Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Siedmeho apríla 1944 sa Alfrédovi Wetzlerovi podarilo čosi jedinečné – unikol spolu s mladším väzňom Vrbom z prísne stráženého tábora smrti Osvienčimu. Cieľom úteku však nebolo zachrániť si vlastný život, ale zabrániť umieraniu tisícov ľudí. Po smrteľne nebezpečnom putovaní došli na Slovensko, kde vznikla správa o genocíde. Tajnými cestami sa dostala až do rúk Winstona Churchilla a Franklina D. Roosevelta a zasiahla do vývoja 2. svetovej vojny. Príbeh plný napätia a emócií osloví diváka napínavou drámou úteku, absurditou vývoja dejín, ale aj vnútornou silou muža, ktorý sa postavil proti zvrátenosti systému. (Continental film)

(viac)

Videá (1)

Trailer 1

Recenzie (153)

gogo76 

všetky recenzie používateľa

Očakávanie obrovské,  skutočnosť veľmi krutá... Ak by som mal presne napísať čo si o filme myslím, bol by som príliš vulgárny. Výsledok je katastrofa. Bebjakovi som veril a je mi fakt do plaču keď vidím koľko práce a peňazí vyšlo navnivoč. Kto nečítal knihu nemá absolútne žiadnu šancu orientovať sa v deji, ak to čo sa odohráva na plátne môžeme nazvať dejom. Prejde len pár minút a už sú Vrba aj s Wetzlerom v jame. Divák absolútne netuší, ktorý je ktorý a bežný divák ani nepozná ich mená. Nemá ich odkiaľ poznať, pretože Bebjak im nedoprial žiadnu scénu, v ktorej by sa oslovili, niečo plánovali, dohadovali sa, jednoducho nič. po bezduchom úvode sme v jame, v noci prejdem cez plot, potom cez les a na Slovensku dáme 5 minútový rozhovor, to je to naj z filmu. Medzi scénami buď fňukajú alebo sa rehocú..., strašné. Som Slovák, dokonale som pochytil poľský jazyk, nemčinu i angličtinu v závere no je kurva možné, že by som nerozumel ani slovo v slovenskom jazyku??? Hovorí vám niečo skúšobná projekcia? Tí dvaja úbožiaci medzi sebou prehodili asi 6 viet a ja som im nerozumel ani slovo! Aháá, on šepkal, tak šepkaj tak, aby ťa bolo rozumieť, alebo radšej držte huby, to bolo hrozné. V dokumente z natáčania kameraman nadšene rozpráva ako sa na stojacich väzňoch odráža žltočervený odtieň, to tá ŽIARA z KOMÍNOV...No fajn a to má divák ako zistiť, keď ste tie komíny neukázali??Bebjak nadšene rozpráva o odkaze pre mladú generáciu...keď si to pozrie mladý divák, netuší kto je kto, čo prežili a v podstate ani čo dokázali, pretože ste tomu nedali žiadny priestor. Postávaniu väzňov pred barákom venujete 20 minút? Ďalších 20-30 bezvýznamnému motaniu sa medzi barákmi, 15minút "úteku" cez les a len 5 minút poriadnemu dialógu, ktorý film ukončil. Je fajn hrať sa na umenie, hrať sa s obrazom, zvukom, ale kde je príbeh?? To je svetový príbeh, svetová kniha a vy ste z tej nezabudnuteľnej knihy predali divákom 1% . Najviac mi chýbali dialógy, scény medzi väzňami , plánovanie...Všetko narýchlo, akoby ani scenár nebol no a stopáž 94 minút hovorí za všetko. Akoby nebolo o čom. Na túto tému by aj 3 hodinový film nestačil. Som nasratý, 2 hviezdy za snahu. Zabudnime na to. 40%. ()

