Reklama

Reklama

Impérium - Mafie v Atlantic City

(seriál)
  • USA Boardwalk Empire (viac)
Trailer 13
USA, (2010–2014), 52 h 34 min (Minutáž: 47–72 min)

Tvorcovia:

Terence Winter

Predloha:

Nelson Johnson (kniha)

Hrajú:

Steve Buscemi, Dabney Coleman, Paz de la Huerta, Stephen Graham, Kelly Macdonald, Aleksa Palladino, Michael Pitt, Michael Shannon, William Hill (viac)
(ďalšie profesie)

Série(5) / Epizódy(56)

Nový americký seriál s originálním názvem Boardwalk Empire, realizovaný v produkci HBO, se odehrává v době prohibice ve dvacátých letech minulého století. Na gangsterské kronice uváděné pod českým názvem Impérium - Mafie vAtlantic City,spolupracoval renomovaný Martin Scorsese. Jeden z nejuznávanějších amerických filmařů se podílel na scénáři i na produkci seriálu a režíroval jeho úvodní epizodu. U příležitosti zářijové premiéry díla na amerických obrazovkách Scorsese prozradil, že o spolupráci s HBO uvažoval už dávno. Mnohé ze seriálů z produkce HBO označil za “inteligentní, promyšlené a brilantně realizované”. Podle Scorseseho znamenají “nové možnosti pro vyprávění příběhů.”
Hlavní postavu pochybného politika Enocha “Nuckyho” Thompsona, inspirovaného skutečnou postavou E.N. Johnsona (1883 - 1968), který byl nekorunovaným vládcem podsvětí Atlantic City, ztvárnil Steve Buscemi. Ten prohlásil, že jde o jednu z nejlepších rolí jeho kariéry. Podle jeho slov byl Johnson “dvojjakou postavou s temnými stránkami, ale i se spoustou humoru a dobrým srdcem”. Seriál oživuje i postavy nechvalně proslulých gangsterů, jakými byli například Lucky Luciano, či Al Capone. Scénář dramatu, inspirovaného stejnojmennou knihou Nelsona Johnsona, napsal Terence Winter, autor slavné mafiánské ságy Rodina Sopránů. (oficiálny text distribútora)

(viac)

Diskusia

Judhisthira

Judhisthira (hodnotenie, recenzie)

Rimland

Jo jo, určitě na to narážel. Si na tu scénu vzpomínám. Ale už nevím proč konkrétně si Nucky myslel, že ho Lansky podrazil. SPOILERS: Jinak Mickeyho mi bylo fakt líto. Chtěl to chudák vyřešit slovně, férově, ale Lucky je už totální monstrum. Vždy zamrzí když padne nějaká postava, která je v seriálu od začátku.

na príspevok reagoval Rimland

Rimland

Rimland (hodnotenie, recenzie)

Drtic

Aaa, jo, to si matně vybavuju, ale já měl na mysli jinou scénu - kdy Lansky spolupracoval s Nuckym a Nucky ho pak, v domnění že ho Lansky podrazil, málem nechal zabít - klečel na kolenou s pistolí u hlavy a snad měl i vykopanej hrob.. Dohledal jsem si to a ono to nakonec bylo až ve 4. řadě (viz http://snapcracklewatch.wordpress.com/tag/meyer-lansky/). Na to podle mě narážel. Zatracená krátkodobá paměť...

na príspevok reagoval Judhisthira

Drtic

Drtic (hodnotenie, recenzie)

Rimland

Viem, že v prvej rade tam kľačali spolu z Lanskym nejaký borci, a Nucky jediného Lanskeho pustil. Na toto asi narážal Lansky tou vetou teraz vieš aké to je. 

na príspevok reagoval Rimland

Rimland

Rimland (hodnotenie, recenzie)

(Spolilery!) Poslední díl byl vynikající. Celá ta sekvence s výměnou byla geniální (btw, pamatuje si někdo, v který řadě to chtěl Nucky zabít Lanskyho? - 2., či 3.?), o "caesarovské" vraždě Maranzana ani nemluvě. A poprvý za celej seriál mi bylo Gilian líto... Jinak mě ale štve, že všechny hlavní postavy padaj tak nějak mdle, jako mouchy (ach, Mickey a ta jeho nevymáchaná huba...; Arquimedese je sakra škoda!).
A souhlas se Sten2 - valentýnskej masakr by stálo za to zpracovat. Ono vůbec bych uvítal spin-off (v podobě třeba jedné řady) věnující se vývoji situaci v Chicagu a NY během těch 7 let...

