Reklama

Reklama

Stanley Kubrick

Stanley Kubrick

nar. 26.07.1928
New York City, New York, USA

zom. 07.03.1999 (70 rokov)
Harpenden, hrabství Hertford, England, Veľká Británia

Diskusia

berg.12

berg.12 (hodnotenie, recenzie)

ondrech: A to jsou jediní dva filmaři, kteří se takhle filmům věnují/věnovali?

ondrech

ondrech (hodnotenie, recenzie)

dobře, vyjádřil jsem se špatně - následovatelem nemůže být nikdo. Oba autory pouze spojuje to, kolik času věnují svým snímkům, jejich preciznost a puntíčkářství.

woody

woody (hodnotenie, recenzie)

Jestli budou za 40 let srovnávat Kubricka s Darrenem sním svoje fusekle...

Amarcord_1

Amarcord_1 (hodnotenie, recenzie)

Nedavno jsem v literature narazil na tenhle genialni mistruv citat. "Velke narody se vzdycky chovaji jako gangsteri, a male jako devky"... ;o)

berg.12

berg.12 (hodnotenie, recenzie)

Jakým pokračovatelem? Co je to pokračovatel? A v čem má jako pokračovat? Chápu to třeba v případě, že Aurel Klimt je pokračovatelem naší loutkové tradice, ale v čem souvisí Aronofsky s Kubrickem?

ondrech

ondrech (hodnotenie, recenzie)

stanley je nej... a souuhlasím - pokračovatelem by mohl být arronofsky... jsem rád, že to tu konečně někdo zmínil

Dan9K

Dan9K (hodnotenie, recenzie)


Machrovic: vždyť taky Odyseu jsem zmiňoval jako nemainstreamovou, tak proč sis vybral zrovna tu?

Machrovic

Machrovic (hodnotenie, recenzie)

Já osobně si nemyslím, že Kubrick točil mainstream. Ale hodně záleží na tom, jak si slovo mainstream definujete. Co je to vlastně "hlavní/většinový proud"? Viděl jsem dokument: Kubrick: Život v obrazech a tam o 2001 říkali, že mnoho lidí film ani nedokoukalo a uteklo z kina před koncem. Nevím, jestli je toto u mainstreamových filmů běžně. Podle mě ne. // Podle čeho se vlastně určuje co je mainstream a co ne. Je na to jednozančné kritérium? Jako například třzby, počet návštevníku projekce (počet lidí na csfd, který si daný film dali do svý TOP10 :) ) apod.

Dan9K

Dan9K (hodnotenie, recenzie)


misstake: s výjimkou Pomeranče, Oddysei a možná Eyes Wide Shut, mi to skutečně přijde jako mainstream.
na Spartakovi se shodneme. Zabíjení je jednoduchej zábavnej film, nic intelektuálního, Stezky slávy - další přímočará záležitost a i kraťoučká, Lolita - netradiční romance s příchutí noiru (asi), ale opět nic složitého na přemýšlení, Divnoláska je super komedie, Barry Lyndon romantický historický film, Osvícení je jeden z nejoblíbenějších hororů a Full Metal Jacket zase z válečných.
Jeho filmy jsou neskutečně kvalitní, mají většinou svou hloubku, jsou originální a (alespoň pro mě) neskutečně zábavné a jsou navíc stravitelné a oblíbené lidmi všech povolání a inteligencí :-). Nevidím důvod, proč řadit Kubricka do filmové kategorie "pro intelektuály".

misstake

misstake (hodnotenie, recenzie)

Dan9K: Kubrick, že točil mainstream? Tak dej komplet Kubrickových filmů třeba rodičům k Vánocům:-). Z dnešního pohledu mainstream rozhodně ne. S výjimkou Spartaka asi.

Machrovic

Machrovic (hodnotenie, recenzie)

berg.12: No mě to pomohlo pochopit, co má znamenat ten monolit na začátku a jak si můžu vysvětlit konec filmu. Nevím jak vy, já jsem Clarkovu knihu nečet, tak možná pro vás to bylo lépe pochopitelné, protože jste možná znali předlohu. A s tím klinbáním máte trochu pravdu, když takovej "těžkej" film začnou vysílat po desáté hodině, tak to není vůbec jednoduché plně se soustředit po náročném dni. No na druhou stranu máte pravdu, že ten film je určitě snáze pochopitelnější než Mullholand Drive.

berg.12

berg.12 (hodnotenie, recenzie)

Já teda osobně nevím, co máte pořád s tím videem, vždyť vlastně jen převypráví děj a souhlasím s Eodeonem, že žádné vysvětlení de facto nepřináší. Maximálně pro ty, co u toho klimbali.

