Reklama

Reklama

Zaklínač

(seriál)
Trailer 3
USA / Poľsko, (2019–2024), 30 h 55 min (Minutáž: 47–67 min)

Tvorcovia:

Lauren Schmidt

Predloha:

Andrzej Sapkowski (kniha)

Hrajú:

Henry Cavill, Freya Allan, Joey Batey, MyAnna Buring, Anya Chalotra, Eamon Farren, Adam Levy, Jodhi May, Lars Mikkelsen, Mimi Ndiweni, Wilson Mbomio (viac)
(ďalšie profesie)

VOD (1)

Série(4) / Epizódy(32)

Zaklínač Geralt, mutant a lovec příšer, těžce hledá svoje místo ve světě, kde lidé jsou často ohavnější než zvěř. (Netflix)

Diskusia

Yoshitsune

Yoshitsune (hodnotenie, recenzie)

Merengues9

Je to fraška, pro Ciri sou to důležité momenty, posouvají ji to a je to důležité pro její vývoj. A už jsme u toho, kdy knihy přestávají být tím zásadním a důležitým :))

na príspevok reagoval Merengues9

Yoshitsune

Yoshitsune (hodnotenie, recenzie)

jak už sem říkal, už když seriál vznikal a ještě se pořádně nevědělo co a jak, zdejší odborníci už měli připravené své odpady a moudré řeči. 

Yoshitsune

Yoshitsune (hodnotenie, recenzie)

Merengues9

Tady nejde jen o tenhle konkrétní případ, tohle je jenom jedna z mnoha věcí. A né nespasí, ale je na tom krásně vidět, že když už se seriál drží knižních osnov, tak je to taky špatně https://www.csfd.cz/film/419063-zaklinac/1199374-z-deste-pod-okap/recenze/ a je nejhůře hodnocena, díl který je natolik věrný knize, je vlastně na tom nejhůře. Je to fraška. 

na príspevok reagoval Merengues9, Pan.Antonin

Yoshitsune

Yoshitsune (hodnotenie, recenzie)

Merengues9

Ciri je v poušti, kam se nedobrovolně přenesla. Bloudí, blouzní, mluví s Falkou a použije ohnivou magii. Nebudu ti tady převyprávět celou kapitolu. 

na príspevok reagoval Merengues9

Yoshitsune

Yoshitsune (hodnotenie, recenzie)

Merengues9

Třeba celá epizoda číslo sedm. recenze krása pohledět, ale když sem na tu epizodu díval, tak sem říkal, hej takhle to přece bylo i v knihách. Ale nebylo to ve hrách, takže odpad je jasný.

na príspevok reagoval Merengues9

Yoshitsune

Yoshitsune (hodnotenie, recenzie)

Pan.Antonin

Co je třeba na tom rozvádět ? Některé "odborné recenze" vyčítají seriálu věci, které sou třeba i v knihách. Protože se tady prostě jede, že pokuď seriál, neodpovídá třetímu hernímu Zaklínači, tak je to problém. Však ještě než seriál vyšel, tak už několik měsíců předem, odborníci připravovali své odpady. 

na príspevok reagoval Merengues9, fabecc1222

W.Dow

W.Dow (hodnotenie, recenzie)

Tak pro mě osobně byl třetí zaklínač hodně velké zklamání, vzpomínám si jak to každý vychvaloval a každý o tom básnil jak je to skvělé po příběhové stránce, tak jsem měla velká očekávání. Ten hlavní příběh byl hodně tuctový, některé věci tam měli hrozné logické díry ale až doočíbijící, hlavně to nahánění Ciry bylo fakt vtipný, jak jí vždy těsně minul :D. Samotná hratelnost byla taky taková dost stereotypní, ovšem tu hodnotit moc nechci, nemám moc v lásce otevřené světy.

The Last of Us je sice jednoduší, nehraje si na nějaký složitý příběh s cestováním do jiných světů a jejich záchraně, ovšem ani to není potřeba, protože ta hra je hlavně o postavách, i ten samotný post apo zombie svět je spíš kulisa pro interakce a osudy postav, než že by hrál nějaký středobod všeho. A postavy jsou tam napsaný aspoň dle mě naprosto fenomenálně, stejně tak druhý díl. Není asi druhá herní série, u které bych prožívala tak každý okamžik postav, tajila dech když jim něco hrozilo atd.

