Reklama

Reklama

Pán prstenů: Prsteny moci

(seriál)
  • USA The Lord of the Rings: The Rings of Power
Trailer 3
USA, (2022–2024), 17 h 57 min (Minutáž: 65–72 min)

Série(2) / Epizódy(16)

Začínáme dobou relativního míru a sledujeme společenství postav, které čelí znovuobjevení zla ve Středozemi. Od nejtemnějších hlubin Mlžných hor přes majestátní lesy Lindonu, dechberoucí ostrovní království Númenor, až po nejzazší kouty mapy, stvoří tato království a postavy dědictví, která přežívají ještě dlouho po jejich odchodu. (Prime Video)

(viac)

Recenzie používateľa Epero k tomuto seriálu (7)

Stín minulosti (2022) (S01E01) 

Nie je to vyslovene zlé, len je to nudné. Sú tam krásne zábery na prírodu, to je plus. Inak to vyzerá ako bežné fantasy. Hlavne krátkovlasí elfovia nevyzerajú ako elfovia, ale ako bežní ľudia s trochu deformovanými ušami. Pointa Tolkienových elfov je, že sú dlhovekí a tak uprednostňujú krásu pred praktickosťou. A dlhovekí znamená, že len tak nestarnú, ale tu väčšina elfov vyzerá staro. Zároveň elfovia vznikli v žiari ich magického stromu so svetlou kožou a keďže nestarnú, majú málo detí, tak sa geneticky nemôžu vyvíjať tak rýchlo, aby mali výrazné odlišnosti spôsobené inými životnými prostrediami, takže čierni elfovia nezapadajú do príbehu. Tak isto nám neukážu elfské mestá. Máme pár krásnych záberov z diaľky, ale žiadne ulice a výraznú architektúru čo by zdôrazňovala, kde sme. Máme len pár neurčitých záberov z lesa s pár stĺpmi, stromami a sochami, kde to kričí že sú to kulisy.                                                                   Ďalším kameňom úrazu je Galadriel. Nechápem prečo sa scenáristi snažia robiť tieto silné, ženské hrdinky nesympatické. Úplne zbytočná úvodná scéna z jej detstva nám má ukázať len to, že sa nevie ovládať a napadne ako dieťa iné dieťa zato, že jej potopilo loďku na potoku (ani nemáme kontext toho, prečo ju deti nemajú radi). Ale toto sa nesie prvou aj druhou epizódou. Ignoruje logické argumenty podriadených, nadriadených aj priateľov, lebo ona musí mať vždy pravdu.  A keď putujú zimou, musia na ňu výrazne volať, aby sa vôbec otočila, keď jeden z jej mužov padne od vyčerpania a podchladenia. Hrdinovia neignorujú životy a bezpečie ľudí okolo seba, ale Galadriel zjavne áno. Ale samozrejme je najlepšia zo všetkých. Keď ich napadne ľadový obor, tak všetkých pohadzuje ako bábiky (áno, elitu, ktorá bola vyslaná zabiť Saurona, ešteže ho nenašli), ale ona nabehne a zabije ho za pár sekúnd. Čerešničkou na torte je keď sa rozhodne sama preplávať oceán. Áno, oceán. Je to super žena, ktorá je bezohľadná a sebecká a myslí len na pomstu a nedbá na ľudí okolo seba. A tú si máme obľúbiť ako hlavnú postavu. Zrejme preto robia ostatných elfov hlúpych (vedia že Sauron žije, ale rozhodnú sa dať mu šancu zozbierať sily), aby ona vyznela lepšie.                                                                   