Recenzie (407)
Victor Frankenstein (2015)
Victor Frankenstein není špatný horor, není to vůbec horor. Je to jednoduchý zábavný film, a jako takový se povedl. Ve srovnání se staršími klasikami sice příliš neobstojí, ale to srovnání není na místě.
Ofajč (2015)
Škoda, že režisér se nerozhodl, co dělá, protože všechno ostatní se povedlo. Ani tak by to nebylo nic převratného, ale mohl to být vážně podařený oddechový film. Místo toho má sice většinu času slušnou formu, ale pravidelně se po čase zadrhne.
Zbrusu Nový zákon (2015)
Milá jednorázovka, plná skvělých nápadů, bohužel veskrze nedotažených. Místy jsem v mělkém brodění obskurnostmi našel kouzlo, ale většinou zůstalo u fantastických výmyslů bez dopadu. I to má nakonec něco do sebe.
Star Wars: Sila sa prebúdza (2015)
Překotné uvádění plochých postav, střídané tu a tam pomrknutím na fanouška, mě na začátku lehce vyděsilo, ale naštěstí mi to nevydrželo dlouho. Ne že by se v tom film nějak zlepšil, spíš ujistil, že to nedělá omylem. I po zbytek stopáže je věrný pohádkové jednoduchosti svých předchůdců (na které pořád mrká a mrká), ale zároveň je mnohem živější. Prkenná aranžmá jsou ta tam, ale ani na potoky potu a krve nedojde. Abramsovi se vůbec tak nějak povedlo balancovat kdeco, a výsledek je potěšující. Jen tím, že jeden záporák vypadá jako by utekl z Bradavic a druhý Marvelu, si nejsem úplně jist.
Daredevil - Season 2 (2016) (séria)
V zásadě si Daredevil stále drží kvalitu první série, jen se na můj vkus příliš rozmělnil mezi několik dějových linek, které by všechny užily víc prostoru. Paradoxně je zároveň hromada prostoru věnovaná soubojům, které jistě do Daredevila patří, ale osobně jsem několikrát čekal, kdy už skončí.
Lucifer (2016) (seriál)
Je to samozřejmě oddechovka, a samozřejmě jde jen o hlavní postavu s vatou okolo. Hlavní postava se ovšem náramně povedla, takže je vše v nejlepším pořádku. Tedy bylo by, kdyby to přeci jen nebylo pořád tak stejné, ale alespoň že zatím neztrácí dech.
Nočný recepčný (2016) (seriál)
Seriál s výtečným obsazením, scénářem i produkcí. Zkrátka skvělý, ale pozor - dá se sice říct, že seriál zobrazuje drsné zákulisí světa, ale o tu drsnost mu až tolik nejde. Místo toho se věnuje postavám, které sice stojí uprostřed dění, ale od následků jsou většinou izolované. Pokud hledáte „současný“ seriál realistický až na dřeň, poohlédněte se jinde. Night Manager se spíš podobá svým postavám a zápletce - pod povrchem je válka, na povrchu jen nezúčastněný klid. Ani tak není 100%, ale určitě stojí za to.
Vincentov svet (2015)
Delší a slabší epizoda seriálu, omílající pořád dvě tři témata najednou a silně nafouknutá výplňovými sekvencemi, naštěstí ale se stejnou svěží atmosférou jako seriál. Jako film ani náhodou neobstojí, jako milá připomínka seriálu neohromí, ale potěší.
Jonathan Strange & Mr. Norrell (2015) (seriál)
Produkce tradičně na vysoké úrovni, herci ve valné většině stejně tak. Ovšem příběh je plochý a nepříliš zajímavý po většinu dílů, což by nemuselo vadit, kdyby nebylo těch posledních. Seriál končí nemožně chaotickým zmatkem (sic), ve kterém se vše třikrát obrátí, aby nakonec nemělo žádný výsledek.
Krize (2015) (seriál)
Pilot navnadil, v dalších několika dílech většinou jde o zbytečně přehnané zápletky se zbytečně přehrávajícími herci, ale v druhé polovině série už Brink opět stojí za podívání. Snad vydrží a ke slabší úrovni se nevrátí.