Recenzie (345)
Pokoj (2003)
to je tak blbe az je to dobre. Aby se totiz povedlo nekomu sladit vsechny slozky filmu na stejnou uroven totiz neni jen tak jednoduche. A co na tom, ze na uroven velmi bidnou :-)
Nikto ma nemá rád (1959)
Nejlepsi evropske filmy maji spolecne dva znaky: Tim je uveritelnost a prirozenost. Divim se, ze to inspiruje tak malo soucasnych tvurcu, kteri radsi sazeji na lacine ozvlastnovani. A scena, kdy se na telocviku ztraceji zaci mi velmi pripomina uvod Sjobergovy stvanice. I tam jde o kinematografickou slast.
Ostrov (2006)
Skvele rozzaberovane, ale jinak je to na hranici i za hranici duchovniho kyce. Nejde o zadnou silu modlitby, o promenu hlavni postavy a dokonce ani o pokoru. Ta je totiz obcas silne zamenitelna s pychou. A navic je tam nejeden deus ex machina.
Miesto nej (2012)
Intimni, soustredeny, civilni a pritom exoticky film o rozhodovani se ktere vede ke svatbe. I kdyz pravda ponekud nestandardni. A navic je to chytre napsane a reziserka vi, jakym filmovym jazykem chce vypravet. I kdyz jsem si na to cocku musel chvili zvykat. Dalsi velmi silny film, ktery byl v roce 2012 v Benatkach.
Tobruk (2008)
Doporucuji si precist predtim Rudy odznak odvahy od Stephena Crane. Predlohu z Americke obcanske valky totiz Marhoul dost krecovite montuje na uplne jiny styl vedeni valky a hlavne na jinou prostorovou dispozici. Coz je skoda, protoze jinak ten film miril k dokonalosti. Atmosferou, rytmem pouste, mikrovztahy i nekolika fantastickymi lekackami.
Gran Torino (2008)
Clint jim to všechno vysvětlí. A hlavně už dopředu nadbíhá svému publiku. Nejen proto, ale i pro svoji dokonale zvládnutou hru se záběrováním je předvídatelnější než kdokoli jiný.
Muž s oholenou lebkou (1965)
Pocit naproste nostalgie po necem, co hrdinovi neni a vlastne nikdy nebylo souzeno. Sceny ucitele na vecirku jsou za hranici geniality. Andre Delvaux je od zhlednuti tohoto mistrovskeho dila pro me jednim z nejlepsich filmaru.
Šťastie (1965)
Vardova nabizi velmi sofistikovany pohled na "stesti". A jestli rada divaku neni schopna jeji stanovisko v nadhernych, vycizelovanych, syte barevnych obrazech vycist, tak to patrne neni jeji chyba. Jeji pohled je navic ostre feministicky. A tim je to tak provokativni. Zadna legitimizace nevery tady ale nehrozi, nebo vam snad zaver prijde optimisticky? Skvely a vyhraneny film.
Rok diabla (2002)
Opakovany vtip neni vtipem ani kdyz ma vetsi rozpocet nez ten prvni. Ba prave spis naopak.
Mňága - Happy End (1996)
Predpokladam, ze tenkrat to bylo invencni a svezi, ale takhle po letech uz to moc nefunguje. Ale Mnaga je opravdu dobra.