Recenzie (1 216)
Starí chlapi na nových autách (2002)
Ty Dánové mají ale zvláštní humor! O trochu kompaktnější než jednička, ale přesto pořád dost divné. Výborný balkánský gang - šéf má na triku Miloševiče :-) - a samozřejmě Kim Bodnia. Jinak slabší ...
Bezva ženská na krku (2016)
Tak jsem si řekl, že si pustím něco tuzemského, lehčího, milého a vtipného, co mě nebude nutit k nějakému tomu přemýšlení a u čehož pěkně vypnu. Efekt se však nedostavil a já marně dumám nad mrzkou intelektuální úrovní lidového humoru, duté scenáristické prázdnotě a absolutní zbytečnosti většiny produktů současné české kinematografie. A bolí to, moc ...
The Doors (1991)
Jeden z nejlepších hudebních filmů všech dob. Doors mám fakt rád, i když Morrisona jsem vždycky považoval spíš za kokota a myslím, že jsme se nemýlil - ostatně tenhle film to dost příkladně ukazuje. Z kapely mě vždycky přišel jako klíčový člen především Ray Manzarek, který jí dal nezaměnitelný sound, jímž se liší naprosto od všeho, co tu předtím i potom na rockové scéně bylo. Naprosto pak smekám před Oliverem Stonem, že tenhle film natočil - i přes nepřízeň kapely - a před herci, jak se dokázali trefit do charakterů jednotlivých postav. Val Kilmer je naprosto úžasný, dokonalá reinkarnace JM. Ten film má šťávu a doslova z něj sálá to šílenství doby, rychlý nástup i pád jedné z nejinspirativnějších kapel šedesátých let.
Pripútajte sa, prosím! (1980)
"Joyi máš rád filmy o gladiátorech?", film, kterým začala vražedná sérii parodií tria ZAZ. Zabijácké hlody, z nichž část člověk docení až když vidí předlohy ...
Vražda v Orient exprese (2017)
Nejsem nijaký fanoušek Hercula Poirota a asi i právě proto mě tenhle film absolutně minul. Branagh se podle mého na roli belgického výstředníka typově nehodí a působil na mě hodně uměle. Dokonce i styl vypravování a dialogy mi přišly tak nějak nepatřičné. Na druhou stranu musím uznat dokonalé herecké obsazení a herecky poctivě odvedenou práci a líbil se mi i (ač notně digitální) vizuál filmu. Ale to je holt pořád málo ... další šance nebude.
Ukradnutá hranica (1947)
Sice je to plné různých klišovitých postav, leckdy vskutku legračních (četař, Sturmbanführer ... ) a Němci se mezi sebou celkem nepochopitelně baví česky, ale na dobu vzniku docela akční a svižné. Jiří Weiss za války působil v Anglii jako autor válečných týdeníků, takže měl řemeslo dobře v ruce ... Vzhledem k tomu je překvapující mírný podprahový komunistický nádech - četař španělák, kecy o tom, jak všichni dřeme na pány a tak. Ale jinak dobré a mám tenhle film dost rád, jen se mi trochu motá s Neporaženými ...
Dobrodružstvá kriminalistiky - Stopa (1989) (epizóda)
Fascinující příběh E.F. Vidocqa v podání famózního Borise Rösnera. Skvěle vystavěné a parádně zahrané - vedle hlavní postavy mě vždycky bavil Ladislav Mrkvička jako Coco a Vlastimil Zavřel jako natvrdlý policejní agent. Triumf u soudu je bezchybně vypointovaná napínavá podívaná ...
V Číne jedia psov (1999)
Pustil jsem si hlavně kvůli Kim Bodniovi a jsem trochu rozpolcen. Perfektní závěr, který jsem nečekal a který byl hodně vtipný, ale jinak podivná směs černého humoru - někdy docela zvláštního - a neumětelských akčních scén. Přes pár dobrých hlášek je to celé takové divné a zvláštně poslepované a srší z toho inspirace britskou vlnou veselých gansta filmů, jimž se ale ani náhodou nepřiblíží.
Volyň (2016)
Čirá esence nacionalismu a lidské zhovadilosti. Aneb co se stane, když tupému davu indoktrinujete do mysli myšlenku, že je něco víc než jeho soused, jiné národnosti, vyznání nebo barvy kůže a že právě ti ostatní mohou za jeho zkurvený život. A že by se u nás nemohlo stát? Stačí zajít do nějaké té hospody nižší cenové skupiny a parafrázovat Švejka: "Dejte si 10 piv, pustťe si Olivii Žižkovou a uvidíte co budete říkat (dělat)."
Spravodlivosť (2017) (seriál)
Po té, co jsem se po shlédnutí dvou dílů Labyrintu málem poblil, příjemné utvrzení v tom, že to s tuzemskou tvorbou temných kriminálek není ještě tak špatné. Promakaný psychologicky laděný příběh o otcovské lásce a morálních dilematech. Bravurně natočeno i zahráno, navíc s hodně zajímavou hudbou. Jediné, co mi přišlo trochu přes čáru je nadužívání zpomalených záběrů, ale dokážu se nad to povznést. Bravo!