Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Dráma
  • Krátkometrážny
  • Akčný
  • Horor
  • Komédia

Recenzie (1 301)

plagát

Vortex (2021) 

The Father v podaní Gaspara Noé, ktorý si po všetkých tých provokatívnych, psychedelických, experimentálnych filmoch natočil obyčajný film o starnutí a o živote dvoch ľudí na sklonku života. Niekto by povedal, že možno až nudný film, ale Gaspar Noé ako netradičný režisér opäť netlačí nijako na emócie, na príbeh alebo na formu (aj s rozdelením obrazu na dve polovice sa tu nijako zvlásť nepracuje), ale iba zobrazuje to čo nás o niekoľko rokov čaká všetkých. Trápenie, samota, choroby a čakanie na istú smrť. CELKOVO: 7/10

plagát

Bullet Train (2022) 

Skôr než ďalší John Wick, taký Guy Ritchie wannabe movie. So všetkými kladmi, aj zápormi, ktoré také porovnanie prináša. Svižná, zábavná, uletená, akčná jazda, ktorú však robí príliš mnoho chýb na to, aby som si ju užil naplno. Skvelo vymyslený a podaný príbeh, ktorý by som ja osobne chcel vidieť v o niečo serióznejšej forme. Bullet Train je miestami až príliš absurdný, miestami až príliš tlačí na pílu iba z časti fungujúceho humoru (rozhovory medzi Mandarínkou a Citrónom sa opakujú a neskôr už len zdržujú dej a tempo filmu, nežby boli skutočne vtipné) a čím bližšie k záveru, tým viac je Bullet Train prepálený (digitálny Shinkansen v poslednej pätnásťminútovke je ako päsť na oko). Pri Bullet Train som si tak celý čas hovoril, že menej je niekedy viac a tá neustála snaha byť za každú cenu cool je až ubíjajúca. Rozhodne nie zlé, ale možno som už ja starý na podobný typ filmu. CELKOVO: 6/10

plagát

Pinocchio (2022) 

Zúfalo uťahaná, ani na moment zábavná, a ešte k tomu hnusne predigitalizovaná variácia klasickej disneyovky, ktorá stratila všetko svoje čaro. Je až smutný pohľad na to koľko peňazí sa tu muselo utopiť, koľko slávnych mien na tom muselo spolupracovať (od hercov cez réžiu až po kameru a hudbu) a aký film bez kúska srdiečka z toho vznikol. Naratívne a emocionálne úplne vyprahnutá CGI verzia, ktorej sa až trestuhodne nepodarilo zachytiť ani kúsok toho old-schoolového kúzla originálu. Najprázdnejší film aký kedy vznikol, bez kúska duše, ktorý nemá šancu pobaviť deti, ani starších divákov. Zato znechutiť a preklínať Disney ako ničí svoje dlhoročné rozprávkové poklady prinúti každého. A pritom tie live-action Disney remakes začali tak sľubne (Cinderella, Lion King), následne prešli do priemeru (Aladdin), potom do podpriemeru (Dumbo), až lížu absolútne dno v podobe aktuálneho Pinocchia. Obavám sa čo príde next. CELKOVO: 3/10

plagát

Hádej, kdo je vrah (2022) 

Knives Out pre influencerov. V prvom rade je potrebné schladiť očakávania, pretože trailer, ako aj názov filmu môže evokovať klasický slasher, nie je tomu tak. Napriek tomu, že tu k nejakému tomu úmrtiu dôjde, tak Bodies Bodies Bodies je skôr takou teenegerskou variáciou na klasické whoduntit zápletky ako z pera Agathy Christie, akurát v oveľa menej inteligentnejšom a pútavejšom podaní. Bodies Bodies Bodies by chcel z časti byť satirou, z časti čiernou komédiou, z časti thrillerom/hororom, z časti si uťahovať zo žánrových pravidiel, ale nič z toho nerobí poriadne. Má síce svoje momenty, ale za celú stopáž sa táto zámerne podvratná hra s divákom nikdy nestane tak zábavnou, aby skutočne bavila, tak napínavou, aby zaujala a ani tak zaujímavou, aby sa nad ňou oplatilo akokoľvek zamýšlať. Práve naopak, to rozuzlenie v závere v štýle middle finger in your face skôr vzbudí otrávené meh pocity. CELKOVO: 4/10

plagát

Dobrou noc, mami (2022) 

