Reklama

Reklama

Série(2) / Epizódy(12)

Darylův příjezd do Francie spustí řetězec násilných událostí, které nechtěně ohrozí mladého chlapce v srdci vznikajícího náboženského hnutí. (AMC Czech)

Recenzie používateľa jim_clark65 k tomuto seriálu (7)

The Walking Dead: Daryl Dixon (2023) 

Celkovo lepšie, ako DC, WB a posledné série Fearu, ale taktiež to nie je žiadna super extra giga výhra, skôr jednooký kráľ medzi slepými. Réžia, scenérie, lokácie, masky – toto všetko je na chválitebnej úrovni, herecké výkony sú taký mdlý štandard ale ten scenár, myšlienka a logika = to je dosť vratké a niekedy až účelovo sprosté. Také lepšie 3/5, na štyri to jednoducho nemá, pritom by trebalo doladiť hlavne scenár/námet a nenechať v ňom kopu sprostostí a účelových rozhodnutí, ktoré niekedy fakt nedávajú zmysel. ()

L'âme Perdue (2023) (S01E01) 

Citeľné zlepšenie oproti Dead City, zrejme ich to aj vyjde lacnejšie točiť vo Francúzsku, čiže sa mohli trocha rozšantiť a spraviť väčšie kulisy a stále udržať masky na dobrej úrovni, taktiež sa vyhli použitiu prílišného CGI (dodnes mám nočné mory z toho jeleňa, či srnky alebo čo bolo to CGI čudo). Réžia je dobrá, scenár pokulháva, a ako inak sú tam zase logické lapsusy, ktoré slúžia len na to aby sa dej posúval určitým spôsobom. Je to celé tak na 3+, s tým, že najviac otravným elementom bol ten fagan, ktorého bude predpokladám dosť veľa do budúcna. Záporák v podobe Rosenberga je celkom v pohode. Princíp príbehu teda okopčili z TLOU a John Connor je otravný fagan, ktorý sa hrá na malého Eugena, a asi všetci vieme, že nakoniec bude jeho mamou práve sestra Poésy. Sranda, že na konci prežila jatka práve aj tá diverzná sestra ale tak možno je to náhoda, ktovie? Zo začiatku možno badať istú snahu o paralelu s prvým dielom TWD, keď sa Rick zobudil v špitály a neskôr ho Morgan ovalil resp. vypol ho lopatou = niečo podobné sa stane aj Darylovi počas tejto epizódy. Nové verzie chodcov považujem za také lacné "udělákto" čím chceli znova urobiť chodcov nebezpečných ale namiesto toho, z toho urobili ešte lacnejšiu záležitosť, akoby to bola dáka videohra na spôsob RE. Acidní chodci nedávajú vôbec zmysel ale to je jedno, pretože ani samotní chodci nedávajú zmysel, takže tak. Komiks sa vedel zaobísť bez takýchto kravín, a Darabont mal dokonca celkom brilantnú ideu, kedy daný chodec ešte má určité základné ponímanie a postupne, ako sa rozkladá, tak sa stáva "hlúpejším". Varianty chodcov sú jednoducho lacná videoherná blbôstka. Pár momentov, ktoré mi prišli celkom divné a miestami blbo účelové: Daryl príde na breh, nájde vodu a potom prvé, čo nájde je diktafón, ktorý vyhulí na plné pecky aby ho každý v okolí počul (ale nič sa mu nestane, pretože má plot armour). Následne si daný diktafón zoberie a začne si nahrávať svoje vlastné memoáre. To mi prišlo trocha divné vzhľadom na niekoho, ako je Daryl, aby si len tak začal viesť takýto audio-denník. Čo sa týka možného nebezpečenstva, nebolo by v podstate istejšie, si nájsť loď v dákom južnom prístave a oboplávať Eu až k prístavu Le Havre na severe Francúzska? Ale to by potom celý príbeh nefungoval :D . Ďalší logický lapsup, ktorý bol celkom očividný ale zjavne nikomu nevadil: sestra Poésy povie Laurentovi aka Johnovi Connorovi aby sa zamkol, on sa na to vykašle, ona detto = nedá naňho pozor aby sa zamkol, a neskôr asi potom, ako mu prestalo účinkovať scenáristické zatemnenie mozgu, sa zamkne práve vtedy aby ho mohol počuť Rosenberg. Čo je v podstate aj jedno, pretože namiesto toho aby sa fakt pozrel, kto tam bol a či tam predsa len niekto je = idú riešiť zavretého chodca, ktorý nikam neutečie a defacto nie je až takou hrozbou = toto celé bolo fakt stupídne. Najviac neočakávaný "cringe" moment bol v podobe hudobného čísla ku koncu epizódy, kedy sa z ničoho nič povie "a teraz nastáva hudobná vsuvka" aby sa Daryl zveril sestre Poésy. Zjavne ďalej nasledujú to alibistické ukončenie darylovho príbehu v hlavnej šou, kedy odíde od Judith s tým, že nájdenie Ricka s Michonne je len bočná úloha ale jeho hlavnou úlohou je "nájsť niečo, čo sa oplatí hľadať". Viac by dávalo zmysel, ak by šiel hľadať Ricka (ako hl. úlohu), pretože to je jeho "brou" ale museli to takto zaobaliť aby AMC mohlo dojiť zombie kravičku naďalej. Nebolo to zrovna také terno, ako to tu ostatní hodnotia ale určite to bolo lepšie, ako Dead city, teda zaslúžené 3/5, na štyri to ešte nedozrelo a na päť to jednoznačne nemá. () (menej) (viac)

