Reklama

Reklama

Star Trek: Neznáme svety

(seriál)
  • Česko Star Trek: Podivné nové světy (viac)
USA, (2022–2024), 28 h 4 min (Minutáž: 46–63 min)

Hrajú:

Anson Mount, Ethan Peck, Christina Chong, Melissa Navia, Rebecca Romijn, Jess Bush, Celia Rose Gooding, Babs Olusanmokun, Bruce Horak, Dan Jeannotte (viac)
(ďalšie profesie)

Série(3) / Epizódy(30)

Obsahy(1)

Kapitán Pike, vedecký dôstojník Spock a Číslo 1 objavujú nové svety vo vesmíre na palube USS Enterprise. (SkyShowtime)

Diskusia

Khanos

Khanos (hodnotenie, recenzie)

Shakaar

"Dle dnešních standardů odsuzuje přemíru mužů na vysokých místech v programu"

Podle Jordana Petersona je co se schopností týče, jen velmi malý, pokud vůbec nějaký, rozdíl mezi schopnostmi mužů a žen. Nicméně se liší zaměřením, tam kde ženy inklinují spíše k lidem, může to táhne k věcem. Proto si ženy většinou vybírají prác,i kde je lidský kontakt základem. Takže jestli tento seriál ve stylu Woke propagandy ukazuje větší zastoupení žen, nebo kritizuje jejich nedostatek v technicky laděném prostředí, vytváří nereálnou iluzi fungování světa. Určitě se najdou ženy, které tíhnou k vědě a technice, ale ne v takovém množství, jako je to u mužů. Proto je v reálu větší množství můžů na takových postech. Nejedná se o znevýhodňování nebo diskriminaci, pouze o preference.

Pokud tento seriál vyrovnává počty pohlaví, jedná se o víc sci-fi prvek, než základní premisa.

na príspevok reagoval Shakaar

Shakaar

Shakaar (hodnotenie, recenzie)

cernakus

Pokud byste viděl serii tak by jste zjistil že je to vše jen ne propaganda proti Ruskému programu. Většina epizod je striktně zaměřena na Americký vesmírný program, v tom pozitivním, respektive v tom negativním slova smyslu. Dle dnešních standardů odsuzuje přemíru mužů na vysokých místech v programu, vrací se k nacistické minulosti raketového inženýra von Brauna a poukazuje na další problémy které sužovali tehdejší program. Ruský program opravdu řeší jen okrajově a to skrze vesmírný závod. Nezaznamenal jsem moc že by ho nějak špinili, spíše vykreslují hodně tamní paranoiu co se týče tehdejší studené války.
Co se týče programu Raketoplánů v naší realitě, jste hodně na omylu, i kdyby ho chtěli přestavět, nedostali by na to rozpočet, který by byl nutný. Navíc by to znamenalo řešení nových konstrukčních obstrukcí už tak problematického programu. Realita je taková že nejproblematičtější byla samotná velikost nákladového prostroru orbitru, která byla větší než NASA potřebovala a byla původně navýšena z důvodu zapojení Armády, který program financovalo do začátku 90.let a který si od něj slibovalo vojenské využití, hlavně co se týče vynášení špionážních satelitů. Sami ale už v polovině 80.let pochopili že celý projekt a celá "znovupoužitelnost" orbitrů a raket je vysoce nerentabilní, hlavně co se týče fixních nákladů na pravidelnou údržbu, což byla zkázou celého projektu od začátku. Stejně tak i konstrukce raketoplánu od začátku byla vadná - raketoplán nemyslím jen orbitr, ale i palivové nádrže, jakožto jejich uchycení k orbitru, jsou zaznamenané případy kdy mohlo dojít k daleko více nehodám a úmrtím posádky, můžeme být rádi že došlo jen k dvoum selháním, během kterých se nadvakrát NASA co se týče organizační stránky nadvakrát nepoučila, neustále porušovala různé doporučení často z řad raketových inženýrů. To že celý program zůstal tak dlouho podporován je jen díky tomu že potřebovali dostavět ISS které budovali od konce 90.let a se Sojuzy by jaksi byli ve skluzu, nebo by to nedokončili nikdy do současné podoby.
S určitou propagandou se při sledování těchto sérií musí počítat, vadí vám BSG propagace námořnictva, nemyslím že je to horší jako třeba v B5, Star treku, navíc co je na tom špatné, v žádných těchto sériích nepoukazují na tyto organizace podobně jako třeba v Top Gunu, to je propagace jak vyšitá a ještě k tomu dělali u kin nábory. Oproti těmto sériím je to hodně slabý odvar. Nehrotil bych to tak špatně, to že se na to dívám, neznamená že věřím tam každému slovu, stále je to TV show, stále je to zobrazení autorů jak vidí určitou problematiku, nemusí se to nikdy zakládat na určité pravdě.

