Reklama

Reklama

Pacifik

(seriál)
  • USA The Pacific
Trailer 1
USA, 2010, 8 h 32 min (Minutáž: 47–59 min)

Hrajú:

James Badge Dale, Joseph Mazzello, Jon Seda, Ashton Holmes, Rami Malek, Josh Helman, Keith Nobbs, Martin McCann, Jacob Pitts, Brendan Fletcher, Tom Budge (viac)
(ďalšie profesie)

VOD (1)

Epizódy(10)

Obsahy(1)

8. prosince 1941, jen 24 hodin po překvapivém útoku Japonska na námořní základnu v Pearl Harboru, vydal Kongres formální vyhlášení války proti japonskému impériu. Napětí mezi Japonskem a USA narůstalo po celé desetiletí, kdy Japonci rozšiřovali své dobyté území o značnou Díl území Číny a Jihovýchodní Asie. Bombardování Pearl Harboru vyústilo v oficiální vstup Spojených států do II. světové války, kterou již třetím rokem spojenci - Spojené království, Sovětský svaz, Čína, Kanada a Austrálie - vedli proti Japonsku, Německu a Itálii.

Armádní náborová místa se prakticky přes noc naplnila tisíci Američany, kteří se spěchali zapsat do armádních sil. Mnozí z nich si zvolili námořnictvo, jehož počty se během šesti měsíců následujících po útoku na Pearl Harbor navýšili více než třikrát.

Minisérie televizní stanice HBO „Band of Brothers“ (Bratrstvo neohrožených) sledovalo zkušenosti jedné posádky armádních výsadkářů na evropské bojové scéně. PACIFIC se zaměřuje na válku vedenou na druhém konci světa, v Tichém oceánu a na jeho ostrovech, včetně Filipín, Nizozemské Východní Indie, Nové Guinei a Šalamounových ostrovů. Miniseriál sleduje propletený příběhy tří mužů z 1. námořní divize: pěchotní divize, přezdívaná „The Old Breed“ (Stará garda), jelikož byla nejstarší a největší divizí, která se aktivně podílela na službě námořnictvu USA. 1. námořní divize byla za podpory svých kamarádů z námořnictva, vzdušné obrany a armády, v první linii mnoha nejtěžších tažení války v Pacifiku.
Vojín 1. třídy (PFC) Robert Leckie, jehož ztvárnil James Badge Dale, vyrostl ve městě Rutherford, státě New Jersey, jako jeden z osmi dětí. Ve věku 16 let se začal věnovat profesionální kariéře sportovního zápasníka za deník Bergen Evening Record. Leckie, jemuž kamarádi v armádě přisoudili přezdívku „Luckie“ (Štístko) byl jedním z těch, kteří se k námořnictvu dali těsně po útoku na Pearl Harbor. Sloužil jako kulometčík u posádky H, 2. praporu, 1. námořního regimentu, 1. námořní divize.

Četař John Basilone (Jon Seda) vyrostl v městě Raritan, státě New Jersey jako jedno z deseti dětí italských přistěhovalců. V roce 1934, když mu bylo 18, se Basilone dal odvést do armády USA a po tři roky sloužil na Filipínách, kde se stal šampionem v boxu. Po krátkém návratu do New Jersey, se v roce 1940 Basilone přidal k námořnictvu a stal se kulometčíkem u posádky C, 1. praporu, 7. regimentu, 1. námořní divize a později přešel k posádce B, 1. praporu, 27. námořnímu regimentu, 5. námořní divize.
Vojín 1. třídy (PFC) Eugene B. Sledge (v podání Joe Mazzella) se narodil do privilegované rodiny v městě Mobile, státě Alabama a jako takový měl na obou stranách rodiny příbuzné, kteří bojovali za Konfederaci. Sledge byl synem lékaře, který sloužil v armádě za I. světové války. 18 let dovršil pouhý měsíc před tím, než USA do války vstoupilo, ale jeho odvodu bránila srdeční zdravotní komplikace a do armády tak vstoupil až v prosinci roku 1942. Přestože jeho rodina usilovala, aby se vyškolil na důstojníka, Sledge se nakonec k armádě připojil jako řadový voják a sloužil u posádky K, 3. praporu, 5. námořního regimentu, 1. námořní divize jako minometník.

