Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Dráma
  • Krátkometrážny
  • Akčný
  • Horor
  • Komédia

Posledné recenzie (1 463)

plagát

Abigail (2024) 

Prakticky to isté čo Ready or Not, akurát s upírmi (to nie je spoiler, nakoľko to vyzradí už prvý trailer). Duo Radio Silence (Matt Bettinelli-Olpin a Tyler Gillett) opäť vzali obyčajný hororový námet, ktorý mierne osviežili a pretavili do funkčného filmu. Do filmu, ktorý si na jednej strane robí srandu zo všetkých žánrových klišé, zároveň sám balansuje na hrane klišé, no nikdy do klišé nepadne, pretože je neustále osviežovaným niečim malinko novým. Abigail je tak podobne ako Ready or Not hororom, u ktorého sa nikto nebude vyslovene báť, zato baviť sa budú všetci, ktorí na túto efektnú hru pristúpia. Objektívne by to boli asi za 3*, ale mne je tento prístup režisérov tak sympatický, že nemám problém zaokrúhliť vyššie. Ako taká zábavna hororová blbůstka totiž funguje Abigail rovnako dobre ako Ready or Not alebo posledné Vreskoty. Aj keď nabudúce by to od režisérov už skutočne chcelo aj niečo, ja neviem, serióznejšie (?), aby ukázali, že so žánrom vedia pracovať a netočia stále to isté len v iných kulisách. Zatiaľ ma to baví, ale do budúcna bacha na to. CELKOVO: 7/10

plagát

Baghead (2023) 

Slušný nápad a vynikajúci dizajn monštra, resp. čarodejnice, ale chabé hororové prevedenie. Množstvo scén malo potenciál a muselo vyzerať na papieri fajn, napríklad tá s blikajúcim svetlom, ale Alberto Corredor ani jednu nedokážal pretaviť do ničoho hororovo funkčného. Baghead je tak bez správne zlovestnej atmosféry, bez funkčných ľakačiek a nedokáže ani v jednej minúte postrašiť, prípadne diváka akokoľvek napínať. Celé je to také režijne mdlé a nakoniec sa tak jedná iba o 90 minút absolútne generického strašenia, kde zamrzí hlavne nevyužitý potenciál. Či už ten hororový alebo ten ohľadom námetu. Príbeh je načrtnutý, no následne nijako poriadne uchopený, dovysvetlený a vlastne často ani nedáva zmysel. Čo by nevadilo keby to bolo aspoň napínavé a strašidelné, ale po väčšinu času nie je. CELKOVO: 5/10

plagát

Opičí človek (2024) 

Je tam pes, intenzívna akcia, aj cesta za pomstou, a predsa to nie je indický John Wick. Dev Patel sa vo svojom režíjnom debute rozhodol ísť trochu inou cestou, než sľubovali traileri a namiesto akčného hrdinu prezentuje po väčšinu stopáže práve toho obyčajného človeka, ktorý sa rozhodol vysporiadať s osudom, a hlavne sebavedomého režiséra, ktorý sa vie výborne hrať s farbami, zábermi, strihom a hudbou. Monkey Money vyzerá famózne, je neskutočne štýlový a zaslúži si čo najväčie plátno. Aj keď je vlastne iný, než bude asi ktokoľvek čakať, ale v tom tkvie práve jeho najväčšia sila. Pod tým obyčajným príbehom sa skrýva film, ktorý sa nebojí byť svojský a keď už divák čaká, že sa bude uberať určitým smerom, tak Monkey Man mierne uhne, aby ponúkol trochu iný zážitok, než divák namlsaný z frenetického traileru čaká. Nie je to síce bez chýb a ten film sa občas pokúša o zbytočne mnoho vecí naraz - od sociálnej kritiky Indie, cez politickú kritiku až po predstavenie indickej mytológie, ale ako režíjny debut je to neskutočne suverénny, štýlový, klasický a zároveň mierne iný akčný film. Taký slow-burn akčňák, kde zakaždým po 40 minútach jednoduchého príbehu nastupuje 20 minútová nekompromisná, krvavá akcia. Či vám tento prístup vyhovuje alebo nie si musí odpovedať každý sám, ale za mňa jednoznačne za odvahu palec hore! CELKOVO: 7/10

Posledné hodnotenia (11 127)

Stovky bobrů (2022)

20.04.2024

Počatie (2024)

20.04.2024

Late Night with the Devil (2023)

20.04.2024

Abigail (2024)

19.04.2024

Baghead (2023)

06.04.2024

Opičí človek (2024)

05.04.2024

Mŕtva zóna (1983)

31.03.2024

Millerovo dievča (2024)

30.03.2024

Bob Marley: One Love (2024)

28.03.2024

Reklama

Posledný denníček (159)