 

na príspevok reagoval Khanos, PKD, cernakus

cernakus

cernakus (hodnotenie, recenzie)

Shakaar

Tak woke propaganda je jedna část, ta druhá je americko-kapitalistická propaganda. Která navíc není konzistentní se svým vlastním narativem.

O faktu, že to znehodnocuje kvality astronautů (kosmonauty neřeším, je to proti sovětská propaganda, tak je jasné, že jsou všichni zákeřní, slovo nedržící rozvědčíci z KGB) jsi sám napsal. Takové individua co tam jsou prezentovány jako "best of best" by v reálu neprošli ani prvotním výběrem.

V naší realitě NASA chtěla raketoplány předělat, ale jaksi to měli z politických (ekonomických) důvodů zakázáno. V případě Challengeru platí, že po bitvě každý generál. V případě Columbie s tím nešlo v podstatě nic dělat. Jedině požádat o pomoc Rusáky a navíc by se nikdy nezjistilo, jestli poškození bylo fatální, protože automaticky to létat neumělo (protože politika) a pokud by se tedy amigos vraceli na Sojuzech, tak by tam Columbia zůstala jako monument přehnaných obav (nikdo by nevěděl jistě, že by to nepřežila).

Problémy technického rázu jsou vždycky. Osoby bez technického vzdělání si představují inženýrství velmi jednoduše, jenže stačí, aby se ta osoba rozhodla si opravit nějaký domácí přístroj a zjistí, že jen udělat kopii nějaké součástky je těžké. 

Ostatně, že uhořeli chlapi v Apollu 1? Sověti by uhořeli taky, kdyby jim neshořel Bondarenko v tlakové komoře a Koroljov kyslíkovou atmosféru zamítl a raději udělal Sojuz robustní. Díky tomu rozhodnutí, Sojuz slouží do dnes a velmi spolehlivě. Stejně tak Maršál Nedělin zajistil, že Sověti nechcípali v raketách na N2O4/UDMH. Koroljov díky tomu incidentu dokázal u politbyra prosadit, že Gluškovy velké hydrazinové motory dostaly zákaz pro pilotované lety. Tím sice Sergej prohrál SSSR závod o Měsíc, ale to jak z počátku bouchaly Protony ukázalo, že by UR-700 kopírovala osud N-1.

Prostě to je technický pokrok, bez obětí to nejde. Respektive jde, jak ukazuje dnešní NASA, jenže to stojí nepředstavitelné peníze a trvá to šíleně dlouho.

Mně na FAM navíc k té bezelstné a tupé propagandě vadí to, že se technické pozadí je fakt jen pozadí a že skáčou z éry do éry, aniž by uzavřeli linky té předchozí éry a ty nejzajímavější věci jsou buď v potitulkové scéně a nebo úplně mimo obraz. O technických a vědeckých lapsech pak snad raději nemluvit. Je jich moc a člověk by si hlavu ukroutil.