To že ignorujú základné hranice Tolkienovho sveta sme vedeli už predtým, keďže Tolkien jasne uviedol, kde akej farby ľudia žijú. Nie je to rasistické, je to proste jeho svet, fantasy svet, nie založený na našom, takže nemá odrážať súčasné trendy, ale jeho výtvor. V úvode vynechali, že Morgoth sa dostal do Valinoru s pomocou Ungoliath (matky Shelob z Pána prsteňov) a spolu s ňou zničili stromy Valinoru. Tiež zabili Finweho, veľkokráľa Valinoru a ukradli Silmarili. To spôsobilo, že elfovia vyrazili do Stredozeme, kvôli pomste a aj preto, že Feanor a jeho synovia prisahali, že nik iný nesmie vlastniť Silmarili, či už priateľ, alebo nepriateľ.  Zároveň naši hrdí a ušľachtilí elfovia zmasakrovali morských elfov Teleri, ktorí odmietli vyraziť do Stredozeme a poskytnúť Noldorom (elfom Galadriel) svoje lode. To malo svoje následky, ale tým sa seriál zaoberať nechce. Napríklad kvôli tomu mali elofvia čo vyrazili do Stredozeme zakázané sa vrátiť. Tu to seriál ukazuje, že vrátiť sa smú do Valinoru len tí, čo to dostanú darom od kráľa. Putovať tam mohli akýkoľvek elfovia, okrem tých, ktorý sa dopustili vraždy vlastného druhu, aby sa mohli pomstiť Morgothovi. Takže všetci elfovia, čo vyrazili do vojny s Faenorom.                                                                   V Stredozemi žili aj iní elfovia, ale to seriál tiež nespomína. Ukážu záber z boja, ale tiež neukážu porážku Morgotha, len sa sústredia nato, aby nám ukázali siluetu Saurona, takže aj keď snaha bola, nie je to žiadny úvod aký bol v Pánovi prsteňov. Neukážu ani ako zomrel Finrod, ktorý mal epický boj so Sauronom, no zabil ho vlkodlak a nik na ňom nezanechal žiadnu značku. Sauron je maia, jeden z nesmrteľných, prvotných duchov. Ale elfovia veria, že keď ho nevidia, tak už nie je hrozbou. Okrem Galadriel, ktorá vie že je hrozbou, lebo je žena.                                                                     A potom tu máme hobitov, ktorí sú tiež rôznofarební len preto, aby uspokojili trendy súčasnosti. Sú totiž putovný kmeň a tie sa väčšinou držia len medzi sebou. Navyše sa snažia ukryť svoju existenciu pred svetom, takže miešanie s inými kmeňmi je veľmi nepravdepodobné.                                                                   Keď pojali toľko zmien, je človeku jasné, že im šlo len o to, aby mali na seriáli meno „Tolkien“. Pretože si mohli vytvoriť vlastný svet, kde by im nik nekritizoval, že toto nedáva zmysel z hľadiska príbehu a histórie sveta. Ale chceli pritiahnuť fanúšikov Pána prsteňov. Ako fantasy seriál je to ešte ujde. Ako seriál Tolkiena je to slabota. A kde išli tie milióny netuším. Prvé dve epizódy neukázali nič, čo by nejak človeka odrovnalo. () (menej) (viac)