Dan9K

Dan9K (hodnotenie, recenzie)

chm, na to video se kouknout nechci, a to nejen proto, že zrovna teď nemám k dispozici zvuk (i když možná to není se zvukem, ale zjistit to nemůžu :-)). Mám o filmu určitou představu, své vysvětlení a hlavně díky němu jsem hodnotil tak, jak jsem hodnotil. Nějaké vysvětlení by mi to mohlo akorát zkazit...

A co se týče přeceňovanosti. Je to naprostý nonsense. Kubrick mimo tří výjimek točil v podstatě mainstreamové filmy. A to bravurní. Mluvit o přeceňovanosti by mělo spíše smysl v souvislosti s někým, kdo na to třeba úplně nemá, ale schovává se za roušku tajemna, avantgardy, nepochopitelna atd. Kdyby Kubrick nebyl tak dobrý, brzy by se to určitě prokouklo. Naopak si myslím, že Stanley je jeden z mála rejžů u něhož je uznání, sláva a kvalita v rovnováze.

Machrovic

Machrovic (hodnotenie, recenzie)

Filmy pana Kubricka
jsou jak kostka Rubika.

Kdyby náhodou někdo nepochopil film 2001: Vesmírná odyssea (jako já) tak doporučuju kliknout na animované interaktivní "vysvětlovadlo" v komentáři k tomuto filmu u uživatele Melies.
Pozor vysvětlovadlo je značně SPOILEROIDNÍ, takže pokud jste film neviděli, tak doporučuji neklikat tam! Stačí mít základy angliny a pochopí to i momentálně zaostalí.

Tyler

Tyler (hodnotenie, recenzie)

Eodeon : Pokud chápu dobře Tvou otázku, tak by jsi po mně chtěl, abych Ti vysvětlil, k čemu je dobrá diskuze o tom, jestli je někdo přeceňovaný nebo naopak podceňovaný...Ehm, k tomu aby se lidi mohli hádat bez nutnosti používat věcné argumenty :)?

Ale teď vážně - svým zvoláním jsem chtěl některým uživatelům udělat radost, a (a to především) jde o vyjádření mého osobního pohledu na personu Stanleyho Kubricka. Vždy píšu sám za sebe - a pokud cituji cizí názor, upozorním na to.

berg.12

berg.12 (hodnotenie, recenzie)

Terter: Tak moment, já vůbec netvrdím, že Kubrick je nějaký přeceňovaný (to bych u něj měl asi i jiná hodnocení). To byla jen taková řečnická otázka, která jeden čas hýbala čsfd. Myslím si, že třeba širší veřejnosti znám tolik není, určitě ne vedle jmen jako Spielberg, Lucas apod. Jeho filmy bývají už pro mnohé vstupenkou mimo jejich běžný filmový svět. Jestli je mezi filmovými fanoušky nějak adorovaný, tak určitě ne víc než třeba Tarantino, Lynch nebo Scorsesse (teď nesrovnávám jejich "kvalitu" nebo to, jestli si to "zaslouží").
A otázka, jestli nějaký umělec měl/bude mít nějakého nástupce, u mě vždy vyvolá spíše jemný úsměv na tváři.

Terter

Terter (hodnotenie, recenzie)

2Tyler: Taks ji udělal sobě a bergovi:-)
2Berg: Není.
2Hal_Moore: Podle mně se režiséři jako on rodí jednou za sto let. Takže nástupce se asi nedožijeme:-)

HateBreeder

HateBreeder (hodnotenie, recenzie)

Stanley je hlavne peknej chlap, ten si musel v zivote uzivat, urcite mel sex aspon 3x tydne.

Tyler

Tyler (hodnotenie, recenzie)

Stanley Kubrick je přeceňovaný režisér!

Chtěl jsem vám všem udělat radost ;)...

Hal_Moore

Hal_Moore (hodnotenie, recenzie)

Tak co.. bude nějaký mistrův nástupce, nebo byl Kubrick prostě a jednoduše jen jeden? IMO by se "nástupcem" mohl stát Aronofsky.