Mimochodem, propaganda mi vadí obecně. Například BSG nemůžu vystát, protože to je bezelstná propaganda na americké námořnictvo. Navíc pro mně tak tupá, že mi z toho krvácí oči a uši. Samozřejmě osoby s nižším intelektem ji v tom nevidí, tak si osudy Adamů, Baltara a Roslinové užijí. Já to však nedokážu.

na príspevok reagoval Shakaar

Shakaar

Shakaar (hodnotenie, recenzie)

cernakus

Z mého pohledu stále lepší jak SNW a Discovery s Picardem dohromady. Minimálně z hlediska z scenaristické stránky. Uznávám že je to částečně woke propaganda, ale co dneska není? Ani Expanse se tomu zcela nevyhnulo. Mě na tom baví ta stále trvající "studená" válka a jak se technologicky dostal svět dál díky tomu. Zobrazují tam často nezrealizovatelné projekty NASA na dobývání vesmíru, byť ty skoky ve vývoji jsou neskutečně enormní že by to nutně muselo znamenat vyčerpání Států po ekonomické stránce a často chování agentury je hodně za čarou...jako např. vysílání do kosmu psychické labilní astronauty je tam zřejmě denní praxí, na druhou stranu v naší realitě NASA byla schopna vysílat raketoplány nahoru i když to nebylo zcela doporučeno - viz Challenger či Columbia. Stejně tak problémy při vývoji raketa a kabin v Apollo programu...

na príspevok reagoval cernakus

Shakaar

Shakaar (hodnotenie, recenzie)

PKD

Já bych přidal do toho seznamu BSG z roku 2003, ale jinak souhlasím. Ono totiž lecos tyto mají společného, DS9 dle všeho "hodně" inspirovali B5, tím že Straczynski dle všeho někde v době začátku produkce DS9 přinesl do Paramountu námět na B5 a ti to dle všeho pojali za vlastní, V Expansi zase jako producent dělá Naren Shankar, který pracoval dříve na DS9, TNG i Voyager. BSG je zase dílo Ronalda D. Moora a přidal bych tam i For All Mankind...pokud jsi to neviděl, tak doporučuji, rovněž z dílny Ronalda D. Moora, pojedná to o alternativní realitě a vesmírném programu NASA a jeho souboji se Sověty, sice je to trochu Woke pojaté, takže se tam řeší často tématika současnosti, ale je to vybalancované tak že tam hrají většinou fajn herci, kteří mají dobře napsané postavy a zatím každou řadu to mělo zajímavou zápletku, dějové linie. 

na príspevok reagoval cernakus, PKD

PKD

PKD (hodnotenie, recenzie)

Ja bych to jako stary zapskly dedek napsal asi takto: DS9, B5 a zatim i Expanse (aspon z toho, co jsem zatim videl) jsou spolecna ditka. Nejak mi to k sobe sedi jak prdylka na hrnec. Ma to vse co ma inteligencne/intelektualni SF saga miti. Je to zabava, ma to presah a jako bonus navic, slusna fascinace tim, ze kdyz se sejde vskutku kreativni (nikoli kretensky) tym, jde pak o zalezitost na hodne dlouho. V nekterych pr. snad navzdy. Nepochybuji totiz o tom, ze se z techto 3 mnou uvedenych projektu min. 1,nestane absolutne kultovni (byt ten vyraz nemam moc rad, diky jeho silenemu naduzivani zejmena pocatkem 21.st.) na dalsich, rekneme 50 let. Ale to uz hodne strilim od boku. Jeste ze existuji totalni hruzy jako "Nadace" aby se clovek vzpamatoval a nebyl kor moc naivni. 

na príspevok reagoval Shakaar

Khanos

Khanos (hodnotenie, recenzie)

cernakus

Jéé, kéž by to byla pravda, ale emočně dospělejší jsem rozhodně nebyl. PKD si mně z té doby pamatuje, a určitě by ti potvrdil, že jsem byl tak daleko od tohoto hodnocení, jak jen lidská bytost může být. Vlastně PKD se svým způsobem podepsal na tom, že se můj zájem o DS9 začal rozvíjet z pouhého "jů, to je ale hezká bitva" na "sakra, to bylo docela hluboký...".

