Posledné recenzie (190)
Oppenheimer (2023)
Solidní film natočený ale trochu moc podle učebnice, bez kouzla. Trošku mi vadil styl vyprávění, kdy se poměrně nepřehledně a neohrabaně střídají scénky z různých období, jejichž význam je pak zpětně umocňován a připomínán, třeba i tak, že scénku krátce pustí znovu, podobně jako třeba v Obvyklých podezřelých nebo nějakém jiném filmu postaveném na dějových zvratech. Sem se mi to ale moc nehodilo. Dějový zvrat spojený se Straussem (RDJr) byl navíc dost neúderný, obzvlášť když nebyl důvod vnímat Strausse od začátku kladně. Velká část příběhu se pak zabývala poválečným výslechem, kde ale byly dost upozaděny implikace výslechu a možný dopad konečného rozhodnutí. Postupně jsem tak trochu ztrácel zájem o to, co je mi dost složitě a zdlouhavě prezentováno. Chyběly mi tam taky nějaké technikálie a zajímavosti spojené s vynálezem, výrobou a testováním bomby. Celý ten proces je překvapivě uspěchaný vzhledem k celkové stopáži filmu. Film u mě po zhlédnutí bohužel nevzbudil dodatečný zájem o téma a neinspiroval nějaké zajímavé otázky pro diskuzi. I hudebně, nebo celkově zvukově, to bylo celkem slabé. Určitě jsem čekal daleko pamětihodnější audiovizuál po zkušenosti s Dunkirkem. Oceňuji historickou přesnost.
The Covenant (2023)
Hodně ploché vyprávění příběhu. Španělsko nepůsobí moc jako Afghánistán a měl jsem pocit, jak kdyby se všechny scény, včetně těch situovaných v Americe, natáčely v jedněch horách. Dramatické scény jsou předem adresované, pořád nám ukazují kde Taliban zrovna je, kam se chystá a kdy přesně dorazí, napětí nulové. Kdyby aspoň ty přestřelky nebyly jak z videohry. Až překvapivě špatný...
Zázračná míľa (1988)
Okamžiky před katastrofou zasazené do absurdního nočního světa Los Angeles s řadou barvitých postav, které se s hrozbou potýkají po svém, většinou bez ohledu na ostatní.
Posledný denníček (62)
ROK 2012
Tak nějak jsem znovu po dlouhatánské době zabrousil do svého "deníčku" a uvědomil si, že jsem ještě nenapsal shrnutí loňského roku tak tady je:
2012
Stejně jako rok 2011 jsem zrovna moc závratných filmů neviděl a co se týče opravdových pecek, řekl bych, že ani jednu ale určitě se zde najdou ty tři filmy, které bych mohl vypíchnout.
End of Watch - David Ayer 95%
Film od kterého jsem dopředu zrovna moc nečekal, rozhodně potěšil mé oko a dost výrazně překvapil, opravdu drsnej film s určitou hloubkou, v mé elitě tří filmů asi zvítězil.
- drsnost
- příběh
- zpracování
Hobbit: An Unexpected Journey - Peter Jackson 90%
Očekáváný film, který určitě splnil a možná i předčil má očekávání a určitě se odlišil od Pána Prstenů a tím ze sebe dělá pravého Hobita a né dalšího LOTRA...
-očekávání
-zpracování
-hudba
Skyfall - Sam Mendes 85%
Bondovka jak se nepatří, Mendes ji udělal naprosto jinak než jaké jsou ostatní Bondovky a film nebyl tak naivní jako jeho předchůdci, což se rozhodně cení.
- zpracování
- hudba
- akce... v dobrém měřítku