Recenzie (4 915)
Dom obesenca (1988)
"Cikánské" filmy považuji z celé Kusturicovy tvorby za nejvydařenější. I když je avizován jako milosný příběh, je vhodný spíše pro náročnějšího diváka než konzumenta hollywoodských kýčů. Hudba Gorana Bregovice je úžasná a patří k tomu nejlepšímu, co složil.
James Bond: Dnes neumieraj (2002)
Oslava Bondových kulatin je nadupaná adrenalinem. Jinx je možná nejlepší Bondgirl: tělo Halle Berry, bikiny Ursuly Andress, akční potenciál Michelle Yeoh! Mistra Q podezírám, že si vzal do parády i padouchův Jaguar. Ale co má znamenat titulková sekvence a následující scény až do útěku z nemocnice? Realismus beze stopy nadsázky se k Bondovi zoufale nehodí. Jeden by si myslel, že se tvůrci z Povolení zabíjet poučili. Digitální efekty by působily nedotaženě i o desetiletí dřív a navíc ta padákovo-surfařská scéna na Islandu je výzvou pro nejednoho komiksového superhrdinu. Dost schizofrenní bondovka.
Spy Kids (2001)
Rodriguez dokáže za málo peněz vždy natočit hodně muziky. Docela zábavný film nejen pro děti, protože to co v něm paroduje nejsou jen bondovky. A dokonce nevadí ani, že Banderas hraje pouze druhé housle (a Clooney přinejmenším dvacáté).
Periskop hore a dole (1996)
Nebylo to moc vtipné ani bláznivé, ale v porovnání s tím, co se u nás v posledních letech natočilo a snažilo se vydávat za bláznivé komedie, to nemohu s čistým srdcem odepsat. A naopak: pokud se vám líbila série Byl jednou jeden polda, tento film vás nadchne, protože je alespoň občas vtipný.
Súmrak (1998)
Standardní thriller model americká drsná škola. Nebýt skvělého Paula Newmana a nahé Reese Witherspoonové, nebylo by na něm nic zajímavého.
Príbeh Alvina Straighta (1999)
Skvělý film! Lynch měl k silnicím vždy blízko, i když se po nich zpravidla jezdilo rychleji (Zběsilost v srdci, Lost Highway). To, že natočil road movie je vlastně logické, ale nejpomalejší snímek své kategorie jsem od něj nečekal. Ovšem Lynch by nedokázal nudit ani kdyby se o to snažil a spolu s Badalamentim a Farnsworthem jsou neodolatelní.
Šťastie (1998)
Takovýchle filmů moc není (a možná je to dobře). Nicméně projednou je pohled na reprezentativní průřez lidskými úchylkami docela osvěžujícím vybočením. Pokud si připadáte nenormální, možná Vám ukáže, že může být hůř.
Linie násilí (1997)
Wimu Wendersovi Amerika očividně nesvědčí a měl by se vrátit tam, kde točil lepší filmy. Zaujal mne pouze Gabriel Byrne v roli muže, který si uvědomuje, že toho ví příliš, aby mohl přežít. Jinak šeď průměrnosti.
Harry Potter a Tajomná komnata (2002)
Příjemné překvapení! Přes stejně rutinní režii rozhodně lepší a temnější než Kámen mudrců. Dokonce mi nepřipadal tak dlouhý, přestože je ještě delší. A Kenneth Branagh si roli Zlatoslava Lockharta opravdu vychutnal.
Manny & Lo (1996)
Nenápadný nezávislý snímek pro tři herce dokazuje, že když má autor co říci a dovede si najít ty tři správné herečky, je úspěch zaručen. Netradiční putování dvou sester a ženy, kterou unesly, je totiž postavené především na hereckých výkonech.