Ďalšie absolútne nepochopenie toho čo robilo z originálnu dobrý film. Preč je tak akákoľvek práca so psychológiou postáv, preč je aj stiesnená atmosféra alebo hra s divákom. Americký remake je len rutinná kopírka pôvodného rakúskeho filmu zbavená čokohoľvek zaujímavého, ktorej sa nedarí predať ani ústredný zvrat, pretože s ním nevie nijako pracovať, odkláňať pozornosť diváka a i priemerný hororový fanúšik bude tušiť po prvých pätnástich minútam kam to celé smeruje. A ono to smeruje opäť len do rutinného záveru okliešteného o čokoľvek šokujúce, akoby sa tento "horor" zámerne vyhýbal čomukoľvek znepokojivému. Nevravím, že to vyslovene urazí, no vo výsledku to je iba podpriemerná, nekonfliktná zbytočnosť. Horšie na to už je len remake Martyrs. CELKOVO: 4/10

plagát

Neprivolávaj nič zlého (2022) 

Zaujímavý thriller, ktorý stavia výhradne na dusnej, znepokojivej atmosfére, ktorá sa mu darí priam dokonale. Narozdiel od iných podobných snímkov sa po celý čas drží príjemne pri zemi a nepokúša o žiadne šokujúce výjavy. Práve naopak. Situácie, ktoré sa tu dejú stavajú skôr na tom, že hostitelia a hostia sú odlišné povahy, prakticky sa nepoznajú, sú z inej krajiny, kultúry a nedorozumenia tak môžu vznikať prirodzene. Napriek tomu, že karty, kto sú tí zlí a kto tí dobrí, sú rozdané od prvej minúty, tak Speak No Evil sa darí držať diváka v napätí a postupne budovať čoraz nepríjemnejšiu atmosféru. Jediná škoda je, že samotné vyústenie je zjavné už od polovice filmu a tak nepôsobí nijako prekvapivo. Navyše môj problém s filmom je hlavne ten, že pri spätnom prehraní deja mi nedáva žiadne zmysel prečo sa "tí zlí" chovali tak ako sa chovali a celú situáciu riešili, tak ako riešili, keď požadovaný cieľ mohli dosiahnuť aj oveľa jednoduchšími spôsobmi, bez toho, aby si vyrábali množstvo problémov s odhalením, únikom ich obetí a pod. Chápem, že je to len film a nemôžem očakávať úplne racionálne chovanie, inak by žiadne Speak No Evil nevzniklo. Bohužiaľ to vnímam ako zásadný problém v realisticky uchopenom thrilleri, ktorý sa dianie snaží predať štýlom "to sa môže stať hravo aj vám" a nakoniec vlastne nedáva zmysel, respektíve nevysvetlí prečo sa celý dej udial ako sa udial a k čomu bola celá tá hra s obetami vlastne dobrá, okrem toho, aby vyplnila 97 minútovú stopáž. CELKOVO: 6/10

plagát

Pozvánka do pekla (2022) 

Zúfala vykrádačka Ready or Not, ktorá však oproti menovanému filmu má o polovicu, ak nie aj viac, nižšiu zábavnosť. Rozjazd je na podobný typ hororu neskutočne zdĺhavý a prvú hodinu sa tu doslovne nič zásadné nedeje. Následná naháňačka po upírskom sídle však chuť tiež vôbec nespraví, pretože sa až zúfalo drží v ratingu PG-13, takže sa nedá čakať žiadna brutalita, no problémom je, že tu absentuje aj akékoľvek napätie, atmosféra a celé to je také nemastné, neslané až beda. Navyše v závere zúfalo prepálené čo sa týka CGI. Toto by úplne zapadlo aj ako direct-to-VOD, v kinách to nemá čo hľadať. Zúfalo nezáživný horor. CELKOVO: 4/10

plagát

Veľa šťastia, pán Veľký (2022) 

