Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Emília Vášáryová. Jej tvár poznáme z obálok novín, časopisov i filmových plagátov, a predsa o nej vieme tak málo. Viac ako šesťdesiat rokov spoluvytvára podobu moderného česko-slovenského  divadla, filmu a televízie, ale zdroje jej tvorivého úsilia pozná len pár spolupracovníkov. Film Emília prevedie divákov zákrutami času, umožní im pochopiť súvislosti herečkinho života i umeleckého snaženia. Prostredníctvom výpovedí priateľov, kolegov, spolupracovníkov, filmových a divadelných kritikov, autori pred nami skladajú pestrú mozaiku názorov, ktorá postupne vytvára obraz výnimočnej osobnosti. V dokumente sa objavujú cenné archívne zábery zachytávajúce dejinné zlomy, sprítomňujúce hviezde momenty slovenského divadla a kinematografie, ale aj intímne momenty z herečkinho života. Emília Vášáryová nechala tvorcov nahliadnuť do súkromia, poodhalila pred nimi spôsob svojho premýšľania o hereckej práci, podelila sa o spomienky na blízkych ľudí, kolegov a priateľov. Vďaka jej otvorenosti sa dokument stáva správou o úsilí celej generácie slovenských umelcov, ktorá formovala naše vedomie na prelome tisícročí (ASFK)

(viac)

Videá (1)

Trailer

Recenzie (12)

Autogram 

všetky recenzie používateľa

Dokument a herecký profil, ako má byť. Všetko je na svojom mieste, rozprávanie je pútavé, trochu súkromia, viac pracovných zážitkov, a pomedzi to ukážky z najdôležitejších filmov a k niektorým aj krátky komentár. Pri takejto herečke s bohatou kariérou na to všetko treba aj príslušný čas a ten bol dokumentu dopriatý. –––– Emília Vášáryová účinkovala v približne 152 inscenáciách slovenských a českých divadiel, v 121 televíznych inscenáciách, v 36 televíznych filmoch, v 40 nedeľných chvíľkach poézie, v 49 dlhometrážnych filmoch a v 2 krátkometrážnych filmoch. ()

PTuranyi 

všetky recenzie používateľa

Veľmi dobrý dokument zobrazujúci prierez kariérou jednej z najšarmantnejších slovenských herečiek. Produkcia je štandardne dobrá a s formou sa príliš nehrá. Nápadité sú prechody medzi jednotlivými časťami rýchloposuvom obrazu. Okrem nazretia do súkromia zo samotných úst Emílie Vašáryovej môžeme sledovať jej herecký rast od filmu k filmu, od inscenácie k inscenácii, komentovaný jej kolegami či osobnosťami filmu a divadla a tu naozaj vidieť ako postupne zrela nie len ako herečka ale aj ako osobnosť. ()

Reklama

Arsenal83 

všetky recenzie používateľa

Možno pridlhé na samodokument, ale za to táto herecká ikona, lepšia z dvoch sestier, si to zaslúžila. Pre mňa lepšia, pretože tá razila aj nejaké limity, ktorými sa sama obmedzila v tom, aby nemusela herecky ukazovať to, čomu sa hovorí odvážnejšie herectvo a v čom jej sestra neváhala ani minútu. Krásny prierez jej kariérou aj so zaujímavosťami z jej pohľadu, no a zároveň zaujímavá poučka od nej samej, ako žijú umelci, keď o svojom mužovi, ktorému vadili rôzne scény, bozky, dotyky povedala: "No ja by som si herečku za ženu teda určite nevzala. A herca za muža, to už vôbec nie." ()

blondboss 

všetky recenzie používateľa

Dokumentárny snímok, ktorý je dôstojnou prechádzkou umeleckým aj osobným životom jednej z najlepších herečiek slovenskej kinematografie. Emília Vášáryová je jednoducho synonymom talentu, krásy a pokory a jej nezabudnuteľné roly utkvú v pamäti každého filmového fanúšika, najmä tá z Pelíšok je nezameniteľná. Šulík pekne vystihol a podčiarkol jej osobnosť, názory a motívy a zároveň vôbec zbytočne netlačil na emočnú pílu. Myslím, že takýto filmový portét si Emília určite zaslúžila. 75 % ()

Mike_Doe 

všetky recenzie používateľa

Slovenská Femme Fatale, krásou a osobnosťou v pohode konkurujúca európskym sex symbolom 60s až 80s, ako Karin Dor, Claudia Cardinale, Romi Schneider alebo Sophia Loren. Nečudo že každý režisér ju chcel vo svojom filme či divadelnej hre, a mnohí hereckí partneri boli z nej unesení a chceli ju doslova vlastniť. Nuž typické správanie mužov v umeleckej branži. Bohužiaľ tak ako iné talenty zo Slovenska – Jozef Króner, Milan Kňažko, Ivan Palúch a iní, ktoré mohli preraziť v európskom alebo aj svetovom kine, represívny komunistický režim, ktorý nenávidí talentovaných ľudí, prikoval týchto hercov nadobro do extrémne konzervatívneho východoeurópskeho filmového priestoru. Zaujímavé je že, úplne inak vyzerajúca ale rovnako pekná a nemenej slávna sestra Magda, sa vedela angažovať na alternatívnej filmovej scéne kde stvárnila oveľa odvážnejšie a charakterovo významnejšie postavy ako Emília. Škoda že pri vtedy zhoršujúcej sa politickej situácií neemigrovali do Francúzka, som si istý že by tam prerazili. ()

Galéria (5)

Reklama

Reklama