Na moři (2022) (S01E02) 

Niektorí píšu, ako keby kritika bola len pre zmenu farby pleti. Nik normálny by len preto neodsúdil seriál. Ale je to jeden z bodov, ktoré vadia pri vernom vyobrazení stanoveného sveta. Pohlavia a rasy menili aj v Sandmanovi a ten sa mi veľmi páčil. Nesympatická hrdinka bola aj v novom Predátorovi (Prey) a dal som mu stredné hodnotenie, lebo film nebol zlý. Ale tu je to vo všetkých ohľadoch slabé.                         Scenár je slabý. Vôbec nám neukazujú kontext. V recenzii na prvú časť som uviedol čo z kníh vynechali. Ale aj ak nám vôbec za dve časti neukázali kto bol Morgoth (a máme veriť že vyrazili do vojny len kvôli zničeným stromom), čo sú Silmarili, ani kto bol Faneor ktorého kladivo tu ukážu. Nemáme kontext vzťahu elfov a ľudí. Neukazujú, či sú k ľuďom krutí, alebo ich ponižujú, proste nič. Takže scéna v krčme z jednotky, ako aj odpor voči Galadriel na lodi v dvojke vyznievaj prázdno. Neukážu nám nič o čiernom elfovi, ani o jeho ľudskej platonickej láske okrem toho, že je to matka a liečiteľka, ale má nám na nich záležať. Hoci ich vzťah je ako z rozprávky, v podstate si ani nepovedali, že sa milujú, ani spolu nič nemali. A keby to držali aspoň ako platonické náznaky, ale nie, scenáristi nám to musia priamo vysypať, že je tam niečo a že to nemusí dopadnúť dobre. A Galadriel nám pláva oceánom. Nik príčetný by nešiel preplávať oceán. Keď narazí na plť, tak samozrejme jediný kto jej podá pomocnú ruku je černoška, ale keď zistí že Galadriel je elfka, tak ju obviní z lži. Hoci neklamala, nepovedala že je človek a stále nevieme prečo je medzi ľuďmi a elfmi konflikt. Elrond a Durin sa stretnú a Durin je na neho naštvaný, lebo sa 20 rokov nezastavil. Pre elfov je to len kvapka v mori. Trpaslíci žijú tiež pár storočí, takže 20 rokov ani pre neho nie je tak veľa. A vôbec nepovedia, že by mu Durin poslal pozvánku na svadbu, alebo pozvánku na oslavu narodenia jeho detí. Takže čakať, že si z prsta vycucá že sa Durin žení a že má deti je absurdné. Keby ignoroval pozvánku, bol by zlý Elrond, takto je hlúpy Durin. Asi nechceli konflikt vyostriť, ale je to zas scenáristická úbohosť. ()

Adar (2022) (S01E03) 

Opäť tomu kraľuje nesympatická Galadriel. To si vážne nik po prvých dvoch častiach neuvedomil, že je to protivná, namyslená, bezohľadná egoistka? Ak ju chceli viesť nejakým vývojom, mohli teraz, potom čo chcela preplávať oceán, mohla si uvedomiť kam ju jej pýcha dostala. Teraz ju zachránia z Numenoru a voči svojim záchrancom je aká? Prekvapenie, je povýšenecká, nezdvorilá, panovačná. Je tam sama, na ostrove a hneď im dá najavo, že ak jej nedajú loď, tak si ju vezme silou. Vyhráža sa aj mužovi čo ju zachránil. Dokonca mu povie „kto je tento smrteľník, čo so mnou hovorí, akoby netušil kto som?“. Namyslená aristokratka. Scenár nám zas neukáže prečo aj ľud Numenoru neznáša elfov, proste to máme brať. Nejde o záhadu, ktorú treba riešiť, takže to mohli ukázať rovno.                      Konečne sme videli ale aspoň nejaké mesto, keď to už v prvých dvoch dieloch odflákli len pohľadom z diaľky a statickým obrazom v pozadí. Nie je to dych berúce mesto, ale aspoň niečo. Tretí diel je už o niečo lepší. Mnohí si neuvedomujú, že sú tu isté očakávania, keď to prezentujú ako Tolkiena a ako najdrahší seriál v histórii. Keby spravili vlastné fantasy, nové, originálne, bolo by to prijaté omnoho lepšie. Pri adaptácii fanúšik očakáva vernosť predlohe a pri Tolkienovy špeciálne väčšiu prepracovanosť a epickosť. A pri najdrahšom seriály v histórii by človek nečakal tak chabý scenár a plytké dialógy. ()

Velká vlna (2022) (S01E04) 

