Reklama

Reklama

Star Trek: Neznáme svety

(seriál)
  • Česko Star Trek: Podivné nové světy (viac)
USA, (2022–2024), 28 h 4 min (Minutáž: 46–63 min)

Hrajú:

Anson Mount, Ethan Peck, Christina Chong, Melissa Navia, Rebecca Romijn, Jess Bush, Celia Rose Gooding, Babs Olusanmokun, Bruce Horak, Dan Jeannotte (viac)
(ďalšie profesie)

Série(3) / Epizódy(30)

Obsahy(1)

Kapitán Pike, vedecký dôstojník Spock a Číslo 1 objavujú nové svety vo vesmíre na palube USS Enterprise. (SkyShowtime)

Diskusia

dragon94

dragon94 (hodnotenie, recenzie)

cernakus , Khanos , SSE

Ano u SG-1 jsem měl pocit, že se dějí věci i mimo SGC... Samozřejmě né tak moc, ale třeba první přílet mimozemšťanů na zemi atd.. byl nějakým způsobem cítit. Ale jak jsem psal níže, měli to výrazně jednodušší, protože seriál zrcadlil současnou Zemi. Ale i u záporáků jsem měl pocit, že když došlo k něčemu velkému, že je to nějak ovlivnilo. (Ale opravdu jsem zde nechtěl probírat SG :D )

 

Co se Q týče tak na něj mám podobný názor jako Khanos. Je to takové nutné zlo, který se mi líbil jen v pár epizodách.

 

Co se SGU týče tak ten seriál měl opravdu přestřelené a překomplikované postavy, ale zároveň trpěl i na děj. Hodně času se trávilo na lodi, málo na misích a celé to bylo velmi pochmurně natočeno. Nebyla to taková zábava jako SG-1 a SGA. Na druhou stranu jsem si tu snahu připodobnit se stylem Battlestar Galactice užíval. Ale nebylo to prostě ono. Občas se našla nějaká cool sekvence, ale bylo jich na ten počet epizod moc málo. Nebýt vynikajícího soundtracku a dobrých herců, tak bych to asi ani nedokoukal.

 

Děkuji za info o DS9, ale jak jsem již psal s největší pravděpodobností se na něj dívat nebudu. Teď si dám chvíli pauzu a pak zkusím tu Discovery kvůli Pikeovi a Spockovi.

cernakus

cernakus (hodnotenie, recenzie)

SSE

Ano, máš pravdu, lze argumentovat, že válka začíná její přípravou a není lepší přípravy, nežli přílet válečné lodi do seriálu :-D 

SSE

SSE (hodnotenie, recenzie)

cernakus

Jen pro Dragona doplňuji, že příprava na válku s Dominionem začíná v DS9 2x26 a je vidět několikrát v průběhu 3. série, hlavně asi 3x01, 02, 20, 21, 26.

na príspevok reagoval cernakus, dragon94

Khanos

Khanos (hodnotenie, recenzie)

cernakus

Souhlasím s jednorozměrností postav s vyjímkou O'Neilla.

Co se postav v SGU týče, rovněž jsem si k nim budoval vztah velmi dlouho, ale nakonec se zaháčkovaly.

Trošku mně mate tvé hodnocení realističnosti seriálu. Nejsem technik, ale myslím, že se pořád orientuji ve vědě a technice dost na to, aby mi přišlo, že SGU byla mnohem víc vědecky založená než ostatní SG seriály. Už jen když si vzpomenu na tu jednu scénu, kde řeší rychlosti reketoplánu a Destiny zda se vůbec budou schopny ve vesmíru spojit.

cernakus

cernakus (hodnotenie, recenzie)

Khanos

Ano, SG-1 a SGA byly seriály pro děti, ale nikoliv tématy, nýbrž schematickým zobrazením postav. Ty totiž byly nevysvětlitelně jednorozměrné. V Star treku to je vysvětleno tím, že jde o utopickou společnost, ale klaďáctví a předvídatelnost týmů SG-1 a SGA se vysvětlovala hůře, protože to byli lidi z naší společnosti. I to je jeden z důvodů, proč byl Oniell tak oblíbený, protože nebyl tak jednorozměrný a když došlo na byznys, uměl být nemilosrdný zabiják, který splní rozkaz, i když je špatný.

Jenže, v SGU to přehnali. Ty postavy byly přehnaně dramatické a měly více slupek, nežli výstavní cibule. Ve výsledku to vypadalo, jako by SGC vybralo pro misi na Destiny samé chovance z Arkham Asylum. A to prostě u diváků odkojených utopickými, ale ikonickými postavami SG-1 a SGA nemohlo projít. Pro mně je SGU už jen kvůli tomu nekoukatelná sračka. Další důvod je totální technická slátaninost kde si logika, fyzika  a kontinuita dali ne dovču, ale rovnou výpověď. Jasně, netechnikům to nevadilo, ale technikům jo.

na príspevok reagoval Khanos

Khanos

Khanos (hodnotenie, recenzie)

cernakus

Dodal bych, že Q je pokračováním podobně "božských" postav a entit, se kterými Kirk s posádkou setkali v nejednom díle TOSky. Zdá se, že to opravdu byla Roddenberryho "věc" cpát do treku samá božstva.

