Recenzie (2 767)
Guru (1998)
Film, na ktorý sa nemôžete hnevať, pretože to myslí dobre. Ale film, pri ktorom sa vôbec nepobavíte.
Jason X (2001)
Spočiatku Jason X vypadá ako zábavné béčko, ktoré sa na nič nehrá a udržuje si odstup od kŕčovitosti a trápnosti. Stupidity ale postupne pribúda a finále už potápa celý film do najhlbšieho hnoja.
Hodiny (2002)
Existenciálne bádanie ženskej mysle v neistote, pochybnostiach a nespokojnosti. Námet, naháňajúci strach, natočený mužom lepšie, než by ho kedy natočila žena. Nie všetky momenty som sa dokázal s trpiacimi postavami stotožniť, no v deväťdesiatich percentách stopáže som si našiel dokonca seba samého. Stephenovi Daldrymu sa podaril zázrak. A ďalšími zhliadnutiami to u mňa pravdepodobne vytiahne na 5*. Na prvý krát sa to všetko vstrebať ani nedalo.
Chladnokrvne (2003)
Kolektívna lúpež, podrazy, nečakané zvraty a ďalší najvychcanejší hlavný hrdina. A všetko je samozrejme ináč, než sa zdá na prvý pohľad. Videli sme to stokrát. Síce možno nie až tak dynamicky a rýchlo, ale určite prehľadnejšie a v závere efektívnejšie.
Kurz sebaovládania (2003)
Nebyť skvelého obsadenia, bol by Anger Management iba ďalšou priblblou hollywoodskou komédiou, ktorá smeruje všade len nie tam, kde nakoniec skončí. Scenár a réžia rozhodne nie sú jej devízami. Ale herci v hlavných aj vedľajších úlohách ju zachraňujú a vyťahujú nad priemer. Síce nie decentná a elegantná oddychovka, akú by sme čakali od filmu s Jackom Nicholsonom, ale určite veľmi zábavná oddychovka, akú by sme nečakali od filmu s Adamom Sandlerom.
Lara Croft - Tomb Raider: Kolíska života (2003)
Jan de Bont mal pre prvý film v rukách pestrejší scenár s exotickejšími lokáciami a efektnejším vyvrcholením, ale režijne nezažiaril o nič viac ako tu Simon West. Westova akcia je nedotiahnutá, nudná a bez šťavy, ako z video-béčka. Celkovo je síce pokračovanie o pol hviezdičky lepšie než beztvárá jednotka, ale stále nevydá na lepší priemer. Finálny verdikt rovnaký: Pokiaľ je kvôli čomu film vidieť, tak je to zo dňa na deň viacej sexy Angelina Jolie.
Liga výnimočných (2003)
Je to niekde medzi * a **, ale film, robiaci z diváka idiota, si kompromisy nezaslúži. Najlepšia na The League of Extraordinary Gentlemen je gigantická ponorka, premávajúca sa v kanáloch Benátiek. A najhoršie na filme je, že na projekcii sa chytali za hlavu nielen novinári, ale aj môj 14-ročný brat. Najdebilnejší a najpreplácanejší veľkofilm svojho druhu. Wild Wild West je oproti nemu filmový klenot.
Piráti z Karibiku: Prekliatie Čiernej perly (2003)
Rutinná kostra príbehu, ovešaná skvelými fórmi a super trikmi. Pôvabná, ale nudná hollywoodská zábava, ktorú brzdí prílišná rozťahanosť a v jednotlivých momentoch vyzdvihuje výborný Johnny Depp.
Slon (2003)
Gus Van Sant je prefíkaný. Vedel čo a a ako sfilmovať, aby vzbudil rozruch a vyvolal diskusie. Pritom jednak neprišiel po filmárskej stránke s ničím novým a druhak sa autorsky k ničomu nevyjadril. Ale aj tak dávam štyri hviezdy. Pretože mi pri jeho filme tuhla krv v žilách.