Matty

Matty (hodnotenie, recenzie)

berg. 12: Myslím že slovem "není" tato diskuze začíná i končí současně. :)

berg.12

berg.12 (hodnotenie, recenzie)

Divím se, že se tu ještě nerozběhla diskuze o tom jak je/není Stanley Kubrick přeceňovaný režisér ;)

Súvisiace novinky

Steven Spielberg se chce vrátit k mimozemšťanům

Steven Spielberg se chce vrátit k mimozemšťanům

19.04.2024

Od roku 2022, kdy Steven Spielberg představil fandům svůj Zlatým Glóbem ověnčený osobní film Fabelmanovi, jsme moc netušili, k čemu se chce jeden z nejslavnějších režisérů všech dob příště… (viac)

Krásné svátky a PF 2024

Krásné svátky a PF 2024

24.12.2023

Nebýt přesunu druhé Duny na jaro 2024, byl by uplynulý filmový rok výjimečný. I přesto ale byl skvělý, plný filmových překvapení. Tím největším byl “selfmade fenomén” sociálních sítí Barbenheimer,… (viac)

Zemřel herec Ryan O'Neal

Zemřel herec Ryan O'Neal

09.12.2023

Ve věku dvaaosmdesáti let zemřel americký tvůrce nominovaný na Oscara a dva Zlaté glóby, známý díky legendárním snímkům jako Barry Lyndon, Love Story a Papírový měsíc, herec Ryan O'Neal. Smutnou… (viac)

Režisér

Scenárista

Producent

Herec

Filmy
2002

Opération lune (TV film) - a.z.

1999

Eyes Wide Shut - Spaľujúca vášeň

1987

Olovená vesta

1962

Lolita

Dokumentárne
2021

Lolita, nepochopená fantazie (TV film) - a.z.

2020

Kubrick o Kubrickovi (TV film) - a.z.

2018

Doktor Jack pán Nicholson (TV film) - a.z.

 

Filmařské legendy (seriál) - a.z.

 

Stanley Kubrick - a.z. (S02E01)

 

SK13 - a.z.

 

Trumbullova kouzla (TV film) - a.z.

2017

Filmworker - a.z.

2015

S jako Stanley - a.z.

2014

Kubrick Remembered - a.z.

Reklama

Reklama

 

The Real History of Science Fiction (seriál) - a.z.

2013

Un voyageur

2012

Pokoj 237

2008

Archiv Stanleyho Kubricka (TV film)

2006

Edge of Outside

2005

Movies That Shook the World (seriál)

2003

Il était une fois... (seriál) - a.z.

2001

Film-Fest DVD: Issue 6 - Moviemaking in the New Millenium

 

Stanley Kubrick: Život v obrazoch

1996

The Invisible Man (TV film) - a.z.

1980

Film o filmu Osvícení (TV film)

1951

Day of the Fight

Kameraman

Filmy
1955

Bozk vraha

1953

Strach a touha

Dokumentárne
1953

The Seafarers

1951

Day of the Fight

 

Flying Padre

Strihač

Filmy
1955

Bozk vraha

1953

Strach a touha

Dokumentárne
1953

The Seafarers

1951

Day of the Fight

Zvukár

Filmy
1953

Strach a touha

Dokumentárne
1953

The Seafarers

Hosť

Relácie
2018

Hollywood Insider - a.z.

1992

Gomorron

Súvisiace novinky

Steven Spielberg se chce vrátit k mimozemšťanům

Steven Spielberg se chce vrátit k mimozemšťanům

19.04.2024

Od roku 2022, kdy Steven Spielberg představil fandům svůj Zlatým Glóbem ověnčený osobní film Fabelmanovi, jsme moc netušili, k čemu se chce jeden z nejslavnějších režisérů všech dob příště… (viac)

Krásné svátky a PF 2024

Krásné svátky a PF 2024

24.12.2023

Nebýt přesunu druhé Duny na jaro 2024, byl by uplynulý filmový rok výjimečný. I přesto ale byl skvělý, plný filmových překvapení. Tím největším byl “selfmade fenomén” sociálních sítí Barbenheimer,… (viac)

Zemřel herec Ryan O'Neal

Zemřel herec Ryan O'Neal

09.12.2023

Ve věku dvaaosmdesáti let zemřel americký tvůrce nominovaný na Oscara a dva Zlaté glóby, známý díky legendárním snímkům jako Barry Lyndon, Love Story a Papírový měsíc, herec Ryan O'Neal. Smutnou… (viac)

Reklama

Reklama