 

Já osobně k této postavě netíhnul nikdy, bral jsem ho spíš jako nutné zlo. Souhlasím, že znázornění Continuua Q ve Voyageru bylo mnohem zajímavější, než skoro vše Qovské v TNG (s výjimkou Q Who a All Good Things, které patří k mým nejoblíbenějším epizodám napříč trekem).

 

Tebou zmiňované vyhoření SGU je jedna z věcí, která mně dodnes mrzí nejvíc. SGU byl nejen zajímavý SG seriál, ale obecně si ho řadím do malé skupinky hard scifek, které si z času na čas rád pouštím znovu. Přístup, který zvolili v tomto seriálu dělá (odpusťte mi tu herezi) ze seriálů jako je SG-1 nebo Atlantis seriály pro děti.

na príspevok reagoval cernakus, dragon94

cernakus

cernakus (hodnotenie, recenzie)

dragon94

OPRAVA!

"Ostatně v TNG jsi měl pocit, že se dělo něco mimo SGC? "

"Ostatně v SG-1 jsi měl pocit, že se dělo něco mimo SGC? "

na príspevok reagoval dragon94

cernakus

cernakus (hodnotenie, recenzie)

dragon94

Q je taková Roddyho pomsta. On vždycky inklinoval ke konfrontaci s náboženstvím. Ale když pak Roddy vypadl, tak ho Bermann s Bragou uhladili a ve Voyageru byl nejen zábavný a málo otravný (no bodejť jeho námluvy s ženskou pro heteráky byly stravitelnější, nežli když to zkoušel na Picarda) a navíc se tam velmi důsledně rozebralo Q continuum a začaly ty epizody v TNG zpětně dávat smysl.

na príspevok reagoval Khanos

cernakus

cernakus (hodnotenie, recenzie)

dragon94 , dragon94

No těch věcí, které byly pro federaci klíčové bylo v TNG hodně pomálu. Z fleku si vybavím tak 4.

Ostatně v TNG jsi měl pocit, že se dělo něco mimo SGC? Prezidenta neukázali až do tuším 7 série, do té doby to bylo jen "byl jsem u prezidenta" nebo "volal jsem prezidentovi". 

Prostě ty máš rád epično, když jsou na stole všechny sázky, osudové role atd. To já samozřejmě taky, jenže u dlouhotrvajících seriálů je tu problém - okouká se to, epično se rozmělní, osudovost ztratí. SG-1 to řešila čím dál tvrdšími oponenty, jenže když už pak SG-1 vyhubila i doslovné Bohy, tak už nebylo moc o čem točit a retro ve formě SGU totálně vyhořelo.

Vědecké řešení problému ti nepřišlo nejpoutavější? Njn, humanitně vzdělaným to tak nepřijde, protože je technika tak nefascinuje jako ty přirodovedně a zejména technicky vzdělané, ale třebas u té změny frekvencí se mi líbí nejen, že to je technicky velmi trefné (například LPI radary fungují tak, že skáčou na frekvencích, aby je nepřítel hůře zjistil), ale hlavně, že to je mcguffin, kterého nepoužili jen v jediné epizodě. To je právě ta kontinualita, kterou v seriálech s globálním dopadem nevidíš, protože by jim to rozbilo narativ.

K těm Borgům - prostě je to nepřenosné. V dnešní době tě už tak neohromí, jako ohromili mně nebo PKD v 90tých letech.

Co se PIC týče ... za sebe nedoporučuji, co sezóna to špatný. Já jsem se hodně držel kvůli tomu, že jsme měl Picarda hodně oblíbeného, ale zjistil jsem, že Stewart je čůrák a na čuráku postavený seriál je buď v prdeli nebo v píči.

Ale máš  dost jiný vkus než já, takže možná se ti to líbit bude. Je tam hlavně to epično, Picard v každé sérii zachrňuje buď Federaci, nebo Romulanské impérium, nebo Borgy a nebo rovnou celou galaxii.

Jakkob

Jakkob (hodnotenie, recenzie)

dragon94

Celkem jasný odkaz na všechny ty různé "božské" entity a bytosti z TOSky, se kterými se setkával Jim Kirk a jeho posádka. Mě osobně přišel vždycky dost otravný a až do příchodu druhé řady PIC jsem s ním měl rád jen jednu jedinou epizodu, a to tu z VOY s druhým Q, který chtěl spáchat sebevraždu. Tuhle epizodu mám naopak rád hodně moc. A snad ještě v Lower Decích se mi těch jeho pár štěků a mihnutí líbilo.

