Reklama

Reklama

Minority Report

  • Česko Minority Report (viac)
Trailer
Sci-Fi / Akčný / Thriller / Mysteriózny
USA, 2002, 145 min (Alternatívna 140 min)

Réžia:

Steven Spielberg

Predloha:

Philip K. Dick (poviedka)

Hudba:

John Williams

Hrajú:

Tom Cruise, Colin Farrell, Samantha Morton, Max von Sydow, Patrick Kilpatrick, Kathryn Morris, Lois Smith, Peter Stormare, Jessica Capshaw, Tim Blake Nelson (viac)
(ďalšie profesie)

Obsahy(1)

Je rok 2054 a vina je trestaná skôr, ako dôjde k samotnému zločinu. Elitná jednotka Ministerstva spravodlivosti s pomocou jasnovidcov, ktorí dokážu určiť páchateľov, zabraňuje zločinom. Jej veliteľ John Anderton vôbec nepochybuje o svojej práci, až kým sa sám nestane hlavným podozrivým... (RTVS)

Diskusia

ColorkaX

ColorkaX (hodnotenie, recenzie)

Nápad velmi originální, ale provedení je trochu polomrtvé. Chtělo by to trochu víc vzkřísit.

petr.c17

petr.c17 (hodnotenie, recenzie)

Konečně jsem se dostal k tomu, abych spatřil tohle veledílko - díky HBO. Mají to v databázi. Mistrovský kus, ale na mě moc moc překombinované.

xhc

xhc (hodnotenie, recenzie)

prasezlesa

uz si tu scenku nevybavujem, ale ked budem vychadzat z cisto tvojho pripsevku, tak by som to chapal takto:

 

ake su moznosti:

1. jasnovidci nepredpovedali vrazdu toho chlapa -> nedozvedel by sa o tom chlapovi -> nezabije ho (podstata naplnena)

2. jasnovidci predpovedali vrazdu toho chlapa (bolo dane, ze bude vrazdit) -> dozvedel sa o nom (bolo dane, ze bude vrazdit a zacne to tym, ze mu to zdelia jasnovidci, ktori videli finalnu vrazdu (podstatu) , a ktori sa tak zariven stanu dolezitym prvkom na uskutocnenie toho cinu (doelzitym clankom), ktory sa zacne tym, ze mu zdelia, ze videli vrazdu,  (nemuseli vidiet, ze k tomu predpovedanemu cinu su potrebni aj oni jasnovdici) a cele to zacne tak, ze sa o tom chlapkovi dozvie od jasnovidcov) -> zabije ho (podstata bola naplnena (zabil ho)  bez ohladu na to, ako sa o tom chlapkovi dozvedel - ak by jasnovidci nevideli vrazdu, udialo by sa to podla bodu 1 a podstata toho by bola naplnena rovnako (ze ho nezabije)

prasezlesa

prasezlesa (hodnotenie, recenzie)

nepochopil jsem jednu věc - proč jasnovidci predpovidali, ze zabije toho chlapa, kdyz by se o nem nikdy nedozvěděl, nebýt té jejich předpovědi?
můžete mi to někdy vysvětlit? předem díky.

na príspevok reagoval dOMiAND, Jaroslaf, xhc

jirkis

jirkis (hodnotenie, recenzie)

Zas tak akcni to nebylo :-) ale velmi pekne udelany scifi thriller. Film nemusel byt zas tak dlouhy, ale ja jsem se dobre bavil. 4*

andrewz

andrewz (hodnotenie, recenzie)

aluna: Drobná cameo rolička v metru. Vanilkové nebe a Minority Report se natáčely po sobě. Malé roličky si vzájemně oplatili i režiséři.

Pitrsss

Pitrsss (hodnotenie, recenzie)

už od té doby, co jsem na tom byl poprvné v kině sním o těch interaktivních rukavicích, které jednou Bill Gates prostě musí vymyslet. a ono pořád nic.

zlattucky

zlattucky (hodnotenie, recenzie)

Vynikajúci sci-fi futuristický film, a výborný herecký výkon Toma Cruisa... jeden z jeho najlepších filmov vôbec ! Určite si zaslúži 5 *

Xeelee

Xeelee (hodnotenie, recenzie)

Jako adaptace geniální povídky PKD je to naprostá katastrofa. Atmosféra Dickových děl se prakticky vytratila, zápletka je strašně ořezaná, příběh si Spielberg vymyslel úplně jinej (tohle bych ale neviděl tak negativně), postavy omlazený a zkrášlený, Cruise není dobrej herec a tak vůbec je to mainstream z továrny na sny, jak už tu někdo poznamenal přede mnou. Kde jsou ty časy, kdy Spielberg točil dobrý filmy a triky vyprávěl příběh…Tak, argumenty jsou vrženy a teď všichni do mě :-) Zdejší diskuze je fakt výživná.