Galadriel žije celé storočia, ale stále sa chová ako decko, ktoré ešte nič nezažilo. Vyrastala v mieri medzi elfmi, kde musela s ostatnými komunikovať v mieri a diplomaticky. Tu to autori prezentujú, ako keby vyrastala len vo vojne a nič iné nepoznala. Keď sa sama rozhodla preplávať oceán, zrejme by nás jej arogancia nemala prekvapovať. Ale aj tak, je sama na ostrove plnom ľudí a dovolí si vyskakovať na kráľovnú regentku. Zrejme si verila, že by sama porazila celý národ. Samozrejme skončí za to vo väzení. Elfka, ktorá žije storočia v elfskom svete a potom v Stredozemi a vo väzení ju musí človek, žijúci zlomok jej života, poúčať o tom, ako rozumne uvažovať a ako komunikovať s tými, čo nie sú nepriatelia. Kto toto mohol napísať? A nie je cieľom, aby si diváci obľúbili hlavnú postavu?                                A konečne nám odhalia, prečo títo ľudia nemajú radi elfov. Lebo sa boja, že im budú kradnúť prácu. Aj tí, ktorým sa tento seriál páči, musia uznať, že toto je otras. Elfovia sa s ľuďmi príliš nebratajú a nemajú dôvod ísť pracovať miesto nich. Elfovia sú lepší remeselníci než ľudia a jedine trpaslíci ich v niektorých oblastiach prekonávajú. A aj to, že kráľovná je „slepá, alebo milovníčka elfov“ má byť uveriteľné? Keby prišla elfská armáda, ktorú uvíta. Ale je tam jedna stroskotankyňa, takže čo asi tak zmôže? Takže to je tak absurdný dôvod, že to až kričí že je to umelo vytvorený konflikt pre konflikt a nie prirodzený vývoj napísaný autorom, ktorému naozaj záleží na fiktívnom svete, ktorý tvorí. Ďalšie nelogickosti sú pri ľudských utečencoch. Stiahnu sa do elfskej veže z viacerých dedín a z nejakého dôvodu nechajú rozhodovať Bronwyn. Ako keby v toľkých dedinách nebol žiadny starosta, sudca, ochranca poriadku, či iný človek v pozícii moci. U trpaslíkov to nie je o nič lepšie. Durin sa vyhýba Elrondovi a jeho manželka mu klame o tom kde je. Ale následne sa stretnú na moste, aby ich všetci mohli vidieť. Elrond mu odčíta z pier na bradatej tvári, sleduje ho a zistí, že objavili mitril. Ktorý je pekne lesklý, ale nežiari, čiže hádanie „čo je v truhlici“ v druhom diely bolo zavádzaujúce, alebo len dôkaz neznalosti.                                A prečo nám aspoň trochu nepriblížia vedľajšie postavy? Elfský veliteľ, kamarát Bronwiningho syna, kamaráti Elendilovho syna, Durinov otec. Máme niečo cítiť, keď veliteľa zabijú? Keď Theo ohrozuje kamaráta a keď kvôli Isildurovi vyhodia z námorníctva jeho kamarátov? Alebo keď sa Durin ospravedlní otcovi, hoci sme nevideli žiadnu hádku medzi nimi? Tie postavy sa tam len mihnú, ale chcú ich podať do scén, ktoré majú mať nejaký dopad.                                 Stále toho veľa nepovedali, neukázali a neukazujú súvis medzi jednotlivými dejovými linkami. Keby to bola klasická dĺžka 22 častí, tak nič nenamietam. Ale keďže to má len 8 častí, tak to znamená že sme už v polovici. A niektoré veci nevysvetlia a človek ich má poznať z kníh a niektoré si má len domyslieť (ako ten zlomený meč, čo nosí Theo). S palantirmi tiež sa sekli. Sedem ich vzal Elendil do Streddozeme a štyri sa stratili až v treťom veku, hoci tu vravia, že je známy len tento jeden. Aj keby to človek bral ako bežné fatasy, ktoré omylom označili za Tolkienovský svet, tak aj v tomto prípade človek nemôže prehliadnuť nelogickosti deja, vlastnej mytológie seriálu, plytké zápletky a celkovú amatérskosť scenáristov. () (menej) (viac)

Odchody (2022) (S01E05) 