Jakkob

Jakkob (hodnotenie, recenzie)

dragon94

Tomu prvnímu odstavci celkem dost rozumím a asi to máme v tomto ohledu dosti podobné. Ta "zábavnost" jak ty píšeš je i pro mě taková alfa a omega a od toho se odvíjí vše ostatní. Pokud mě seriál baví, naplňuje atd., tak mi vůbec nedělá problém nevnímat neduhy, nebo nad nimi případně přimhouřit oko či dvě a přesto si to na maximum užít. V opačném případě, čili pokud mě to nebaví, to zkrátka a dobře přestanu sledovat a odsunu to buď na později, nebo neurčito. Třeba s TNG jsem si takhle musel opět dát pauzu, protože mě ten seriál prostě moc nebaví a zdaleka mi nedává tolik, co bych si přál a co mi jinak dávají současné Treky, nebo z dřívějších ENT či TOSka. Ale pevně věřím, že ono to zase dozraje do fáze, kdy se začnu rád a s chutí dívat.

dragon94

dragon94 (hodnotenie, recenzie)

cernakus

Tou globálností jsem myslel to, že důležité události ovlivňovali nějakým způsobem i svět kolem. Ve spoustě epizodách TNG prohlásili něco jakože získání tohoto je pro federaci klíčové atd.. Ale krom pár Picardových slov do deníku jsem nikdy neměl pocit, že by byla Enteprise součástí nějakého většího (federačního) celku.

Ale to neznamená, že je to nutně špatně. Jen mi to tam prostě chybělo.

Do velkých srovnávaček a rozborů SG-1 jsem se úplně pouštět nechtěl. Jsou to totiž úplně jiné seriály, přesto, že mají několik velmi podobných rysů.

Co se té časovosti zážitku týče tak jo je možné, že v 90 letech by na mě Borgové působili děsivěji.. Na druhou stranu tou dobou už se tu proháněli Terminátoři a Robocop atd.. Takže těžko říct. Zkrátka mě jako nepřátelé vůbec nebaví. Ono i to řešení měnit frekvence phaserů, aby se nestačili přizpůsobovat mi nepřišlo zrovna nejpoutavější.

 

Co se jiných seriálů týče tak Voy, DS9 a Ent sledovat zatím určitě nehodlám.. A asi se do nich ani nikdy nepustím. Nelákají mě prakticky ničím. TOS a TNG jsel začal sledovat hlavně právě ze zajímavosti. Teď si dám chvilku od Star Treku pauzu a pak zkusím tu Discovery, zejména, protože trailer na první sérii vypadá dobře a protože ve 2. sérii je Pike a Spock. + Mě docela zajímá jak moc se to pak zhorší, abych věděl co nás možná čeká u SNW..

A pak se možná odhodlám k tomu Picardovi, kde jsem před pár lety viděl 4 epizody a moc mě to nechytlo. (Ale to jsem ty postavy téměř neznal)

Jaký to je? Takhle když to člověk bere jako celek? Stojí to za zkoušku nebo raději nee?

na príspevok reagoval cernakus

cernakus

cernakus (hodnotenie, recenzie)

dragon94

Žádná globánost v SG-1 nebyla. Byla tam tzv. nosná linka. Prvních 4 série zabijme Apophise, další 4 série zabijme repikátory, jen tak mimochodem sere nás anubis, takže v osmé sérce nosná linka byla zabijme Anubise. V deváté sérce nevíme co dál, tak zabijme Antiky, tedy sorry Orájce. Samozřejmě později už Stargate nebyla až tak epizodická, takže nosná linka se více nesla.

Ano, u SG-1 bylo obdivuhodné celý příběh Asgárdu, kde původní epizody dokázali velmi umně zakomponovat do širšího lore.

A ano, v Stargate měly kroky SG-1 dost často planetární až galaktický dosah. Jenže, SG-1 je válečný seriál. SG-1 a celá SGC byla v podstatě středobod děje a samotné galaktické války. Ovšem epizody, které vykoukly z Čejenské hory nebo "kanadských lesů a písečných lomů" ukázaly, že SGC má prakticky nulový vliv na samotnou planetu Zemi a jeji obyvatelstvo.

To že Enterprise D a její posádka neměla zdánlivě vliv na Federaci je dáno tím, že se to odehrávalo v mírové době. na periférii Federace (ona ta loď ve skutečnosti na té 5 leté misi za poznáním a prvními kontakty byla taky, akorát si občas odskočila domů) a hlavně, že Federace v roce 2364 je naprosto nepředstavitelný gigant!!!

je v ní více jak 2000 obydlených planet (ve srovnání se 150 za doby Kirka)!! Zabírá prostor více jak 8000 světelných let, vzdálenost, kterou třída Galaxy letí na plné kule letí takřka 5 let. A samotná hvězdná flotila má jenom vlajkových lodí třídy Galaxy 10 kusů (pár jich bylo zničeno) a celkově má 4-6 tisíc aktivních lodí. Federace pak má lodí řádově více.

Co tím chci říci? Třída USS Enterprise má asi tak stejný vliv na Federaci, jako má USS Nimitz na naši planetu. Fandové a odborníci na námořnictvo o ní ví. A to je tak všechno. Jo, když bude třetí světová, tak její důležitost poroste, ale jinak je to prostě jen větší loď ze které asi lítají stíhačky a vrtulníky.