na príspevok reagoval Drtic

Clar

Clar (hodnotenie, recenzie)

No nemám já to štěstí? Začal jsem to sledovat cca. před necelým měsícem. A než jsem dokoukal čtvrtou řadu, zjišťuju, že na HBO právě finišuje poslední... Průměr držím cca. 2 díly denně a musím říct, že je těžký se přemluvit, abych nepouštěl další... A odpadla mi tak řada problémů s tím, že by mě nějaká řada nudila. Ono to totiž má vždycky podobný schéma - volnější rozjezd a vygradované poslední díly... A kadyž to člověk sleduje takhle naráz, tak nemá problém s návazností děje ani větším množstvím postav. Jako jo, druhá série byla asi nejlepší, čtvrtá asi nejslabší. Ale když na to koukám jako na celek, je to neuvěřitelnej epos a pro mě absolutně top seriál. Vadí mi jen to, jak mizí některé mé oblíbené postavy. A že jich bylo!

na príspevok reagoval erased

Judhisthira

Judhisthira (hodnotenie, recenzie)

Díl to byl suprovní, ovšem souhlasím s místním názorem, že celou dobu se tam skoro nic neděje a teď nahustí do posledních dílů vše zásadní. No co už. I tak budeme na Boardwalk určitě dobře vzpomínat.

NightPorter

NightPorter (hodnotenie, recenzie)

jako tim vubec nechci rict, ze je to spatny, naopak, serial jsem nakonec vydrzel koukat celej a ty postavy jsou nektery napsany vyborne, ale byt tam proste vic akce, tak to moh bejt jeden z nej serialu vsech dob a mozna nejlepsi o mafii. takhle mam radsi Koráda a jeho Chobotnici :-)

NightPorter

NightPorter (hodnotenie, recenzie)

glassmoon

tak tak, taky tohleto moc nechapu... :-/ serial o nejlepsich casech mafie a oni to z pulky (doslova) promrdaj, z pulky prokecaj :-/mohlo to bejt daleko akcnejsi a zabavnejsi cely. 

glassmoon

glassmoon (hodnotenie, recenzie)

nj, vedel som ze to bude trpiet tym, ze sa to rozhodli utat... jedna serka navyse ktora by sa venovala burlivejsiemu obdobiu (konferencia v ac, mafianske vojny, smrt Rothsteina, pad v 1929tom, atd.) by tomu este sedela. tak nam tu po 5 epizodach flashbackov nasackuju 3 intenzivne a koniec.

na príspevok reagoval NightPorter

NightPorter

NightPorter (hodnotenie, recenzie)

Hopkins

ten svinak Narcis je taky skutecna postava? nemam to cely uplne nastudovany :-( ale co tak koukam, tak je skutecnejch asi drtiva vetsina, nedivil bych se, kdyby byl skutecnej i ten agent, co po nich sel a sejmul ho Eli. spis je mozna otazka, kdo skutecnej neni :-)

na príspevok reagoval M.a.t.t.

Hopkins

Hopkins (hodnotenie, recenzie)

no ... Tak jako Van Alden , mě nepřekvapil to se dalo čekat.. Chalky no tak ten hodně překvapil to jsem nečekal i když vím že Narcis se dožil vysokého věku :-) relativně... ale jinak suma sumárům.. nevím byl to divnej díl... 

na príspevok reagoval NightPorter

Judhisthira

Judhisthira (hodnotenie, recenzie)

NightPorter

Ty střelce na Toria poslal přece Al Capone. Chtěl se dostat na trůn. Pouze byznys, nic osobního. Potom tradičně přispěchal s květinami do nemocnice :-), kde mu to Torio předal s tím, že jde do důchodu. Jinak Toria jsem měl rád, takže mě naštvalo jak se zachoval. Poslední díl byl konecně výbornej.

Rimland

Rimland (hodnotenie, recenzie)

NightPorter

A to já ho zase vždycky měl za jednoho z těch solidnějších :-D Co se týče tý střelby, já si onehdy hrál s myšlenkou, jestli za tím nestál Capone, aby se dostal rychlejc k moci. Ale podle Wiki (http://en.wikipedia.org/wiki/Johnny_Torrio#Assassination_attempt) to v reálu byla odplata za O´Baniona, takže to bude asi nejpravděpodobnější vysvětlení.. Jj, v Kmotrovi se prostě na dvě famílie víceméně vybodli a byl klid :-D

Uživateľ Rimland zmazal svoj príspevok.