Alouette (2023) (S01E02) 

Mierne slabšia epizóda v porovnaní s tou minulou. Po technickej stránke sa mi páči jednoznačne oveľa viac, ako DC, ktoré pôsobilo o dosť nižším rozpočtom. Réžia je fakt dobrá, voľba režiséra, ktorý robil predtým na Man in the High castle bola vskutku dobrá voľba, má to nádych takého viac filmového zážitku, ako seriálového, možno to je práve kombináciou vyššieho rozpočtu a lepšieho a viac kompetentného režiséra, taktiež produkcia = do nej sa okrem čierneho Petra v podaní Gimpla zapojila aj Kangová, čo je jednoznačne plus (jej 9. séria, aj keď som z nej nebol dva krát v úžase, bola jednoznačným zlepšením). Páči sa mi, že pomocou flashbackov sa im podarilo lepšie vyfarbiť postavu sestry Poésy a taktiež nám ukázali, prečo si mníšky (a aj ona) mysleli, že je Laurent aka wannabe John Connor výnimočný. Pritom nám ukázali, aké to bolo v Paríži počas prvých pár dní vypuknutia apokalypsy, po skončení epizódy som si úprimne pýtal viac, pretože príbeh v prítomnosti nestál za veľa. Scenár a koncipovanie príbehu, najmä uvažovanie postáv je stále na priemernej úrovni a niekedy sa postavy zachovajú fakt hlúpo (až účelovo hlúpo = „style over substance“). Ako vo flashbackoch, tak aj v prítomnom príbehu sa zase raz zjavili nezrovnalosti, ktoré pripisujem slabému písaniu a niektoré sú fakt objektívne sprosté. Najprv sa podarí zachrániť sestru Poésy náhodným stretnutím s týpkom, ktorý sa o ňu vždy postará a zachráni ju práve v ideálnej chvíli. Vrcholne stupídne mi prišlo to, keď Poésy zastavila s autom presne tak, aby nebolo vidno, čo sa nachádza za sanitkou. Následne jej tehotná sestra vystúpi taktiež s ňou, aj keď nevie, čo ich môže čakať, no a dočkali sa = chodci sa „spawnli“ na dané miesto a naše dve hrdinky začali utekať naspäť k autu a jednu z nich pohrýzli, čomu sa dalo jednoducho predísť ale to by daná časť príbehu musela byť písaná tak aby dávala zmysel a nie tak, že „teraz potrebujeme aby bola jej sestra pohryznutá, čo spravíme? Oh, ja viem, jednoducho zastavia, budú sa správať hlúpo a jedna z nich to dostane do ruky, klasika, že?“ Namiesto toho mala Poésy prejsť okolo pomaly v aute, kde sú v bezpečí a nič by sa nestalo. Uhryznutie sa dalo vsunúť do príbehu lepšie ale namiesto toho nám to naservírovali dosť vnútene a stupídne = mne osobne to prišlo objektívne okaté. Porodenie decka počas toho, ako sa žena zmenila dáva trocha zmysel, pretože ho chráni placenta len skôr trocha nedáva zmysel to predčasné narodenie = 7 mesiacov a to, že malo šťastie, ako ho rýchlo vyoperovali, pretože po úmrtí prestane byť srdce a chodcom fungujú len niektoré časti mozgu, tak ako to vysvetľoval Jenner v S1. Ale celé je to ošetrené tým, že je to zázrak, čiže moje poznámky sú bezcenné :D. Imúnny podľa mňa Laurent nebude, pretože ak sa nemýlim bol ochránený práve placentou, čiže zjavne len tvorcovia naznačujú istú paralelu s TLOU ale našťastie sa vydávajú vlastnou cestou (vďaka Bohu). Ak by z neho spravili imúnneho, to už by bola fakt ďalšia nábojnica stupídnosti do tohto celého univerza TWD, jedna z mála vecí je dobrá, a to, že nikto nie je imúnny a ľudia sú defacto