Recenzie (671)
Nestyda (2008)
O nějaké velké kvalitě filmu, úžasných hereckých výkonech nebo dramatickém scénáři k zamyšlení se tu moc mluvit nedá, ovšem jsou chvíle, kdy tento příjemně plynoucí film s jednoduchou zápletkou opravdu oceníte. Proto tři a půl hvězdičky.
Wallace a Gromit: Cesta na Měsíc (1989)
Příběh mi přijde naprosto obyčejný, ovšem sledovat vtipné výrazy ve tvářích hlavních hrdinů je úžasné. Navíc ta spousta sýra...
Zvieracia kazajka (2005)
Výborně promyšlená časová smyčka, nad kterou bude přemýšlet ještě pár hodin po filmu. A taky nad tím, jestli můžeme změnit osud. Téma mi přijde už trochu ohrané, na druhou stranu hodně dobrá Mayburyho režie a (opět) výborný herecký výkon Adriena Brodyho film vyzdvihují k čtyřem až pěti hvězdičkám.
Pink Floyd: The Wall (1982)
Upřímně bych tenhle film označila jako extrémně psychický náročný. To mu ovšem na kouzle neubírá, spíš nutí člověka fascinovaně zírat na tu přehlídku témat, obrazů a myšlenek, přičemž si ani při těch morbidnějších scénách oči zakrývat nebudete. Je až nepochopitelné, kolik symbolů ve filmu najdete – politických, hudebních i spojených s obyčejným životem. Čím víckrát film vidíte, tím více ho nejspíš chápete a tím více symbolů rozluštíte. Vždyť sama ‚zeď‘ toho může přece tolik ukrývat.
Stroskotanec (2000)
Strhující příběh, návratu Chucka zpět do normálního života by se dal věnovat celý další film.
Ako básnici nestrácajú nádej (2004)
Jestli mi Student agency tenhle film pustí ještě jednou (celkově už asi posté), okamžitě vystupuju z autobusu, ať jsem kdekoliv!
Náuka o snoch (2006)
Naprosto jedinečné dílo, jak po filmařské a scénáristické, tak i po výtvarné a hudební stránce. Zcela okamžitě se noříme do děje a toho křehkého kouzla mezi plachým Stephanem a zvláštní, nevýraznou Stephanií. Při tónech písní If you rescue me‚ Coutances nebo Robinet Cellophane sledujeme až neskutečnou hru obrazů. Až se nám nechce z toho krásného snu probudit.
Ako utopiť dr. Mráčka alebo Koniec vodníkov v Čechách (1974)
Všechna čest panu Vorlíčkovi, jak naživo, tak prostřednictvím svých filmů je to opravdu jeden z největších režisérů s velkým R=)
Denník Bridget Jonesovej (2001)
Tento film bych označila za typicky komerční americkou podívanou, která těží z toho, že v pozici hlavní hrdinky se nachází velká část divaček. A nadhled Bridget na její komické situace a samozřejmě happy end je přesně to, co chtějí vidět. Na druhou stranu, postava kulaté, nešikovné, ale pohotové a vtipné Bridget je výborně vykreslená a vtipy situací, ve kterých se nachází, jsou dotažené do konce, takže nevidím důvod, proč s tou úžasnou trhlou Bridget nestrávit příjemný večer.
Pelíšky (1999)
Spolu se Samotáři můj nejoblíbenější český film. Perfektní scénář, nezapomenutelné hlášky, skvělí herci i herecké výkony... Film má prostě svoje kouzlo a můžete ho vidět posté a stejně vás bude strašně bavit. Vzpomínat na něj budete ve spoustě situací. A z vlastní zkušenosti vím, že pokud cizinci aspoň trochu objasníte naše novodobé dějiny, bude se i on smát z plných plic.