Recenzie (6 888)
Eiffelova věž: Příběh legendy (2023) (TV film)
Otrasný dokument, ktorý sa na dokument ani nepodobá. Plno zbytočných kecov, hrané pasáže, ktoré zdržujú, a nakoniec sa človek vlastne vôbec nič nedozvie. Ale naozaj nič.
Velký případ (1999) (TV film)
Jednoduchý prípad s jedným vražedným úkonom, ale pritom výborne zdramatizované. A nielen záverečný súd, ale aj celé malé vyšetrovanie. Zásluhu ma tom majú aj výborné herecké výkony úplne všetkých zúčastnených.
Hrana (2011) (koncert)
Hudba Mareka Brezovského je niečím mimoriadnym a zároveň nie príliš hraným materiálom a pre mladších aj celkom neznámym pojmom. Aj ja, hoci som asi vo veku účinkujúcich som sa s touto hudbou zoznámil až cez čsfd. Nevyhľadávam, ale keď je príležitosť a slovenská televízia ju pravidelne (v nočných hodinách) raz za pár rokov ponúkne, tak neodmietnem. Ťažká, silná hudba neurčitých žánrov je zmenou oproti všetkému, čo sa bežne počúva.
Top Gun: Maverick (2022)
Netuším, či stíhačku môže pilotovať dôchodca, ale Tom sa tu zameral na to, čo mu ide najlepšie: Mission Impossible. To všetko prekladané úchvatnými scénami súbojov stíhačiek, často prechádzajúcich až do fantasy rozprávky. Pre film to, samozrejme, nevadí, ale bol som už trochu znudený, kým prišlo k finálnej akcii. Za mňa to teda nie je film storočia, ani film roka, ale taký lepší priemer. –––– Lietadlá nebudú potrebovať pilotov. Váš druh smeruje k vyhynutiu. –––– Myslím, že to bola rečnícka otázka. Pokoj, kapitán.
Veľký Buster (2018)
Všetko o Busterovi Keatonovi. Ale naozaj všetko. Od narodenia, detstva, prvých filmov až po najväčšie filmy, ktoré ale nikdy neboli trhákmi a aj dnes je, až na fajnšmekrov, pomerne zabudnutý. A je to škoda, pretože sa vynaliezavosťou kľudne vyrovná aj Chaplinovi, ale dĺžkou kariéry nie.
Spotlight (2015)
Veľké špinavosti potrebujú veľké krytie. Podľa toho potom vyzerá aj novinárske vyšetrovanie, ktoré akoby nemalo konca, keď sa do toho skutočne ponoria. Film je čistá konverzačka, mení sa len prostredie, kde ľudia rozprávajú, a to ma dosť brzdilo v nadšení. –––– Musíš toho nechat, Robe.
Mesto Anatol (1988) (TV film)
Príliš veľa postáv, príliš zamotaný dej, ale na tri hviezdy tak akurát. (9.4.2024) –––– Tak po tretej časti sa mi to nezdá ani na tie tri hviezdy. Neuveriteľne ma to nudilo. (13.4.2024)
Baranček rovno z rozprávky (1980) (TV film)
Úplne neškodný socialistický film, občas trochu vtipný, ale inak celkom sterilný.
#FOLLOWME (2020)
No tak Hra môže byť aj bez Douglasa a v o niečo modernejšom prevedení pre mladšiu generáciu. Neviem, čo všetci proti tomuto filmu majú, postavy sú sympatické, priebeh je v poriadku, má zmysel a pri neznalosti pointy a teda originálu, je to veľmi napínavé. Lepšie tri hviezdy a kvôli prehnane nízkemu priemeru zaokrúhlim nahor. –––– Je to síla, ale je to jenom hra.
Quo vadis, Aida? (2020)
Prečo som mal počas filmu pocit, že sa pozerám na Hotel Rwanda, len v európskom vydaní? Lebo podstata zabíjania je všade rovnaká, len prostriedky sú rôzne. A dôvodom vždy nenávisť, ktorú tak radi niektorí vyvolávajú a živia, lebo im asi prináša nejaké potešenie. A to všetko na našom (civilizovanom?) európskom kontinente v minulosti dávnej, nedávnej a rovnako aj dnes. Film sa do toho oprel poriadne a vyvrcholil predzáverečnou scéniu obhliadok pozostatkov, a našťastie, neskončil úplne depresívne. –––– Odjeli už tři náklaďáky raněných. Ani jeden nedorazil do nemocnice. Mám z toho fakt blbej pocit.