Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Dráma
  • Komédia
  • Akčný
  • Dokumentárny
  • Krimi

Recenzie (1 919)

plagát

Barry Seal: Nebeský gauner (2017) 

Efektná jednohubka, pri ktorej vidíme hlavného hrdinu, ktorý sa necháva unášať tým čo mu príde pod nos. Má neskutočne prívetívú manželku a spolu nám ukážu ako sa dokáže rodina s deťmi pobaliť za dve hodiny a odísť na iné miesto a navždy zanechať to pôvodné. Tým, že témou sú drogy, ich prevoz, vzťahy s drogovým kartelom, CIA atď, film má až priveľmi nádych komédie, akoby to celé bola brnkačka, akoby všetko klapalo a vždy to vyzeralo cool. Snímka príjemne odsýpa vďaka skvelému strihu a peknému vizuálu, ale chýba jej vážnosť témy a vývoj hrdinu. Je to skrátka len týpek, ktorý prijíma to čo sa od neho vyžaduje a v druhom rade to začne plniť. Skrz vyprávanie spojené s dobovými popovými songami a vyprávačom prehovárajúcim do príbehu ide o vykrádačku Scorseseho.  Film drží nad vodou Tom Cruise, ktorý ma opäť raz presvedčil, že si vie dokonale vybrať v čom bude hrať.

plagát

Avatar (2009) 

Kino bolo v počiatkoch filmu atrakciou a takými boli aj filmy, v ktorých sa tvorcovia nebáli experimentu. Neskôr filmári od atrakcií prešli k silným príbehom. A teraz i pod silným vplyvom superhrdinov sa vraciame k atrakciám. Takouto atrakciou je určite tento film a som rád, že nepotrebuje žiadnych superhrdinov z komiksového univerza. Páči sa mi na ňom, že v divákovi prebúdza mnoho otázok a hlavne, že ho volá opäť snívať - o krajšom zajtrajšku, o rovnováhe života človeka s prírodou, o vzťahoch ako takých. Tým, že na určitý čas nahliadneme do života Na´vi, film hladí dušu, lebo nasávame súlad, harmóniu, skrátka niečo čo nie je samozrejmosť. Snímke po stránke realizácie nie je čo vytknúť, Cameron je perfekcionista a jeho nový svet je vymyslený do detailov. Škrípe len napojenie pozemšťanov a ich prípadné odpojenie do/zo života Pandorčanov... pre potreby príbehu sa vedia raketovo premiestniť a dobehnúť "život" ako pri tlačidle "Resume" v nejakej PC hre. Taktiež asi nezostalo veľa času pri tvorbe zápletky boja dobra so zlom, mierim na tupú deštrukciu či dobývanie planéty pod velením dôstojníka Quatricha v podaní inak skvelého Stephena Langa. Skrátka viac sofistikovanejšia línia príbehu a neprepálené akčné scény a bol by som plne spokojný.

plagát

Chyťte zlodeja (1955) 

Toto dielo je akože thriller, ale "thrill" z neho vôbec necítiť. Totižto oveľa viac sa tvorca zameriava na romantickú linku príbehu a tým, že sa nám v príbehu neobjavujú ďalšie postavy, nie je ťažké odhadnúť kto je ozajstný lupič, resp. kto ako skupina za tým celým stojí. Film je krásne natočený, vynikne znamenitá francúzska Riviéra, krásne mesto Nice, krásne farby, ale len to samé nestačí na aspoň priemer. Doň ho určite neposúvajú smiešne automobilové naháňačky. Grant je naboxovaný hnedým boxom, aby vyznelo, že je na riviére ako doma, a je to až moc okaté.

plagát

Valčík s Bašírom (2008) 

Pokiaľ nemáte základné informácie o libanonskej občianskej vojne, tento animodokument vás minimálne obohatí. Musí sa mu nechať perfektný nápad v podobe formy rozprávania kedy hlavná postava sa snaží rozpamätať na všetko akoby z prvotnej amnézie. Jeho mínus je v predostretej roztrieštenosti epizód, kde chýba často prepojenie postáv. Podstata epizód vyšumí, lebo sa snažia len sem-tam zmieniť historickú súvislosť. Smrť Bashira je oznámená dôstojníkom a bodka. Príbehy z nedávnej histórie Blízkeho východu sú pole neorané a toto bola téma, ktorá má potenciál zaujať, avšak s poriadnym vykreslením historického podhubia. Snímka disponuje mizerným monotónnym vyprávaním a s minimálnou mimikou postáv skrátka neobstojí. Mňa zaujala hudobná zložka, ktorá veľmi príjemne delí isté epizódy.