už infikovaní. Jediné, v čom môže byť Laurent kvázi „imúnny“ je to, že ak zomrie prirodzene, tak sa nepremení (ale to je len moja teória). Flashbacky nám aspoň poskytli gro vzťahovej dynamiky medzi Poésy a wannabe John Connorom (Laurent), zjavne som nebol ďaleko od toho, keď som tipoval ich pokrvné puto, namiesto jeho matky je Poésy jeho teta. Čo sa týka príbehu v prítomnosti = toho nie som až taký veľký fanúšik, resp. len toho, že sa to dokopy nikam nepohlo, môžeme to zhrnúť do pár slov: namiesto mulice – majú teraz koňa. Jedna vec mi prišla na um, až počas sledovania tejto epizódy: prečo učili Laurenta po anglicky? keď ho vychovali vo Fr, kde sa asi ťažko s tým stretne a pochybujem, žeby mu to bolo naozaj platné, ale zjavne to patrí k jeho super špeciálnej príprave na mesiáša. Problém s mulicou a jej riešenie som tiež nechápal, nemohol Daryl zliezť z povozu a jedna z dvoch sestier by mu pomohla postupne pozabíjať chodcov, zas ich nebolo veľa, namiesto toho mali v pláne opustiť povoz, vypustiť mulicu bohviekde a potom pokračovať peši a dúfať, že sa im podarí nazbierať zásoby počas cesty? Zase to pôsobí tak, že sa potrebovali takto zbaviť povozu, aby natrafili na deti v predškolskom zariadení, aby natrafili na týpka v hrade, ktorý má kone, ktoré oni potom využijú do opusteného záprahu. Čiže gro príbehu v prítomnosti zase visí na vlásku logiky. Daryl sa náhodne nechá nachytať deťmi, ktoré zjavne vychovávala jedna dospelá osoba počas 16 rokov apokalypsy tj vtedy museli byť neprispôsobivé deti, ktoré chodili hore dole a jeden dospelý by mal s nimi závratné problémy, čiže ich prežitie považujem za väčší zázrak, ako laurentove narodenie. Daryl dostal zase po gebuli, pri toľkých otrasoch sa čudujem, že nedopadol, ako Muhamad Ali, ale jeho plot armour bude zase očividný neskôr počas epizódy. Spoločne s účelovým zastavením auta počas flashbacku je tento ďalší bod taktiež celkom sprostý: keď už vedeli, že je vychovávateľka na pokraji smrti, tak ju mohli aspoň trocha poviazať o posteľ, je to detail ale dosť dôležitý a ja som sa už len obával, kedy tam starena niekoho náhodou pohryzie, pretože postavy boli účelovo sprosté. Akčná scéna s Darylom v priekope vyžadovala od scenára istú dávku „plot armouru“, na ktorú si zjavne všetci zvyknutí, ja ju viem do istej miery tolerovať ale miestami to je až príliš očividné. Henten americký týpek bol až príliš otravne stereotypický, akoby nám autori chceli naznačiť čo by najradšej urobili s voličmi Trumpa :D . Jedna logická vec, ktorá sa mi naozaj páčila = sestra Poésy povie Darylovi, že namiesto do Paríža – sa vydajú do Angers, keďže zlý Rosenberg videl ich plán, ako na dlani a pravdepodobne ich bude nasledovať = takto nevie, že nesmerujú do Paríža = naozaj rozumný ťah od sestry Poésy (veľké plus). Paralely s TLOU je vidno aj pre práve nie veľmi zainteresovaného človeka, ako ja (nehral som a ani som nevidel seriál od HBO ale kontúry príbehu poznám natoľko, aby som podobnosť videl). Dal by som tejto epizóde tak 5/10 ale keďže na csfd je to inak dávam 3-, je to za 3/5 ale predošlá epizóda je jednoznačne lepšia. () (menej) (viac)