Hyena_15

Hyena_15 (hodnotenie, recenzie)

scifi nemam rad.ale spielbergove scifi milujem.. perfektny scenar a uz len zato si zasluzi 5*. to ani netreba rozoberat dalej.. 90 %

MISHBO

MISHBO (hodnotenie, recenzie)

Úchvatná vízia našej budúcnosti na ktorej Spielberg spolupracoval s tímom futurológov. Dokonale prepacovaný film a dej až na gradáciu napätia ku koncu filmu. Geniálna chuťovka !

SnoopCZ

SnoopCZ (hodnotenie, recenzie)

Je to skvělý film!!Podle meho názoru se řadí mezi nejlepší od Stevena Spielberga!!Samotný nápad,provedení,efekty,akce,vše je perfektní!!A výměna oči: VYYBORNE!!

LukH

LukH (hodnotenie, recenzie)

No sci-fi kriminálek se netočí bůhvíjak moc, a když se kormidla ujme sám Spielberg... dříve jsem od tohoto režisérského mága očekával vždy 100%ní film, ovšem po vrcholech své tvorby v 90. letech v podobě Schindlerova seznamu a Ryana už to nějak není úplně za 100. Každopádně Minority Report považuji z té novější tvorby za nejlepší. Líbila se mi základní myšlenka převídatelnosti zločinů, kriminální zápletka i celková vize světa budoucnosti, to vše dobře promíchané odlehčenými okamžiky (Cruisovy příhody s kukadly :D) = 4 hvězdičky a něco navíc...

Pharlap

Pharlap (hodnotenie, recenzie)

Tohle je podle mne opravdu typický představitel žámnrové sci-fi, jak se jeden s uživatelů CSFD onehdy v diskusi k filmu Solaris rozčiloval. Samozřejmě, stříleček a honiček by mohlo být méně, páč mi to pak připomínalo filmy s Wesley Snipesem a Tommy Lee Jonesem alá Šerifové a Uprchlík či Firewall s Harrisonem Fordem... Jinak opravdu námět a scénář SUPER! Blízká budoucnost, která opravdu není nereálná, decentně a do reality zasazené sci-fi technologie, stejně tak jako příběh osoby vlastního hlavního hrdiny.. prostě natočeno tak, aby měl člověk pocit, že se ho to týká, že se snaží vžít do hl.hrdiny, že to není odtažité. Určitě musím dát pět hvězdiček, i přesto že scény u "doktora fušera" a umělýma očima a shnilým jídlem.. mi trochu přišly mimo pane Spielbergu ;-)

BigBen87CZ

BigBen87CZ (hodnotenie, recenzie)

Nápad : 85% Zpracování: 75% Herecké výkony :70% Vychází mi z toho čtyři hvězdičky, jenže já nějak nevím ... bylo to takové ... že by se mi nějak líbilo a mohl bych se podívat znova a doporučit, to zase ne. Ale když si vzpomenu na to, jak Vás reklama přivítá v krámě, nebo na ulici, tak tu čtrtou hvězdičku nakonec dám. 75%

andrewz

andrewz (hodnotenie, recenzie)

to berg.12: OK. Nesouhlasíś. Beru to na vědomí. Já budu hlasovat podle své filozofie a ty podle své. A všechno skončí dobře a šťastně. :-)

berg.12

berg.12 (hodnotenie, recenzie)

andrewz: Už jsem to tu jednou říkal, ale pokusím se ještě jednou. Takovýhle přístup je adekvátní u filmových periodik. I kdybych pak jako oficiální recenzent chtěl dát třeba ´´Pánovi prstenů´´ odpad, protože mi to absolutně nic nedalo, neučiním tak, protože film má prostě SROVNATELNĚ lepší kvalitu než ´´Jak ukrást Dagmaru´´ a řada jiných třeba fantasy filmů. Maximálně to zmíním jako poznámku. Příklad byl samozřejmě ilustrativně extrémní.
Jenže tady jsi na čsfd, kde je podle mě (i v rámci TOP uživatelů) pestrá paleta názorů její esencí a jeden z hlavních důvodů, proč jsem třeba já začal stránku navštěvovat.

