Reklama

Reklama

Minority Report

  • Česko Minority Report (viac)
Trailer
Sci-Fi / Akčný / Thriller / Mysteriózny
USA, 2002, 145 min (Alternatívna 140 min)

Réžia:

Steven Spielberg

Predloha:

Philip K. Dick (poviedka)

Hudba:

John Williams

Hrajú:

Tom Cruise, Colin Farrell, Samantha Morton, Max von Sydow, Patrick Kilpatrick, Kathryn Morris, Lois Smith, Peter Stormare, Jessica Capshaw, Tim Blake Nelson (viac)
(ďalšie profesie)

Obsahy(1)

Je rok 2054 a vina je trestaná skôr, ako dôjde k samotnému zločinu. Elitná jednotka Ministerstva spravodlivosti s pomocou jasnovidcov, ktorí dokážu určiť páchateľov, zabraňuje zločinom. Jej veliteľ John Anderton vôbec nepochybuje o svojej práci, až kým sa sám nestane hlavným podozrivým... (RTVS)

Diskusia

andrewz

andrewz (hodnotenie, recenzie)

to berg.12: Nemám co dodat, asi se neshodneme. Ale výsledek je stejně ten, že si mě neprávem obvinil z věcí, které jsem nespáchal. Nechť pomyslíš na to, že mě zabiješ, a staneš se obětí ´´Dokonalého Systému ´´ :-)

berg.12

berg.12 (hodnotenie, recenzie)

andrewz:
1+2+3) Chtěl jsem tím mimo jiné i říci, že čsfd není jediným, nejdůležitějším a IMHO ani nejnavštěvovanějším místem pro takové srovnání.
4) Stále si myslím, že nikdo nemá POVINNOST takové hodnocení komentovat, ani že by ´´MĚL´´ vyplívalo automaticky z jeho postavení.

a k tomu poslednímu) ... :)

andrewz

andrewz (hodnotenie, recenzie)

to berg.12: Nesouhlasíš se mnou v něčem, co jsem nikdy neřekl a co si nemyslím :-).

1) Nezapomeň, že si můžeš nastavit max. 10 nejoblíbenějších uživatelů a že je mnoho lidí, co ČSFD navštěvují, ale nejsou zaregistrováni

2) Jak si někdo může udělat názor na příspěvek k filmu, který nikdy neviděl a nic o něm neví?

3) V profilech filmů se zobrazuje 10 hodnocení nejpreferovanějších uživatelů - málokdo neregistrovaný hledá filmy podle uživatelů, nýbrž podle názvu nebo kterýmkoliv jiným způsobem

4) ´´každý, kdo se dostane do TOP 30 by tomuto filmu měl dát 80% z čistě principiálních důvodů, nebo všechny filmy, kde tak neučiní povině okomentovat a vysvětlit proč´´

K té číslovce TOP uživatelů jsem se již vyjádřil. Pokud jde o hodnocení, tak kdo říká, že mu musí dát 80 procent? Níže jsem psal, že pokud film neokomentují a mají záměr hodnotit film markantně hůře než většina, tak by měli ve hvězdičkovém hodnocení ČÁSTEČNĚ zohlednit pokus o nezaujatý pohled na film. A pokud jasně napíší, proč hodnotí tak nízko, tak můžou hvězdičky sázet jak je libo. Znovu ale opakuji - je to můj názor, ten tvůj se může lišit. Každý máme právo na svůj názor.

