Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Dráma
  • Komédia
  • Akčný
  • Dokumentárny
  • Krimi

Obľúbené filmy (10)

Temný rytier

Temný rytier (2008)

Filmová dráma gigantických rozmerov, ktorá sa natrvalo zapísala do zlatého fondu kinematografie. Umenie je pre mňa niečo k čomu sa akosi stále musím vracať, chcem vracať, objavovať a vychutnávať krásu a plnosť diela. The Dark Knight spĺňa túto definíciu do bodky. Je mojim splneným snom. Zasadiť komiksovú predlohu do dneška a dať jej uveriteľný rozmer je absolútna devíza snímky a podtrhuje režisérovu nespornú kvalitu. Celý film šľape ako jedna mašina, je do prasknutia preplnený pútavým dejom, ktorého každá časť je dôležitá a dotvára kompaktný celok. Balans je ukážkový a dá sa povedať, že Chris dáva zvyšku režisérov na frak a ukazuje čo znamená pritlačiť na pílu a neprehnať to. Exceluje hlavne čo sa týka strihu, pomocou ktorého umocňuje napätie a osudovosť do nezdolateľných výšin. Výdatne mu pomáha Zimmer a jeho superdramatický a superosudový soundtrack, ktorého sa nedokážem nabažiť. Výber hercov je na 1*, celý ansámbl podáva nadpriemerné výkony a jeden totálne ohromujúci Ledger v roli Jokera. Dá sa povedať, že Ledger doslova zakopal Nicholsonovho Jokera pod zem. Batman v podaní Balea je oproti Batman Begins temnejší, inteligentnejší a silnejší. Eckhartov Dent je skvele napísaná a zahraná postava a spolu s ďalšími osvedčenými esami Cainom, Freemanom a Oldmanom tvorí pilier filmu. Premyslený záver lepí snímke štatút absolútnej špičkovosti. Nolanov opus magnum.

Vtedy v Amerike

Vtedy v Amerike (1984)

Mal som to šťastie a dostal som sa k verzii Director's cut. Nevymazal by som ani jednu scénu. Once Upon a Time in America je oslava a ukážka nádhery filmu ako takého. Ak niekto obetuje čas na prípravy filmu tak dlho ako Leone, tak ja ako divák to viem oceniť a vážiť si ho ako tvorcu. Je to majster a Pán režisér. Film necháva pozvoľne plynúť, všetko brilantne a odvážne rozpráva v troch dejových líniách. Aj diváci zameraní na najmenší detail si tu prídu na svoje. Ukážkový casting detských hercov a ich podobnosť s neskôr dospelými je úchvatná. A tie strihy! Famózne prechody medzi mladosťou, dospelosťou a jeseňou života. Tie režisérske nápady sú ďalší ukazovateľ ako si Sergio svoje záverečné dielo vypiplal. Atmosféru Ameriky tridsiatych rokov, ktorú mám tak rád, som videl najlepšie vykreslenú a vážne pochybujem o prekonaní tohto zážitku. Film ma vtiahol do seba a zároveň vošiel do mňa. Nezabudnuteľné pocity vyvoláva tento kúsok ako aj hudba k nemu. Morricone je neuveriteľný majster. Hudbu, ktorú zložil k filmu je impozantná a Leone ju geniálne lepil k jednotlivým scénam. Pri scéne, keď Noodles otvára dvere veľkolepej hrobky s nápisom "Your youngest and strongest will fall by the sword" som onemel. Pritom v tých chvíľach divák ešte netuší čo tomu predchádzalo. Úchvatné čo dokáže spraviť hudobný motív a výkon De Nira, Woodsa a spol. so mnou ako divákom. A tak by som mohol pokračovať ďalej. V globále sa jedná o majestátny film, drsný, smutný i krásny, s grandióznou výpravou, ktorý sa v divákovi bude nasledovné dni dlho rozkladať. Neľutujem čas, ktorý som mu obetoval. Ba čo viac, dodávam, že je badať, že sa strihalo o čosi viac. Ak by som videl pôvodne Leoneho zamýšľanú šesťhodinovú verziu, tak by som asi zomrel blahom.

Osvietenie

Osvietenie (1980)

Jediná adaptácia Kingovej knihy, s ktorou samotný autor nebol spokojný. Použil Kubrick knihu len ako zásterku? Odhaľuje nám film čosi viac, čosi oveľa osobnejšie, alebo je to "len" perfekcionisticky odvedená robota majstra Kubricka? Mihajúca sa symbolika ma už prinútila k mnohým zhliadnutiam, avšak jednoznačnú odpoveď nemám. Každopádne, po filmovej stránke je The Shining prostredníctvom úžasného blázna Nicholsona, perfektnej kamery, najlepšieho skĺbenia hudby s dejom a dokonale budovanej atmosféry punktičkárskou dokonalosťou.