Nesouhlasím proto s tímto Tvým názorem především v rámci čsfd!

andrewz

andrewz (hodnotenie, recenzie)

to Tyler: Já ale nehodnotím ovlivněn již existujícími hodnoceními za cílem být populární a nedostat se do konfliktu, ale snažím se hodnotit tak, aby se od mého hodnocení mohli odrazit potencionální zájemci o film, a to proto, že považuji za správné brát v úvahu i ostatní. Ačkoliv třeba nejsem příznivec Pána prstenů, všechny díly jsem viděl. A v podstatě mi to nic nepřineslo. Ale prostě nemůžu dát odpad, protože vidím, kolik dalo práce to celé stvořit a že je možná problém spíš ve mně, že jsem se nedokázal dostatečně naladit nebo že jsem zvolil film mimo můj vkus. Považuji za mnohem lepší variantu ztratit s nějakým filmem čas, než nevidět něco, co pro mne může být zlomové pro život.

Gemini

Gemini (hodnotenie, recenzie)

Tyler: ámen, sestro, a dík za upozornění:)
andrewz: člověče skorobecný drahý, je z tebe celebrita sui generis, takže by sis měl začít dávat pozor na argument, že nikomu svoje názory necpeš, nepodsouváš, servilně nepodbízíš nebo s nimi děláš cosi jiného - vždyť právě to, cos zachytil na tento virtuální obelisk pnoucí se do větších a větších výšin, může ovlivnit každého čtenáře, který s ním bude konfrotovat své myšlenky a názory...

Tyler

Tyler (hodnotenie, recenzie)

``zkusím se na ten film podívat i z trochu jiné stránky, říci si, nakolik to může být atraktivní pro ostatní. `` a ``Spíš jde o zodpovědnost, kdy nechci nějakému filmu s mým hodnocením ukřivdit.``

Aha, tak to jsem tyhle dvě věty špatně pochopil - z první mi vyplývá vliv jakési většiny a z té druhé prakticky to samé. Nejít si vyloženě za svým hodnocením, ale zkoušet ho upravovat po konfrontaci s názory jiných, pro oko jiných.

andrewz

andrewz (hodnotenie, recenzie)

to Tyler: Osobní pohled se nevytrácí, subjektivní názor u mne vždycky má nejvyšší prioritu. A taky nesouhlasím s tím, že svoje hodnocení podřizuji většině. Spíš jde o zodpovědnost, kdy nechci nějakému filmu s mým hodnocením ukřivdit. Když se podíváš do historie mého hodnocení, tak zjistíš, že to není vůbec pravda, že bych hodnotil pokrytecky. (Podobně jsem obvinil já Tsunamiho a pak jsem uznal za vhodné se mu omluvit). Prostě si pořád stojím za svým, že když na něco plivnu, je vhodné obhájit proč jsem tak udělal. A to přece na plivanci nic nemění.

Tyler

Tyler (hodnotenie, recenzie)

andrewz : OK, však v pohodě, to je Tvůj postup...Jen se v tom z mého úhlu pohledu vytrácí osobní pohled - ten má být imho při hodnocení filmu absolutní. JÁ píšu SVOJE názory na mnou viděné filmy/seriály - a ač si můžu přečíst i názory ostatních, popřemýšlet o nich a zkonfrontovat je s těmi svými, pořád jde o MOJE SUBJEKTIVNÍ hodnocení a já ho NIKDY a ani z části nebudu podřizovat ostatním. Což Ty evidentně děláš...

andrewz

andrewz (hodnotenie, recenzie)

to Tyler: z jednoho mého příspěvku: ´´Já sám nejsem v pozici Tsunamiho, takže necítím takovou zodpovědnost, nicméně se snažím zodpovědně hodnotit. A to tak, že si pročtu i názory ostaních, abych zjistil, jestli jsem něco špatně nevyhodnotil (logické kiksy apod. - viz Válka světů, kde mnoho lidí píše o nelogických chybách, ačkoliv to chyby nejsou, což se na hodnocení hned projeví), zkusím se na ten film podívat i z trochu jiné stránky, říci si, nakolik to může být atraktivní pro ostatní. A samozřejmě největší podíl na výsledném hodnocení má můj subjektivní názor.´´

Tyler

Tyler (hodnotenie, recenzie)

andrewz : Přečetl jsem CELOU diskuzi, některé věci dokonce vícekrát. A věci, o kterých píšu, mi z Tvých příspěvků přirozeně vyplynuly...nic víc, nic míň.