ChrisBa 

všetky recenzie používateľa

Bohužiaľ.. snaha síce bola, ale je to iba veľký nepodarok. Najprv začnem obsahovou stránkou. Čudujem, že Hollywood sa zatiaľ nechopil takéhoto skvelého námetu podľa skutočnosti. Veď už len príbeh o tom, že 2 hrdinovia utiekli z Osvienčimu a cez všemožné útrapy podali správu o tom, čo sa tam deje, je niečo, z čoho by taký Spielberg dokázal vytvoriť kvalitu typu Schindlerov zoznam. Čo urobil Bebjak(a to ho mám rád)? Servíruje nám tu chabú 90 minútovú udalosť, ktorá nám nič o hrdinoch nepovie(doteraz neviem, ktorý z hercov bol Wetzler a ktorý Vrba), nič nepovie o útrapách, ktoré zažili či už v Osvienčime alebo aj po úteku.. človek si ani nemal kedy vybudovať vzťah k postavám...a teraz formálna stránka.. tá je snáď ešte horšia.. Slovenským hercom absolútne nerozumieť, čo rozprávajú.. artikulácia žiadna..To si nik nepozrel ten film predtým, než ho vydali? Najviac mi ale vadila kamera.. filmy, ktoré bude kamerovať Žiaran už asi nebudem pozerať.. už pri Slovanoch mi vadila tá jeho akože "umelecká" kamera.. aby 20 minút nepretržite sme počas cesty lesom a príchode do dediny nevideli normálny záber.. namiesto toho videli hlavu protagonistu na celú obrazovku, zatiaľ čo nevidíme okolie, kulisy ani to čo sa deje mimo neho, prípadne videli iba tie kvázy umelecké natáčania kamery do rôznych uhlov, pri ktorých absolútne nevidíte scénu alebo roztrasená kamera pri strieľaní židov vystupujúcich z nákladiakov(mimochodom poriadne ani nevidíte čo sa tam deje).. celé zle.. to nehovorím o tábore, na ktorom je príliš vidieť, že ide iba o zmenšenú repliku.. kto bol v Osvienčime, tak sa iba musí smiať na tom, aký malý je tábor vykreselený vo filme.. s prižmúrením oka 2* ()

Reklama

Majkak 

všetky recenzie používateľa

Vizuál představuje silný prvek tohoto filmu. Syrové obrazy přispívají k prožití atmosféry osvětimského pekla. Zpráva nemá nijak hluboce propracovanou psychologickou stránku, ukrývající se vězni mně spíš lezli místy trochu na nervy. Rovněž tak vyslýchající důstojník je relativně klišoidní, syn padl na východní frontě a on tady v závětří plní úkoly, které mu musí dávat smysl jen tehdy, když si vypláchne mozek a eliminuje jakýkoliv cit. Přesto je film působivý právě přes obrazovou stránku. Překvapivě mě nenudil, i když nijak mimořádně akční. To jsem ani nečekala, navíc jak natočit napínavý film, když vím, že z koncentráku úspěšně uprchli. Za mě mohl režisér trochu osekat část v koncentráku a rozpracovat tu pasáž o tom, jak neradi slyší dobří lidé špatné zprávy. Jaký porod znamenalo připustit, že se tam dějí zvěrstva. Jak se vám z Osvětimi utíkalo? Jak asi…. ()

maddy 

všetky recenzie používateľa

Oceňujem, že Slováci sa konečne naučili točiť filmy a minimálne po technickej/vizuálnej stránke sa už nemáme začo hanbiť ani v porovnaní s inou európskou produkciou. Ešte keby sa naši filmári, resp. hlavne Bebjak naučil zvládať aj aký-taký storytelling. Správa sa síce odohráva v koncentračnom tábore a pojednáva o veľmi silnom príbehu podľa skutočnej udalosti, bohužiaľ bez akéhokoľvek dopadu na diváka. Celý film je natočený nesmierne odťažite, bez štipky akejkoľvek atmosféry, čo sa k podobnému námetu absolútne nehodí, prakticky tu po celý čas nemáte záujem o jednu postavu, emočne to nefunguje vôbec, aj keď sa o to v niektorých scénach film usiluje, ani jeden moment nestrhne a nebudú žiadne pocity napätia. Vo výsledku tak aj napriek skromnej minutáži dosť ťažko usledovateľné, pretože natočiť takýto silný námet, tak slabo, chladne a bez vyvolania čoby len najmenšieho záujmu o dianie na pláte/obrazovke by malo byť na okamžité vrátenie vysokoškolského diplomu z odboru Filmová a televízna réžia. CELKOVO: 4/10 ()

