Recenzie (577)
Hlad (2008)
Film, u kterého se vám bude dýchat jako při zlámaných žebrech.
Mladý papež (2016) (seriál)
Tenhle seriál s poetikou projektů Juliena de Casabianca je chytrý, drzý, poťouchle vtipný... zkrátka boží! Sirotek Lenny, sestra Mary a klokan pěkně provětrají faldy půlce Vatikánu (a té druhé mozkové závity)! Tohle jsem tedy vážně nečekala.
Kalifornia (1993)
Že je Kalifornie tak trochu Tarantino pro konzervy, bylo jasné už tenkrát v 90... Má ovšem spád, báječné obsazení a - bohužel - i výchovné ponaučení. Až budete psát monografii o masových vrazích, na Route 66 stopaře NEBRAT!
Hitlerovi narkomani (2015) (TV film)
Už dlouho je známo, že Třetí říše jela na pervitinu, ale že jela takhle těžce.. Uf... Dokument s všeříkajícím názvem nastiňuje vliv dlouho volně dostupné, za vylepšený celaskon považované a velmi populární drogy na dějiny 2. světové války i německého národa. Tabletky a čokolády s pervitinem pro vojsko, perníkový šumák pro dětičky, pralinky s pervitinem pro hospodyňky a zcela speciální cocktaily pro Vůdce. Leccos se tím vysvětluje. Bez legrace.
Pokánie (2007)
Nádherný filmový zážitek a dokonale vybroušený doják. Napoprvé, krátce po dočtení McEwanova románu, mi ta odtažitá vycizelovanost filmu vadila. Tlumí totiž syrovost příběhu ve prospěch hladké krásy, mnohovrstevnost nahradila až patologickou tragičností. Tajemství, vina a nejistota ale zůstávají, dobové detaily i soundtrack jsou úchvatné, James McAvoy k pomilování... s Keirou jsou jako Almásy a Katharine, Jack a Rose - filmoví milenci v bezčasí. PS: Odrovnaly mne dva momenty. Jeden z nich se odehrává za stříbrným plátnem. To byl vzkaz: Nech už tu knížku být, tohle je jiný svět... :)
Diablov advokát (1997)
Keanu: Vy jste ďábel!? - Al: Říkej mi taťko...
Harry Brown (2009)
Řeknu vám, Mr. Harry by klidně mohl být starší brácha od Ms. Jackie Brown. Ale vážně, tahle dokonalá sólovka Michaela Caina se nese v mnohem temnějším tónu. Cesta veterána Harryho za odplatou je stejně bezútěšná a krutá jako to sídliště, které se rozhodl vyčistit...
Ples príšer (2001)
Znáte ten pocit, když se ráno probudíte a je vám tak tupě smutno, divně u žaludku...vteřinu předtím, než si uvědomíte, kdo vám včera umřel? Tak přesně takový je ten film.
8 MM (1999)
I po téměř dvaceti letech jeden z nejděsivějších filmů, co znám.
Kráska a netvor 1950 (2010) (TV film)
Výborný TV horor s netvorem stejně odporným jako ona proslulá močálová Bestie. Tahle číhala v roce 1950 za každým nárožím, na každé neopatrně utroušené slovo. Atmosféra i herecké výkony na jedničku, jen mne iritovalo to disharmonické podbarvení, takové to "uho" v oblasti soundtracku, které se, tuším, objevuje v každé druhé inscenaci z 90. let.