Recenzie (1 343)
Cesta domov (1999)
Narativna jednoduchost bezhranicnej lovestory v dokonalom audiovizualnom baleni. Zhang Yimou je maliar...
Večný svit nepoškvrnenej mysle (2004)
"Lovestory" a la Charlie Kaufman...
Dom z piesku a hmly (2003)
Vynikajúce herecké výkony, silný príbeh a rodiace sa presvedčenie, že pre Jennifer Connelly sa drevené morské móla na pobreží stanú asi doživotným sprievodcom v jej filmových projektoch :-) Po Dark City, Requiem for a Dram je House of Sand and Fog už tretím filmom, v ktorom má Jenifer takmer rovnakú scénu, ako samá stojí na konci spomínaného morského móla.
Shrek 2 (2004)
O jeden tenký, kocúri chĺpok menej zábavné ako I.diel (čo ale hlavne súvisí s faktom, že ústredných hrdinov už poznáme, čím sa trocha vytráca to magické čaro z nepoznaného), ale aj napriek tomu je to stále extra veľká porcia "obriej" zábavy s neuveriteľne gradujúcim finále, na ktoré tak skoro nezabudnem. A pozor! Oslík Mike Meyers ako "hláškovacia mašina" je znova jedinečný, ale tentokrát ma nebezpečne kvalitného súpera v podaní Kocúra Antonia Banderasa, ktorého latino prízvuk má minimálne rovnaký šmrnc. U mňa je to za 4,5*
Sežráni zaživa (1976)
Robert "Freddy" Englund tu hraje v jednej z vedlajsich uloh postavu menom Buck, ktory okrem inych prednesie aj jednu hlasku: " My name is Buck and I'm ready to fuck!...". Nepripomina vam to nieco? Ano Tarantino, ma skutocne rozsialhe inspiracne zdroje... :-)
The Hire: Powder Keg (2001)
Každý kto videl všetky BMW filmy má nejakého svojho NAJ. Pre mňa je to práve Powder Keg od Inarritu. Na minimálnej ploche skvelo zahrané, dobrý príbeh, formálne jasný trademark Innaritua a navyše (pre mňa) miestami až hypnotizujúca hudba.
Lady Snowblood (1973)
V anglicitne sa tento film vola Lady Snowblood: Blizzards from Netherworld. Je to film, v ktorom hra Meiko Kaji a navyse bol pre Tarantina hlavnym inspiracnym zdrojom pri tvorbe Kill Bill. Krvave, drsne ale perfektne spracovane
Umučenie Krista (2004)
Film s mimoriadne silným príbehom, ktorému na realistickosti výrazne dodáva samotná forma neštítiaca sa otvorene sledovať hľadáčikom kamery veľmi drsné výjavy. Výsledkom je dielo s neskutočne prierazným emociálnym nábojom, ktorý vás ako ťaživý kameň zarazí do sedadla. Film, na ktorý nikdy v živote nezabudnem pričom ho rozhodne už druhý krát vidieť nechcem.
Lepšie neskoro ako nikdy (2003)
Romantika v pozdnom veku - velmi prijemna hlavne v prvej polovici, v poslednej tretine dochadza sice tvorcom a filmu trocha dych, ale prijemny pozitok z celkoveho dojmu to nastastie velmi nepokazi. A Diane Keaton to vazne "sekne"
Temnota (1982)
Stojí vidieť už len za tú useknutú ruku :-)