Honzeek95 

všetky recenzie používateľa

Prvoplánově natočený snímek, který má za hlavní úkol zejména udržet, a ideálně ještě více posílit, nenávist lidí vůči nacismu. K takovémuto cíli by ovšem lépe přispěl spíše dokumentární žánr, ne žánr drama, který má být primárně zaměřen na zajímavý příběh, na vybudování postav, aby si k nim divák vytvořil nějaký vztah. Tento film je ovšem zaměřen zejména na ukázku různých forem vraždění. Je to vlastně takový filmový katalog masového vraždění bez nějaké větší přidané hodnoty. Návaznost scén je někdy prakticky neexistující. Hodnotit herecké výkony tu ani nemá smysl, protože třást se jako osika dokáže kdekdo i bez hereckého nadání. Tato ždímačka na emoce se zadrhávala často také kvůli tomu, že tématika koncentračních táborů je vyčpělá a nadužívaná. Takových filmů již bylo natočeno nespočet, takže o žádném originálním konceptu nemůže jít řeč. ()

Galéria (32)

Zaujímavosti (13)

  • Jan Nedbal pro roli Pavla drasticky zhubl. Po vzoru Christiana Balea přestal jíst a začal pít whisky. Měl nanejvýš polévku, pil kávu a kouřil. Tímto stylem zhubl za měsíc a půl 7kg – během natáčení vážil 55kg. (marokankaa)
  • Budova, v ktorej podľa historických zápisov Alfréd Wetzler a Rudolf Vrba pomohli spísať správu o činnosti koncentračného tábora v Osvienčime, sa nachádza stále na tom istom mieste ako v roku 1944, a to na Hollého ulici v meste Žilina, SR. Podľa aktuálnych údajov, tam sídli aj naďalej Židovská náboženská obec. (funesfilm)
  • Noel Czuczor v rámci prípravy na rolu Alfréda Wetzlera schudol 18 kilogramov. Docielil to prísnou diétou a cvičením. O samotnej príprave na film v rozhovore s The L.A. TIMES sa vyjadril takto: "Fyzická príprava nebola jednoduchá, ani príjemná, ale kombináciou disciplíny a odhodlanosti bola dosiahnuteľná. Omnoho ťažšie bolo nájsť pravdu v tom, čo som nikdy nezažil a uveriteľne stvárniť pohnútky človeka, ktorému, ako jednému z miliónov ďalších, vzali všetko čo mal a poznal, a ktorý sa napriek tomu rozhodol nevzdať a bojovať. To bola tá najväčšia výzva." (darkphoenix)

Súvisiace novinky

Oscary a rekordní počet cizojazyčných kandidátů

Oscary a rekordní počet cizojazyčných kandidátů

09.01.2021

Americká Akademie filmového umění a věd (AMPAS) v pátek představila svým členům užší výběr 93 snímků, z nichž budou vybíráni finální kandidáti do kategorie nejlepšího cizojazyčného filmu pro… (viac)

Režisér Čáry se vydal do Osvětimi

Režisér Čáry se vydal do Osvětimi

17.01.2019

Jeden z nejúspěšnějších slovenských režisérů Peter Bebjak (Čára, Spravedlnost) připravuje nové drama z koncentračního táboru Osvětim. Snímek Správa / The Report se pak navíc možná dočká i americké… (viac)

Reklama

Reklama