Muselo to být opravdu kolem toho roku 2003. PKD a já a ještě skupina našich přátel se scházela jednou týdně v hospůdce, abychom pokecali a tak. Jedno takové setkání si pamatuji docela živě, PKD básnil o tom, jak je Sisko BadAss kapitán a jak je DS9 celkově taková vážnější a otázky morálních dilemat prozkoumává víc do hloubky, než to obvykle ST dělá, především teda částečnou ztrátou epizodovosti a přechodem ke komplexnějším a delším storyarchům. Neřekl to tak vzletně jako to píšu, ale tohle bylo sdělení. Tenkrát jsem si pomyslel, že má vlastně pravdu a začal jsem se DS9 zabývat více. Takže jsem vlastně tak trochu podváděl, jelikož jsem dostal takové nakopnutí.

cernakus

cernakus (hodnotenie, recenzie)

Shakaar , Khanos

Khanos:

No, tak dobově, kdy jsme pobrali  jsme to měli stejně, jen já byl v té době zhruba o zhruba pět let starší.

Holt jsi byl emočně vyspělejší.

S tou poslední větou absolutní souhlas.

Shakaar:

Ano to máš pravdu, SNW si na nějakou hloubku zatím nehraje a je to je dobře, protože patlalové Kurtíci hloubku nedokáží ani okopírovat. STD si sice o hloubku snažila, ale protože platí ta předchozí věta, tak to dopadlo, jak píšeš.

Mimochodem, Laan není předek Khana, ale jeho potomek.

na príspevok reagoval Khanos

Khanos

Khanos (hodnotenie, recenzie)

cernakus

No, odpověď musím trochu rozklíčovat. Poprvé jsem epizodu DS9 viděl, když mi bylo tak +/- 10-11, během úplné premiéry na českých televizích a nutno dodat, že jsem určitě viděl jen část epizod první a později druhé řady. V té době jsem hlavně ujížděl na TOSkových filmech a knihách, které vycházely u nás. Znal jsem TNG, které jsem baštil po filmech nejvíc. DS9 se mi líbila, ale tenkrát by se mi líbilo cokoliv s názvem Star Trek. Můj druhý kontakt, a doba kdy se zrodila má láska k DS9 bylo, když jsem na ORF sledoval 4 - 5 řadu (později i šestou a sedmou) a to bylo tak na přelomu tisíciletí. Chodil jsem na střední, německy jsem uměl něco mezi 10 - 50 slovy (díky ST DS9 jsem to rozšířil možná tak na stovku :-)).

No a co se plného vychutnání skutečné hloubky seriálu, postav a příběhu týče, to bylo určitě tak někdy v době, kdy jsem poprvé stahoval DVD ripy seriálu v angličtině a konečně jsem mohl docenit, o čem vlastně celou tu dobu mluvili. A ne, určitě to nebylo na první shlédnutí. Dobré věci chtějí čas a doba, kdy se DS9 definitivně ustálila na mém vrcholu ST vesmíru mohla být tak kolem 2003, v té době si troufnu říct, že jsem rozuměl většině... spoustě... hodně poselstvím, které DS9 předává, ale na tomto seriálu je nejlepší, že je to skoro nekonečná studnice a jak se line doba, ve které žijeme, tak se mění i mé chápání různých skrytých zpráv tohoto seriálu.

na príspevok reagoval cernakus

Shakaar

Shakaar (hodnotenie, recenzie)

cernakus

Celé SNW je odlehčené a nemusí tam být přímo muzikálová epizoda...a to hodně, tak to beru. Navíc často neoriginální. Z Gornů udělali monstra ala Xenomorph z Vetřelců, z předka Khana udělali špatnou kopii na Drummer z Expanse. Neporovnávám ani tak jednotlivé epizody jako celý koncept série, což dle všeho má být nějaká laciná kopie TOS. S čím by se to dalo porovnat je možná Discovery, ale ta série je tak nekonzistentní že sama neví ani po čtyřech letech čím chce být. 

na príspevok reagoval cernakus

cernakus

cernakus (hodnotenie, recenzie)

Khanos

V kolika jsi DS9 viděl? Já musím přiznat, že jsem ji pobral až na vejšce. První střetnutí ještě na střední na mně dojem moc neudělalo.

na príspevok reagoval Khanos

cernakus

cernakus (hodnotenie, recenzie)

Shakaar

Jako fakt srovnáváš filozoficky extrémně hlubokou, na dialozích a monolozích stavěnou alegorii na nacizmus, genocidu, kolektivní vinu, a věčnou nenávist spojenou s holocaustem s odlehčenými humornými epizodami?

