Recenzie (167)
Divoká svině (1989)
Nechápu nízká hodnocení tohoto filmu, vždyť se jedná o silný dobový dokument s výbornými hereckými výkony i kamerou a navíc je tu působivá hudba přední osobnosti české alternativy Pavla Richtera.
Jatka č. 5 (1972)
Příliš normální adaptace geniálně nenormální knihy.
Sovietskije igruški (1924)
Geniální vysvětlení kapitalismu, socialismu i vánočního stromku v deseti minutách.
Popel (1969) (TV film)
Půvabný poetický snímek je velmi důstojným rozloučením režiséra Kršky nejen s Fráňou Šrámkem, ale bohužel i s tímto světem. Herci jsou všichni dokonalí, přičemž Viktor Preiss zde dle mého názoru předvedl svůj životní výkon, neboť oproti svým pozdějším sklonům k unylosti je zde neuvěřitelně intenzivní.
Kristove roky (1967)
Jakubiskův celovečerní debut je po všech stránkách výborný, ať už jde o Lutherovu kameru s asistencí dalšího mága Doda Šimončiče, o Bukového svěží hudbu nebo o autentické herecké výkony. Jestliže na pozdější Jakubiskově tvorbě mi nesedí určitý patetický manýrismus, zde vyzařuje lehkost a ironie.
Postava k podpírání (1963)
Tato novovlnná kafkárna si zaslouží pět hvězdiček už jen za skvělou hudbu Wiliama Bukového, která místy zachází až do noiseu a industrialu. Čuříkova skrytá kamera s dlouhým objektivem zaručuje velmi autentický zážitek.
Ano, Masaryk 1.-3. (1997)
Nacionální mytologie v podání jejího předního mága
Fenomén Underground (2014) (seriál)
Tohle je psací stroj aneb konec androše v Čechách:)))
Andalúzsky pes (1929)
Všechnu moc imaginaci!!!
Hastrman (2018)
Jestliže první hodinu se jednalo o jakousi nudnou kýčovitou pohádku, poté se Havelka rozdivočil a rozjel úplné orgie bizarnosti, na sex u stromu za bouře nebo na hlášku "Jsi krásná, i když blinkáš vodu" budu ještě hodně dlouho vzpomínat.