Ostatně to je to co se mi na TNG líbí nejvíce, prakticky vůbec nemají její příběhy vliv na Federaci. Teď to srovnej s TOS, kde každou chvíli řešili rasu/entitu/stroj, který byl pro Federaci vážnou hrozbou nebo s příšernou Discovery, kde je Federační existence nosným námětem každé série.

Mimochodem, pokud chceš vidět dopady akcí v seriálu na Federaci, pak DS9 4-7 série, to je totiž válečný seriál.

Co se Borgů týče, zde je to, co jsme ti s PKD říkali, kdy ti chybí časovost zážitku. Borgové byli v TNG, STVIII a třech předposledních sériích Voyageru děsivá hrozba. Ta jejich absurdní motivace, nezastavitelnost, obligátní společenství a temnost. Jasně, dnes už to nikomu nepřijde, ale v 90tých letech? Cybermeni byli v klasickém Who směšní pajďuláci, děsiví byli až v rebootu. Dtto Dáleci. A většina showrunnerů pozdějších seriálů, kde impplementovali hororové technoidní monstra přiznala, že se v Trekovských Borzích inspirovali.

Bohužel poslední série Voy z nich udělala slabochy a PIC z nich rovnou udělal čubičky, ale do té doby to byl prakticky horor.

na príspevok reagoval dragon94, SSE

Khanos

Khanos (hodnotenie, recenzie)

dragon94

Myslím, že většinou potvrzuješ, co jsem psal ve svých předchozích příspěvcích. Beru to tak, že jsme v tomto dosáhli konsenzu.

Co se podhodnocení týče, není žádná objektivní hladina, ke které se můžeme přiblížit, či se jí vzdálit, takže tvé hodnocení je stejně tak dobré jako kohokoliv jiného. Jsem i docela rád, že to máš úplně jinak, protože zajímavost tkví právě v nekonvenčnosti. A mimochodem, já mám devítku taky docela hodně rád. Ne možná nejvíc, ale nikdy jsem ji nepovažoval za vysloveně slabou, jako to mají někteří jiní.

dragon94

dragon94 (hodnotenie, recenzie)

Khanos , Khanos

Fanoušci mají tendenci nadhodnocovat nebo nad některými věcmi přivírat oči. Osobně to mám postavené tak, že dokud mě daný film/seriál baví tak nemám potřebu na něm zbytečně hledat chyby. Jsem si jich vědom, zahrnu je do svého hodnocení, ale pokud to daný film/seriál dokáže vykompenzovat něčím jiným, tak nemám problém přivřít oči. Pokud je to ale film/seriál, který mě nudí nebo z nějakého jiného důvodu nebaví o to víc mu potom vyčítám dané chyby. Pro mě je zábavnost, a to jak jsem si daný film/seriál užil, velkou částí mého hodnocení.

Co se TNG týče tak bych své zhodnocení nepovažoval za objektivní. Už jen protože jsem nesledoval všechno, ale vybíral jsem si jen ty dobré epizody. Ale také třeba proto, že se jasně přiznávám k tomu, že 8. film hodnotím trošičku hůře, protože mě Borgové prostě nebaví. Což je čistě subjektivní důvod.

Naopak 9. film možná lehce nadhodnocuji, protože mě bavil humor a měl v sobě to co mi na seriálu tak chybělo. Zároveň beru v potaz, že mě bavil z těch 4 Picardových filmů nejvíce, za což má u mě malé plusové body. Ale opět to není úplně objektivní.

na príspevok reagoval Khanos, Jakkob

Khanos

Khanos (hodnotenie, recenzie)

SSE

Plus ještě jedna věc, pro tebe i mně a mnoho dalších tady je součástí hodnocení i s tím spojená nostalgie, což je něco, co nezískáš při letmém podívání. Nemůžu mluvit za ostatní, ale věřím, že mnozí to mají podobně jako já spojené s různými částmi svého života a přemýšlení o daném seriálu či filmu mi/nám přimomíná minulost.

To se samozřejmě netýká jen treku, ale čehokoliv, co nás provází životem po určitou dobu.

Khanos

Khanos (hodnotenie, recenzie)

SSE

Nejde o argumentaci, jen to, co fanoušci ztrácejí jako první. Objektivitu v nahlížení na věci takové, jako jsou a ne takové, jaké je chceme vidět.

Netvrdím, že jeho názor považuji nutně za objektivní, nebo přesný, ale takové pohledy nám často ukazují ty části reality, kterých bychom si nevšimli nebo je přehlíželi.