V časovém prostoru 10 hodin nám PACIFIK nabízí neohrožený náhled „pod helmu“ zkušeností těchto mužů a jejich spolubratří v boji, z nichž se každý nachází v situaci, kdy bojuje o svůj život na vzdálených úlomcích pevniny, o nichž nikdy před tím neslyšel – Guadalcanal, Cape Gloucester, Peleliu, Iwo Jima, Okinawa. Extrémní strádání ve vysilujícím podnebí a boj proti brutálnímu nepříteli, který raději zemře, než aby se vzdal, přivádí tyto námořníky na pokraj lidskosti. PACIFIK znázorňuje bitvy v rovině fyzické, psychické i emoční a zamýšlí se nad skutečnou cenou, již lidé ve válce platí. (HBO Europe)

(viac)

Diskusia

Jun[G]list

Jun[G]list (hodnotenie, recenzie)

Taky mi prijde nesmyslne venovat 3 dily Peleliu o kterem malokdo z nas slysel. Je mi ajsne ze to pro ne byl obrovsky masakr na ktery se pozdeji bohuzel zapomelo kvuli stragetickemu nevyuziti ale 2 dily by bohate stacily.... I kdyz prave ty 3 dily z Peleliu jsou ty z lepsich. S Martinezzem souhlasim obzvlast 9. dil na Okinawe vypadal ze se tam bojovalo o jediny kousek ostrova 60 dni a pak strih - a jsme na plazi a konec boje... desaty dil uz nic nezmeni - ode mne 4* : paradni valecny serial, ktery hodne utrpel srovnavanim s BoB a nezajimavymi, nicenerikajicimi romanky, ovsem s s vybornymi akcnimi pasazemi a celkovou atmosferu boju v ruznych prirodnich podminkach ostrovu v Pacifiku...

Braveheart

Braveheart (hodnotenie, recenzie)

Dneska se mrknul na sedmičku a osmičku. Sedmý díl byl pro mě zatím nejlepší ze všech, málo patetických keců a dobré bojové scény. Jenom bych se chtěl zeptat: taky vás taky irituje představitel Sledge? Ten kluk mě tak sere, že mi znechutil celou Sledgeovu postavu. Osmý díl byl .... no, nadávalo se tady na trojku, pro mě je osmička ještě horší. Mně vážně nezajímají milostné avantýry Johna Basilona a vůbec ze zázemí mě nezajímá skoro nic. Mohlo tam být aspoň víc drezury z tábora. Krátké vylodění na konci už to nevytrhlo, navíc nebylo nic moc a Johnova smrt mě ani nevyvedla z míry (to bude asi tím, že sem si před seriálem četl životopisy těch vojáků a věděl sem že padne na Iwo Jimě). Chybí mi tam sympaťák Leckie, jestli to teď celý bude jen o Sledgeovi tak potěš pánbůh. Přišel jsem na další věc, co mi tu narozdíl od Bratrstva chybí. Tam se nám totiž dostávalo jakéhosi uceleného obrazu, jak válka probíhala. Den D, Carrenthen, Market Garden, Bastogne .... všechny důležité bitvy a postup Spojenců byl dostatečně detailně vykreslen a popsán. Zatímco to tady ... Celou dobu se mluví o Guadal Canalu, co my jsme z něho viděli? Dvě noční bitvy a šmitec. S Basilonem jsme se navíc ani nemohli skoro nijak sžít, protože hned potom odjel pryč a pak už jsme ho vídali jen v prostřizích jak píchá herečky. Jak se na to mám tvářit, když se najednou objeví v osmém dílu, zase si zapíchá, seřve pár nováčků a pak umře? Může mi vůbec vadit, že jedna z hlavních postav umře? Ne. Naopak u Sledge, kterého jsme viděli podstatně déle, bych jeho smrt leda tak uvítal, protože je to hroznej ksicht. A Leckie to nezachrání, protože je v čudu. Vůbec všechno tam nějak divně skáče, jednu chvíli v táboře, pak v džungli, pak v blázinci, pak najednou doma, občas nějaká trapná bitva, o které stejně vůbec nevím, proč se bojovala, prostě strašný. Divák, který se o historii moc nezajímá, vůbec nemůže tušit, jak válka probíhá, jak vojska postupují, jestli se vítězí nebo, ne. Tvůrci to namixovali prostě dost špatně.

