Recenzie (577)
Dieťa 44 (2015)
A začalo to tak slibně: atmosféra pěkně po sovětsku dusivá a mrazivá (za tu dávám všechny 3 hvězdičky), podmračený Tom Hardy, oficiálně neexistující zločiny, odcizená manželka Naomi, paranoia, stranické čistky... Bohužel, asi ve třetině to úplně vykolejilo a pointa, ta se vysypala někde cestou po transsibiřské magistrále...
Dukla 61 (2018) (TV film)
Výborně natočená havířská tragédie, která může sloužit i jako intro do té drsné ostravské subkultury. Rodinná rovina je tu stejně důležitá jako ta nervy drásající, která se odehrává pod zemí. Líbí se mi i komplexnost, s jakou tvůrci pojali mapování události, která za neštěstím na Dukle stojí, včetně webového speciálu a dokumentu se vzpomínkami pamětníků.
Obchod so zdravím (2018) (TV film)
Dobrá práce!
Mafiánovci (2013)
Nenáročná, černě-humorná historka o adaptaci rodinky newyorského mafiána na francouzském venkově. Skvělé obsazení a pošťuchování mezi T. Lee Jonesem, který je v ochranném programu jako hlídá, a otcem rodiny Robertem De Nirem. A dokonalé využití Clinta Eastwooda (toho od Gorillaz).
Tiché miesto (2018)
Zcela neukecaný, nejlepší horor, thriller, postapo i scifi poslední doby. No, nemá cenu nic víc říkat, jen že jsou to takový nervy, že si okoušete všechny nehty.
Zabitie Jesseho Jamesa zbabelcom Robertom Fordom (2007)
Nevzrušivá, precizní a odtažitá žánrovka, kterou pozvedá posmutnělá tvář Caseyho Afflecka a krásný soundtrack (+ pidicameo) Nicka Cavea a Warrena Ellise.
Temná proroctví (2011)
Nerada to říkám, ale skutečné příběhy zfilmované v Proroctví z temnot jsou, alespoň podle tohoto dokumentu, ještě o level děsivější.
Príbeh o rytierovi (2001)
Rozkošně přidrzlá pohádka, na niž se dají vztáhnout slova hlavního zlosyna: Technika elementární, styl žádný, ale odvaha (to)mu nechybí. Když přistoupíte na tu hru, pobavíte se stejně vy i váš 10-letý synovec. Zajíček Heath Ledger je ten hodný, krasavec Rufus Sewell, který jako by se svou borgiovskou vizáží vypadl z nějakého renesančního portrétu, je zase ten zlý... Pro mě je ale zlatým hřebem Bettanyho neodolatelný gambler Geoffrey (teda, sorry, Jeff) Chaucer brigádničící jako herold, vyvolávač a padělatel. Kvůli jeho hláškám se na Příběh rytíře vždycky ráda podívám: ... Představuji vám vyznavače našeho Pána, spasitele italských panen...udatného, jedinečného, Sira Ulricha von Lichtenstein! Děkuji, děkuji... budu zde celý týden... " :) A neodolám ještě jedné hlášce: Lepší hloupá holka s kytkou, než hloupý kluk s tyčí na koni... - Říká se kopí, jasný?! A pak, že český dabing nemá svůj půvab! :D
Alžbeta (1998)
Velký, nádherný film s duší a srdcem. Evokuje obraz své doby, barvy, pach staletých paláců, anglického léta i krve prolité pro lidské představy o jednom Bohu. A vše, z čeho se zrodil obraz Panenské královny.
Vlasy (1979)
Hair pro mě byly láska na první shlédnutí. Tyhle hippie časy jsem si vždycky představovala podle nich. LSD místo snídaně i večeře, všeobjímající lásku, věk Vodnáře na spadnutí, stejně jako konec všech zaprděných uzurpátorských režimů... Už tenkrát v pubertě mi ale bylo úzko při představě kocoviny, jakou si pak tahle generace musela projít. Formanovo pochopení pro vše lidské a jeho civilní, poťouchlý způsob vyprávění vtiskl Vlasům stejnou opravdovost jako Láskám jedné plavovlásky. A při Bergerově pochodu do černé díry vojenské mašinérie se člověku i bezmála po půlstoletí svírá srdce úplně stejně. Moc se toho totiž k lepšímu nezměnilo.