Posledné recenzie (6 355)
Bod obnovy (2023)
Bod obnovy je moderný kvalitný sci-fi thriller európskeho strihu. Umne sa vyhýba úskaliam žánru, ktorý by v "našom" prevedení mohol vyzerať skôr komicky a dôraz dáva na obsadenie, ktoré je precízne využité. Technická stránka na úrovni a hudba výborná. Nápad originálny.
Franco, Ciccio e le vedove allegre (1967)
Film tvoria tri poviedky. V prvej sa dvaja muži ocitnú v manželstve s jednou ženou, v druhej chce získať vdova dedičstvo a v tretej mladá vdova po staršom manželovi prichádza za synovcom na Sicíliu. Nejde o žiadnu veľkú slávu, ale občasné vtipy pobavia. Podstatné je, ako hovorí "reklamný" názov filmu, že sa tu stretnú dvaja talianskí komici Franco Franchi a Ciccio Ingrassia. Táto dvojica spolu natočila neuveriteľných 112 filmov rôznej kvality a v Taliansku boli veľmi populárni. Prvé hodnotenie a prvá recenzia.
Jej telo (2023)
Dokumentaristka Natálie Císařovská sa pustila do svojho prvého veľkého filmu s nevídanou odvahou ale i rešpektom. Debut sa jej vydaril, rozprávanie má svoje tempo, herecky na slušnej úrovni a potešila ma samotná odvaha pustiť sa do tohto projektu.
Posledný denníček (9)
Slnko v sieti 2023 (12. ročník)
Prehľad víťazov filmových cien Slnko v sieti 2023:
Najlepší celovečerný film: Obeť ( Michal Blaško )
Najlepšia réžia: Michal Blaško ( Obeť )
Najlepší scenár: Jana Skořepová, Ivo Trajkov ( Piargy )
Najlepší mužský herecký výkon v hlavnej úlohe: Attila Mokos ( Piargy )
Najlepší ženský herecký výkon v hlavnej úlohe: Judit Pecháček ( Piargy )
Najlepší mužský herecký výkon vo vedľajšej úlohe: Attila Mokos ( Čierne na bielom koni )
Najlepší ženský herecký výkon vo vedľajšej úlohe: Jana Kvantiková ( Piargy )
Najlepšia hudba: Pjoni, Rob ( Svetlonoc )
Najlepšia kamera: Peter Bencsík ( Piargy )
Najlepší strih: Michal Reich ( Piargy )
Najlepší zvuk: Juraj Baláž, Ivo Heger ( Piargy )
Najlepšie masky: Anita Hroššová ( Piargy )
Najlepšie návrhy kostýmov: Anita Hroššová ( Piargy )
Najlepší dokumentárny film: Dežo Hoffmann - fotograf Beatles ( Peter Lančarič )
Najlepší animovaný film: Tvojazem ( Peter Budinský )
Najlepší televízny film, miniséria, seriál: Jozef Mak ( Peter Bebjak )
Výnimočný prínos audiovizuálnej kultúre: Stanislav Párnický, Laco Kraus