Paris Sera Toujours Paris (2023) (S01E03) 

O niečo lepšia epizóda, ako predošlá s flashbackmi. Keďže mi to aktuálny systém na csfd nedovoľuje, neviem to razantnejšie ohodnotiť, E01 by som dal tak 7/10, E02: 5/10 a tejto najnovšej = 6/10. Efekty a kulisy sú stále na dobrej úrovni, dúfam, že to tak aj ostane. Scenár, najmä Darylove repliky majú väčšiu váhu, akoby to bol človek, ktorý si niečo odžil a zažil, čiže je to rozhodne na dobrej úrovni, aj keď sa to v predošlých epizódach a aj v tejto nevyhlo nejakým klišé hláškam alebo situáciám. Dirigent na začiatku bol síce trocha groteskný a taký na efekt, že „aha, čo spraví dirigent v apokalypse, ak mu prepne“ ale našťastie sa to dáko extra nedojilo a šlo sa ďalej. Pôvodne som si myslel, že sestra Poésy nechcela ísť do Paríža, pretože vedela, že ich môže Rosenberg sledovať ale zjavne to tak nakoniec nie je, čo ma mierne nepotešilo, ale tak budiš. Len mi prišlo divné, že aj Darylovi to nepríde blbé ísť práve na miesto, kam sa Rosenberg môže taktiež dostať, však ho sám Daryl videl, ako mu unikol, čiže Rosenberg je stále potenciálna hrozba, po ich odchode mu nič nebránilo sa vrátiť do kaštieľa a pozrieť si mapu, ako na dlani, ktorá mu môže napovedať, kam sa asi vybrali. To, ako pomaly všetci vedia po anglicky, sa mi javí, ako také mierne scenáristické barličky, keďže „Frantíci“ sú dosť namyslený a nacionalistický národ, ktorý si myslí, že im postačí vedieť len ich materčinu, navyše pochybujem, žeby si niekto precvičoval angličtinu počas apokalypsy vo Francúzsku, maximálne tak tie deti v minulej epizóde, to aspoň trocha dávalo zmysel. Ale zjavne to bolo treba takto „naštelovať“ aby nemusel každý priemerný US divák furt len čumieť na titulky, keďže to tak veľmi nemusia. Dejová linka, ktorá je ústredným základným kameňom celej výpravy = teda prevoz vyvoleného z A do B, je už fakt obohraná a klišé, dúfam, že to začne byť čoraz menej a menej práve o tom, a to, ako sa príbeh vyvíja to tomu aj naznačuje. Nakoniec sa mnou spomínaný divný charakterový popud vyjavil tak, ako som predpokladal = Rosenberg zobral so sebou nahrávku Daryla aby potvrdil hentej šéfke, že je Daryl nažive, čo mi prišlo dosť účelové, pretože tá nahrávka logicky existuje len kvôli tejto scéne, inak to nejak nedáva zmysel, prečo by Daryl v neznámej zemi zanechával za sebou takéto „odrobinky“. Dúfam, že skôr či neskôr vysvetlia, prečo chcú dolapiť Daryla a dúfam, že budú mať na to pádne dobrý dôvod. Daná organizácia pripomínala to, čo robilo CRM ale zjavne toto bude dáka samostatná odnož, ktorá so CRM len spolupracuje. Konečne ukázali niečo spoločné s tými experimentami, a ako som predpokladal, dejová linka s variantami chodcov je zatiaľ temer nezmienená, spomínala sa iba na konci E01 a v tejto epizóde asi tak na 5 minút. Takže to celé pôsobí len na efekt a zase je z toho viac soap opera, ako niečo čo by mohlo vysvetliť a zaoberať sa viac tým, ako to celé vzniklo. Celkom laxná a labilná vec je vybrať si Rosenberga, ako niekoho, kto by mal nájsť Daryla, pretože sa tej šéfke otvorene priznal s tým, prečo chce Daryla „dostať“ = tým pádom, ak ho ona chce živého, Rosenberg je nevierohodný, ako niekto, kto by mal dodržať slovo. I keď stále nebolo spomenuté, či ho chce živého alebo sa ho chce len zbaviť, ako som už písal, dúfam, že to vysvetlia. Určité sprostosti boli aj v tejto epizóde zase prítomné, podobne, ako nezabiť kňaza v kláštore, bolo aj teraz s tým deckom, ktoré sestra Poésy nechala len tak, keď unikali preč z Paríža. Keďže je cca 16 rokov po vypuknutí, malo by to decko byť kompletne „dekompostované“, jednoducho by tam nemalo byť. Následne ale Daryl využije acidneho chodca celkom rozumne, i keď stále mi nedáva zmysel, ako celý princíp funguje a zdá, že daní acidní chodci sú len také scenáristické „udělátko“. Návratom toho týpka, ktorý zachránil sestru Poésy, to vzťahovo pomiešali (v dobrom) a odhalenie jeho spojenia s mesiášom Laurentom sa dalo čakať. Páči sa mi taktiež, že autori nezaháľali a dej sa posúva stále ďalej (i keď E02 bola taká mierna pauza), ak by sme nasledovali formát, tak typický pre AMC tj 16 epizód, do Paríža by sme sa namiesto v tretej epizóde – dostali až dakedy počas midseason finále = v E08, takto je to kompaktnejšie a oveľa lepšie. To sa napríklad nedarilo urobiť v DC, pričom mal človek pocit, že je polovica ak nie aj väčšina epizód dosť „výplňových“. Daryl Dixon, ako seriál, mi zatiaľ príde trocha tuctový, ale nie priamo úplne zlý, je to taká dobrá 3ka, miestami to možno ašpiruje na 2- a som zvedavý, kam sa im to podarí dostať, keďže už je potvrdená aj druhá séria. () (menej) (viac)

La Dame de Fer (2023) (S01E04) 

