Reklama

Reklama

Impérium - Mafie v Atlantic City

(seriál)
  • USA Boardwalk Empire (viac)
Trailer 2
USA, (2010–2014), 52 h 34 min (Minutáž: 47–72 min)

Tvorcovia:

Terence Winter

Predloha:

Nelson Johnson (kniha)

Hrajú:

Steve Buscemi, Dabney Coleman, Paz de la Huerta, Stephen Graham, Kelly Macdonald, Aleksa Palladino, Michael Pitt, Michael Shannon, William Hill (viac)
(ďalšie profesie)

Série(5) / Epizódy(56)

Nový americký seriál s originálním názvem Boardwalk Empire, realizovaný v produkci HBO, se odehrává v době prohibice ve dvacátých letech minulého století. Na gangsterské kronice uváděné pod českým názvem Impérium - Mafie vAtlantic City,spolupracoval renomovaný Martin Scorsese. Jeden z nejuznávanějších amerických filmařů se podílel na scénáři i na produkci seriálu a režíroval jeho úvodní epizodu. U příležitosti zářijové premiéry díla na amerických obrazovkách Scorsese prozradil, že o spolupráci s HBO uvažoval už dávno. Mnohé ze seriálů z produkce HBO označil za “inteligentní, promyšlené a brilantně realizované”. Podle Scorseseho znamenají “nové možnosti pro vyprávění příběhů.”
Hlavní postavu pochybného politika Enocha “Nuckyho” Thompsona, inspirovaného skutečnou postavou E.N. Johnsona (1883 - 1968), který byl nekorunovaným vládcem podsvětí Atlantic City, ztvárnil Steve Buscemi. Ten prohlásil, že jde o jednu z nejlepších rolí jeho kariéry. Podle jeho slov byl Johnson “dvojjakou postavou s temnými stránkami, ale i se spoustou humoru a dobrým srdcem”. Seriál oživuje i postavy nechvalně proslulých gangsterů, jakými byli například Lucky Luciano, či Al Capone. Scénář dramatu, inspirovaného stejnojmennou knihou Nelsona Johnsona, napsal Terence Winter, autor slavné mafiánské ságy Rodina Sopránů. (oficiálny text distribútora)

(viac)

Diskusia

Rimland

Rimland (hodnotenie, recenzie)

NightPorter

To měl, ale to byl ještě "mladej" - u "bosse" Ala, fetujícího, bijícího, jsem to tak nečekal :-) Jinak souhlas, že je mnohem zábavnější když někomu rozbíjí hlavu - Graham tyhle role zvládá skvěle :-D A ta podoba se zastřelením Jimmyho byla taky dobře vymyšlená. Jen ten herec mi moc neseděl - vypadal tam podstatně starší, než by Tommy měl být (a hrozně mi připomínal Charlieho Coxe, aka Owena Slaetera). Mladej Buscemi (hraje ho Mark Pickering, zase Anglán :-D) je bez debaty - zlatej hřeb série. 

NightPorter

NightPorter (hodnotenie, recenzie)

hodne lidi ted na tuhle sezonu nadava, me ze zacatku taky nebavila, ty flashbacky me vylozene sraly, ale pak se objevil ten mladej buscemi, kterej byl obrim hajlajtem tyhle serie, plus zacli konecne nejaky vrazdicky a nakonec bych rek, ze tahle serie byla daleko lepsi nez ta minula, kde jsem se na serial po 3 dilech uplne prestal koukat a oprasil ho az po roce. takhle tragicky jako 4. rada fakt dlouho na tv nic nebylo...

na príspevok reagoval Kotuc

NightPorter

NightPorter (hodnotenie, recenzie)

Rimland

tak se synkem uz mel Al nekolik "dojemnejch" momentu v drivejsich radach. mne se vic libi, kdyz nekomu rozbiji hlavu, ten herec ma na to docela drajv :-) ale s tim tomym souhlas, este jak ho picnul do ksichtu presne jak tenkrat nucky jeho tatu.