Můj další postoj je ten, že by se neměli prznit číkoliv přezdívky. S tím taky evidentně nesouhlasíš. :-)

berg.12

berg.12 (hodnotenie, recenzie)

andrewz: To glajchšaltování se vztahovalo i k tomu, co přišlo po odpovědi Tsunamiho (hlavně ten z 10.11.2006 18:46). S Tvým názorem na čsfd opět nesouhlasím. Každý si svou TOP vybírá sám, tudíž i zobrazování příspěvků . Nemyslím si, že každý, kdo sem vleze si neumí udělat názor po porovnání více příspěvků a názor TOP 30 je navíc značně různorodý. BTW věta v návodu se především snaží předejít hodnocení typu ´´Bylo to super´´, ´´úžasné!´´, ´´sračka´´. Je jasné, že pokud nějaký film hodnotím sám, je solidní uvést proč, ale z tvého postoje totiž opravdu vyplívá, že každý, kdo se dostane do TOP 30 by tomuto filmu měl dát 80% z čistě principiálních důvodů, nebo všechny filmy, kde tak neučiní povinně okomentovat a vysvětlit proč. A to je něco, s čím nesouhlasím. A IMHO ´´Minority Report´´ je mainstream.

andrewz

andrewz (hodnotenie, recenzie)

to berg.12: Možná by nebylo od věci si projet předchozí příspěvky. Zjistil bys, že jsem se nesnažil ´glajchšaltovat do nějakého objektivního hodnocení´, ale že si můj názor vyžádal sám velký Tsunami.

andrewz

andrewz (hodnotenie, recenzie)

to berg: Tu tebou zmíněnou citaci bych nebral obecně. Myslím, že by jí měli částečně brát na vědomí hlavně ti s nejvyšší prioritou zobrazování, protože pokud svoje hodnocení domyslí do důsledků, tak ovlivňují volbu zdejších návštěvníků, a tím pádem by měli k hodnocení přistupovat s větší zodpovědností. A pokud už se rozhodnou o podstatně odlišné hodnocení než převážná většina uživatelů (jak to Tsunami udělal), měli by v komentáři jasně vyargumentovat proč tak udělali (jak to Tsunami sám od sebe neudělal). A ještě jedna věc - netvrdím, že by lidé měli hodnotit tak jako většina, ale že by do svého hodnocení měli částečně promítnout i svůj pokus o nesubjektivní pohled na věc.

Docela nesouhlasím s tvým názorem, že ČSFD není web typu MovieZone nebo FilmPub. Není to totéž, ale má to spolu mnoho společného. Pokud se dobře podíváte Návod
k použití, konkrétně na účel zdejšího webu a hodnocení, píše se zde:

1) že je určen pro lidi, kteří mají zálusk na nějaký film, ale nechtějí riskovat, že se spálí
2) a že je dobrou příležitostí pro zviditelnění svých pisatelských schopností a nadějí na pozici recenzenta v nějakém médiu

DŮLEŽITÉ: Asi se budu zase opakovat, ale s vámi to asi jinak nepůjde. Tohle je můj pohled na věc a může se značně lišit od toho vašeho. Nikomu svůj názor nenutím, nechť si každý hodnotí jak chce. OK?

berg.12

berg.12 (hodnotenie, recenzie)

andrewz: ´´udělovat hvězdičky s vědomím, že to není ani tolik kvůli sobě samému, ale kvůli doporučení ostatním´´.... To si děláš trochu legraci ne? Tohle není nějaký oficiální web s filmovými recenzenty jako třeba MovieZone nebo FilmPub. Jestliže je čsfd něčím výjimečná, pak právě v možnosti takového osobního hodnocení. A jestliže si sestavuju žebříček svých oblíbených uživatelů, tak určitě né proto, jak ´´objektivní´´ doporučení dávají ostatním, ale právě pro jejich subjektivní a různorodý pohled, který se od toho mého často značně liší.

A když jsi tedy taková tolerantní povaha, proč netoleruješ názory ostatních a snažíš se tady glajchšaltovat do nějakého ´´objektivního´´ hodnocení?

andrewz

andrewz (hodnotenie, recenzie)

Gimp: Nejsi ty náhodou tatík Tsunamiho? :-)

Ale teď vážně. Jsem docela rád, že se tady rozvířila tato tématika. S tím, že objektivní hodnocení v umění neexistuje, se plně ztotožňuji a pokud se podíváš níže, tak zjistíš, že jsi to psal úplně zbytečně.