Charon11

Charon11 (hodnotenie, recenzie)

Mr.Proper : Heh, promluvil inteligent. Změňte všichni "blbci" včetně mě, hodnocení na 100%.

Mr.Proper

Mr.Proper (hodnotenie, recenzie)

Skoda, ze dost ludi nechape dej a vyvoj postav v Pacificu. Ja viem, je to troska tazko pochopitelne pre ludi s mensim IQ, ale my inteligetnejsi sme si zatial pochutili.

tom9117

tom9117 (hodnotenie, recenzie)

Braveheart: Ja som sa taktiež zasekol pri 5 dieli, možno aj preto, že to nie je také úžastné, ale hlavne kvôli maturitam.. To všetko chcem samozrejme dobehnúť.

MartinezZ

MartinezZ (hodnotenie, recenzie)

Také vám to přijde všechno tak minimalistické, jako kdyby se natáčelo v ateliéru nebo jen na staveništi za studiem? Bohužel, tenhle díl byl sice akční, ale ve výsledku s filmem neudělal nic (**). To trdlo, jehož jméno stále po devíti dílech neznám, je vyhublý zdeptaný nelítostný vrahoun, vzápětí neskutečná citlivka, pár momentů je tu dobrých, ale ty celý díl neudělají. Tedy pro mě obrovské zklamání a 10. díl to už nemá šanci vytrhnout. Tedy jak jsme se tu na začátku bavili, že by to chtělo ještě Sicílii a Afriku, tak prosím, už raději ne!

Satan

Satan (hodnotenie, recenzie)

Matka ověnčená dynamitem zatím nejsilnější moment seriálu.

Charon11

Charon11 (hodnotenie, recenzie)

I po relativně lepším díle nemohu více než 3 x hvězda. Jak je tu psáno, díly nevyrovná a jako celek bída. Sladge je postava divně pojatá, jde ode zdi ke zdi. Chvíli citlivý intelektuál, chvíli nelítostný zabiják-něja mu to nevěřím! Chybí mi Lackie...

Braveheart

Braveheart (hodnotenie, recenzie)

Já sem zatím u pátého dílu. První byl nic moc, druhej lepší, třetí se mi (navzdory odporu zde) docela líbil, čtvrtej mi přišel fakt strašnej a pátej lepší průměr, kde už konečně byl nějakej lepší (ale hodně krátkej) boj. Nevím, no, pořád tomu prostě chybí něco super, bojů je málo, což by zase tak nevadilo, protože se mi líbí i vyobrazení života u jednotky, ale všechno to kazí spousta patetickejch keců a zbytečnejch scén a hláškující plešatej seržant sprchující se v dešti to vážně nezachrání. No uvidím, jaká bude druhá půlka.

Kolikokoli

Kolikokoli (hodnotenie, recenzie)

Uh, tak devátý díl byl asi nejlepší ze všech. Snafu je můj velký oblíbenec a bylo mi divné, že v 9. epizodě dostal tolik prostoru, tak jsem se celou dobu bála, aby mi ho nezabili :( Naštěstí to přežil, hurá. Mně se Pacific líbí, i když je tam hlavně o Sledgovi, který mi přijde jako pěkný "blbec". Děsně nesympatický. Leckieho i Basilona jsem měla moc ráda, no ale oba už jsou pryč, bohužel... No alespoň ten Snafu tam zůstal...