Souhlasím, že otevřený svět není ideální pro vyprávění ale nemyslím si, že je to až taková překážka. Jen ten příběh tomu musí být přizpůsobený, ta otevřenost musí být reflektována i do vyprávění, a ne že budu nahánět dcerku, kde každý za kousek informace něco chce, Geralt ví že je v ohrožení a tak místo aby jim přiložil nůž na krk a vymlátil to z nich, tak pohodička hraje si karty :D

Yoshitsune

Yoshitsune (hodnotenie, recenzie)

cernakus

A opravdu, ode mně chceš tipy na ty hry ? A vzhledem k tvému přesvědčení, si nejsem úplně jist, že by ti ty hry vyhovovali. Mysli si co chceš, ale první Zaklínač byl open world, mohl ses volně pohybovat v daných lokacích, plnit vedlejší úkoly, poflakovat se a další věci, které se dělají v open wold hrách. Znova.....obě TLOU mají v jádru jedoduchý příběh, ale postavy sou komplikovaný, nevím tedy kdo by mohl tvrdit, že mají "vynikající příběh". A na roku vydání záleží, když se na to podíváš z ekonomického hlediska. Né ty recenze nejsou relevantní, aspoň ty které sou na csfd, určitě ne.

cernakus

cernakus (hodnotenie, recenzie)

Yoshitsune

Tak jmenuj ty hry. Možná tím získám tip na nějakou, kterou si zahraji. První zaklínač je koridorovka jako prase. Žádná volba, žádné alternativy. Díky tomu se vypráví autorům příběh lehčeji a je konzistentnější, hutnější a také věrnější předloze.

TLoU jsem jen uvedl jako obecně uznávaný masterpiece s vynikajícím příběhem. Na době vydání snad ani tak nezáleží. A taky jde o QTE koridorovku.

Prostě openworld hry se dělají z příběhové stránky těžce. Skyrim, který je jinak geniální, by mohl vyprávět.

Relevantní ty recenze asi jsou, když se týkají seriálu. Spíše asi myslíš, že nejsou relevantní ty výtky, ne?

na príspevok reagoval Yoshitsune

Yoshitsune

Yoshitsune (hodnotenie, recenzie)

cernakus

Promiň, ale tvrdit že open world hry, nemají tak dobrý příběh který by mohli vyprávět je prostě blbost, je několik.....stovek her které tohle spňují a ten příběh je v těch hrách lepší než ve třetím Zaklínači. Na první místo, bych se nebál, zařadit prvního Zaklínače. Nevim proč sem proč sem pleteš TLOU, jednička vyšla v době, kdy třetí Zaklínač ještě ve vývoji a dvojka vyšla dávno, po třetím Zaklínači, ale dobře. A TLOU hry možná mají jednošuší příběh, ale postavy a jejich příběhy, důvody, motivace, atd tohle výborně vyvažují. A když sem tak koukal, na "odborné recenze" co vy čítá tomuhle seriálu, tak bych je nepovažoval, za relevantní .

na príspevok reagoval cernakus, Pan.Antonin

cernakus

cernakus (hodnotenie, recenzie)

Yoshitsune , anomandaris , Yoshitsune

Třetí zaklínač je na rozdíl od prvního a druhého open world. Takové hry z principu nemohou mít důraz na příběh. Místo toho se soustředí na hratelnost.

W3 je jedna z nejlepších openworld fantazy s 50+ miliony prodanými kopiemi. Když to srovnáme s přehypovaným "masterpiece" LoU s prodanými cca 40 milióny, které je navíc QTE koridorovka s důrazem na příběh, takže větší záběr na hráče, než poměrně komplikovaný a občas repetitivní W3, tak je v pořádku W3 označit za masterpiece.

o tom, kdo pak uchopil lépe materiál knih, jestli CDPR nebo buzflix, je zbytečné vést debaty. To rozhodl už numero uno fanoušek v týmu Zaklínače prznící židule, Henry Cavill a to dost okázalým způsobem.

Samosebou "hráči" kteří rádi hry jako interaktivní film, budou nad uchopením W3 ze strany CDPR zklamaní, protože ti budou trvat na věrnosti předloze ... oh wait, jenže to je taky jenom póza, protože Buzflixu vymrdávání s předlohou okázale odpouští ;-)

na príspevok reagoval Yoshitsune, fabecc1222, anomandaris

anomandaris

anomandaris (hodnotenie, recenzie)

Merengues9

tak samozřejmě, tomu rozumím, ovšem mohli  tomu dát alespoň příběhový oblouk. Stačilo říci, že Divoký Hon způsobil novou konjukci sfér a to způsobilo, že vzniklo x nových monster. Ta moje poznámka na Polednice byla mířena přesně, protože ono v jedničce ve čtvrté kapitole bylo podrobně popsáno, jak taková Polednice vzniká, pak prochazíš Velenem/Novigradem a všude na polích lítají Polednice. V rámci her nepotřebuji 1:1 ke knize, ale ocenil bych minimálně stejný podžánr v rámci fantasy a ten byl u Witchera 3 změnen. Jinak hra je fajn, nic proti ni nemám, jen se vymezuji proti genialitě/masterpiece apod. DLC jsou nadprůměrné, jak píšeš, Srdce z Kamene stojí nejvýš. 