Dobre, takže Galadriel je dokonca horšia, než bola. Ohrozuje životy všetkých len kvôli pomste. Nie je ani čestná, ale manipuluje ostatnými, kráľovnej klame, že chce típek byť kráľom a potom manipuluje jeho, keď mu do očí klame o tom čo sa jej stalo aby v ňom vzbudila pocit viny aby súhlasil že jej pomôže, hoci vyslovene nechcel kvôli tomu, čo napáchal. Ale to len podtrhuje, že je ochotná obetovať každého, vrátane nevinných mužov Numenoru za svoju šialenú jazdu za pomstou. Keď chceli, mohli dať že prišla o dieťa, či manžela, lebo takto, keď nemala s bratom ani pomer, tak zúriť storočia, ako malé decko? Iste, je to hrozné a každý by súcitil, ale všetko má svoje hranice. A hlavne vyzerá hlúpo. Hoci je pravda, že sa Sauron vrátil, ale ona strávila stovky rokov jeho hľadaním, ani nie bojovaním, keďže ako povedali, orkov roky nik nevidel.                                 Hobitov tiež zničili. Hobiti, ako nositelia dobra, schopní odolávať aj moci prsteňa. A tu sú to hnusní surovci. Hlavne že spievali pieseň, že nik nezostane pozadu a potom pošlú Norinu rodinu dozadu. A keď stará bosorka obviní človeka u Nori, že kvôli nemu nemajú potravu, tak navrhne, aby im odstránili kolesá. Podá to ako bežnú vec, ako keby to bola praktika, ktorú používajú. Takže sa títo dobráci vôbec nestarajú o svojich. Zaostávaš, zraníš sa, ochorieš, poškodí sa ti voz – dovidenia, opúšťame ťa. Surovejší, než barbari.                                 A už sme úplne opustili Tolkiena. Nezmysel o tom, že elfovia potrebujú svetlo stromu, aby žili a že bez neho zomrú a že ho oživí mitril, ktorý bol stvorený stromom... to je už proste príliš. Už sa úplne odrezali aj od Jacksonovho Pána Prsteňov, aj od čohokoľvek Tolkienovského.                                 A prečo stále vedie ľudí v pevnosti Bronwin, hoci je to len obyčajná liečiteľka, to už radšej divák ani nerieši. A potom, keď uvidí rytinu z pred tisíc rokov, ako ovplyvnil Morgoth jej ľud, tak to proste vzdá. Nie v nejakej dramatickej chvíli, keď orkovia prerazia hradby, ale pri tomto. ()

Udûn (2022) (S01E06) 

Toto už ani nie je možné. Geniálny plán na začiatku, ako prekabátiť orkov je zhodiť na nich vežu. Mohli napríklad zhodiť most a získať tak čas. Takto dostanú pár orkov na nádvorí, keďže sa tam všetci nedostanú. Ale to hlavné je, že veža zhotovená pre vojenské účely, drží pokope len pár lanami. Ani vo fiktívnom stredoveku by do takej veže nik príčetný neliezol. Jeden výstrel a veža je dolu. Ľudia sa presunú do dediny, ktorá im vraj poskytuje výhody. Hoci je v miernom údolí, kde sa nemajú ako brániť, nepostavajú prekážky, pasce, nerozmiestnia hliadky. A diery orkských tunelov založia doskami. Zjavne dedinčania nevideli predošlú epizódu, kde sa orkovia prekopali cez kamene a dosky ich domov. Keď ľudia prehrajú, tak s orkami zatočia numenorčania. Scéna, kde je Isildur pri kráľovnej nedáva žiadny zmysel. Prečo je pri nej, keď je pomocník v stajni? A prečo mu dá zrazu povolenie zapojiť sa, ale ostatní pri nej zostanú čakať? A ako títo začiatočníci dokážu tak ľahko zmasakrovať skúsených orkov? Adar sa dá na útek a falošný Aragorn ho nie len predbehne, nadbehne si ho tak ďaleko, že ho Adar a Galadriel ani nevidia a zrazu cvála oproti nim? Adara zajmú a Galadriel keď ho vypočúva, tak sa mu vyhráža, že bude mučiť orkov, na ktorých mu zjavne záleží. Je to smutné, že nejakú hĺbku tu má jedine darebák na ktorom vidíme, že má odpor voči Sauronovi, záleží mu na orkoch, má cieľ získať pre nich domovinu (hoci ju majú v Mordore), aj keď zlým spôsobom. Povie jej čo sa stalo a tvrdí, že zabil Saurona (čomu samozrejme neveríme a je to aj blbosť, aby bol Sauron tak slabý). Ale vidíme, že Adar je niečo ako antihrdina, zajatý, mučený, týraný, skazený temným pánom, konal pre nich zlo, ale keď Sauron začal obetovávať orkov, Adarove deti, tak sa mu vzoprel a odviedol ich. Áno, robí odsúdeniahodné činy a zaslúži si trest, ale zároveň k nemu človek cíti aj ľútosť. A hrdinka seriálu mu povie, že ho nechá žiť, ale zabije všetky jeho deti, aby trpel ešte viac a potom zabije aj jeho. Egoistka posadnutá pomstou, ochotná obetovať všetkých okolo len pre svoje ciele. A ju máme mať radi. Ju poháňa len pomsta, Isildura snaha o slávu (ideálne bez ťažkej práce predtým), kráľovnú záchrana Numenoru, čarodeja snaha o príčetnosť, hobitov čisté prežitie, čierneho elfa len platonická láska, falošného Aragorna depresia (a potom Galadrielina lož). Adar je tu vážne jediná postava čo má viac vrstiev. Ľudia sú potom nadšení, že majú nového kráľa, keďže falošný Aragorn potvrdí, že je ich kráľom. A oni mu to len tak veria a tešia sa, hoci sme doteraz ani nevedeli, že na nejakého kráľa čakajú. Úžasné efekty na záver. Zjavne tie peniaze nesypali do scenára, alebo nejakú jeho kontrolu. ()