Určitěby se našla spousta věci, ve kterých jeho hodnocení považuji za přílišně zaujaté nebo nepodložené, zejména se vzorem, se kterým to srovnává. Ale nakonec o to mi zase nejde. Vezmu si ty "zajímavé části" pro vlastní zhodnocení a to, s čím nesouhlasím nebo se neztotožňuji zapomenu.

na príspevok reagoval dragon94

SSE

SSE (hodnotenie, recenzie)

Khanos

Souhlas, působí to velmi vyrovnaně... Jen prostě v některých momentech mám pocitové tendence ST nadhodnotiti (např. filmy ST 7 až 9), ale argumentaci dragona se moc vytknout nedá... :)

na príspevok reagoval Khanos, Khanos

Khanos

Khanos (hodnotenie, recenzie)

dragon94

Je zajímavé. Jakožto člověk, který se na ST nedívá očima fandy, je tvé hodnocení k zamyšlení pro ty z nás, kteří máme tendence nechat se zviklat láskou k tomuto světu a nejedná se jen o extrémy, jako u některých přítomných, ale i u ostatních.

Myslím, že kdybych byl plně objektivní, některá má hodnocení by byla bližší těm tvým, ale já objektivní nejsem.

na príspevok reagoval SSE, dragon94

dragon94

dragon94 (hodnotenie, recenzie)

Khanos

Co na to říct. Mám rád kanadské lesy. :D 

Ona SG1 taky byla v prvních sériích hlavně epizodickým seriálem a přesto tam ta globálnost byla.

Naopak TNG obsahovala občas také docela velkou návaznost. Zejména pak v dějové lince s Worfem a Klingony, takže v tomhle problém asi nebude. I když chápu, že při tom počtu epizod a paraelní výrobě filmů a dalších seriálů bylo potřeba zachovávat status quo.

Prostě mi při sledování chyběl pocit, že to co Enteprise dělá je skutečně tak důležité pro federaci jak se to v těch epizodách prezentuje. Protože to nikdy na nic nemělo vliv a ani ta federace tu téměř nevystupovala.

U TOS jsem to chápal, protože ti byli na 5 leté misi, ale tady se Enteprise pohybuje hlavně v oblasti Federace, takže bych očekával trošku větší zapojení do nějakého většího celku.

Jinak jsem rád, že ti mé zhodnocení přišlo zajímavé. To je ostatně důvod proč jsem to psal. To a taky proto, že si o tom nemám kde jinde pokecat. :D

na príspevok reagoval Khanos, cernakus

Jakkob

Jakkob (hodnotenie, recenzie)

cyphercz

Žádný z tebou popsaných symptomů při našem vzájemném dopisování nepociťuji ani nepozoruji :) Jsi si jistý, že sis to opět nepopletl a nepopsal mi třeba tvoji vlastní diagnózu? Jako vůbec bych se tomu nedivil, ale nevím a je mi to vlastně de facto jedno, proč a za jakého stavu si se mnou píšeš ;)

A argumentace ve stylu jakou jsi popsal je především tvá parketa, do toho ti já vůbec nebudu jakkoli zasahovat, když dovolíš :) Mohu jen zopakovat to, co jsem tvrdil vždycky a všude - zdejší i jiné hodnocení pro mě nikdy nebylo, není a nebude objektivním ukazatelem kvality, nýbrž jen ukazatelem toho, jak se daný film či seriál líbí tamější sociální bublině a s takovou půjde vždy o subjektivní ukazatel, nikoli objektivní. Jako objektivní ukazatel je pro mě názor odborné kritiky ;)

na príspevok reagoval cyphercz

Khanos

Khanos (hodnotenie, recenzie)

dragon94

No, jak tu již několikrát padlo, Star Trek je epizodický seriál a já bych dodal, že u něj byl kladen důraz na to, aby se epizody na sebe navzájem moc nevázaly. Na rozdíl od dnešní doby, spousta diváků neměla možnost vidět každou epizodu a návaznost by je tudíž odradila od dalšího sledování. Navíc trendem doby bylo, čím víc toho změníš, tím víc musí vše zůstat stejné, takže ano, globální dopad tam opravdu chybí.

Nechápej mně zle, také mám hodně rád SG-1, ale když zmiňuješ a pravdivě, že spousta epizod se odehrává v interiéru lodi a stýskáš si po jiných lokacích, je zajímavé, že u SG ti nevadí, že 90% planet vypadá jako kanadský les :-D

Tvé hodnocení seriálu i epizod je... zajímavé (čímž netvrdím, že se s ním ztotožňuji).

Borgové vs. Cybermani. Jsou si hodně podobní, myslím, že rozdíly jsou spíš v detailech, ale v o to důležitějších detailech. V Borzích jsem vždycky viděl víc...charakteru (legrační, když nemají mít žádný).

na príspevok reagoval dragon94

dragon94

dragon94 (hodnotenie, recenzie)

Tak pro velký úspěch mého předchozího hodnocení starých Star Treků. 😂😈 Je to konečně tu. Mé zhodnocení TNG + posádky + filmů:

SERIÁL:

Viděl jsem cca 40-50 nejlépe hodnocených epizod dle IMDB a různých žebříčků. A musím říct, že pokrok je, oproti TOS a filmům s Kirkem, opravdu vidět. Zápletky jsou více osobnější, postavy v nich hrají důležitější roli. Epizody mají mnohem lépe zvládnutou dramaturgii. Lépe se v nich buduje napětí. Epizody jsou kratší a tak působí trošku víc úderněji. Což je někdy na škodu, protože jsem si dost často říkal, že daný problém vyřešili někdy až zbytečně rychle a dost často jsem si přál ještě tak minutku až dvě navíc, aby měli postavy prostor probrat co se zrovna stalo. 