plagát

Bullet Train (2022) 

Kto že to lezie Tarantinovi do kapusty? Má to všetky jeho trademarky, akurát oproti Quentinovi navyše pobaví humorom vytváraným aj na podklade rozprávky Mašinka Tomáš, na základe ktorej jeden z hrdinov odhaľuje charaktery svojich súperov. Je to skrátka prďácke, ale popri kvalitných výkonoch hercov, ktorí sa zdravo neberú vážne, to náramne baví. Tiež sa občas kecálkuje ako u QT, ale snímke sa nedá uprieť, že vie zaujať a svižne odsýpa cca dve tretiny stopáže, aby to v tej poslednej až nechutne naťahovala a nepriniesla nič čo by dodalo videnému predtým istý presah. Bohužiaľ v závere, pri digitálnej deštrukcii vlaku a prepálenosti toho čo dokáže človek, spadneme o 2 levely nižšie kdesi k M:I. I preto za solídne 3*, ktoré v pohode garantuje skvele obsadený Pitt a prekvapko v podaní výkonu Taylor-Johnsona.

plagát

Projekt X (2012) 

Generačný film, ktorého forma nakrúcania a vyprávania je na ňom najcennejšia. Svižne odsýpa, pobaví ako sa stále predháňa byť čo najvernejší vo všetkom čo zobrazuje. Len v závere to už s tým ohníkom pôsobí prepálene + následná akceptácia úplného outsidera všetkými spolužiakmi v škole.

plagát

Vysvobození (2003) 

Spracovanie príbehu je smutne naivné, je to priam urážka diváka vzhľadom na tému snímky. Toto sa fakt nepodarilo a veľmi sa čudujem, že na účasť v diele kývol Caviezel.

plagát

Laura (1944) 

Zážitok zo snímky mám vcelku dobrý, i napriek tomu, že som akosi skoro vytušil kto je páchateľ vraždy, resp. kto ním chcel byť, avšak bol páchateľom, ako sa postupne ukáže, inej vraždy. Vzhľadom na jeho sexuálnu orientáciu v reálnom živote hodnotím jeho casting ako skvelú voľbu tvorcov. Film má veľmi dobré tempo a taktiež dialógy, ktoré držia diváka v napätí aj po zaujímavom a prekvapivom zvrate v strede stopáže. Po odhalení a záverečnom rozuzlení sa však do popredia dostane problém ako sa určité postavy postavili k smrti istej konkrétnej postavy, resp. ako nám to cynicky bolo predostreté. Dáva to istú pachuť z nedotiahnutia motivácií v konaní postáv.

plagát

Černec (mních) (2024) (TV film) 

Samotný Jonáš Maxim je sympaťák, ale dokument ako taký nevie čím má byť. Má byť ukážkou kláštorného života? Má byť svedectvom Jonáša Maxima o jeho ceste stať sa kňazom? Má reflektovať udalosti vojny na Ukrajine? Je to z každého rožka troška a mne je ľúto, že svedectvo je plné klišé, vyjadrovania sa s používaním slov "trochu", "možno". Takýto obsah ma nikdy nenadchne.

plagát

Ohňostroj márnosti (1990) 

Už námet filmu je taký všelijaký, ale povedzme, že v zásade je to domino efekt s odhaľovaním mileneckej aféry navonok bezchybného zazobaného muža. Avšak prevedenie je otrasné, roztekané a je to velikánska nuda, ktorú nevedia zachrániť ani veľké hollywoodské mená. Problém je, že sa príšerne prehráva (Griffith ťažko vládne), snímke chýba nápad, mnohokrát sa prešľapuje na mieste a korunu tomu dáva priblblý záver s výstupom sudcu, ktorý dáva vlastne najavo, že každého zúčastneného pozná a morálne poučí všetkých o dôstojnosti, ktorú nám vštepovali už naše babičky. Úbohé a úmorné!