Průměr hodnocení a jednotlivá hodnocení uživatelů jsou odlišné věci, také to pro mne není novinka.

Ano, nikde není psáno, že 2'>=40 procent, ale jednoduchou dedukcí člověk zjistí, že když hodnotí dvěma hvězdami, zdejší systém to bere jako 40 procent. Také souhlasím s tím, že číslo nedokáže dostatečně reprezentovat filmové dílo jako je film. A s rýpáním máš také pravdu. Popravdě, vůbec jsem neměl v záměru rýpat, jako spíš vysvětlit uživateli Kaka příčinu jeho hněvu.

V podstatě máš ve všem pravdu a sám si pokládám otázku, proč se to tady zvrhlo v to, v co se to zvrhlo. :-)

Dovolte mi definovat nastalou situaci. Došlo tu ke střetu rozličných názorů a filozofií. Navrhuji jít každý svou cestou a navzájem se tolerovat. :-)

Gimp

Gimp (hodnotenie, recenzie)

andrewz: Nic jako objektivní hodnocení v umění neexistuje. Hodnocení na csfd je navíc pouhým průměrem názorů, statistické zjednodušení skutečnosti. Stejně jako ony hvězdičky, které jsou kvantifikátorem kvality (definuj kvalitu). Nikde ovšem není napsáno kolik jsou 2'>, proto pro Tsunami Xe mohou představovat úplně jinou hodnotící míru než pro Tebe nebo pro mě. Stejně tak očekávání i zažité filmové zkušenosti jsou vysoce individuální záležitost. . . Jinými slovy žádné hodnocení není neobhajitelné a tudíž rýpání není na místě. Mám mnohem raději obhájené špatné hodnocení než vyhypovaných 5'> bez argumentace

andrewz

andrewz (hodnotenie, recenzie)

to Tsunami_X: Koukám, že to s tebou není jednoduché... Řekl jsem, že bys mohl hodnotit objektivněji. A také to, že hodnotit objektivněji neznamená být pokrytec = jít se stádem. Já jen z vlastní perspektivy říkám: film se mi úplně hnusil, ale hodnocení tisíců lidí je velmi pozitivní. Nepochopil jsem film špatně? Nemělo na jeho vnímaní vliv moje momentální psychické rozpoložení? Neměl bych si třeba přečíst názory ostatních a uvědomit si, cože jsem to vlastně viděl a jestli se mi to vážně až tolik hnusilo?

Zkusím to jednodušeji: podívej se na veškerá hodnocení MR a sečti uživatele, co udělili dvě hvězdičky či méně, což je v přepočtu podprůměrných 40 procent a níže. A pak to porovnej s počtem hodnotících. A zkus se nad tím rozdílem zamyslet a vyřadit možnost, že bych po tobě chtěl, abys byl pokrytec.

A nebo jinak - podívej se na rozpětí nejvyššího a tvého hodnocení. Vidíš markantní rozdíl? A proč je takový? Třeba ti při tvém bádání pomůže tento odkaz: http://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/slovo/objektivni .

BTW: ještě jsi neodpověděl, za co a komu děkuješ v diskusi Potomků lidí.

Tsunami_X

Tsunami_X (hodnotenie, recenzie)

Takze z toho co jsi zde napsal jsem vydedukoval, ze mam proste jit se stadem a potom budu objektivni = Minority Report ma 82% tudiz jsou na miste ctyri hvezdy. Je tak?

andrewz

andrewz (hodnotenie, recenzie)

to Tsunami_X: Nevím jak hodnotíš většinu ostatních filmů (v čemž možná trochu pokulhává moje objektivnost vůči tobě), jen mi tvoje hodnocení při jeho zjištění přišlo příliš nízké vzhledem k tomu, co Minority Report nabízí a jak převážně pozitivního přijetí se film dočkal. Svoje tvrzení o radikalitě tvého hodnocení se opírá o tehdejší zjištění, že takto hodnotíš více filmů, ale těžko říct, nakolik representativní vzorek jsem z tebou hodnocených snímků vybral.

