Avengers, Hulkům apod pičovinám sázíte 5 stars, šulini.

na príspevok reagoval Rypicong

Súvisiace novinky

Režisér Ulice Cloverfield chystá Predátora

Režisér Ulice Cloverfield chystá Predátora

21.11.2020

Režisér Dan Trachtenberg (Ulice Cloverfield 10) je nejnovějším tvůrce, který slavného Predátora vyšle na další lov. Studio 20th Century oznámilo pátý film v populární akční sérii, jenž by měl opět… (viac)

Sony chystá remake Schůzky naslepo

Sony chystá remake Schůzky naslepo

02.08.2018

Málokdo by si dnes tipnul, že prvním filmem Bruce Willise (Poslední skaut, Smrtonosná past), byla kdysi romantická komedie Schůzka naslepo. V ní si zahrál úředníka a věčného smolaře, kterému se… (viac)

PF 2018

PF 2018

24.12.2017

Začíná se nám finalizovat žebříček TOP 10 nejlepších celovečerních filmů, uvedených v české a slovenské distribuci v roce 2017: 1. Thor: Ragnarok, 2. Wind River, 3. Logan, 4. Paddington 2, 5. Dunkirk… (viac)

Kdy budou další díly Avatara a Deadpoola?

Kdy budou další díly Avatara a Deadpoola?

23.04.2017

Studio 20th Century Fox asi moc neuznává víkendy, protože v sobotu oznámilo data premiér osmi nových filmů. Rovnou půlku přitom zabírají pokračování Avatara, jichž se dočkáme 18. prosince 2020, 17.… (viac)

Reklama

Reklama