Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Drama
  • Krátkometrážní
  • Dokumentární
  • Komedie
  • Krimi

Recenzie (5 065)

plagát

Great White (2021) 

Koľko vzruchu vyvolá jeden žralok a pritom to nie je ani ryba. Len nejaká paryba, ale na druhej strane s mozgom takým, že je inteligentnejší ako ryby i vtáky. A podľa mňa aj ako niektorí ľudia. Napríklad tu sa ten Novozélanďan príliš nevyznamenal. Celkovo mi tu chýbala oveľa väčšia dávka napätia. Jedna vystrčená umelá plutva to nie je nič. Dosť miest bolo hluchých miest a na konci si človek len tak povzdychne, že chudáci muži.

plagát

The Lockdown Hauntings (2021) odpad!

Ľuďom už z toho lockdownu a skrývanie sa pod posteľou v rúšku riadne preskakuje. Nestačí, že v médiách nič iného nevidíme len paniku a propagáciu očkovania, ešte nám aj točia takéto sračky, ktoré pod závojom akože hororu prinášajú nič len sprostú covidiotskú propagandu. Ostaňte doma, vonku je nebezpečie, nechávajte sa testovať a hlavne behajte v rúšku. Vonku na ulici má chytajú záchvaty smiechu, keď vidím tých úžasných športovcov, ktorý osamote behajú s igelitom na ksichte, ale prečo to musím vidieť aj vo filme? Prázdna ulica, nikoho široko ďaleko a ženská okolo tridsiatky, ktorej pravdepodobnosť úmrtia na covid je takmer prahsprostá nula, si behá v rúšku. Ak si ale film chcete pozrieť preto, že ide o horor, tak to sklamanie bude pre vás ešte väčšie. Najstrašidelnejší je tu nožík lietajúci v povetrí.

plagát

Hajzlíci (2021) 

Neviem, kde hľadali túto ústrednú dvojicu, ale hádam, že v samotnom dažďovom pralese. Aj keď nie som si celkom istý, pretože takú afektovanosť v sebe určite nemá žiadna amazónska anakonda ani vrešťan, hoci ten sa veľmi snaží. Ale zas zakopať pod zem film nemôžem, pretože niektoré vtípky mi prišli nápadité. A keď sa tak zamyslím, niekoľko Brazílčanov poznám a správajú sa podobne. Je to asi o naturele. Dalo sa tu zasmiať.

plagát

Lynč (2011) 

Veľmi dobrý civilný film, ktorý môže aj publikum rozdeliť na dve strany. Obeť bola riadne hovädo. O tom nepochybuje nikto. Ale má byť vražda tyrana ospravedlnená alebo je to vražda ako každá iná? To si vie morálne vyriešiť len každý v sebe sám a zákon asi nikdy nebude úplne spravodlivý a vyhovujúci každému. V každom prípade sa aj v tomto prípade dobre ukázala nečinnosť polície, ktorá pomôže až keď je po funuse. Domáca tyrania a susedská šikana je ospravedlňovaná dodnes a kompetentní slepo nechávajú zákony v rovnakom znení.

plagát

Vím, že jsi vrah... (1971) 

Znalosť vraha hneď na začiatku dramaturgii nepomohla. Divák si tak nemôže užiť odhaľovanie a celú pozornosť musí upriamiť na psychológiu postáv. Ale tú psychologickú atmosféru sa podarilo veľmi dobre, najmä vzhľadom na vynikajúcu hudbu. A Marie Málková i Alena Vránová boli v tom čase krásavice. Aspoň tak sa to javí v tom nekvalitnom čiernobielom prevedení.

plagát

Umberto D. (1952) 

Citlivý príbeh o starčekovi, ktorého život už nebaví, ale svojho psa nadovšetko miluje. Film točený tesne po vojne, z hľadiska Talianska prehranej a ten dych ťažkej doby tu dosť cítiť. Príbeh neprináša veľa optimizmu, za to ale ponúka zamyslenie sa nad tým, ako sa spoločnosť a mladší jednotlivci správajú k staršej generácii. Mne priniesol ponaučenie, že ani dnes sa toho veľa nezmenilo a že s úctou k starším to pokulháva stále viac.

plagát

Ragtime (1981) 

Film o reálnom rasizme z doby, kedy to malo ešte zmysel. Ale aj tak mi nedá, toľko veľa nominácií na oscara, to je jasnou ukážkou toho, aké témy treba dávať do filmu, aby ste mohli získať cenu. Rasizmus, antisemitizmus, nacizmus a lgbt. Nič iné sa už dlho nenosí. Pritom tento snímok podľa mňa na top filmy nemá. A ani nesúhlasím, aby sa rasové otázky riešili takto násilne, ako nám to bolo podsunuté v tomto prípade. Ale inak to asi ani nevedia, stačí sa pozrieť, čo sa deje v Juhoafrickej republike. Inak chválim výkon Elizabeth McGovern, to bola vždy mimoriadna herečka.

plagát

Edi (2002) 

Keď máte doma krásnu 19-ročnú slečnu, nikdy nie je isté, že sa vám neprespí s cigánom alebo bezdomovcom. Aspoň tak to tu je znázornené a ja som sa nestačil čudovať, čím toto dievča myslí. Film ale má svoju hodnotu poukazujúc na to, že človek sa k spodine spoločnosti nemusí dostať vždy len svojím pričinením a že dokonca môže mať aj dobré srdce. Ale že by bol až taký dobrák a nechal sa takmer zabiť, keď niekto na neho hodí vinu? V tomto mi to prišlo tak nejak prehnané.

plagát

Kyslík (2021) 

Niekto píše, že to nie je strhujúce a bez napätia, ja pridávam, že aj únavné. Naozaj únavné dielo s jednou herečkou a hneď na začiatku ma preto napadlo porovnanie s vynikajúcim filmom s Ryanom Reynoldsom Pochovaný zaživa. Hodnotenie je zatiaľ podobné, u oboch sa hýbe na úrovni 70%, pritom spomínaný film v klaustrofobickom prostredí priniesol obrovské dávky napätia a zžitie sa s postavou. Je mi jasné, že žánrovo sú tieto dva filmy inde, ale napríklad u Melanie Laurent mi bolo všetko jedno. A to by sa pri filme s nápadnými zvratmi stávať nemalo.

plagát

Polosvet (2015) 

Ťažké rozhodovanie pri hodnotení. Ono film má svoju atmosféru, výborne ladenú hudbu, ktorá dokáže v správnej chvíli priniesť tie pravé pocity. Má aj nejakú dejovú líniu, z ktorej odlupujete kúsky a čakáte, čo sa objaví v jadre. Na druhej strane je to ale aj príbeh ženských, ktoré sa predbehujú tom, kto je väčšia kurtizána, prostitútka, proste handra. Ale v záujme blahobytu. Jedna ale suverénne vyhráva aj v oddávaní sa, aj v pýche. Záver je logickým vyústením minimalistických udalostí, ktorých sme sa dočkali. Napriek tomu mám dojem na 70%, ktoré tentokrát zaokrúhlim na červené štyri hviezdy. V pointe som totiž videl istú záslužnosť. A kde sa dvaja bijú...

Reklama

Reklama