Btw to, že respektuješ různé úhly pohledu na hodnocení a psaní komentářů tady na ČSFD si uvědomuji...takže jsem napsal svůj pohled.

andrewz

andrewz (hodnotenie, recenzie)

Eodeon: Myslel jsem, kdyby svoje hodnocení zdůvodnil při udělení těch dvou hvězdiček.

Tyler: Už po milionté - nevyjadřujte se k věcem bez znalosti kontextu.

Tyler

Tyler (hodnotenie, recenzie)

andrewz 12.11.2006 v 10:21 ``Nezlob se, ale Tsunamiho zdejší radikální hodnocení včetně nepodložení jeho důvodu je zavádějící vůči lidem, kteří se na ten film chtějí podívat, ale jakmile uvidí 2 hvězdy od jednoho z nejpopulárnějšího uživatele, řeknou si - bože, to bude ´´nějakej shit´´.``

Tsuno, vidíš to, jakou máš moc?

andrewz 12.11.2006 ve 14:28 ``to Gimp: Zkreslování hvězičkového hodnocení tak, aby nebylo tak radikální, považuji za takové nutné zlo.``

Wow!

Za sebe říkám, že až někdy v budoucnu začnu hodnotit a psát komentáře podle tohoto ``návodu``; až se budu snažit o jistou míru objektivity; až si budu říkat, jestli svým hodnocením neodradím jiné uživatele; až se sám sebe budu ptát jestli svými hvězdičkami danému filmu neuškodím .....až si uvědomím, že to takhle dělám, v té chvíli odejdu z ČSFD, protože můj subjektivní názor bude v prdeli a tady v tom případě nemám co dělat.

andrewz

andrewz (hodnotenie, recenzie)

Melies: Cokoliv dodávat je zbytečné. Vůbec nebereš na vědomí moje argumenty, takže se nemáme o čem bavit. Je to pořád dokola. Já něco napíšu, ty to zkreslíš a já se snažím to dát na pravou míru. Přijde mi to jako mluvit do zdi.

Celkově nevím co dodat. Prostě bych od Tsunamiho považoval za fér, kdyby svoje hodnocení zdůvodnil. Vůči lidem, kterým se ten film líbil, by to bylo myslím správné. Ale ať si dělá co chce.

berg.12

berg.12 (hodnotenie, recenzie)

Melies: Souhlas, hezky jsme to tady za ně odrecitovali :)
Ale vypadá to, že se pokračuje, takže to chce jen přebrousit své argumenty a jde se na věc...

BTW: Jako první dávám návrh, aby případné argumenty a protiargumenty měly maximální délku 10 řádků i s odřádkováním. Kdo limit překročí, toho argument nebude vůbec brán v potaz! ;)

Kaka

Kaka (hodnotenie, recenzie)

mno ty pyco tady se to slusne rozjelo, asi takhle budu prispivat i do volne

Melies

Melies (hodnotenie, recenzie)

Pri predstave, že celú túto debatu rozprúdila Kakova humorne ladená hláška "Tsuna je pyca, ktera to nepochopila...&quot a Tsunova sarkastická poznámka "Tisicere diky&quot, nemôžem sa nezasmiať.

andrewz: U teba je problém v tom, že tu svoj názor najprv vehementne obhajuješ, a hneď na to ho spochybňuješ a vravíš, že sa nim nikto, samozrejme, riadiť nemusí a tak stále dokola až kým sa v tej kope argumentov a protiargumentov človek nadobro nestratí.

