Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V Los Angeles situovaný snímek Křížem krážem rozvíjí na příběhu zhoubné osudové lásky plném komplotů režisérovo oblíbené téma posedlosti. Jejím objektem je krásná femme fatale, která po roce odloučení znovu zkříží cestu bývalému manželovi, jenž se kvůli ní zaplete do loupežného přepadení s fatálními následky. Kromě v té době již hvězdného Burta Lancastera mohou všímaví diváci v epizodní roli rozpoznat tehdy začínajícího Tonyho Curtise. (Noir Film Festival)

(viac)

Recenzie (16)

majo25 

všetky recenzie používateľa

Klasická noir-dráma vcelku s bežnou až tuctovou zápletkou, ktorí stojí hlavne na Burtovi Lancasterovi a prepadnutí obrneného auta. Nechýba rozkošná femme fatale, ako to už v noiroch býva a jeden dlhý flashback, ktorý výrazne spomalí tempo a pri ktorom som sa prichytil, že sa nudím. Prepadnutie auta je zo všetkého najlepšie a zároveň aj jediná akcia. Škoda, že sa väčší dôraz nekládol práve na ňu a na prípravu zločinu. Poteší ale aj krátka trilerová atmosféra v závere, keď pacient čaká na svojho potenciálneho vraha a tiež nečakaný tragický koniec. ()

Rob Roy 

všetky recenzie používateľa

Výtečná formální stránka, ovšem chemie mezi postavami Siodmakovi už tolik nejde ( dále viz např. Zabijáci - 1946 ). Zremakoval Steven Soderbergh jako Skryté zlo. ()

Slasher 

všetky recenzie používateľa

Chápu proč je Eddie Muller (x) nadšený - noirově vydatný mix toxický romance a kriminálky, plný emocí, zvratů a vymazlených LA lokací (ztracený Bunker Hill). De Carlo úřaduje jako osudová zlatokopka, celkově jde o solidní obsazení. Děj je trošku děravý a chování hlavní postavy místy otravný, ale prostě to boduje ve stylu. Tak tohle nemažu, nechám si ještě na někdy do budoucna pro potěšení. #Noirvember ()

EdaS 

všetky recenzie používateľa

Fajnový noir se všemi nezbytnými proprietami žánru. Siodmakovy neznámé představitelky osudových žen se mi fakt zamlouvají. ()

JohnnyD 

všetky recenzie používateľa

Za posledné tri mesiace som videl asi sto noiroviek, takže moja tolerancia sa výrazne znížila a Criss Cross veľmi nemá nič, čo by zamaskovalo obohraný príbeh (na rozdiel od takého Pushover). Burt Lancaster mal aj oveľa lepšie role. ()

classic 

všetky recenzie používateľa

Krížom krážom” vandroval, a to zhruba od Chicaga až po Oklahomu, keď najprv sa k dopravnej firme pridal, aby sa následne potom i po naftových poliach túlal, že nakoniec sa predsa domov, do »Mesta anjelov« znovu vracia , kedy opäť by rád také peniaze prevážal, konkrétne prostredníctvom spoločnosti Horten's, alebo aj povedzme sa k mimoriadne atraktívnej "bývalke" vrátil, no postupne si začína čoraz viac uvedomovať, že už skrátka asi nič nie je také, ako bývalo predtým, a to ani nehovoriac o tom, že «dva krát do tej istej rieky nevstúpi(š)» , však... ? Teoreticky by to možné bolo, ale to by sa zase Anna nemohla zapliesť s "nebezpečným živlom" - Slimom Dundeeom, ktorý dokáže napáchať veľké škody, ako keď udrie tornádo, no i napriek tomu sa s ním dal navrátilec Steve Thompson do extrémne riskantného kšeftu. Očividne mal na to určitý dôvod, čím chcel v podstate vykľučkovať z obzvlášť zapeklitej situácie. Všetko sa akosi strašne komplikuje, že do poslednej minúty nemám ani najmenšieho poňatia, ako a kam sa vlastne naše postavy dostanú ? / Skoro celý príbeh zastrešuje retrospektíva, v ktorej mi protagonista Thompson zároveň vysvetľuje dané súvislosti, pričom na začiatok sú (všetky) karty rozdané, keď sa trochu neskoršie ocitnem na akomsi osudnom "rozhraní" , odkiaľ niet už asi žiadneho návratu, a práve odvtedy sa to začínalo akosi scenáristicky rúcať, ako nejaký domček z karát, čo zapríčinilo i pokles môjho záujmu pred film, ako celok. Plusové body by som jednoznačne udelil nielen charizmatickému Burtovi Lancasterovi, ale aj vskutku nádhernej, kanadsko-americkej herečke, tanečnici a speváčke - Yvonne De Carloovej, z ktorej som bol inak - úplne namäkko ! Predchádzajúci počin The Killers, od emigrantského režiséra - Roberta Siodmaka, bol majstrovským príspevkom do sekcie čierneho filmu, čo sa už bohužiaľ o jeho nasledovníkovi povedať vôbec nedá, i keď ma do väčšej, prvej polovice, veľmi bavil. PS: Ak budete pozorne sledovať, tak stopercentne postrehnete mladého Tonyho Curtisa ? ()