Statočné srdce

Statočné srdce (1995)

Tento skvost som videl prvýkrát ako 15-ročný a bol som úplne očarený. Niektoré pasáže filmu zbožňujem, lebo boli neskutočne dokonale spravené. Gibson nie je Gibson, on je William Wallace. Rozumiem prečo nezostal len na režisérskej stoličke. Určite bolo ťažké nájsť herca na takúto, pre Škótov, dôležitú persónu akou William Wallace je. On je motorom celého filmu, jeho slová, jeho činy, to všetko mu divák žerie. Najlepšia ukážka režisérskeho majstrovstva a herectva skrytého v jednej osobe je reč pred bojovníkmi pri prvej veľkej bitke pri Stirlingu. Pri týchto skvele nasnímaných dvoch minútach, kde je tak krásne hovorené o vlastenectve, mi stále behajú zimomriavky po tele. Navyše krásna hudba Jamesa Hornera dáva celému veľdielu nový rozmer. Pri ďalšom a ďalšom zhliadnutí zisťujem, že je to nádhera, ktorú ťažko niekto prekoná. V skratke je Braveheart s veľkým citom spravený historický film, naplnený vášňou, zradou a odvahou.

Americká krása

Americká krása (1999)

Brilantná satira na krízu stredného veku pod taktovkou debutujúceho Mendesa, ktorého réžia je neuveriteľne skvelá. Najlepší výkon Spaceyho, jeden z historicky najsprávnejšie udelených Oscarov. Film má najlepší začiatok aký som kedy videl. A má najkrajší koniec aký som kedy videl :) Snímke nechýba inteligentný humor a scény so strašne silným citom, zvlášť by som vyzdvihol scénu v závere filmu, keď Lester nájde v obývaku kamarátku Jane, Angelu. Do ich sentimentálneho dialógu hrá pieseň Don't Let It Bring You Down od Annie Lennox, proste nebo. Film, na ktorý sa vďaka sympaťákovi Lesterovi nedá zabudnúť.

Sedem

Sedem (1995)

Pitt v životnej roli, Freeman ako vždy skvelý, výborná dvojka, ktorá sa snaží dolapiť vraha - človeka, ktorý prišiel dať príklad. Paráda od prvých minút. Páči sa mi, že pátranie po exkluzívnom vrahovi je brzdené napríklad Somersetovou prechádzkou v knižnici za tónov Bacha, srandovnými dialógmi pri večeri u Millsovcov, alebo aj sledovaním vývoja vzťahu Somerseta a Millsa. Fincherovo vrcholné dielo. Skvele zmáknuté, zahraté, zrežírované. Príbeh je nadprirodzený a písala ho asi Božia ruka, ináč si to neviem vysvetliť :)

Pelíšky

Pelíšky (1999)

Kultová komédia. Komédia par excellence. Režisérske zachytenie Pražskej jari je, odhliadnuc od komediálnych kúskov, famózne. Ináč je to hlavne v prvej polovici vyšperkovaný kus tými najlepšími scénami s hláškami, ktoré vašej bránici nedajú pokoj. A je to rovnako zábavné a komediálne aj po desiatykrát :)

Vertigo

Vertigo (1958)

Bravúrna réžia majstra Hitchcocka. A nebyť Herrmannovej symfonickej hudby, film by nemal perfektnú atmosféru. V závere mi bežal mráz po chrbte, keď Scottie na otázku kam ide, odpovedá "One final thing I have to do and I will be free of the past". A jeho výraz... no proste skvelý výkon a Kim Novak taktiež výborná. Film, ktorý vcucne do špirály a minimálne filmárčinou vás posadne.

Podozriví

Podozriví (1995)

Čo dodať k tejto vynikajúcej kriminálke? Snáď len, že Singer sa týmto filmom ukázal ako mladý a talentovaný chlapík. A že Oscar pre scenár bola jasná voľba. Čo sa týka hercov, lepšia pätica by sa ťažko vyberala, zvlášť sa mi páčili Baldwin a Del Toro, výnimočné výkony. Je to zapletený príbeh ako slúchadlové šnúry k mp3, ktoré nehodno rozmotať. Dialógy nemajú najmenšiu chybu, film má spád, nevyhnutný koniec sa nezadržateľne blíži a 106 minút ubehne veľmi rýchlo. Hlas Keysera v úvode je čistá tutovková namotávka k sledovaniu.

Podraz

Podraz (1973)

Lahôdka svetovej kinematografie. Bezchybné herecké výkony, brilantný scenár, inteligentný humor, geniálny príbeh a to všetko zasadené do môjho vôbec najobľúbenejšieho prostredia - Ameriky 30. rokov. Radosť pozerať.