Materiál Duetu a nejen jeho, je extrémně náročný i pro dospělé diváky. To je taky důvod, proč DS9 nebyla přijata zdaleka tak dobře jako TNG nebo VOY, ale až z odstupem času sec etablovala v to nejlepší co ST nabízí - tehdejší diváci byli ještě příliš děti (byť už spíše na vysokých školách) aby to přijali.

na príspevok reagoval Shakaar

Khanos

Khanos (hodnotenie, recenzie)

Shakaar

Ještě bych dodal, že u Duetu mi nevydrži oko suché, bez ohledu na to, že jsem ji v životě viděl už víckrát. Je to hodně silná epizoda. Podobně jako Far Beyond the Star nebo In pale Moonlight nebo i další.

na príspevok reagoval cernakus

Khanos

Khanos (hodnotenie, recenzie)

Shakaar

Tak DS9 měla obecně velký rozsah tematičnosti a zpracování epizod, klidně bych si troufnul říct větší, než všechny ostatní treky dohromady. Od vtipných epizod, nejen s ferengy, po super vážné až depresivní, hravé až takové co zpochybňují realitu samotnou, politické až komorní. I postavy v DS9 prošly nejvýraznějším vývojem.

Ale přiznávám, v tomhle jsem nejspíš zaujatý, DS9 je můj trekový šampion, v mých očích je dokonalý (s občas slabšími díly).

I stárnutí seriálu probíhá celkově takovou důstojnou formou.

Shakaar

Shakaar (hodnotenie, recenzie)

cyphercz

Což je strašná škoda, že první řady DS9 byly takto odepsány kvůli kvalitě dabingu a videa. Vidět třeba Epizodu Duet...jedna z nejlepších epizod Treku vůbec, kam se hrabou rádoby vtipné epizody SNW.

na príspevok reagoval Khanos, Khanos, cernakus

cyphercz

cyphercz (hodnotenie, recenzie)

Shakaar

ještě bych dodal k tomu co jsem psal níže jednu věc - ten rozdíl v hodnocení u DS9 je hodně patrný i když si člověk rozklikne jednotlivé sezóny, které jsou všechny v červených číslech, čili kdyby se z nich udělal průměr, tak je DS9 někde kolem 75%, což mi přijde mnohem reálnější než oněch 68%, protože u těch sezón většina lidí hodnotila právě i jednotlivé epizody atd. a ne jako oni honiči hodnocení co celému seriálu kdysi dávno napálili dvě / tři hvězdy, přičemž všehovšudy viděli jen nějaké 2 epizody s tím zpackaným CZ dabingem...:) 

na príspevok reagoval Shakaar

Uživateľ Shakaar zmazal svoj príspevok.

cernakus

cernakus (hodnotenie, recenzie)

Khanos

To nevím, jak už jsem napsal dříve, vůbec jsem tu italskou stopu tehdy nepostřehl a na DS9 jsem si tak zvykl v originále, že si ji v dabingu nepouštím. Ani v tom dobrém.

Neznalost trekovských reálí a lhostejnost k dílu byly zkázou i dabingu první série TNG, kterou dělalo ČTčko, takže je jasné, že nova a prima na to mrdaly zcela. 

Khanos

Khanos (hodnotenie, recenzie)

cernakus

Už nevím, kde jsem k té informaci přišel, snad někdo potvrdí, či vyvrátí, ale na kvalitě dabingu DS9 se podepsala i skutečnost, že český dabing nevznikl na základě originální zvukové stopy, ale italského dabingu (proto byly zřejmě názvy uvedeny v italštině).

