Recenzie (1 343)
Mezihra (1924)
Po formálnej stránke revolúčnosti je to taký malý, farncúzsky "Muž z kinoaparátom" vyjadrujúci hlavne radosť zo života, hranie sa s rytmom, oslobodením pohybu od akýchkoľvek fyzikálnych obmedzení. Navyše v druhej polovici (naháňanie vozu s rakvou) vďaka až dadaistickému humoru je to aj veľmi zábavné. Nehovoriac o samotnom konci, v ktorom jeden z účinkujúcich prerazí filmové plátno s nápisom KONIEC, ale vzäpatí je niekým iným stiahnutý naspäť do sveta filmu, jasne mu tak naznačujúc, že jeho konanie je prípustné iba v intenciách filmového sveta, ktorého je Medzihra živou a nesmierne hravou esenciou.
Muž s kinoaparátom (1929)
Revolucia vo filme...
Kráska z Marsu (1924)
Prve ruske sci-fi, ktore vzhladom na svoju dobu vzniku znesie bez nadsazky oznacenie "revolucne" - ved posudte sami - kosatejsia narativna struktura, vyznacujuca sa pararelnym dejom, pocetnymi retrospektivami, vyznamovymi detailmi v druhom plane obrazu (tiene na stene), ucelove maskovanie hlavneho hrdinu, obdivuhodne dekoracie, masky, triky...z dnesneho pohladu jasna klasika
Orfeus (1950)
Nadherne surrealisticke dielo opierajuce sa o starodavny mytus...vyborne herecky vykony, kamera, hudba...
Zmluva s diablom (1967)
Originalne, zabavne, satiricke, velmi atmosfericke (hlavne scena striptizu so skvelym hudobnym podfarbenim by svojou kvalitou obstala bez mihnutia aj v dnesnych casoch). Slovensky film v plnej sile...
Desať dní, ktoré otriasli svetom (1928)
...Ten padajúci kôň, nebola žiadna umelá atrakcia..." :-)
Netvor z Yucca Flats (1961)
A to som si myslel ze "Robot Monster" od Phila Tuckera z roku 1953 je tym najvascim "klenotom"!!! Mylil som sa! Beast of Yucca Flats je mu viac ako dostojnym konkurentom po vsetkych kompozicnych strankach :-)
Americká noc (1973)
Tornatoreho Bio Raj je poctou a odou na instituciu kina a priatelstvo, Truffautova La Nuit Américaine zase jeho velkym vyznanim lasky k fillmu a procese jeho tvorby. Nadherne!!!
Kráľ Artuš (2004)
Keby tvorcovia tento nestastny zlepenec mysleli aspon trocha parodicky, isiel by som s hviezdickami ovela vyssie. Zial faktom je, ze cele je to myslene smrtelne vazne. Z tohto uhla pohladu tak jedinym pozitivom filmu je vyprava (i ked aj tu ten pupendekel miestami az moc bije do oci). Ostatne kompozicne prvky (vratane hereckych vykonov - ale na obranu hercov treba povedat, ze v tak nezmyselnom a odflaknutom pribehu ani velmi nemali co hrat) vobec nefunguju - ci uz je to do oka bijuce pouzivanie FX v sekvencii na lade, zmateny strih, naduzivanie podhladovych rakurzov ako aj Zimmerova hudba, ktora nielen ze je absolutnou vykradackou jeho Gladiatora + ostatnych jeho akcnych vypalovaciek, ale navyse ten hrdinsko-patosovy hudbony podmaz je divakovi razantne podsuvany takmer po cely film, co Vam zacne liezt na nervy este dlho pred koncom. Druhu hviezdicku ma film u mna za tych par "skvostov" v pribehu, kedy som uz naozaj nevladal a isiel "do kolien" od smiechu nad tym, ake je to cele stupidne...
Pixote: A Lei do Mais Fraco (1980)
Realisticke zobrazenie zivota nastrocnych zo slumoveho prostredia Sao Paulo - z hladiska fabuly starsi "pribuzny" Mesta Bohov, pricom formalne ide o velmi umierneny film s takmer az dokumentarnymi crtami.