Myslím, že ďalšie vyjadrovanie sa k tejto téme je viac-menej zbytočné a to z jediného prostého dôvodu: "Každý reaguje na to, co si myslí, že ten druhý píše. Nelze to říct tak exaktně. Psanou formou se z informace ztratí 50 procent autorova záměru. Tak to vždy je a bude.&quot Minimálne s týmto s tebou musím súhlasiť.

andrewz

andrewz (hodnotenie, recenzie)

to Eodeon: Díky za reakci na vysoké úrovni, cením si jí. Píšeš správně, že okomentováním se nesouhlasným reakcím zcela nepředejte, ale dojde k lepšímu pochopení a těch nesouhlasných reakcí bude určitě méně. Teď mne ale omluv, blíže se vyjádřím později.

andrewz

andrewz (hodnotenie, recenzie)

Tak už jsem se trochu probral a odpovím ještě dnes. :-)

to Eodeon:Ve svých argumentech akorát ukazuješ, že ignoruješ moji radu, aby jsi ten celkový problém vnímal v kontextu se všemi předchozími příspěvky. Rozhodně neznevažuju hodnocení, které nekoresponduje s ostatními - jak jsem psal níže, je to chvályhodné a odvážné. Ale osobně považuji za vhodné toto hodnocení obhájit, abych předešel nesouhlasným reakcím. Když použiji pořirovnání: je deset kluků a koukají na holku; devět z nich je z ní úplně na větvi a ten zbylý řekne akorát : ´´Je odporná´´; kdyby řekl něco ve smyslu, že to není jeho typ nebo že právě nemá náladu na nějaé buchty, je to lepší varianta, neb ho lidé spíše pochopí a předejde se protichůdným reakcím.

reaguji na ´´Když pominu fakt, že většina filmů, které hodnotím méně než 4mi hvězdičkami mi přirozeně za komentář ani nestojí, nechápu, co by se tím změnilo´´

Jedna věc je, když film má průměr kolem 40-ti procent a ty přihodíš dvě hvězdy = zapadneš, nikdo nebude protestovat. Pokud uděláš totéž u filmu s průměrem 80 procent, lidi si řeknou: sakra, proč to takhle hodnotí?

Podívej se na různé profily filmů a nějaká radikální hodnocení ze strany nejvýše postavených uživatelů ČSFD - většinou tam najdeš komentář (teď mne napadá třeba Kmotr - Tosim)

andrewz

andrewz (hodnotenie, recenzie)

I já už jsem se v tom úplně ztratil... :-) Včera byl náročnej den, dneska jsem trochu mimo, v tejdnu se tady na to zase podívám a kdyžtak něco napíšu. To jen abyste si nemysleli, že před váma utíkám. Everybody Runs, ale já ne. :-)

andrewz

andrewz (hodnotenie, recenzie)

to berg.12: Každý reaguje na to, co si myslí, že ten druhý píše. Nelze to říct tak exaktně. Psanou formou se z informace ztratí 50 procent autorova záměru. Tak to vždy je a bude.

berg.12

berg.12 (hodnotenie, recenzie)

andrewz: Je to klasický a častý problém většiny diskuzí, ale reaguje se na to, co kdo píše, ne, co si myslí. Ale mám pocit, že teď už jsou ty rozdílné postoje trochu jasnější.

Súvisiace novinky

Další těla pod Neesonovy náhrobky

Další těla pod Neesonovy náhrobky

19.02.2013

Březnový start natáčení se blíží a krimi-thriller A Walk Among the Tombstones rychle nabírá obsazení. Ale nejdříve stručně o projektu: film je adaptací jednoho ze sedmnácti románů, které uznávaný… (viac)

Spielberg plánuje válku s roboty

Spielberg plánuje válku s roboty

14.01.2012

„Vládce snů“ je právě uprostřed natáčení historického životopisného dramatu Lincoln s Danielem Day-Lewisem v hlavní roli, ale už ví, na co se vrhne pak. Jeho dalším filmem bude adaptace románu… (viac)

Worthingtonův poslední zločin

Worthingtonův poslední zločin

14.05.2011

Zhruba před rokem byl Sam Worthington spojován snad s každým chystaným blockbusterem. Dnes jako by se na něj Hollywood snažil zapomenout. Ano, právě v těchto dnech natáčí pokračování starořecké… (viac)

Soukromé „topky“ předních uživatelů ČSFD.cz

Soukromé „topky“ předních uživatelů ČSFD.cz

30.12.2010

Jak jde čas, některé filmy přirůstají k našim srdcím a získávají na hodnotě, jiné naopak můžou zapadat prachem, i když nás v době svého uvedení nadchly sebevíce... Zde vám přinášíme přehled… (viac)

Reklama

Reklama