Za sebe bych dodal ještě neznalost Star Trekových reálií tvůrců dabingu a zřejmě i... proč to nepřiznat, naprostá lhostejnost.

na príspevok reagoval cernakus

cernakus

cernakus (hodnotenie, recenzie)

SSE

To už si upřímně nevzpomínám. Tehdy jsem neuměl ani anglicky, takže mně texty nějak netankovaly. Nicméně pokud si prima vzala jako zdroj videa a overlay audia od nějaké italské televize, ani bych se nedivil. To nebylo v té době nic nezvyklého, zejména pro chudé a malé televize. Americká produkce totiž dodávala v NTSC a převod studiových nahrávek z NTSC do PAL/SECAM byly příšerně drahé. 

Navíc, a teď tedy spekuluji, Premiéra TV jako totální lacinej odpad mohla mít studiové vybavení nějakej secondhand z 80tých let a je možné, že to vyžadovalo jiný typ pásek, než se běžně používali v 90tých letech. Ovšem ta italská televize to měla právě na nich. To by pak byl samozřejmě nejlevnější transfer.

Ovšem pochybuji, že by se jednalo o pirátštinu, to by si asi nedovolila ani Prima.

Byla to fakt divoká doba a věci, které se dělaly a jak se dělaly ... to by dnes jeden čuměl.

na príspevok reagoval Shakaar

Uživateľ SSE zmazal svoj príspevok.

cernakus

cernakus (hodnotenie, recenzie)

SSE

Ono je to snadné je dnes kritizovat, jenže tehdy byla jiná doba. ČT už měla zkušenost, že skalní fanoušci mohou pomoci. Nevalné přijetí první sírie TNG bylo způsobeno scénáristicky příšerným dabingem, proto trvalo 2 ROKY, než se udělal dabing druhé série - ČT vyslechla fanoušky, ti se stali i poradci a dabing se zásadně změnil. A z TNG se stal divácký hit. Byl to tlak fanoušků, aby se VOY vysílal paralelně s TNG a opět se to ukázalo jako bingo. Takže bylo logické, že se vyslechli tito fanoušci i v případě TOS. A fakt je, že TOS byl v SSA svým způsobem kult, který na connech žil i v době kralování BBtreků.

Ovšem stačilo by, kdyby pustili nějakým normálním divákům pár náhodně vybraných dílů TOSky (kterou navíc ČTčko uvedlo v prvním remasteru, bez vylepšených VFX efektů, jen zlepšené kvalitě videa) a museli by mít jasno, že to nemá u normálních lidí a fanoušků šanci.

cernakus

cernakus (hodnotenie, recenzie)

Shakaar

Protože práva blokovala Nova (a následně Premiéra/Prima, která to od nich převzala) na 10 let. V té době to byl poměrně typický byznys model - zakoupíš právo na výhradní vysílání na územním celku na 10 let, k tomu povinně 2 nebo 3 série. Bohužel špatné načasování vysílání Novy a naprosto příšerný dabing v kombinaci se špatnou kvalitou prvních sérií DS9 a toho, že to byl první star trek seriál vysílaný v českých televizích, čímž chybělo lore z TNG vedlo k tomu, že to byl naprostý propadák. Proto to nova střelila po první sérii primě, protože měla povinnost odvysílat další 2 série a nechtěla na tom ztrácet peníze. Prima v té době byla totální odpad, takže jí bylo jedno, jakou sračku odvysílá a díky tomu někdy vysílala nedoceněný skvost, jako je DS9 a nebo Lexx.

Mimochodem, jeden z důvodů proč byl zpackaný dabing bylo, že se Nova, která se tehdy snažila prosadit proti ČTčku, snažila dodat Star trek na telky dříve, nežli ČT 1 (která uvedla TNG v září, DS9 začala v dubnu).

A protože ani na primě DS9 nijak nezaválelo (opět kvůli příšernému dabingu, scénářům a vysílacím časům), tak Prima odvysílala co musela, ale nic více. Ovšem blokovací práva si ponechala a i když byly pokusy je vykoupit, tak se prima chtěla na ztrátách z prvních sériích zahojit a nechtěla je dát levně.