Paxxx.cz

Paxxx.cz (hodnotenie, recenzie)

IronFan: Máš pravdu kvalita dílů docela dost kolísá a to mě dost mrzí. Nicméně devátý díl patřil naštěstí mezi lepší. V desátém díle se snad vše dobře uzavře a Pacificu se snad časem zlepší celkové hodnocení. Nejde o tak skvělý počin jakým byl BoB, ale i tak by si podle mě zasloužil Pacific lepší hodnocení...

IronFan

IronFan (hodnotenie, recenzie)

Bohužel musím zkrátit hodnocení na 4 hvězdičky, i když si seriál vskutku někdy zaslouží i ty tří a někdy zase plnohodnotných pět. Čekal jsem více bojových scén a proto jsem částečně i zklamán, protože se seriál spíše točí okolo několika postav. Je to celkem škoda, že tvůrci udělali bojové scény zbytečně krátké a povětšinou se v seriálu mluví a děje něco jiného. Ne, že bych byl proti, ale očekával jsem daleko víc, než jen sestřihy.

matusb

matusb (hodnotenie, recenzie)

Cast 9: Urcite najemotivnejsi diel zo vsetkych. Takato cast mi v BoB chybala, tam to s vynimkou jednej casti vyzeralo, akoby civilisti vo vojne ani neboli a netrpeli. Skvely serial, opat musim len neveriacky krutit hlavou, do akeho priemeru ho hodnoteniami niektori tunajsi "odbornici" poslali :(

MartinezZ

MartinezZ (hodnotenie, recenzie)

Satan: V BoB se to taky neřezalo v kuse, ale Pacific tomu nesahá ani po palec u ustřelené nohy.

Satan

Satan (hodnotenie, recenzie)

To je neuvěřitelný, jak všichni žijí z pocitu, že se tam musí celou dobu řezat hlava-nehlava.

Braveheart

Braveheart (hodnotenie, recenzie)

Románkový? Panebože, jaký románky chcou tahat do válečného seriálu z Pacifiku? To si to tam budou dělat s japončíkama do zadečků nebo co? To sem teda zvědavej co se z toho vyklube.

Zeck

Zeck (hodnotenie, recenzie)

Braveheart: Já se zasekl u druhého, ten románkový třetí díl mě vůbec neláká.

Braveheart

Braveheart (hodnotenie, recenzie)

Zatím sem viděl první díl a jsme z toho hodně zaraženej. Oproti Bratrstvu, které mě od prvního do posledního dílu totálně vtáhlo do děje a o hlavní postavy jsem se klepal strachem, mě Pacifik nezaujal vůbec, ale vůbec ničím. Hlavní postavy se mi nelíbí, navíc děj plyne jaksi divně, vůbec mě nepohlcuje a ani nebaví. Nechci hodnotit po prvním díle, ale uvažuju jestli sledovat ty další bude mít vůbec cenu. Laťka je totiž nastavena hodně vysoko a podle komentářů co tu čtu to o moc lepší nebude. Ale tak na druhou stranu lepší než drátem do oka, válečných seriálů zase tak moc není.

IronFan

IronFan (hodnotenie, recenzie)

Basilone toho na Iwo JImě dokázal víc, než bylo vůbec zmíněno v seriálu. Škoda, že se nejedná o více bojový seriál.

Deivulak

Deivulak (hodnotenie, recenzie)

ukázkám na tento SKVOST sem naletel jako maly kluk. Na posledni 3 dily nebo kolik jich zbyva fakt se divat nebudu, ztrata casu, opravdu....

Kolikokoli

Kolikokoli (hodnotenie, recenzie)

Tady jde taky o to, že Pacific, stejně jako BoB, se drží toho, co sepsali jiní + toho, co kdo věděl o Basilonovi. Sledge ani Leckie na Iwo Jimě nebyli. John tam byl, ale zemřel. Tudíž vidíme přesně to, co se dalo očekávat. Ten seriál je o tom, co se dělo kolem těchto tří postav, jelikož ani jedna z nich neprošla Iwo Jimou (Johna nepočítám), tak to taky nemohlo být o Iwo Jimě.