Ty čtyři vysvětlivky k objektivnímu hodnocení (uvědomuji si, že je to poněkud nelogická fráze) jsem mínil obecně - netvrdím, že se tě všechny týkají.

Asi jsem ti do toho příliš jasna nevnesl, což? Tak to prostě neřeš... :-)

Tsunami_X

Tsunami_X (hodnotenie, recenzie)

andrewz: Jses dobrej, to se musi nechat. Takze mi vlastne chces rict, ze se na film nedivam z vice uhlu, neporovnavam ho s jinymi snimky a mam predsudky? Jestli jsi to opravdu tak myslel (v tom jak je napsan tvuj druhy odstavec mam trochu zmatek), doporucuji prolitnout si me komentare.

andrewz

andrewz (hodnotenie, recenzie)

to Tsunami_X: Předně - nejsem Bůh, abych ti říkal, co máš dělat. Já hodnotím svým způsobem, ty svým. Plně to respektuji. A to, že spolu lidé nesouhlasí, to je vcelku běžná věc, nemyslíš?

Objektivní pohled nemusí nutně znamenat: budu hlasovat jako pokrytec. Myslím tím podívat se na film z více úhlů, porovnat ho s jinými filmy, hodnotit ho pokud možno bez předsudků, udělovat hvězdičky s vědomím, že to není ani tolik kvůli sobě samému, ale kvůli doporučení ostatním (koneckonců, na tomhle je ČSFD založena), ...

Ale jak říkám, nenutím, chápu :-).

andrewz

andrewz (hodnotenie, recenzie)

to Tsunami_X: MR není jediný případ, kdy jsem viděl, že navzdory všeobecně pozitivnímu ohlasu jsi udělil nižší hodnocení. Zkrátka dáváš hodně na subjektivní dojem a nesnažíš se na film podívat trochu objektivnější optikou. Ale nic proti, každý k hodnocení přistupujeme jinak. A jak se říká - proti gustu žádný dišputát. Mně se MR líbilo velice, tobě nepříliš. Každý máme holt jiný pohled. A když mi tvoje hodnocení nevyhovuje, tak si tě zkrátka nedám mezi oblíbené uživatele.

Tsunami_X

Tsunami_X (hodnotenie, recenzie)

Nevim co bych mel obhajovat. Film jsem videl tesne po premiere v kine a co si pamatuju tak trpel neskutecne patetickymi scenami a promluvami, komickym koncem, nesympatickym hrdinou a deravym scenarem. Plus tam byla absolutne napadnouci hudba a neustale se to jaksi tetelilo mezi vaznou vypovedi a komedi. Btw jake mam jako radikalni hodnoceni?

andrewz

andrewz (hodnotenie, recenzie)

to Kaka: Moje nejoblíbenější scéna je taky Sean... Hes on the beach now... :-).

Co se týče Tsunamiho, možná nám tady to svoje hodnocení co nevidět obhájí, dal jsem mu to na vědomí. :-)

Co ty říkáš na to, jak na IMDB lidi nadávají na tunu děr v příběhu? Já ten film mám rád a většinu záležitostí, co lidé nazývají jako plot hole, si dokáži bez problémů vysvětlit a spíš za tím vidím to, že ten film prostě není mainstreamový a vyžaduje trochu jiný přístup než obvykle.

andrewz

andrewz (hodnotenie, recenzie)

to Kaka: u Tsunamiho je celkem obvyklé takovéto radikální hodnocení. Stačí jen malá změna v nastavení nejoblíbenějśích uživatelů a zmizí z očí, a tudíź i z mysli :-).

InJo

InJo (hodnotenie, recenzie)

Tenhle film s dabingem opravdu ne, atmosfera je unikatni a dabing by ji vazne hodne kazil...

andrewz

andrewz (hodnotenie, recenzie)

Vražda... Oběť: český dabing filmu Minority Report. Pachatel: dabingové studio Budíkov. Čas spáchání: 2003.