ČT se tak rozhodla DS9 zaignorovat a rozhodnutí vysílat TOS místo ENT (kterou zatím ČT vyfouklo AXN) vedlo k tomu, že ČT na star trek zanevřela. Ostatně není se čemu divit, PKD a hovno se sice budou ošívat, ale TOS, přes vynikající dabing, byla naprosto oprávněně divácký propadák. A DS9 měl naprosto stejnou příchuť.

na príspevok reagoval SSE, SSE, Khanos

SSE

SSE (hodnotenie, recenzie)

Shakaar

Možná se spálili s TOSkou a pak už DS9 nechtěli. DS9 měla jít jednoznačně dřív než TOS. TOS tehdy ČT odvysílala protože dala na argumentaci, že to je základ ST a součást (americké pop) kultury.

na príspevok reagoval cernakus

Shakaar

Shakaar (hodnotenie, recenzie)

cyphercz

Novější série mají tu výhodu, nebo i nevýhodu že jsou dostupnější. Jsou díky streamovacím službám i rychleji k shlédnutí, když jste dříve neviděl TNG či DS9 v televizi a nenatočil si to člověk, neviděl to a pokud o to neprojevil člověk větší zájem, už se k tomu nevrátil. Navíc u TNG, VOY a TOS bylo pozitivní že vše se to odvysílalo u ČT, případně i Enteprise relativně solidně bylo dovysílano na Coolu, předtím na AXN. Ta prodleva DS9 mezi třetí až čtvrtou řadou byla šílená. Nikdy jsem nepochopil proč ČT nezakoupila práva na DS9. 

na príspevok reagoval SSE, cernakus, cyphercz

cyphercz

cyphercz (hodnotenie, recenzie)

Shakaar

on je celkem markantní rozdíl mezi tím, jak se na čsfd hodnotily a hodnotí staré seriály typu DS9 vs ty nové jako např SNW. U těch starých, které byly vysílané před tím, než vůbec nějaká čsfd existovala, je to hodnocení skutečně zkreslené, protože si na nich spousta zdejších uživatelů prostě a jednoduše zvyšovala počet jejich celkových hodnocení, aby jako vypadali že toho mají spoustu nakoukaného atd., v reálu pak třeba viděli akorát 2 epizody první řady... U seriálů nových a aktuálních tohle zkreslení už téměř není, většina hodnotitelů SNW, DIS, PIC či LD na ty seriály poctivě kouká a hodnotí i jednotlivé epizody => tato hodnocení pak mají mnohem vyšší vypovídací hodnotu a lze je označit za kvalitní základní soubor vhodný pro vyvozování závěrů stran oblíbenosti u diváků:)

na príspevok reagoval Shakaar

Súvisiace novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

30.12.2023

Rok 2023 se uchýlil ke svému konci a přišel tedy čas, abychom vám stejně jako v předešlých letech opět představili výroční topky tří filmů a případně taky tří seriálů podle některých z… (viac)

Comic-Con Prague už o víkendu!

Comic-Con Prague už o víkendu!

11.04.2023

Už od pátku do neděle hostí pražské O2 universum svátek nadšenců do filmů, seriálů, komiksů nebo her s primárně sci-fi, fantasy či hororovou tematikou. Comic-Con Prague, vyhlášený český festival… (viac)

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

29.12.2022

Opět se nám blíží konec roku, ale ještě před tím, než se všichni ČSFĎáci rozutečou do víru silvestrovských oslav, máme tu tradiční ohlédnutí za nejlepšími filmy a seriály roku podle nejoblíbenějších… (viac)

Plány na čtvrtý Star Trek opět ztroskotaly

Plány na čtvrtý Star Trek opět ztroskotaly

28.09.2022

Těžko říct, co přesně studio Paramount provádí se čtvrtým Star Trekem, jedno je ale jisté, pokračování úspěšné série s Chrisem Pinem (To nic, drahá), Zacharym Quintem (Snowden) a Zoe Saldana (Avatar)… (viac)

Reklama

Reklama