Slitina (2022) (S01E08) 

V minulom diely nám ukázali, že prežiť Pompeje nie je nič ťažké, ak je to výbuch sopky v rámci tupého scenára. Teraz Galadriel a falošný Aragorn prídu do elfského mesta a povedia, že cestovali takmer týždeň. To že za tak dlhú dobu nepodľahol vážnemu zraneniu, ktoré môžu vyliečiť len elfovia nie je nikomu podozrivé. Ako ani to, že sa neskôr moce popri ich jedinom pláne na záchranu a dáva rady akoby sa nechumelilo. Ale podstatné je to, že sú tak ďaleko. Neskôr, keď sa chlapík ukáže ako Sauorn, tak sa zrazu teleportuje naspäť do Mordoru. Ako sa tam dostal? Ak sa vie naozaj teleportovať, čo potom robil na plti uprostred oceánu? Liečia ho z jeho zranenia elfovia. Magické liečenie si vyžaduje poznať telo pacienta, ale nie, ani čarovní liečitelia, ktorí sa priamo starajú o temného pána nezistia, že to nie je obyčajný človek.                                           Celebrimbor je najlepší kováč z elfov. Falošný Aragorn hovorí, že pozná jeho prácu, hoci nikdy nám seriál neukázal nejaké jeho diela, alebo vo svete niečo o ňom (zo sveta sme okrem pekného Numenoru videli len jednu dedinu o ktorú sa celý čas bojovalo a pár záberov na elfov). Ale kašľať na to, či ho môže poznať, alebo nie. Podstatné je to, že je to ten najlepší kováč, čo sa tisíce rokov venuje tomuto umeniu. A tento majster nad majstrov nevie že existujú zliatiny? Keď má tak málo mitrilu, tak je to jediné logické riešenie. Ako to, že majster kováčskeho remesla nepríde na niečo tak očividné? Túto radu pre Celebrimbora označí ako „dar“, aby aspoň trochu žmurkli na pôvodný zdroj. V tom totiž Sauron vystupoval ako Prinášač darov, získal si priazeň niektorých elfov, ktorých zasvätil do tajov mágie kovu a tak ich nasmeroval k stvoreniu prsteňov. Čiže seriál nemá s predlohou podľa istého Tolkiena takmer nič spoločné. Celá táto tvorba „Prsteňov moci“ o ktorej by mal byť seriál, bol zhustená do pár dialógov v poslednej epizóde. Neskôr ukážu, že sa mi zliatina nedarí a hovoria niečo o tom, že nemôžu nútiť kovy spojiť sa. Veď tak predsa funguje zliatina, kovy sa roztavia a nechajú sa spojiť. To sa nemohli scenáristi niekoho spýtať, keď už nevedia sami použiť internet? A tu ich hlúposť nekončí. Povedia, že aby sa mitril spojil s iným kovom, musí to byť číre, elfské zlato a preto musí Galadriel obetovať dýku po bratovi. Bolo by to emocionálne, keby boli na opustenom ostrove. Ale chcú tvrdiť, že zo všetkých elfov čo sem prišli mal jej brat ako jediný kúsok ich kovu? Nik iný nemal také zbrane, kráľ nemal šperky, remeselníci a Celebrimbor nemali nástroje? A stále táto hlúposť nekončí. Kov roztavia a vlejú do horúceho kovu, aby spravili zliatinu, čiže žiadna zmena. A keď napokon ukážu hotové prstene, tak sú rozdielne. V knihách je, že dva sú zo zlata a jeden z mitrilu. Ale tu jasne ukázali, že robia zliatinu, takže nie je možné, aby boli dva zlaté a jeden strieborný.                                           Keď Galadriel odhalí, že Sauron je Sauron, nikto okrem nej nie je prekvapený. A nik nemôže brániť jej hlúposť tým, že ju oklamal, pretože vždy si len ona domýšľala veci. V podstate sa o neho ani nezaujímala, len ho využívala. Potrebovala ho na plti, potrebovala ho aby presvedčila Numenor k pomoci a aby zapôsobila na ľudí pevniny, že sa vrátil ich kráľ. Aj keď jej vravel, že spravil hrozné veci, nikdy nezisťovala o ňom nič, lebo ju to nezaujímalo, videla len svoj cieľ a jeho ako prostriedok k dosiahnutiu toho cieľa. A tu potom zmenili aj Sauronov pôvod. Hoci mal v knihách stanovené kto je, odkiaľ je a prečo robí čo robí, tu to zmenili a spravili z neho chudáka, ktorého vraj ovládal Morgoth, takže nenesie vinu za zlo čo napáchal a teraz sa snaží o zmenu. Čiže ignorovali predlohu od istého Tolkiena a miesto toho skopírovali príbeh Adara, ktorý sme počuli pred pár epizódami.                                           