Flego 

všetky recenzie používateľa

Očakával som výžijnejšiu story, opak bol pravdou. Film sa vliekol, až na zopár málo scén sa odohrával v dialógoch. Burt Lancaster už na začiatkoch kariéry prejavoval talent. ()

Padme_Anakin 

všetky recenzie používateľa

Hlavní postava v podání charismatického Burta Lancastera opětovně podléhá kouzlu svůdné krásky a Yvonne De Carlo je v roli osudové ženy lehce uvěřitelná.. Pomalý rozjezd mi nevadil, bavilo mě seznamování s postavami, no a v druhé půlce už se to rozjelo o poznání rychleji, zejména přepadení obrněného vozu bylo výživné a závěr má slušné grády.. ()

liquido26 

všetky recenzie používateľa

3,5 Bylo to docela dobrý, ale ten příběh samotnej mě dvakrát nebavil. Yvonne De Carlo byla super, trochu mi připomínala Lauren Bacall, vazoun Lancaster mi na druhou stranu moc sympatickej nebyl. ()

GodComplex 

všetky recenzie používateľa

Hlavni dvojice sice na utahnuti romanticke linky moc velkou porci sympaticnosti nepobrala a prvni pulka je i diky tomu pomerne utahana, ale s blizicim se finale se konecne rozjizdi poradna noir party se vsim vsudy. 7/10 ()

Topco 

všetky recenzie používateľa

Škoda, že to malo tak chladné postavy. Ak by charaktery mali psychológiu Fritza Langa, mohla to byť pecka, lebo technická stránka je skvelá! ()

vitekpe 

všetky recenzie používateľa

Formalne sice fajn..., ale Lancaster mi byl tezce proti srsti od prvni do posledni minuty, a to je pak tezky...Trosku to zachranuje Ivonne a Dan Duryea, ale tohle proste nebude muj obibeny film. ()

ad142 

všetky recenzie používateľa

Známy klasický noir, u ktorého do poslednej minúty nemáte ani šajnu, ako sa bude vyvíjať a kto koho vlastne ťahá za nos, nie to ešte, aby ste odhadli koniec. Väčšina príbehu sa odohráva v retrospektíve; tak, ako sa na správny noir patrí a tentoraz je tu len jedna, ale skvelo spracovaná akcia s prestrelkou, podobne ako u predchádzajúceho Siodmakovho počinu The Killers (1949), taktiež s B. Lancastrom. Zvláštnu pochvalu si zaslúži aj thrillerová časť v nemocnici, ktorá pôsobí, ako by pochádzala z iného filmu. Vizuálna časť je tu trochu striedmejšia, než som u Siodmaka navyknutý z jeho gotickejších počinov (napr. The Spiral Staircase), ale inak je technická stránka spoločne s hudbou M. Rózsu samozrejme na jednotku. No a v neposlednom rade máme tu zase nielen femme fatale, ale aj  jednu výbornú hudobnú scénu v štýle Siodmakovho Phantom Lady (1944), aj keď teraz bez orgasmického vyvrcholenia...:) ()

Reklama

Reklama