Bohužiaľ, dáko to začína mierne „drhnúť“, najlepšie epizódy boli definitívne prvá a tretia. Druhá epizóda pôsobila, ako mierna vata, a táto (E04) pôsobila takým nijakým dojmom = aj keď sa v nej stalo dosť. Darylove vidiny pri topení boli v podstate zbytočné. Akčné scény boli mierne pritiahnuté za vlasy. Masky, kulisy a prostredie = toto všetko je stále na dobrej úrovni, budem to stále spomínať, pretože mi to príde, ako mierny nezvyk. Najmä kvôli tomu, akí sú ľudia z AMC žgrloši a snažili sa robiť TWD s dosť miernym rozpočtom. Tento spin-off pôsobí fakt dobre a kompetentne urobený, samozrejme čo sa týka technických vecí. Scenár, príbeh a logika = to je o niečom inom. V tejto epizóde to bol práve malý otravný John Connor, ktorý bol účelovo sprostý. Najprv počkal, kým ho naschvál obkľúčia chodci a neskôr nevyskočil z auta, aj keď na to mal takú dlhú príležitosť, žeby to za ten čas stihol aj vozičkár. To, že mohol byť stále naštvaný na Daryla ho naozaj neospravedlňuje, aby sa nechal uniesť. Tiež nedávalo zmysel, že Daryl bral so sebou dobodaného chlapa, ktorý vedel chodiť, čo mi prišlo dosť smiešne. Musím kvitovať (opäť), ako je Daryl dobre napísaný, ale nejde mi nepoznamenať = mám pocit, akoby to Reedus nevedel tak predať, ako by to vedel napríklad JDM s Neganom, Reedus, ako samotný hlavný charakter (a herec) to nevie tak „potiahnuť“. Stále mi príde divné, že tá šéfka vkladá toľko dôvery do Rosenberga, akoby bol súčasťou ich frakcie už od začiatku, pritom ho pozná len pár dní s cestou, mierne to nedáva zmysel, prečo by mu len tak slepo verila. Každopádne, prvá časť etapy je v podstate za nami, a teraz bude musieť Daryl doviesť Laurent až do samotného Hniezda = takže sa naplno opierajú do trendu chlapa, ktorý musí dávať bacha na decko (TLOU, Mando). V epizóde sa toho deje dosť, ale mierne to pôsobí, akoby z tých 45 min. len 10 min. je fakt dôležitých a zaváňa to vatovou epizódou. Som na vážkach, ale tejto epizóde dávam skôr 4/10. ()

Deux Amours (2023) (S01E05) 

Príbehom nabitá epizóda, resp. jedna z tých, kde sa veci konečne posúvajú a dá sa na to pozerať, i keď stále sú tam muchy, ktoré sú zbytočné a niekedy aj účelové. Showrunneri si nechali vysvetlenie pre darylov presun až na predposlednú epizódu, to sa mi zdá, ako mierna rana pod pás, len aby vás, ako diváka nechali investovať čas do priemernej a klišé zápletky s mesiášom v podobe Laurenta. V