Ponúkne Galadriel aby sa k nemu pridala a trochu zabŕdnu do Pána prsteňov, no vôbec to nepochopili. Galadriel vždy túžila po moci, šla do Stredozeme, aby vládala vlastnému kráľovstvu, preto ju prsteň lákal, aby bola mocnou kráľovnou a ukázal jej čo by sa stalo, ak by ho prijala. To že ho tu odmietne vyzerá, že Galadriel moc nechce a zároveň je to aj proti charakteru Galadriel, ktorú tu stvorili. Od začiatku chcela všetko po svojom, všetkých manipulovala k tomu čo chcela ona, takže by brala akúkoľvek moc, čo by jej pomohla k jej cieľom. A aby to teraz odmietla, musela by zažiť a vidieť niečo naozaj prevratné čo by ňou otriaslo v hĺbke, ale nič také sa nestalo. A keď ho odmietne, tak odíde. Logické by bolo ju zabiť, napriek tomu, že je tupá, je to silná nepriateľka a bolo bo to aj rozumné aj strategické, ale nie.                                           V Numenore kráľ zomiera a chcú vytesať jeho podobizeň, aby bol nesmrteľný aspoň po smrti, keď už nemohol byť v živote. To bol dôvod pre ktorý Numenorčania neznášajú elfov, ale seriál nám priniesol len nezmysel v podobe toho, že sa boja že im budú elfovia kradnúť prácu. Ako vieme, kráľ bol zosadený, pretože si ctil elfov a preto dostala jeho flek jeho dcéra. Prečo teda chcú tesať jeho sochy a spúšťať čierne vlajky? Veď ním ľud pohŕda? Ale tu sa nik nechová logicky a scenáristi sa neobťažujú vysvetľovať motivácie k činom. Kráľa príde načrtnúť Isildurova sestra, ktorú si scenáristi vymysleli a s ktorou zjavne nevedia čo spraviť, tak jej vymysleli aspoň toto. Stále je to kráľ, aj keď zosadený a starajú sa o neho, keď zomiera, takže to že by ju nechali osamote s kráľom je nezmysel. Nemožné, aby tam nebola aspoň ošetrovateľka a stráž. Ale presne to sa stane a tak kráľ v domnení, že je to jeho dcéra jej ukáže palantír. A už sa k tomu nevrátime. Možno o 2 roky v druhej sérii, ale potom načo to ukazovali tu? A neskôr uvidíme len príchod kráľovnej do mesta a krátky záber na mŕtveho kráľa. Čo je scéna, ktorá nemá žiadny dopad. Videli sme ho ležať v posteli a párkrát niečo povedať, ale nič o ňom (sny, ciele, pohnútky), ani o jeho činoch (lásky, zlyhania, snaženia). V Hre o tróny človekom pohli aj úmrtia menších postáv, lebo nám ukázali aké sú a vedeli sme niečo o nich.                                           Hobiti dohnali neznáme ženy, čo uniesli Gandalfa. Idú ho zachrániť, no ukáže sa, že je za neho premenená jedna z tých žien. Ak nastražili pascu, museli o hobitoch vedieť, tak prečo ich proste nezabili? Majú silnú mágiu. Napriek mágii, po vodcovi hobitov hodia dýku. Ten potom behá spolu s ostatnými, ako keby nečítal v scenári, že je smrteľne zranený a potom zas zomiera, lebo nemá silu sa s nimi vrátiť. Alebo si len pri natáčaní prehodili pár stránok zo scenára, to by dávalo väčší zmysel. Ak si odmyslíme, že sú to krutí divosi, čo nechávajú svojich vlastných umrieť na cestách, napriek tomu nespravili nič, aby nám na postave nejako záležalo, hoci sme ho videli viac, ako kráľa. Potom nehanebne skopírujú súboj Gandalfa a Sarumana a keď čarodeja presvedčí Nori, že nie je Sauron, čo je každému jasné už dávno, tak sa pustí do boja a porazí tri ženy v bielom. Nevieme o nich nič, kto sú, čo majú za motiváciu okrem slúženia Sauronovi, takže celý ten stret vyznieva naprázdno. A to že vyzerajú ako Nazgulovia tiež nemá uvedený žiadny dôvod a zrejme je to len preto, že vo filme to vyzeralo dobre.                                         Omnoho lacnejšie produkcie vedia sledovať svoju vlastnú mytológiu, alebo sa držať predlohy, alebo aspoň nechajú postavy jednať logicky. Tu fakt sa človek musí pýtať, či všetky peniaze šli len do efektov, výpravy a hudby. () (menej) (viac)