'maddyho Oscary' alebo MaD 2023 Awards

Po 11-krát (uf, to je ale doba!) a dá sa povedať, že už viac ako tradične prinášam pred oficiálnym udelovaním Oscarov aj moje osobné 'MaD 2023 Awards' ('Movie Art: Disc 2023 Awards') alebo zrozumiteľnejšie Maddyho čisto subjektívne ocenenia toho najlepšieho čo videl za uplynulý rok. Všetci užívatelia a všetky filmové internetové portály už svoje TOPky zverejnili začiatkom roka, keďže to je taká zaužívaná prax bilancovať predošlý rok práve na začiatku toho nového, ale ja veľmi neuznávam tie nasilu zverejnené rebríčky práve k termínu 01.01.20XY.

Distribúcia filmov do slovenských/českých kín je totiž oproti tej americkej značne obmedzená a nestihne včas priniesť všetky zaujímavé kúsky zo záveru roka, tobôž Oscarovky a navyše ich divák ani nemôže všetky v kine stihnúť a ostáva mu tak pár mesiacov navyše čakať na iné VOD zdroje. Každopádne väčšinu filmových restov za rok 2023 sa mi podarilo úspešne dohnať, takže zverejňujem aj môj osobný výber.

Najlepší blockbuster: John Wick 4
Najlepší film: The Holdovers

Nakoľko je filmov za rok mnoho, nechcel som sa striktne obmedziť len na jednoduché kategórie toho najlepšieho a tak zverejňujem výber toho subjektívne najlepšieho aj v rámci jednotlivých žánrov (aj keď pri niektorých musím "improvizovať" podobne ako Zlaté Glóby). Zároveň platí, že film sa mohol umiestniť iba jeden krát a teda nemohol v tomto prípade opakovať vo viacerých kategóriách. Kategórie sú v abecednom poradí:

Najlepší akčný film: John Wick 4
Najlepší animovaný film: Spider-Man: Across the Spider-Verse
Najlepší cudzojazyčný film: The Peasants
Najlepšia dráma: Anatomy of a Fall
Najlepší historický a/alebo životopisný film: Oppenheimer
Najlepší horor: Evil Dead Rise
Najlepšia komédia: The Holdovers
Najlepšie sci-fi: Guardians of the Galaxy Vol. 3
Najlepší thriller a/alebo krimi: Killers of the Flower Moon

Jeden konkrétny výkon v jednom filme, ktorý/á ma v minulom roku najviac zaujal/a:
Herec roka: Cillian Murphy - Oppenheimer
Herečka roka: Emma Stone - Poor Things

Nasledujú tradičné kategórie (scenár, réžia), ako aj pár kategórií technického charakteru, resp. aspoň tie ktoré môže oceniť aj bežný divák (CGI efekty, hudba, strih, kamera). Priveľmi technické kategórie typu strih zvuku, mix zvuku ako sú na Oscaroch vynechávam:
Najlepší režisér: Alexander Payne
Najlepší scenár: The Holdovers
Najlepšia hudba: The Peasants
Najlepšia kamera: John Wick 4
Najlepšie kostými/make-up: Killers of the Flower Moon
Najlepší strih: Oppenheimer
Najlepšie vizuálne efekty/CGI: The Creator

Ako posledné, skôr bonusové, ocenenia ako Najväčšie prekvapenie - jedná sa o film, od ktorého som buď nič nečakal alebo sa o neho veľmi málo zaujímal a nakoniec ma prekvapil svojou kvalitou. A zároveň „ocenenia" toho najhoršieho za uplynulý rok, či už Najhorší blockbuster, klasicky Najhorší film, pri ktorom som väčšinou trpel nad demenciou tvorcov a aj Najväčšie sklamanie, kde sa opäť nemusí jednať o vyslovený odpad!, ale len o film pri ktorom som mal určité očakávania, avšak nakoniec vôbec nenaplnil svoj potenciál:
Najväčšie prekvapenie: The Holdovers
Najväčšie sklamanie: The Creator
Najhorší blockbuster: Rebel Moon
Najhorší film: The Meaning and Mystery of Life

Záverom ešte v krátkosti televízna tvorba:
Najlepší seriál: The Last of Us

Upozornenie na záver! Všetky filmy ktoré za rok 2023 vznikli som samozrejme nestihol pozrieť, ale z tých výraznejších kúskov, o ktorých sa hovorí v súvislosti s rôznymi oceneniami alebo ktoré by možno mohli zamiešať mojimi výsledkami, som nestihol a tak v žiadnej kategórii nie sú zohľadnené filmy:
Fallen Leaves

Najlepší trailer roku 2023: Barbie Trailer

'maddyho Oscary' alebo MaD 2023 Awards