skutočnosti by som tvrdil, že väčšinu ľudí zaujíma, ako sa  Daryl v prvom rade do Francúzska dostal alebo prečo prenášajú chodcov z druhej polky zemegule? prečo ich potrebujú už premenených? hľadajú liek? alebo ich nebodaj naschvál používajú, ako nejakú zbraň a preto ich „upgradujú“? Kopa otázok, temer žiadne odpovede. Nie som fanúšik opätovného štýlu miešania „flashbacku“ s prítomnosťou, už pri E02 mi to prišlo zbytočne komplikované. Radšej by som preferoval chronologický prístup, kedy by sme videli to, čo v tejto epizóde = hneď v prvej, nebolo by to na škodu, ale showrunneri si to nechávali, ako nejaké povestné „eso v rukáve“. Spojenie s Carol nás malo navnadiť na nejaký blafák, aby začali ľudia teoretizovať, ako šialení, bol to Rick, kto sa vrátil? alebo Morgan (v posledných epizódach Fearu vravel, že ide naspäť za Rickom)? Dwight? etc. Lenže, ak to bol niekto významný pre obe postavy, ako Rick = nedávalo by viac zmysel, keby Carol začala spojenie s tým, že sa Rick vrátil? a nenechávala si to, ako dáku bezvýznamnú pripomienku len preto aby sa práve vtedy prerušilo spojenie? Zvláštne, zbytočne to tam dávali, akurát to nedáva zmysel. Taktiež sa im podarilo v tejto epizóde znova zopakovať určitý „mo“ Kangovej počas jej sérií = chlapík, ktorý mal pomôcť Darylovi doviesť Laurenta do Hniezda zomrel potom, ako sme ho sotva spoznali. Neskôr mi naozaj vadilo, ako napísali priebeh deja s Laurentom, ktorý zapríčinil svojim činom, to, ako sa daná epizóda vyvíjala a pritom to bolo fakt zbytočne účelovo sprosté. Áno, má síce 12 rokov, ale všetci robia okolo neho auru, aký je nadmieru inteligentný a chápavý na svoj vek = ale tak nechcel byť sám, preto spôsobil, čo spôsobil a celé to dávalo, taký lacný pocit z toho, že scenáristi potrebovali aby výhybka šla iným smerom a nie na priamo do Hniezda. Akcia na lodi bola dobrá, ale dosť pritiahnutá za vlasy s tým, že Daryl mal zase plot armour hodný nejedného akčného hrdinu z 80tych rokov = chlapi na lodi čakali hodne dlhú chvíľu predtým než ho hodili do kontajnera s chodcami, akoby vedeli, že Daryl ich musí premôcť a tak utiecť, skoro tak presne, akoby čítali scenár. Nato, že to bola hodinová epizóda to ubehlo celkom rýchlo, plynulosť bola dobrá, stále nie som fanúšikom zbytočného prepletania pri týchto „flashbackových“ epizódach. Spolu s prvou epizódou, sú tieto dve asi najlepšie, čiže dobrých 3/5. ()