na príspevok reagoval Rimland

Rimland

Rimland (hodnotenie, recenzie)

SPOILER: Jj, na FB ta teorie s Tommym byla dost častá. Taky jsem s ní nepočítal, ale bylo to adekvátní. Jenže zase víme prd, jak se tam vůbec dostal... Jinak nikdy jsem neviděl Capona v tak sympatickém zobrazení.

na príspevok reagoval NightPorter

NightPorter

NightPorter (hodnotenie, recenzie)

tak prece tommy :-) spousta lidi se na fb hadala, esli je to on nebo ne, mne by to bejvalo nenapadlo. hezkej konec.

Clar

Clar (hodnotenie, recenzie)

SPOLIERY. Premiéru to má až večer, tak tu hlavně nepiště, jak to dopadlo... Řešíte, že se Nucky nechal vyškolit Luckym, ale podle mě v týhle řadě kupí chybu za chybou a k jeho postavě mi to vůbec nesedí... Jednak to školácky podělal už na Kubě a podruhý s tím únosem. Muselo mu bejt jasný, že únosem nic získat nemůže a může to jedině podělat. I když to vysvětlil tak, že se taky nechá občas unést emocema, tak je to dost v kontrastu s předchozíma 55 dílama.

hawkins

hawkins (hodnotenie, recenzie)

Tak , a serial je dopozerany . Pekny koniec - jednoducho povedane Karma je svina :D

Judhisthira

Judhisthira (hodnotenie, recenzie)

Jejda vy se díváte na trailery na další díly? :D Já jsem taky přesvědčen že Nucky přežije, ale někdo z předních postav to schytne.

NightPorter

NightPorter (hodnotenie, recenzie)

Rimland

no, v minulym dile to nebyl narcis, kerymu mirili na palici... ale uvidime. treba to skonci ala kmotr 3, nucky prezije, ale schyta to nekdo za nej... margaret, bracha, synovec, kdo vi...

Waldir

Waldir (hodnotenie, recenzie)

Celkom smutné, že jedne z mojich najobľúbenejších seriálov ide tak dole vodou, príde mi to celé strašne na rychlo zbúchané so zámienkou rýchlo seriál odstrániť t.j. odstrániť aj všetky fiktívne postavy (SPOILER Chulkyho smrť je pre mňa jedným obrovským sklamaním KONIEC SPOILERU), avšak tak či onak je to pre mňa stále jedna obrovská srdcovka :) zaujímal by ma tunajší názor na Peaky Blinders či Mob City, čo sú ak dobre viem jediné mafiánske seriály z minulého storočia, u mňa momentálne jednoznačne vyhráva Peaky Blinders, ktorý si ma druhou sériou získal maximálne, kde to už ako som spomínal u Boardwalku je táto posledná séria veľkým sklamaním 

Drtic

Drtic (hodnotenie, recenzie)

Tiež mi to príde akoby to už chceli rýchlo ukončiť až teraz som si všimol, že táto séria bude mať len 8 epizod. Vzhľadom k tomu, že Lansky a Luciano boli asi najväčší bossovia v histórii sa dalo čakať, že práve oni budú brať všetko.

Rimland

Rimland (hodnotenie, recenzie)

Drtic

Souhlas, volba Luckyho a Lanskyho coby záporáků je vzhledem k zasazení do r. 31 ideální. Jen mi tam chybí nějaký to pozadí jejich rozhodnutí reformovat mafii a jejich vývoje od učedníků k echt bossům.

