Posledné recenzie (91)
Úsvit (2023)
Ve filmu je všechno správně (snad jen casting manžela výborně hrající Křenkové se nepovedl). Podle zápletky a období jsem čekal český Babylon Berlín a... Nedostal jsem ho. Filmu totiž chybí jediné: atmosféra. Nevím, jak je to možné, protože jak píšu, všechno je správně. Babylon Berlín jí ale má. Možná moc moderní dialogy, možná malá "temnost", možná ten její manžel, který nevypadá jako chlap z té doby... Čert ví. I tak mě to vtáhlo a pokud půjde český film tudy, jsem s tím OK.
Oppenheimer (2023)
Řekněme si upřímně: kdyby úplně stejný film natočil třeba Hřebejk se stejně dobře hrajícími českými herci, čeští recenzenti by určitě byli v šoku z úžasného vizuálu, který nemá v Čechách obdoby a pak by začali hledat, co "je největší problém filmu". Hypotéza 2: kdybych tenhle Nolanův film chytil někde na ČT2 neznaje autora, po 30-40 minutách bych kouknul na Wikipedii, něco si o Oppenheimerovi přečetl a po zjištění, že mě ještě čekají 2,5 hodiny filmu, ho s klidem vypnul. Kolem Nolana je podle mě neúměrný (i mediální) hype, přičemž už Tenet mě nebavil. A nebavil mě ani Oppenheimer. První hodinu a půl jsem absolutně nestíhal o čem to je a co se děje. Pak to začalo tak nějak zapadat, ale že bych si z toho sedl na zadek, to v žádném případě. Za mě byl nejlepší Nolan Dokonalý trik a Dunkerk.
Indiana Jones a Nástroj osudu (2023)
Za mě lepší než 2 a 4.