Coming Home (2023) (S01E06) 

Súboj zo začiatku dopadol, ako dopadol. Neviem, čo niektorí píšu o nejakom napätí alebo dobrom „cliffhangeri“, keď každý predsa vie, že Daryl má „plot armour“ hodný akčných hrdinov z 80. rokov. Súboj zo začiatku pripomínal videohru ale ku koncu sa to pomaly zvrhlo na kompletné kopírovanie Gladiátora, ak by Daryl ešte aj zahlásil „are not entertained?!!“ potom, ako hodil hlavu chodca k tej šéfke = tak by som sa veľmi nečudoval. Následne Daryla vyslobodí chlapík z odboju práve v tej najviac klišé chvíli, potom sa všetci čudujú, akoby nevedeli odkiaľ prišiel výstrel a začne sa panika. Skôr mi to prišlo, akoby tí zlí čítali scenár a vedeli, že teraz sa príbeh posúva iným smerom = bolo to dosť divné. Kvitujem darylove skoré rozhodnutie, ako sa zbaviť záťaže, aj keď dalo sa to urobiť menej teatrálne. Ak sa nemýlim: dal by sa zlomiť palec a potom sa dá ruka prevliecť skrze okovu. Celkom na tom záleží, pretože pri takej amputácií by daný jedinec upadol do šoku (podobne, ako to dievča od šepkáčov v TWD) a bol by Darylovi k ničomu. Neskôr sa daný týpek dosť skoro premení, na to aby sme mohli mať dramatickú scénu, kedy ten otravný harant aka „wannabe John Connor“ musí zachrániť sestru Poésy, a Daryl je pritom jeho roztlieskavačkou. Všetko dobre dopadne a Laurent prejde svojím „krstom“. Ľúbostná linka tej druhej sestry s členom odboja bola taká „meh“ a skôr zbytočná, našťastie sa počas celého seriálu s tým veľmi nezapodievali, čo je určité plus. Stále ma udivuje, ako dokážu nájsť funkčné autá ale hlavne pohonné hmoty, ak by prešli ekologické smernice skôr, ako v 2010, tak by museli všetci chodiť na koňoch hneď po prvom roku apokalypsy. Začiatočná scéna síce súvisí s koncom ale celkovo mi prišla zbytočná, pretože, Daryl to aj tak spomenul a v podstate nebolo treba priamej vizualizácie a divák by bol schopný si odvodiť, prečo Daryl na konci hľadal svojho deda medzi náhrobkami padlých. Najväčšou achilovkou tejto časti bolo rozhodnutie Rosenberga ich nezabiť = toto mi prišlo čisto, ako také scenáristické „vpísali sme sa do rohu, čo s tým teraz??“ = no urobme to tak, že Rosenberg nebude vedieť zabiť Laurenta lebo ten mu povie, že „aj jeho Boh miluje“ = ako fakt, toto celé bolo na smiech. Dá sa to vysvetliť dákym spôsobom, že v Rosenbergovi sa odrazu pohlo svedomie, ale tak = mohol aspoň zabiť Daryla, však po ňom predsa celý čas šiel, kvôli nemu aj na začiatku úplne bez mihnutia oka zabil toho starca a dievča, ktorí obabrali Daryla. Celé je to tak divne a sprosto vymyslené, že to fakt nedáva zmysel, iní fanúšikovia TWD, ktorí zhltnú asi všetko, si môžu vymýšľať barličky pre scenáristov, aké chcú ale toto bola fakt objektívna hovadina. V neposlednom