Recenzie (1 925)
Bojovník: Brat proti bratovi (2011)
Keby tento film dokázal skončiť ináč, tak by ma nadchol. Ináč to bol krásne letiaci šíp presne do svojho cieľa, ponúkajúci drsné, opravdové súboje nie v ringu, ale v klietke, čo bolo fajn. Nolteho som videl po dlhšej dobe, no zostarol tak, že rola zmŕtvychvstalého alkoholika mu veľmi sedela. Každopádne veľmi slušný športový film.
Život a neobyčejná dobrodružství vojáka Ivana Čonkina (1993)
Film si u mňa šplhal na 3*, avšak posledných 40 minút bolo poriadnou zlátaninou. Scenár šiel s blížiacim sa záverom k čertu, od "hovenkovskej story" to šlo doslova z kopca.
Filip Neri - Buďte dobrí, ak môžete (1983)
Príjemný film, ktorý hlavne v úvode srší humorom, krásou, peknou hudbou. Výborne je navodená atmosféra 16. storočia. Rytmus sa však zhruba v strede filmu začína vytrácať a divák už len čaká, či film skončí smrťou Filipa Neriho, alebo inak. Avšak na druhej strane je snímok veľmi poučný - zistíme koľko svätcov naraz žilo v jednej epoche kresťanstva, a dokonca koľko ich bolo blízko seba.
Šéfovia na zabitie (2011)
Spacey ma nesklamal. Farrella som spoznal až pri záverečných titulkoch :) Aniston v role nymfy veľmi presvedčivá. Avšak cítiť, že amícka spoločnosť už nevie vymyslieť poriadnu komédiu, všetko musí skĺzavať do povrchnosti... a prvoplánovej zábavy, na ktorej sa len zriedka pobavíte. Námet fajn, záver s "veľmi inteligentným" navigačným systémom veľmi odfláknutý.
Dařbuján a Pandrhola (1959)
Sovák, Hrušínský, Lohniský - trio, ktoré nesklame. Keď k tomu pridáme obstojný príbeh a pivo tečúce potokom, tak nám vzniká veľmi dobrá rozprávka.
RocknRolla (2008)
Ritchieho comeback k svojskému rozprávačskému štýlu, song Black strobe - I'm a Man ako šitý na úvodnú predstavovačku, parta známych i menej známych hercov, ktorí hrajú s nasadením - to chválim. RocknRolla však stráca v strede snímku nastolené tempo a okatým spôsobom speje k vyriešeniu zápletky. Po Snatch najlepší Ritchieho film, ktorý perfektne pobavil.
Druhá šanca (2005)
Po stránke scenáru, dialógov nie som úplne spokojný, avšak Cinderella Man je silne emotívny príbeh a poctivý kus filmáriny. Posledných 25 minút v ringu je tak bravúrne spravených, že som cítil, že som tam - tam v Madison Square Garden a sledujem onen zápas snov. Crowe je fakt špička, kus chlapa, ktorému takéto role sedia ako uliate. Medzi ním a Zellweger funguje chémia dokonale, Giamattiho žily na krku počas povzbudzovania a spotená tvár ukazujú taktiež skutočnú oddanosť role. Thomas Newman sa opäť zaskvel soundtrackom a len potvrdil, že hudbu k tématike 30. rokov v USA skladá neodolateľne dobre ako vo filmoch Sama Mendesa. Howard doposiaľ patril k lepšiemu priemeru, týmto snímkom si u mňa zlepšil renomé a cítim, že toto bude pre mňa jeho najlepší film.
Žebrácká opera (1991)
Hlavne výborný scenár plný zvratov a zrady, ktorému občas škodia príliš dlhé monológy, je základ snímku. Výborní herci na čele s Josefom Abrhámom a s Mariánom Labudom. Veľmi príjemne sa na to dívalo. - "Miluješ mě?." - "Aaach, samozřejmě."
Červený kapesník (1964)
Svižný snímok, režisérska odvaha v detailoch a slušní herci. Akurát nečervená krv a akosi nezvládnuté bitkárske scény ma nútia k prehodnoteniu pocitu po skončení filmu.
Dokonalý svet (1993)
Príjemný road movie s príjemnými hercami a výborným absurdným humorom. Cosťák ma prekvapil, že svoju rolu zvládol veľmi dobre.