Drtic

Drtic (hodnotenie, recenzie)

Inak Charlie a Lansky ako hlavný záporáci mi nevadia ako postavy sú skvelé a skvelo zahrané, ale Siegel to je len malý hajzlík nič viac SPOILER našťastie som videl ako ho v Mob city rozstrieľali. Takže skončí ako si zaslúži.

na príspevok reagoval M.a.t.t., Rimland

erased

erased (hodnotenie, recenzie)

Rimland

Pravda, to umírání je docela nucené, ale situace, ve kterých se děje mi takhle pořád vyhovují. SPOILER Jediná slabší smrt byla ta Chalkyho, ale jestli mě paměť neplete, byla v této řadě první a proto docela nečekaná. Ty další mě pak už dostaly těmi vypjatými situacemi, kdy mi podvědomě bylo jasné, že to někdo odnese, ale stejně jsem to odmítal přijmout, jak jsem si ty postavy za ty roky oblíbil. Takže když mi při titulcích došlo, že na to prostě muselo dojít, měl jsem stejně hořké pocity jako asi ty, ale v užívání si seriálu mi to předtím nijak nebránilo :)

Rimland

Rimland (hodnotenie, recenzie)

erased

Máš i nemáš pravdu. Použití slova "relevantních" asi nebylo z mojí strany úplně ideální, protože jsem měl na mysli i řadu dalších postav, kterým by ten přídomek v tomhle pojetí (tj. postava umře v posledním díle +  spoustu věcí kolem toho) úplně neseděl. Spíš mi vadí to nucený tempo, s jakým v týhle řadě umírají... Když tímhle stylem jak píšeš (teatrálně reálná akce či nečekaná rána) padla nějaká postava v minulých sériích, nevadilo mi to (naopak), protože to působilo nenuceně, reálně a sedlo to. Ale tady to prostě vyznívá tak, že k tomu musí za každou cenu dojít... Jinak SoA nesleduju, takže tam popravdě nevím, co čekat :-)

na príspevok reagoval erased

erased

erased (hodnotenie, recenzie)

Rimland

Jenže předtím relevantní postavy umíraly jen v posledních dílech jednotlivých sérií, kdy události kolem té smrti zabraly prakticky celou epizodu. Zbytek dílů si naopak místo nějakých velkolepých akcí a smrtí vystačil spíš s teatrálně reálnou akcí: hromada nasraných pohledů následovaná pár ranami pěstí nebo pár výstřely, nebo naopak nečekaná rána, a šlus. Toho se myslim poslední řada drží pěkně a jsem za to rád, přece jen se na Boardwalk koukám kvůli něčemu jinému, než třeba na Sons of Anarchy.

na príspevok reagoval Rimland

Rimland

Rimland (hodnotenie, recenzie)

M.a.t.t.

Přesně. Mají řadu postav, u nichž nutně potřebujou v 8 dílech ukázat "jak to s nima skončilo". Zvolili heslo "No one goes quietly", což v současným pojetí asi znamená, že všechny (fiktivní) postavy, který až doteď přežívaly, musej v poslední sérii tak či onak zdechnout (i když kolikrát NAPROSTO ZBYTEČNĚ), a to ještě dost mdlým způsobem (resp. tak, že něco "pamětihodnýho" řeknou, načež je někdo pošle jednou ranou k zemi) - předtím si aspoň se smrtí relevantních postav trochu vyhrály, když už :-P
Jinak u Nuckyho bych taky spíš vsadil na to, že přežije. Tipnul bych přesun do NYC, dát se zas dohromady s Margaret, stáhnout se do ústraní a žít z těch zmíněných investic. Teda pokud ho nezavřou...

na príspevok reagoval erased

Uživateľ Rimland zmazal svoj príspevok.

M.a.t.t.

M.a.t.t. (hodnotenie, recenzie)

TIez sa mi zda ze postavy v poslednej serii padaju ako muchy a casto len preto, lebo ich tvorcovia potrebuju nejak uzavriet. Ved aj taky Chalky bol v celej serii viacmenej do poctu. Som zvedavy ako serial skonci, niektori tvrdia ze by to mali ukoncit Nuckyho smrtou. Lenze aj ked zoberieme do uvahy, ze je jeho postava len volne inspirovana skutocnym predobrazom, stale plati, ze HBO sa drzi historie aj pri tychto postavach. Som zvedavy ako to vyriesia, osobne si vsak nemyslim, ze jeho smrt je nevyhnutna pre uspokojive ukoncenie.

na príspevok reagoval Rimland, Rimland

Folwar.