Rimland

Rimland (hodnotenie, recenzie)

M.a.t.t.

Může být.  Určitě s nimi spolupracuje na reformě mafie, ale ta zrada Nuckyho mi zrovna u něj prostě nesedí :-)

NightPorter

NightPorter (hodnotenie, recenzie)

Rimland

no, vzhledem k tomu, ze na veceri neprisel... je to zmrd, od zacatku se mi nezdal. ale myslel jsem, ze to byl Lucky, kdo na nej poslal ty chlapiky, co ho postrelili pred barakem... to byl zas nekdo jinek? nak se jich tam pere uz na me moc, zlaty ty tri hlavni familie v kmotrovi.

na príspevok reagoval Rimland, Rimland, Judhisthira

M.a.t.t.

M.a.t.t. (hodnotenie, recenzie)

Rimland

Skor to myslel tak, ze teraz je uz jasne, ze je v tom. Isteze nevedel, kto su strelci, on len dal tip Lucianovi a Lanskemu. Vyzera to tak, ze s nimi spolupracuje celu 5 seriu.

na príspevok reagoval Rimland

Rimland

Rimland (hodnotenie, recenzie)

Hopkins , NightPorter

Není možný, že o tom Torrio přece jen nevěděl? Při tý scéně s Lucianem a Lanskym říká, že je v tom TEĎ zapojenej, ale není tam nijak naznačeno, že by se na tom podílel od začátku. A ani nevěděl, kdo byli střelci... i když to by samozřejmě samo o sobě nijak nevylučovalo jeho souhlas s tím atentátem. Leč na druhou stranu, podle toho jak s ním LaL mluvili o jeho radách za ta léta... těžko říct.

na príspevok reagoval M.a.t.t., NightPorter

Uživateľ Rimland zmazal svoj príspevok.

Rimland

Rimland (hodnotenie, recenzie)

Judhisthira

Já bych řekl, že ho spíš dostali za něco jinýho (i když tu záležitost v klubu mu taky mohli přišít), vzhledem k tomu, že se na konci 4. řady uklidil na venkov... (a myslím, že v tomhle díle i zmínil, že sem tam něco spáchal za ty roky)

Folwar.

Folwar. (hodnotenie, recenzie)

No to jsou domněnky, taky ho mohli dostat za cokoliv jiného. Za co konkrétně, tam řečeno nebylo.

Judhisthira

Judhisthira (hodnotenie, recenzie)

Já si myslím, že seděl za tu přestřelku v tom divadle nebo co to bylo. Jak zabil Richard jeho dceru. Asi pochytali všechny aktéry, akorát Narcis se z toho nějak vyvlíkl.

na príspevok reagoval NightPorter, Rimland

Súvisiace novinky

Arkham Asylum nabírá režiséra Ďábla

Arkham Asylum nabírá režiséra Ďábla

27.10.2022

Jen den po jmenování Jamese Gunna a Petera Safrana do rolí šéfů nově přejmenované divize DC Studios studia Warner Bros. tu máme také novinku ohledně dalšího chystaného spin-offu Batmana. Seriál… (viac)

Sylvester Stallone míří do televize

Sylvester Stallone míří do televize

07.12.2021

Herec Sylvester Stallone, jehož Rocky v roce 1976 vyhrál Oscara, a který má za sebou role v komiksových blockbusterech Strážci Galaxie Vol. 2 a Sebevražedný oddíl a čerstvě dotočil i čtvrté… (viac)

Zemřel herec Michael K. Williams

Zemřel herec Michael K. Williams

07.09.2021

Ve věku 54 let tragicky zemřel známý charakterový herec Michael Kenneth Williams. Jeho nejslavnější rolí se jednoznačně stala postava Omara z chváleného seriálu The Wire – Špína Baltimoru. Objevil se… (viac)

Kdo si zahraje Vránu?

Kdo si zahraje Vránu?

17.03.2015

Legendární comics Jamese O'Barra byl zfilmován už v roce 1994 a nezůstalo jen u toho. Následovaly tři pokračování a seriál, nelze však říct, že by z nich byl někdo nadšený. Vrána teď ale dostane… (viac)

Reklama

Reklama