Takovou tragédii jsem tedy věru nečekal. Příšerný překlad, který z inteligentního děje udělal snůšku nesmyslů a vnáší do už tak záhadou zahaleného Spielbergova světa roku 2054 ještě více otázek. Gustav Bubník ke Cruisovi parádně pasoval v Top Gunu a Dnech hromu, ale v jeho vážnější rolích (napadá mně i Vanilkové nebe) působí tahle kombinace jako pěst na oko. O výběru dalších dabérů nemluvě - snad jen Colin Farrell vyfasoval důstojný hlas. Největší podíl na trestuhodném výsledku má ale jednoznačně Bohdan Tůma z pozice režiséra - postavy působí vlivem nevhodné intonace totálně hloupě a ploše, z původní silné atmosféry filmu zbyl jenom zlomek a emočně vyhrocené scény vyznívají naprázdno. Takhle zprznit téměř mistrovské dílo... Už chápu, proč Spielberg zakazuje dabovat své filmy.

andrewz

andrewz (hodnotenie, recenzie)

Příští sobotu na České televizi? Jako majitel filmu v originálním znění jsem velmi zvědavý, jak bylo vynaloženo s dabingem. Pak vydám svůj Minority Report :-).

mottlik

mottlik (hodnotenie, recenzie)

Jeden z mých nejoblíbenějších filmů!!! Skvělá atmosféra, fantastický příběh a mnoho nezapomenutelných scén ( např. výměna očí u Dr. Solomona ). Spielberg je prostě génius.

andrewz

andrewz (hodnotenie, recenzie)

Může mi někdo vysvětlit, jak je možné, že průměr tohoto vysoce kvalitního filmu je téměř shodný s průměrem bezduché popcornovky Já, robot? Na IMDB bych to pochopil, ale na ČSFD? (paradox jako blázen - na IMDB je hodnocení mnohem spravedlivější)

PADDY

PADDY (hodnotenie, recenzie)

No prave na to ze je to tak slozity pribeh sem tam zadne bugy nezaregistroval..

fridge

fridge (hodnotenie, recenzie)

Není to úplně špatné. Film si pohrává s některými zajímavými myšlenkami, i když díky tomu je až příliš "zabugovaný". Některé věci jsou nedomyšlené, některé cruisovsky přehnané, některé vynikající.

PADDY

PADDY (hodnotenie, recenzie)

Skvely pribeh a zpracovat ho urcite nebylo lehke ale S.Spielberg opet dokazal ze je pan Reziser s velkym R. Tom Cruise je vyborny a Smantha Morton jeste lepsi.

Súvisiace novinky

Další těla pod Neesonovy náhrobky

Další těla pod Neesonovy náhrobky

19.02.2013

Březnový start natáčení se blíží a krimi-thriller A Walk Among the Tombstones rychle nabírá obsazení. Ale nejdříve stručně o projektu: film je adaptací jednoho ze sedmnácti románů, které uznávaný… (viac)

Spielberg plánuje válku s roboty

Spielberg plánuje válku s roboty

14.01.2012

„Vládce snů“ je právě uprostřed natáčení historického životopisného dramatu Lincoln s Danielem Day-Lewisem v hlavní roli, ale už ví, na co se vrhne pak. Jeho dalším filmem bude adaptace románu… (viac)

Worthingtonův poslední zločin

Worthingtonův poslední zločin

14.05.2011

Zhruba před rokem byl Sam Worthington spojován snad s každým chystaným blockbusterem. Dnes jako by se na něj Hollywood snažil zapomenout. Ano, právě v těchto dnech natáčí pokračování starořecké… (viac)

Soukromé „topky“ předních uživatelů ČSFD.cz

Soukromé „topky“ předních uživatelů ČSFD.cz

30.12.2010

Jak jde čas, některé filmy přirůstají k našim srdcím a získávají na hodnotě, jiné naopak můžou zapadat prachem, i když nás v době svého uvedení nadchly sebevíce... Zde vám přinášíme přehled… (viac)

Reklama

Reklama