Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Dráma
  • Komédia
  • Akčný
  • Animovaný
  • Krimi

Posledné recenzie (175)

plagát

Ferrari (2023) 

Keď neviem. Aj sa mi to páčilo, aj je to dobrý autorský film. Vôbec mi nevadila tá staromilskosť, práve na tú som sa najviac tešil, aj to remeslo je solídne. Ale akosi sa nedostavilo to, čo sa chcelo, zrejme z dôvodu, že Mann má už to najlepšie asi za sebou. Adam Driver je výborný herec, tú Ferrariho stoickosť a odolnosť voči všetkej nepriazni dal na pána, aj Penelópe samozrejme dodáva svoj vysoký štandard. Len to celé akoby nemá chuť. Je tu aj veľa vaty, čo s filmom ani somnou nič nerobí, strih je taký zvláštny a o CGI sa asi nebaviť. Knižnica mannoviek má teda nový kus a kto ju má rád sklamaný nebude.

plagát

Wonka (2023) 

Býva dobrým zvykom, že v čas Vianočný dorazí (ešte stále aj) do kín roztomilá za srdce berúca a farbami hýriaca animovaná záležitosť, či už z dielne Disney alebo Pixaru. Tento rok sa však "kreslená" udalosť roka odbyla začiatkom leta skze Spider-Mana a sviatočným príbehom a možnou instantou klasikou sa stane Wonka. Priemerné trailery, z ktorých sa Chalamet zdal ako miscast (snáď prvýkrat v jeho kariére) však klamali. Je to kúzelné, britské, úsmevné, na rozprávku občas aj inteligentné a ku koncu aj príjemne trpké, ale stále happyendovsky dojemné. Farba a príbeh sú synergicky sýte, Timmy má s Hughom Grantom prekvapivú chémiu a zábavným záporákom vládne za mňa Olivia Colman (tá žena vie zahrať všetko). Malé vyhrady by sa ale našli. Soundtrack je síce solídny, z hlavy ho ale dostanete pomerne rýchlo a ako už bolo spomenuté aj inde, 5 hviez dať z dôvodu (spoiler) NEVYUŽITIA Rowana Atkinsona dať z pricípu nemôžem, až ma to hnevá. Ale teda, prekvapivo lepšie, ako čokoľvek čo som si predstavoval.

plagát

Emília (2023) 

Takmer dokonalý portrét kráľovnej slovenského herectva, ktorý v prvej polovici funguje aj ako mimoriadne vzrušujúcí náhľad do spoločensko-politickej situácie krajiny a do filmového a divadelného umenia. Prekvapuje hravou formou, ktorá je ale stále dostatočne klasicky dokumentárna pre mainstreamového diváka (ďalší Moonage Daydream sa teda nekoná). Zbytočne nerozpitváva bulvárne témy, aj keď ich dostatočne úderne načrtne v zmysle Show, don't tell. Má to mnoho zaujímavých nápadov, odsýpa to perfektne a pri mnohých dobových záberoch či myšlienkach a vedomostiach Milky sa zatajuje dych. Najväčšia sila tohto životopisu pre mňa plynie z faktu, že Emília sa stala ikonou (česko)slovenskej kultúry vďaka svojej vysokej inteligencii, tvrdej drine a pragmatizmu, a nie (len) preto, že je niekedy povrchne vnímaná len ako tá romantická kráska. Formovaná poctivosťou, vzdelávaním a túžbe pochopiť a povzniesť. Nesmierne inšpiratívny a okúzľujúci človek aj dokument. Jemné výhrady súvisia s tým, že divák neznalý pomerov slovenského divadla a filmu neocení mnohé komentáre a detaily a takisto by záver (za mňa) mohol byť gradovaný smerom k silnejšiemu emočnému dopadu.

Posledné hodnotenia (854)

Dokonalé dni (2023)

23.04.2024

Zóna záujmu (2023)

09.04.2024

Vysvetlenie na všetko (2023)

17.03.2024

Duna: Časť druhá (2024)

29.02.2024

Pianista (2002)

17.02.2024

Nebo nad Berlínom (1987)

15.02.2024

Paríž, Texas (1984)

13.02.2024

Chudiatko (2023)

09.02.2024

Bastard (2023)

08.02.2024

Reklama

Posledný denníček (4)