na príspevok reagoval cernakus

Yoshitsune

Yoshitsune (hodnotenie, recenzie)

peetrejr

Jen bych chtěl říct, že sem býval CD Projekt fan boys a prvního Zaklínače, sem měl opravdu rád a na třetího sem se těšil, kupoval sem ho s nadšením a první hodiny, i dejme tomu, ale pak se to začalo lámat. 

na príspevok reagoval cernakus

ArsenalEagle

ArsenalEagle (hodnotenie, recenzie)

Ingtar2

Nemůžeš myslet vážně, že choreografie super. Choreografie na trhu v Blavikenu byla vynikající, fight z Vilgefortzem se choreograficky povedl (dialogově už tolik ne) a dejme tomu Geralt vs 20 Nilfgardianů taky nebyl špatnej. Ale jinak to dobrý nebylo. A vyzdvihovat tady monstra? Zrovna ve 3. sérii všechno šedý, generický, nudný (ruce nohy nepočítám, to je zas z úplně jinýho světa ukradený). Striga byla super, Nivealen byl super, tady nebylo super nic.

Merengues9

Merengues9 (hodnotenie, recenzie)

anomandaris

Tak je to hra, tudiz to, ze tam potkavas monstra na kazdem rohu je dano jako ustupek hratelnosti. Hlavni pribehova linka neni kdovijak uzasna, s tim souhlasim, ale ma svoje skvele momenty (napr. Baron, Skellige). 
No a pak tu mas dva skvele datadisky pricemz Srdce z kamene je pribehove totalni narez. 

na príspevok reagoval anomandaris

anomandaris

anomandaris (hodnotenie, recenzie)

peetrejr

tak v rámci předlohy geniální rozhodně není a i bez předlohy to má do geniality daleko. Hra má skvělou atmosféru, skvělé vedlejšáky, krásnou grafiku, hudbu etc, ale příběhově je to slatánina, která nerespektuje lore. Na každém poli lítá půlnočnice/polednice, vzácní Gryfoni jsou snad v každé kapitole a Geralt je vraždí jak na běžícím páse. Hlavní story je spíše americká fantasy a celá linie s Divokým Honem je doslova sračkoidní. Pak přišel ale TV Zaklínač, tam je to vše umocněno na druhou(možná i na třetí).

na príspevok reagoval Merengues9

Akira777

Akira777 (hodnotenie, recenzie)

Merengues9

Klidně se přidám, já skončil po první sérii, casting byl jen jeden z důvodů, proč jsem tohle již nechtěl sledovat.

dragon94

dragon94 (hodnotenie, recenzie)

Ingtar2

Step up určitě ne. V pár dílech se našlo pár dobrých soubojů, ale bylo tu i dost špatných jako ten s tou tělovou příšerou nebo souboj na lodi. 

Ale že by to bylo o něco lepší, než fight Geralta s Vesemirem proti Lešijovi a další souboje ze druhé série to se říct fakt nedá.

Ingtar2

Ingtar2 (hodnotenie, recenzie)

Merengues9

Náhodou tie fighty boli super, prvá epizóda v ruinách one shot proti elfom alebo v ôsmej epizóde hneď niekoľko fightov. Obrovský step up vo fight choreografii.

Kto vie, možno to budem čoskoro nenávidieť tiež, totiž teraz jak dočítam prequel ku Maze Runner idem na Witchera:D 

na príspevok reagoval dragon94, ArsenalEagle

Súvisiace novinky

Poslední řada Koruny má datum premiéry

Poslední řada Koruny má datum premiéry

10.10.2023

Netflix oznámil, že šestá a poslední sezóna seriálu Koruna bude rozdělena do dvou částí. U velkých věcí jako jsou Zaklínač nebo Stranger Things už je tento formát pro Netflix prakticky standardem,… (viac)

Jak to vypadá s rebootem Highlandera?

Jak to vypadá s rebootem Highlandera?

31.08.2023

Už to bude pěkných pár let, co byl oznámen reboot kultovní akční sci-fi fantasy Highlander v čele s Henrym Cavillem a režisérem Chadem Stahelskim (John Wick) za kamerou. Jenže Cavill měl od té doby… (viac)

Sledovanost Zaklínače klesá

Sledovanost Zaklínače klesá

07.07.2023

Nedávno jsme psali článek zabývající se odchodem hlavní hvězdy Zaklínače Henryho Cavilla, a jak si tvůrci představují, že představí jeho náhradu. Už tehdy jsme se nicméně zabývali taky otázkou, jaké… (viac)

Tvůrci Zaklínače komentují odchod Cavilla

Tvůrci Zaklínače komentují odchod Cavilla

02.07.2023

Třetí řada známého Netflix seriálu Zaklínač před pár dny dorazila na streamovací službu – respektive dorazila tam její první část. Zatímco prvních pět epizod už mají diváci k dispozici, zbylé tři… (viac)

Reklama

Reklama