Za menší mínus považuji také to, že postavy mluví někdy až nesmyslně pomalu.

Za větší mínus potom, že se většina všech epizod, které jsem viděl odehrává pouze na lodi. Chápu, že je to zapříčiněné rozpočtem a také počtem epizod na sérii, protože natočit 26 dílů ročně není žádná sranda. Přesto však bych častěji viděl nějakou výpravu za poznáním nových světů. Což se zde moc nedělo. Nebo minimálně né v těch epizodách, které jsem viděl. 

Což ovšem může být i zapříčiněno i dobou kdy se seriál odehrává. Přecejen prostor federace, po kterém se s Enterpise dost času pohybujeme již byl celý zmapován a tak se objevování nových světů a civilizací příliš nekoná.

Také akce je zde docela málo. Pokud tedy nepočítáme vesmírné bitvy, kterých je zde hodně, ale za to se po několika epizodách docela rychle okoukají. Všechny totiž probíhají zhruba stejně a i přesto, že se sem tam musí utěsnit nějaká paluba, tak to má málokdy vliv na cokoliv.

S čímž souvisí má další výtka a tím je globálnost celého seriálu. Spousta epizodních zápletek se tváří, že má strašný vliv na federaci, na federační prostor atd... Ale vlastně nikdy nevidíme žádné změny. A krom občas pár admirálů, federaci nijak víc neprozkoumáváme. Nenavštívíme jejich velení, neřešíme nějaký její dlouhodobější plán atd.. 
Opět platí, že se tak mohlo dít v epizodách, které jsem neviděl. Což je ostatně důvod proč seriál nebudu nějak víc hodnotit. Dám mu 4* a žádný komentář k němu psát nebudu, protože jsem zkrátka neviděl ani třetinu epizod a tak si netroufám jej nějak víc soudit.

Pokud bych však měl srovnat seriál s o několik let mladší Stargate, tak ta má tohle všechno zmáknutý mnohem lépe. Jistě Stargate dost pomáhá, že se odehrává v současnosti a na Zemi. Díky čemuž se vliv důležitějších zápletek promítá do globálnějšího děje mnohem snadněji. Ale i u cizích ras je ten vývoj více vidět. Také se tam častěji chodí na planety a má mnohem lepší nepřátele.

Čímž se dostáváme k tomu co mi na TNG skoro vůbec nesedlo a to jsou Borgové. Nepřijdou mi absolutně ničím zajímavý. Kdyby se jim jednou nepodařilo předělat Picarda, tak vlastně ničeho moc nedosáhli.. A jako padouši prostě nejsou zajímavý a ani jejich cíl o asimilaci všeho není vůbec zajímavý. Přijdou mi jako taková horší kopie Kyberlidí z Doctora Who. O to víc mě štvalo, že se stali hlavními nepřáteli Picardovi posádky.

Na konec ještě pár slov k jednotlivým sériím. Jde opravdu vidět, že se seriál první dvě série ještě hledal. Od třetí série se to zlepšilo a ke konci třetí série už to šlapalo jako hodinky. 4-6. série byli super. Obzvlášť teda 5. série byla jednoznačně nejlepší. U 6. a pak hlavně u 7. série už jsem začal pociťovat, že se zápletky začínají více recyklovat a že seriálu tak nějak už dochází dech. Závěrečná epizoda byla ale skvělá. Jediné co mě mrzí je, že to Worfovi a Deanně ve filmech kvůli Rikerovi nevyšlo, a že se to nijak víc neřešilo.

 

POSÁDKA:

Picard - Oproti Kirkovi mi příjde více odměřený a více přemýšlí, než se vrhne do nebezpečných situací. Dost často se ukazuje, že má dobré srdce a snaží se ka každému přistupovat otevřeně a každému dát stejnou šanci. Když je to ale potřeba dovede řádně a nekompromisně zakročit. Musím říct, že jsem si ho docela dost oblíbil.

Dat - Myslel jsem si, že po Spockovi bude Dat hlavní tahoun seriálu, ale v prvních několika sériích mě jeho chování spíše zklamávalo, nežli aby mě bavilo. Začal jsem si jej užívat až někdy od 4-5. série a poté ve filmech. Do té doby to byl jen takový ňouma. Až potom jak se postupně naučil víc a víc o lidech začal být nejen nepostradatelným členem posádky, ale zároveň dost často i tím nejdůležitějším. 