Folwar. (hodnotenie, recenzie)

Ještě má tu investici na burze, ne? Nakonec mu z toho padnou miliardy, zformuje armádu a všechny Taliány roztřelí.

Judhisthira

Judhisthira (hodnotenie, recenzie)

NightPorter

Nemyslím si, že by to měl Nucky špatně promyšlený. To celý posral ten hajzlík Siegel, který lísknul Willymu. To bylo nečekané a spustilo to ten humbuk. No a to kleknutí bych mu odpustil, vždyť mu šlo o život. Lucky zrovna neměl problém v tom ho zastřelit.

Rimland

Rimland (hodnotenie, recenzie)

Judhisthira

Matně si vybavuju, že se do toho snad motal Masseria, ale jistej si teď nejsem... No jo, chudák Mickey - kdyby byl radši jednou zticha :-/ (a to v týhle sérii vypadal, že konečně pobral trochu rozumu..)

Rimland

Rimland (hodnotenie, recenzie)

NightPorter

Vyškolit se nechal pitomě, to jo, ale kdyby mu flusnul do ksichtu, moc lidí odtama po svejch neodejde :-)
Jinak souhlasím, že si seriál postupně ukradly vedlejší postavy (upřímně, nevadilo mi to, bavily mě víc). O to je horší ten časovej megaskok před poslední sérií, protože Luciano a Lansky (užvaněnýho spratka Siegela nepočítám) jsou teď hlavní záporáci a divák neví pořádně proč/kdy/kde/kdo/co/jak....

NightPorter

NightPorter (hodnotenie, recenzie)

a jinak musim rict, ze jak mam Buscemiho rad, tak mi prijde, ze serial si postupne ukradli v prvnich 2 radach suverene Darmody, pak Capone s polooblicejikem, a nasledne mi prijde vynikajici Lucky a Chalky, pardon, nepamatuju si jmena vsech tech hercu, tak pisu role. Ale prisli mi naprosto fenomenalni, uzasny vykony a splynuti s roli, takze paradoxne nejvetsi hvezdu serialu jsem vnimal az po nich.

na príspevok reagoval Rimland

NightPorter

NightPorter (hodnotenie, recenzie)

to me ta scena docela nastvala, tolik veci mel Nucky promyslenejch a pak se necha takhle vyskolit v pitomy vymene? A jeste si pred nima klekne? Mel mu flusnout do ksichtu. Ja bych si teda taky klek, ale myslel sem, ze Nucky bude vic frajer.

na príspevok reagoval Judhisthira

Súvisiace novinky

Arkham Asylum nabírá režiséra Ďábla

Arkham Asylum nabírá režiséra Ďábla

27.10.2022

Jen den po jmenování Jamese Gunna a Petera Safrana do rolí šéfů nově přejmenované divize DC Studios studia Warner Bros. tu máme také novinku ohledně dalšího chystaného spin-offu Batmana. Seriál… (viac)

Sylvester Stallone míří do televize

Sylvester Stallone míří do televize

07.12.2021

Herec Sylvester Stallone, jehož Rocky v roce 1976 vyhrál Oscara, a který má za sebou role v komiksových blockbusterech Strážci Galaxie Vol. 2 a Sebevražedný oddíl a čerstvě dotočil i čtvrté… (viac)

Zemřel herec Michael K. Williams

Zemřel herec Michael K. Williams

07.09.2021

Ve věku 54 let tragicky zemřel známý charakterový herec Michael Kenneth Williams. Jeho nejslavnější rolí se jednoznačně stala postava Omara z chváleného seriálu The Wire – Špína Baltimoru. Objevil se… (viac)

Kdo si zahraje Vránu?

Kdo si zahraje Vránu?

17.03.2015

Legendární comics Jamese O'Barra byl zfilmován už v roce 1994 a nezůstalo jen u toho. Následovaly tři pokračování a seriál, nelze však říct, že by z nich byl někdo nadšený. Vrána teď ale dostane… (viac)

Reklama

Reklama