Charon11

Charon11 (hodnotenie, recenzie)

Malarkey :Nezbývá nám nic jiného než se s tím smířit. Reklama na tento film byla prostě zavádějící a nám co jsme čekali válečný seriál to prostě moc sklouzlo někam jinam......škoda. musím potvrdit, že nezažívám takové to těšení se na další díl a kdyby to ukončili v 7. díle tak mi to ani nevadí.

Žralok

Žralok (hodnotenie, recenzie)

viperblade- Taky mam stejnej pocit jako ty. Mně se tenhle seríál líbí. Asi i proto že ho nesrovnávam s BoB. Je to prostě o něčem jinym. Stejný to má jenom to že se to odehrává ve stejnej době a točily to stejný lidi za kamerou. Toť vše. :)

Ligter

Ligter (hodnotenie, recenzie)

Kde je chyba vlastně? Snad příliš v tom, že mi nevadí to, že je toho hodně o Basiloneovi, spíš mi vadí to, že je toho o málo o Iwo Jimě, a tohle peklo by si rozhodně zasloužilo víc. Holt není to o válce, je to o lidech v ní, i mimo ní.

Spinosaurus

Spinosaurus (hodnotenie, recenzie)

Ještě bych dodal jeden český film, který sice s tím o tady jmenoval Malarkey mo nesouvisí, ale v tom filmu je přesně vystihnutá nálada, myšlení lidí a tehdejší doba -Němá barikáda.

Malarkey

Malarkey (hodnotenie, recenzie)

Přemejšlim, že ty zbylý díly ani nedokoukám. Dalo se počítat s tím, že Pacific bude jiný seriál než BoB...ale že bude až atk jiný, to netušil snad nikdo. Nedivím se, že je tak nízké hodnocení. Taky nebudu hodnotit příliš vysoko. Te´d osmý díl mi to akorát potvrdil....krom toho osmý díl, zbývají dva, z toho poslední bude jak se vrací domů...akční to bude asi jako vrata od chlíva....já chci válku a ne romantický slaďárny, nakonec bych snad jenom dodal, že v The Pacific vůbec nevidím snahu o realitu.....Band of Brothers ho předběhlo, a to je o deset let starší....a přitom technologicky Pacific špatný není, k tomuhle seriálu se fakt vracet znovu nejspíš nebudu... a co se týče filmů s pohledem na druhou stranu? Olověná vesta(tam jsou spíše dva pohledy na jednu věc), Černý jestřáb sestřelen, Konference ve Wannsee, Odsouzeni k boji, Odpor, Jdi a dívej se ( A TEN PŘEDEVŠÍM), Mezi nepřáteli...všechny tyto filmy mají trošičku jiný pohled na válku, z jiné perspektivy a jiné země....rozhodně ale stojí za to je vidět.

Súvisiace novinky

Režisér Bonda našel další projekt

Režisér Bonda našel další projekt

12.10.2020

Cary Joji Fukunaga (Temný případ, Není čas zemřít) zdá se našel další ambiciózní projekt. Natočí totiž první tři epizody nové válečné minisérie Masters of the Air produkované Stevenem Spielbergem a… (viac)

Bratrstvo neohrožených se dočká pokračování

Bratrstvo neohrožených se dočká pokračování

12.10.2019

Společnosti Amblin Television Stevena Spielberga a Playtone Toma Hankse uzavřeli dohodu s Applem a oficiálně tak připravují obří válečnou minisérii Masters of the Air, která bude finální kapitolou… (viac)

HBO a Spielberg opět ve válce

HBO a Spielberg opět ve válce

23.01.2013

Ne ve vzájemné, samozřejmě. V druhé světové. A opět u toho bude jako spoluproducent Tom Hanks. Takže už je vám jasné, že po vynikajícím Bratrstvu neohrožených a ne až tak vynikajícím, ale pořád velmi… (viac)

Zlatý glóbus 2011 - výsledky

Zlatý glóbus 2011 - výsledky

17.01.2011

Tak jako každý rok, i letos, nám hollywoodští zahraniční novináři připravili nejedno (ne)příjemné překvapení. Pod letošním moderátorským vedením Rickyho Gervaise se stal neúspěšnějším filmem The… (viac)

Reklama

Reklama