Recenzie (398)
Gatlopp (2022)
Zaujala mě hlavní zápletka shodná s vynikající klasikou Jumanji, která byla zrecyklována před dvaceti lety v nepříliš úspěšné Zathuře a v nedávných o něco vydařenějších předělávkách s Dwaynem Johnsonem. Ale tento snímek jde hodně jiným směrem - hra je jen jakýmsi prostředníkem k odkrytí tajemství mezi čtveřicí kamarádů. Přijatelná nenáročná jednohubka, které přičítám k dobru krátkou stopáž - 50%
Uno Para Morir (2023)
Mexický thriller, kde skupinka lidí hraje o holé život v duchu populárních amerických klasik Kostka, Saw nebo novějších Escape Room. Současně se film snaží rozvíjet směrem k psychologickému thrilleru a trochu se mu to i daří. Nejedná se o zázrak kinematografie, ale jako nenáročná zábava neurazil. 60%
Lovec odmien (2022)
Pozvolný western se solidním obsazením pod taktovkou zkušeného producenta-scénáristy Hilla, který tentokrát usedl také do režisérského křesla. Solidní výsledek, ale Hillův odkaz to nejspíš nebude. 60%
Dobrou noc, Oppy (2022)
Dokument o tom, jak americká vláda dotuje nemalé množství studovaných nerdů, aby si mohli hrát s roboty a přehrabovat se hromadou dat pochybné hodnoty. Z filmového hlediska se ale oprostím od diskutabilního přínosu projektu, o kterém dokument pojednává. Bohužel mi příliš nesedl ani způsob provedení a používání velmi neohrabaných analogií (o Alzheimeru babičky nebo očekávání dvojčat), o závěrečném poselství už nemluvě. 60%
Hypnotik (2023)
Některé (především starší) počinu Rodrigueze mám skutečně rád. Jiné považuji za propadáky. Po shlédnutí tohoto filmu nadále nepovažuji akční sci-fi za Rodriguezovu silnou parketu. Hypnotik je srovnatelný se Spy Kids, ačkoliv se marně snaží být něčím víc a orientuje se na dospělého diváka. Slabších 50%
Asteroid City (2023)
Wes Anderson opět přichází s osobitý přístupem. Tentokrát mísí film s divadelními prvky jako jsou kulisy nebo vypravěč. K tomuto celovečernímu filmu letos přihodil i několik kraťasů v podobném duchu. Tento mě bavil nejvíce, ale od Wese mám raději jeho starší počiny. 70%
Otrava (2023)
Wes Anderson má vždy osobitý rukopis. Letos si hraje s formou, která mísí film s divadelními kulisami a postavami zaskakujícími za divadelního vypravěče. Natočil v tomto duchu jeden celovečerní film (Asteroid City) a několik kraťasů jako je tento. Nic nezapomenutelného, ale díky krátké stopáži a překvapivému závěru neurazí - 60%
Čierna skrinka: Skaza letu A800 (2021)
Jednoduchá zápletka, která je ale překvapivě dobře zpracovaná a dokáže vtáhnout do děje. 70%
Prvý napravený (2017)
Dobré herecké výkony, nosné myšlenky/otázky nutící k zamyšlení, ale na můj vkus zbytečně rozvleklé. Zoufalství a beznaděj (naděje už méně) z filmu vyzařuje, ale měl jsem dojem, že úsilí předat poselství a emoce bylo tak dotěrně přehnané, že mě ve výsledku oslovilo jen povrchně. 60%
Gran Turismo (2023)
Dobře odvedený film, ale podobných a lepších už tu bylo příliš mnoho na to, abych si z tohoto snímku sedl na zadek, což bych z aktuálních recenzí a hodnocení čekal. 60%