Recenzie (4 760)
Zardoz (1974)
Poměrně (hezky a pozitivně) ujetá filosoficko huličsko-psychedelická vize své doby. Nevím proč, ale svým způsobem mi to stylem, duchem i atmosférou připomíná druhou Planetu opic a tak trochu i druhého Supermana. Snad je to tím, že všechny tyhle filmy vznikly v relativně stejné době a je v nich již zíněný otisk doby. Tohle je buď tak hluboké, až vás to pohltí a plně tomu rozumíte nebo tak mělké, že se po tom jen škodolibě sklouznete a hodíte za hlavu. U mě, naštěstí pro mě i film, platí první možnost. Je to fakt milý úlet. Plnej kotel nedávám pro trošku slabší závěr.
Metallica: Through the Never (2013)
Koncertní část je prostě bezchybná. Trošku mě překvapil výběr skladeb, ale prostě nářez. Hraná část, no, líbilo se mi to hračičkovství, s níž byla pojata a ztvárněna. Jako celek, jo, líbilo se mi to.
Neverná (2002)
Diane Lane tady vypadá jako četařka Babinčáková. Jen ji navléct do uniformy. Některé příběhy by prostě byly lepší v literární formě, film jim moc nesedne. Tohle bych raději četl, bylo by to hlubší a víc bych si to užil. Je fakt, že je film trochu rozplizlý. Na druhou stranu docela zaujme letmá změna žánru vyprávění a tak nějak mě těšilo, že to bylo více drama než erotické.
Hluboké hrdlo (1972)
Z dnešního hlediska to už asi nebude fungovat jako porno. Vzruší to snad jen opravdové fajnšmekry. Spíše to je již jakýsi dokumentární pohled na dobovou podobu tohoto zábavně-obchodního odvětví. Spolehlivě to však funguje jako komedie, je to opravdu zábavné. Hlavně doktor Young a hudební podkres.
Osudová príťažlivosť (1987)
Tak nějak prostě suché. Jako by se film celou dobu držel zbytečně při zemi a něco mu chybělo. Hrozně čitelná zápletka i jednotlivé scény, celé je to takové nepřekvapivé. Prostě to nefunguje.
Špičák (2009)
"Kunda zhasla, a místnost se ponořila do tmy." Jo, přesně takhle ujeté filmy mám rád. Prostě nádhera. "Víš, co ti udělá otec, až zjistí, že jsem ti lízala klávesnici?"
9 a 1/2 týždňa (1986)
"Roztáhni nohy pro tátu." Romantické a idealistické základy jemného BDSM. Kim je jedna z mála blonďatých hereček, jejímuž kouzlu pravidelně propadám (a čím starší, tím vypadá lépe). Ten film má výbornou hudbu.
Liščata (1980)
"Prali se." "Kvůli rase?" "Ne, kvůli holce." "Díky bohu." Z dnešního pohledu nejen zajímavá sonda do jistého věkového období lidského života (ještě pohlavně zabarvená), ale i sonda do jistého historického období. Film z doby, kdy se ženy začaly silně reflektovat ve filmu, ale ve skutečném životě to ještě nebylo tak horké. Z tohohle ohledu jsou Liščata jakýmsi paprskem prosvětlujícím tmu. Duhou, klenoucí se nad strastmi všedního dne. Jodie Foster je ve své roli stejně rozkošná jako skvělá, zrovna moc filmů jsem s ní neviděl, ale tohle je jeden z jejích nejlepších výkonů co mi zatím ukázala. A Randy Quaid, ten mi málem ustřelil dekl. "Má zaracha." "Za co?" "Za to, že je panna." 3.5*
Sněží, sněží... (2019)
Takový klasický mládežnický vánoční film. Ničím vyloženě nekulhá, ničím nevybočuje. Je však herecky zajímavě obsazený. Tradičně skvělá Joan Cusack.
Asterix a Obelix v službách Jej Veličenstva (2012)
To je tak splácaně bizarní, až je to snad nejzábavnější díl. Ten mezikulturní humor docela funguje.