Riker - U toho mám narozdíl od Data přesně obráceně. Zpočátku to byl on a jeho dynamika s Picardem co mě na seriálu bavilo nejvíc. On je totiž jako velitel úplně odlišný od Picarda, ale zároveň k sobě oba chovají ohromný respekt. Což bylo zajímavé sledovat. Postupem času se z něj však stala jen karikatura sebe samého a stal se velice jednorozměrným charakterem, který dost často ničemu pořádně nepřispěl. V prvních sériích byl ale opravdu fajn.

La Forge - Veliké překvapení. Myslel jsem si, že mě bude spíše štvát, ale je to velký sympaťák a velice schopný člen posádky.

Worf - A další velké překvapení. Myslel jsem si, že to bude jen drsně tvářící se bijec, ale jsem moc rád, že mě vyvedl po několika epizodách z omylu. Jeho příběhová linka byla velmi propracovaná a jeho osobní vývoj jeden z největších z celé posádky.

Dámy z posádky na mě moc nezapůsobili. Z první série jsem mnoho neviděl a tak si netroufám Tašu soudit, i přesto, že se objevovala i v některých dalších epizodách. Troiová na mě skoro vůbec nazapůsobila a její role na palubě nebyla téměř vůbec důležitá. Crusherová byla sice větší sympaťačka než poradkyně Troiová, ale její role nebyla příliš velká a Kostrovi nesahá ani po kotníky. Guinan na to jakou roli tam měla byla asi docela ok, ale pořád si myslím, že kdyby tam nebyla tak se nic moc nestalo.

 

FILMY: (Z důvodu, že často odkazuji na výše psané řádky, se nejedná o skutečné komentáře k filmům, takže tohle zhodnocení berte prosím s rezervou.)

VII -  Až na prvních 20 minut kde se již vysloužilí Kirk v krizi opět ujal vedení a zachránil celou situaci, ten film za moc nestál. A přitom ten nápad spojit starou a novou posádku měl takový potenciál. Taky to bylo tak o 30 minut delší než mělo být. 2* 40%

 

VIII - Výrazně lepší, než předchozí film, ale opět narážíme na to co jsem zmínil výš. A sice, že mě Borgové jako nepřátelé příliš nebaví. Samotný první kontakt byl ale fajn, i když trošku odsřižen od hlavního příběhu. 3* 60%

 

IX - Na to, že se jedná spolu s pátrání po Spockovi o druhý nejslaběji hodnocený film, jsem si jej užil překvapivě nejvíce ze všech Picardových. Možná to dost souvisí s tím, že jsem po dlouhé době dostal novou civilizaci a děj odehrávající se více na planetě než na lodi. Když k tomu připočtem celkem slušnou zápletku, (I když zase zlý Dat už je docela okoukaný, naštěstí tak není po celý film). A docela dobře fungující humor.. (U vtipu s beďarem jsem málem vyprsknul čaj :D ) Tak jsem si film vážně dost užil. Slabé 4* 68%

X - Rozhodně nejvíce akční film, i když zápletka kulhá na obě nohy. Tom Hardy byl jako mladý Picardův klon skvělý. A musím přidat plusové body za tu naháněčku v bugině a náslený skok z útesu na palubu výsadkového člunu. 3* 65%

na príspevok reagoval Khanos

PKD

PKD (hodnotenie, recenzie)

Shakaar

P.p.s.tou zrzkou jiste myslis onu slecnu z Klece. Ale ona byla kpt. pobocnikem. Ortegas jest vyslednici puv.a v Kleci realisovaneho Joseho Tylera, o kterem se dozvis v zajimavem ST romanu Valka o Enterprise,ze odesel z Enterprise jeste pred SNW. Chapu to tak, ze to bylo napsano ve smyslu, aby se to tvurcum SNW, hodilo do kramu a ctenari nebyli zmateni. Jo a mimochodem, v tomtez romanu se jasne vyskytuje prave jiz zmineny dr. Boyce. Coz osobne povazuji za sympaticke pomrknuti na znalce/fandy pilotu s Pikem. S tim ouplne puv. Samoz. 😉 Toz tak. 

PKD

PKD (hodnotenie, recenzie)

Shakaar

P.s. Stran Pikeova seflekare. Ano. V SNW by spravne mel byti dr. Boyce, byt zde ST chytrolini mohou namitnouti, ze uz v Kleci byl nad hrobem, tudiz je treba mladsi verze. Ostatne, proc asi myslis, ze tam nacpali docela nesmyslne zrovna nekoho, kdo je v TOS pouhe 2 slovy dva dily? Haha. No protoze je..... To je snad jasne. Je tez ironii, ze me bavi o dost vice ve 2.s. nez v 1.s. Coz osobne povazuji za kosmickou ironii. A ke Kaplanove se nema ani cenu vyjadrovati. To je neco co jsem vzal v pocatcich SNW s vedomim toho, ze tato postava byla tak blbe psana, ze Majel ji nesnasela a proto ji hrala opravdu s nechuti, coz neni fama. Ovsem, presne naopak u ni vs. mr. Bengal, si casto rikam, ze by potrebovala bud proplesknout ci neco jeste razantnejsiho. Aby se vzpamatovala. Zacina me fakt sr.... Ja nechci zadnlu putku z ordinace, ale to co z ni udelali za 20 dpsavadnich dilu... ehm, no ja to cece nevim. Spise na me pusobi jako hyperaktivni furie ze superhrdinskeho comicsu. Ale z ST universe, uz moc ne. Jeji africky sef mi prijde o dost vice uveritelnejsi a ja se jiz od pilotu potutelne smeji faktu, ze bude v TOSce jen vazal pod jhem zleho bileho muze, absolutne neprekonatelneho McCoye. To me proste bavi u kazdeho SNW dilu, jiz od pocatku. Zvlaste, kdyz zmini, jak je odvaren z toho ze je seflekarem na Enterprise. Esli ta ironie jest zamerem tvurcu, pak palce nahoru. 👌👍😁😉