Súvisiace novinky

Začaly práce na třetí sérii Prstenů moci

Začaly práce na třetí sérii Prstenů moci

29.02.2024

Druhá série ještě ani nemá oznámené datum premiéry, ale už teď víme, že se začalo pracovat rovnou na třetí řadě, v níž se vrátíme do Středozemě. Seriál Pán prstenů: Prsteny moci se pyšní obrovskými… (viac)

The Boys dostávají mexický spinoff

The Boys dostávají mexický spinoff

29.11.2023

Amazon sype peníze do všeho, co se alespoň trošku hýbe. U Citadely a Prstenů moci se rozhodně na ničem nešetřilo a v rozpočtech létaly obří cifry, že by se to ale promítlo do výsledných kvalit… (viac)

Seriálový Fallout má datum premiéry

Seriálový Fallout má datum premiéry

25.10.2023

Seriálová nabídka streamovací služby od Amazonu se brzy rozroste po Pánovi prstenů o další slavnou značku. Už příští duben totiž na Prime Video dorazí adaptace kultovní herní série Fallout od… (viac)

Akční Citadela se dočká další řady

Akční Citadela se dočká další řady

26.05.2023

Amazon opět zatřásl svými bezednými měšci na peníze a potvrdil dříve avizovanou druhou sérii akčního seriálu Citadela. Projekt, který měl poměrně komplikovanou cestu na obrazovky a několikrát změnil… (viac)

Reklama

Reklama