Recenzie (900)
Bod obnovy (2023)
Zlatý Československý film skončil 30 rokov nazad. Od vtedy sa topíme v záplave nezmyselných reality show a hlúpych nekonečných seriálov. Od Bodu obnovy som podľa vyhlásených recenzií čakal zmenu. Zmenu, ktorá ale neprišla. Herecké výkony bez emócií, monotónne rozhovory, nedomyslená pointa a viditeľne chýbajúci rozpočet. Veľmi som sa prekonával, aby som dopozeral tento film dokonca a aj tak jediné, čo si z neho budem pamätať, je prázdny výraz Andrei Mohylovej. Jednu hviezdu dávam za snahu a odvahu.
Mladá dáma (2024)
Príjemná fantasy rozprávka pre dospelých. Príbeh s drakom neprináša nič prevratné či nové, ale Millie Bobby Brown celému filmu dodáva ten správny šmrnc. Damsel ponúka pekné temné prostredie, dostatok akcie a krvi, takže som z filmu sklamaný nebol.
Baghead (2023)
Aj keď sa nejedná o nič originálne, Baghead mal dobrú myšlienku, ktorá však nebola úplne dotiahnutá do konca. Atmosféra bola fajn, príbeh nenudil, no celkovo bol tento horor o poznanie horší ako austrálsky Talk to Me. A z neho čerpal práve najviac. Postavy boli až príliš chamtivé a hlúpe, čo ma celú dobu iritovalo. Slabšie 3 hviezdy.
Milostná past (2021)
Príjemné spestrenie sviatkov pomedzi všetky tie obohraté vianočné klasiky. Nina Dobrev je sympoška a s Jimmy O. Yangom im to na obrazovke spolu fungovalo. Film je aktuálny, nie je príliš presladený a celú dobu má ponúkať. Tento krát sa Netflixu podarila natočiť kvalitná vianočná romantika.
Zabijte Boha (2017)
Zabijte Boha nie je úplne typický horor. Jedná sa skorej o komédiu s hororovou atmosférou. Celý film je založený na dialógoch a na absurdných osudoch hlavných postáv. Ale práve vďaka tomu sa jedná o výborný film, ktorý ponúka veľa humorných scén, konverzácií a finálnu pointu, ktorá tomu všetkému dáva výbornú bodku na záver.
Imaginary: Neviditeľné zlo (2024)
Imaginary sa až veľmi podobal na kanadský horor Z a zjavne sa aj snažil inšpirovať slávnym Insidious. To sa žiaľ tvorcom nepodarilo a jednalo sa o ďalší tuctový horor s kopou klišé. Atmosféra bola prvú polovicu celkom dobrá, ale iskra sa potom rýchlo vytratila. Dve či tri slušné ľakačky film nezachránia.
Ještěr (2023)
Krimi ktorá má všetko – napätie, príbeh, originalitu, zvraty. Benicio Del Toro rolu policajného detektíva zahral úžasne. Prostredie ako keby bolo zasadené do 80tych rokov, čo výborne podtrhuje celú atmosféru a iba márne hľadám niečo, čo by som tomuto filmu mohol vytknúť. Za posledných 10 rokov, respektíve od filmu Prisoners od Denisa Villeneuvea sa podľa mňa jedná o najlepšiu kriminálku a zatiaľ o najlepší film čo som na Netflix videl. Prvotina Granta Singera sa vydarila na 100%.
Madame Web (2024)
Tak toto bol od Marvelu/Sony totálny prešľap. Posledné roky komixom dochádza dych. Štyri ženské protagonistky, žena na poste réžie, scenára a strihu. No čo sa od tohto dalo očakávať. Neviem či sa S.J. Clarkson snažila propagovať feminizmus, alebo chcela Hollywoodu ukázať, že sa film dá natočiť aj s minimálnym zapojením mužov, ale podľa mňa sa jednalo o najhoršiu komixovku vôbec, ktorej slabá a nevýrazná Dakota Johnson vráža klinec do rakvy. Zlé, zlé a ešte raz zlé.
Obchodníci s bolestí (2023)
Obchodníci s bolesťou mali veľmi pomalý rozbeh, ktorý bol až veľmi podobný dokumentu Vynálezkyně: Z kapky krve. Ale po pol hodinke sa film rozbehol a začal pripomínať veľakrát v komentároch zmieneného Vlka z Wall Street. Hlavná dvojka Emily Blunt a Chris Evans si viedli dobre, Andy Garcia zahral svoju úlohu skvelo, scenár bol napísaný kvalitne a nakoniec sa jednalo o veľmi zaujímavú drámu natočenú podľa skutočnej udalosti. David Yates sa po Potterovskej ságe vybral inou cestou a v tomto prípade mu to parádne vyšlo.
DarkGame (2024)
Nejedná sa originálny horor, ani o film z ktorého by divák mal sadnúť na zadok, ale na zabitie nudného poobedia úplne stačilo. Vraždy a duely boli bez nápadu a správanie „hráčov“ bez logiky. Stačilo trochu viac prešpekulovať princíp Ruskej Rulety a mohlo to dopadnúť lepšie. Ale na druhú stranu, aj o veľa horšie.