rade mi príde fakt divné, ako každý zlý alebo „polozlý“ je beloch, a tie dobré nové charaktery sú pomaly z každej škály = vodca odboja je černoch, vodca Hniezda je aziat, a aby sa nepovedalo aspoň sestra Poésy je aspoň beloška. Vodkyňa tej paramilitantnej skupiny je beloška, Rosenberg je beloch. No nie je v tom vidno trocha vzorec dnešného „woke-klišé“? aj na konci s Carol a motorkou, bol ten chlapík tiež beloch. Normálne sa dá na tom založiť predpoklad, že ak v S2 uvidíme dáku postavu belocha tak treba očakávať, že bude s veľkou pravdepodobnosťou asi záporná. Žily mi to netrhá, len sa na tom smejem, ako je to celé zdanlivo očividné. Lokácia Hniezda je fakt pekná a celkom dobré miesto pre úkryt počas apokalypsy. Už som sa obával, že sa kompletne ponoria do klasického klišé s tým, ako sa Daryl zžíval s prostredím a pritom ho sestra Poésy pozorovala. Normálne by sa to končilo, že sa spolu vyspia, ale našťastie sa to nestalo a to tvorcom jednoznačne kvitujem = nechali vzťah medzi Darylom a sestrou Poésy čisto priateľský a nepchali doň zbytočne dáku „soap opera romancu“. Rosenberg dostane monológ od hentej šéfky, ktorá sa tvári, že vie rozpoznať, kto klame pomocou toho, ako kedysi pozorovala „blúdivé oči“ na obrazoch = to bolo celkom smiešne sprosté. Na konci bolo vidno ďalšie klasické klišé, veľmi populárne v TWD = „spawnujúci chodci“, podobne, ako pri flashbacku z E02, aj teraz sa z ničoho nič zjavili, aby mal Daryl dilemu, či má ísť späť domov alebo zachráni Laurenta, ktorému sa nejakým zázrakom podarilo ho sledovať bez jeho povšimnutia. Prípadne, je vôbec Laurent ozajstný alebo je to len dáka darylova vidina? Pretože, ak to ukončili takto, práve týmto cliffhangerom a v S2 vyplynie, že Laurent bol len dáka vidina darylovho svedomia, tak to bude nové dno, ktoré dokázali scenáristi nájsť. DC bolo slabšie, ako tento počin ale aspoň sa skončilo ako-takým „koncom“ = ukončenie tejto epizódy bolo akoby z knižky klasických fígľov od Scotta Gimpla. Ale, niet sa čo čudovať, S2 bola oznámená ešte pred začatím S1, čiže to trebalo asi očakávať, že sa to pokúsia „ukončiť“ takýmto stupídnym cliffhangerom. Na konci sa dozvieme to, že budeme v S2 sledovať dve dejové linky, celkom vtipný názov „The Book of Carol“, hádam to nebude na podobnej úrovni, ako Boba Fett. Celý princíp tohto seriálu aj tak stojí na vratkých základoch: Daryl sa vydal hľadať niečo, čo sa oplatí nájsť a zrejme to aj našiel. Viac by dávalo zmysel, ak by šiel znova hľadať Ricka (i keď tej úlohy sa zrejme ujala Michonne) ale Daryl nemal zrejme, čo robiť, tak sa šiel túlať, aj keď sa nakoniec chcel vrátiť alebo nechcel? nevieme, dozvieme sa to pravdepodobne až v S2. () (menej) (viac)

Reklama

Reklama