Recenzie (3 407)
Marty (1955)
Krasny, myslienkovo nadcasovy a jednoduchy (ale v ziadnom pripade hlupy) film. Ernest Borgnine ako titulny hrdina exceluje a velmi som mu fandil. Nie je to nic uzasne, no niektorym veciam stoji stale za to nacuvat. Proste taky maly velky film zo zivota. 8/10
Hrôzostrašný Dr. Phibes (1971)
Krasne prestylizovana beckova hovadina, ktora dost trpi pribehovou repetativnostou. Proste vrazda, vtipny pokec policajtov, vrazda, vtipny pokec policajtov...a takto poldruha hodiny dookola bez patricnej gradacie alebo pribehoveho zvratu. Nastastie za kreativitu zabijania by sa nemusel hanbit ani Jigsaw zo serie Saw (ktora si z tohto filmov mnoho pozicala) a niektore foriky by sa nestratili ani v Ruzovom panterovi (scena s vrtakom je dokonala). Takze je to zabava. Aj ked obcas dost bizarna, no stale zabava. 8/10
Vlastníci (2019)
Genialna reklama na zivot v podnajme. Polku filmu som sa prerehotal a tu druhu vrtel hlavou nad absurdnostou toho celeho. Paradne napisane, zahrane aj zrezirovane. Uz dlho tu nebola takto dobra ceska komedia. Aj ked z nej obcas mrazi. 9/10
Párty Hárd (2019)
Uletena, nafetovana, vulgarna, nechutna a vacsinou uzasne vtipna sialenost. 8/10
Contratiempo (2016)
Prva hodina je dokonala. Napinava, emocne vypata a prekvapiva. Od polky sa to vsak zvrtne na festival wtf zvratov ako z 90. Rokov. Na druhej strane je to vsak aj dost velka zabava 7/10
Záhadná bouře (2018)
Vynikajuci mindfuck, kombinujuci Frekvenciu a Okno do dvora, ktoremu chyba k dokonalosti trochu vacsi tah na branu. Obcas je tam toho zbytocne vela a otupuje to velmi silnu koncovku. Cakam, kedy sa ohlasi americky remake so superhviezdnym obsadenim pred aj za kamerou. 9/10
The Divide (2011)
Fajn becko, ktore vsak kruto nevyuziva potencial. Prva hodina budujuca charaktery a atmosferu je totiz strasna a funguje v nej akurat slusna technicka stranka (s vynimkou hnusne trikoveho intra). Potom sa to vsak zmeni na brutalne psycho, ktore aspon dokaze zahltit prvu signalnu. Takze slovami klasika Not great, not terrible 6/10
Panika v ulicích (1950)
Slusny, no nie uplne uzasny noir. Zaujimavy je hlavne temou potencialnej nakazy a diabolskym Jackom Palancom. Vidiet, ze Kazana zaujimali viac socialne prvky pribehu nez zanrove potesenie. 7/10
Panstvo Downton (2019)
Teroristicka nuda a nikdy viac. Idem s laskou spominat na Sumrak dna, Howards End alebo Gosford Park. 4/10
Diablova krása (1950)
Mozno az prilis ambiciozna rozpravka s hromadou uzasnych napadov, skvelych scen, silnych myslienok, vyborne hrajucich hercov a nadhernych zaberov. Ale nieco tomu k dokonalosti chybalo. Asi ta Hollywoodska vypucovanost a svih, na ktore som pri takto starych filmoch zvyknuty. 8/10