Recenzie (2 454)
Můj brácha má prima bráchu (1975)
Morálka, bezpečný sex, rodinné hodnoty - a naštěstí i strašně fajn film. Dneska už tu podobný námět byl nesčetněkrát, ale v tomhle případě se mu nedá upřít určité nadčasové kouzlo.
Súmrak dňa (1993)
Maličkosti, které dojímají, pohledy, které vidí až do nejhlubších zákoutí duše a jediné gesto, které schází k pocitu štěstí. Dokonalá hlavní herecká dvojice posouvá Soumrak dne do těch nejpůsobivějších výšin, odkud ho nestáhne ani absence finální gradace.
Niečo ako láska (2005)
Ze začátku velmi příjemné, uvěřitelné a dokonce i osobní, ale postupem času se dostaví klišé, vtip ustoupí a s ním i jakákoli specifičnost. A zůstaneme u předvídatelné romantiky, která sice donutí k úsměvu, ale ke druhému zhlédnutí nebo milým vzpomínkám ani ne... Ale díky nahotě v úplňku nebo kytaře nakonec vše odpuštěno ke smířlivým 60%.
Láska nebeská (2003)
Vy, kdo byste někdy platili zlatem za pouhou špetku dobré nálady, vás všechny zvu do předvánočního Londýna. Mám za sebou mnoho zhlédnutí a repliky předříkávám nazpaměť a stejně si mě před chvílí Curtis zase ukradl tak, že se myšlenkami nedokážu zcela vrátit. V Lásce nebeské je všechno a tudíž se tam najde i něco, co vám třeba nesedne. Jenže je toho v ní zároveň tolik úžasného, že když sečtu stydlivé chlapíky Hugha Granta a Colina Firtha, triumfálního Billa Nighyho, nezapomenutelně krásnou Keiru Knightley, nenápadného anděla Rowana Atkinsona nebo několikavteřinové cameo kouzelné Elishy Cuthbert, vychází mi příliš mnoho dokonalosti na jeden film. Nejlepší romantická komedie a jedno z mých top 10.
Policajná akadémia 3 (1986)
Přestože televizní stanice pravidelně celou sérii cpou do letního programu, první a třetí díl zůstávají důkazem, že to kdysi opravdu bylo k zasmání. Díky Zedovým šílenostem se tu naposledy objevily náznaky nových prvků.
Strážci vesmíru (1993) (seriál)
Vždycky se najde další kluk kolem deseti, kterému prvních x dílů nebude vadit, že je to o ničem, že ti herci hrají hůř než by hrál on sám, že se každý díl stane to samé a že vlastně vůbec neví, jak, co a proč. Ale před těmi lety to fakt mělo něco do sebe.
Winnetou a miešanka Apanači (1966)
Už jako mladší jsem tušil zradu. A ta přišla v podobě jednoznačně nejhorší západní Mayovky s Lexem Barkerem. Sice s tradiční hudbou, ale šílenými hereckými výkony a prachbídným scénářem. Takový pokus si Vinnetoua v názvu nezaslouží.
Old Surehand (1965)
Proč Stewarta Grangera neměli diváci rádi, lze i tentokrát pochopit bez problémů. A řečem, že na rozdíl od Lexe Barkera Pierru Briceovi vůbec nesedl jako herecký parťák, věřím také. I to je možná důvod, proč se Vinnetou objeví snad v polovině filmu. Když navíc s několikaletým odstupem přemítám o podprůměrných vedlejších postavách, "anonymním" ústředním záporákovi a právě o nijakém Old Surehandovi, tlačí se hodnocení už skoro na jednu ušmudlanou hvězdu. Knižní Surehand je totiž velkolepým Mayovým triumfem a film je tak o to větší ostudou.
Old Firehand (1966)
Zcela nejhorší westernová Mayovka plná nelogičností, které odhalí i málo zběhlý divák klasických dílů. V knize úchvatný dobrodruh Firehand je v téhle podobě jenom pro ostudu.
X-Men (1992) (seriál)
Filmová parta mutantů je patřičně promyšlená, psychologicky naladěná a dostatečně provázaná s předlohou. Tento seriál je ale jednou příliš (a hlavně naprosto zbytečně) komplikovaný, jindy zase otravně jednoduchý jako ta nejnaivnější čísla komiksu. Naštěstí jsou to pořád X-meni, takže nechybí Wolverine, Rogue, Gambit a další klasičtí hrdinové, takže pokud jste milovníci téhle mírotvorné skupinky a překousnete i přestřelenou absurdnost zápletek a jednoduchost dialogů, dá se do konkrétních ság skočit po hlavě.