Príjemná konverzačka o dvoch ľuďoch v jednej hotelovej izbe o témach, ktoré môže / bude riešiť každý z nás. Dá sa teda aj po päťdesiatke cítiť sexy? A akceptovať svoje telo? Good Luck to You, Leo Grande sa nesnaží byť nijako zvlásť provokatívny, aj tú občasnú nahotu predkladá ako prirodzenú súčasť života (prakticky ako tomu je aj v realite) a ani zo sexu v staršom veku nerobí žiadne tabu. Predsa len, všetci sme len ľudia a naše túžby, vrátane sexuálnych, nikam nezmiznú iba kvôli tomu, že nám už nie je -násť. Prirodzená, ľudská debata o životných témach, taký je Leo Grande. Oceňujem hlavne fakt, že ani raz film neskĺzne k žiadnej romantike, aj keď sa môže zdať, že k tomu má pár krát nakročené, no režisérka vždy uhne iným smerom. Milý, malý film o milých, malých, ale tak skutočných témach. CELKOVO: 7/10

plagát

Tritisíc rokov túžby (2022) 

Fantasy romanca, kde to v tej fantasy časti funguje len tak z polovice, nakoľko sa to snaží tváriť provokačne (všade prítomná nahota), ale nakoniec vyústi iba do obyčajnej fantasy rozprávky pre dospelých bez akejkoľvek hĺbky alebo pointy. A v tej romantickej časti to už nefunguje vôbec, nakoľko medzi ústrednou hereckou dvojicou, aj keď stvárnenou vynikajúcimi hercami (Tilda Swinton a Idris Elba), nie je absolútne žiadna chémia a celé sa to v podstate preklopí po hodine do tej romantickej časti úplne silene a bez citu. Priemerná podívaná, kde síce pobaví pár vizuálnych nápadov a dynamická Millerová réžia, ale vo výsledku je to skôr taký filmový mess, ktorý by sa chcel tváriť neskutočne intelektuálne, ale výsledok je presne opačný. Obávam sa, že ten Fury Road bol v réžii Millera skôr iba výnimka. CELKOVO: 5/10

plagát

Fall (2022) 

Pre všetkých, ktorí trpia akrofóbiou (including me) je sledovanie tohto filmu až fyzicky nepríjemný zážitok. To však rozhodne neznačí jeho nekvalitu, práve naopak. Námet je dostatočne zaujímavý, rozbeh filmu taktiež, aj keď titulná dvojica postáv nebudí práve najväčšie sympatie, a darí sa predať aj niekoľko napínavejších scén. Bohužiaľ, z nervy drásajúceho thrilleru z výšky sa s každou a jednou pribúdajúcou minútou stáva namiesto akokoľvek realisticky ukotveného thrilleru až otravne klišoidný a hlúpy film. A teraz vôbec nemyslím to, že si tu fyzika, resp. grativácia berie často dovolenku. To, že sa tu nebude hrať na akúkoľvek realičnosť je zrejmé už od prvých minút filmu, kde baba skáče do náruče svojmu manželovi počas lezenia na skale, ale ono sa čoskoro ukáže, že film svoju už tak na podobný námet prehnanú stopáž vypĺňa čoraz viac dementnými scénami len preto, aby sa niečo dialo a divák si tak môže odškrtávať všetky povinné scénky, ktoré už videl inde v oveľa lepšom podaní. A to k čomu sa The Fall nakoniec dopracuje v závere je tak zbytočný, prvoplánový a idiotsky podaný twist, že to prestalo byť originálne v deväťdesiatomdeviatom, nie sa to so všetkou vážnosťou snažiť predať v dvetisícdruhom. CELKOM: 4/10

Ovládací panel
135. naj užívateľ Slovensko
38 bodov

Reklama

Reklama