PKD

PKD (hodnotenie, recenzie)

Shakaar

Ona sledovanost snad pada? O tom nevim. Ani radeji nepatram. P.s. S tim tvym posl. odstavcem, jsi to vystihl. 👍👌Co se stane dal s SNW uz mi je skoro jedno. Zatimco LD si u me po1.shlednutim vyslouzila odpad a pak se po zac. 2.s. zmenila na nic nizsiho nez prumerne 4 za episodu, tak SNW jsem brutalne fandil a 1.s. i s tou pohadkou, me vynesla doslova na ST oblacek. Pak se stala 2.s. a ja az na 3,4 vyjimky citim (nemohu si pomoci) jako by ti tvurci ztratili zajem a zacali delati pasovou vyrobu. Necitim proste z toho to zaujeti, jake na me stale sala z 1.s. za kterou si porad stojim. Zkratka, jejich nezajem, o danou vec se prenesl i na mne. Jinak to popsati nedokazu. Me to tak pripada. 

cyphercz

cyphercz (hodnotenie, recenzie)

Jakkob

mno nevím, jestli znakem pobavení je tepající žíla na čele a rudé oči, ale budiž:)) Jinak abych nebyl moc off-topic, tak není tomu tak dlouho, co jsi tady někomu vítězoslavně psal, jak nevidíš žádný sešup ohledne hodnocení 1. a 2. řady... máme pár týdnů po konci druhé sezóny a nůžky se nám rozevřely na 79% vs 74% co se českých luhů a hájů týče, a 81% vs 75% co se uživatelského hodnocení na RT týče... hádám, že teď nastane tvá obvyklá fáze "hodnocení vůbec o ničem nevypovídají", aneb když se ti to hodí do krámu, budeš se tím tady ohánět, když to jde proti tvému názoru, není to nic směrodatného...:)

na príspevok reagoval Jakkob

SSE

SSE (hodnotenie, recenzie)

Shakaar

Souhlas, snad jen, že na tento nový Trek kouká dost lidí starým trekem nepolíbených, tito mladí nevědí, kdo umře a kdo ne... 

Jakkob

Jakkob (hodnotenie, recenzie)

cyphercz

Tak reaguji na tebe proto, protože prvořadě ty reaguješ na mě, to je prosté. Však už jsem si zvyknul, že jsi takový můj zdejší #1 fanoušek - tvé reakce pobaví jako máloco/málokdo :). Proto taky v těch našich diskuzích setrvávám a nehodil jsem na tebe kompletní ignore (což bych udělal, kdyby mě to nebavilo) - vytáčet neumíš, ale bavíš přímo královsky a byla by celkem škoda se o takovou pravidelnou porci zábavy ochudit, kor když mě stojí jenom můj zájem o csfd ;)

na príspevok reagoval cyphercz

Súvisiace novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

30.12.2023

Rok 2023 se uchýlil ke svému konci a přišel tedy čas, abychom vám stejně jako v předešlých letech opět představili výroční topky tří filmů a případně taky tří seriálů podle některých z… (viac)

Comic-Con Prague už o víkendu!

Comic-Con Prague už o víkendu!

11.04.2023

Už od pátku do neděle hostí pražské O2 universum svátek nadšenců do filmů, seriálů, komiksů nebo her s primárně sci-fi, fantasy či hororovou tematikou. Comic-Con Prague, vyhlášený český festival… (viac)

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

29.12.2022

Opět se nám blíží konec roku, ale ještě před tím, než se všichni ČSFĎáci rozutečou do víru silvestrovských oslav, máme tu tradiční ohlédnutí za nejlepšími filmy a seriály roku podle nejoblíbenějších… (viac)

Plány na čtvrtý Star Trek opět ztroskotaly

Plány na čtvrtý Star Trek opět ztroskotaly

28.09.2022

Těžko říct, co přesně studio Paramount provádí se čtvrtým Star Trekem, jedno je ale jisté, pokračování úspěšné série s Chrisem Pinem (To nic, drahá), Zacharym Quintem (Snowden) a Zoe Saldana (Avatar)… (viac)

Reklama

Reklama