Recenzie (3 491)
Pád domu Usherů (2023) (seriál)
Pre fanúšikov Poea to musel byť zážitok. Pád domu Usherovcov síce seriál priamo neadaptuje, ale v tématizovaní Poeovho diela (predovšetkým Havrana) sa zjavne Flanagan vyžíval. Ja som si najviac užil dialógy v epizódach 05 a 08, a démonického Marka Hamilla. Kvalitatívne asi tesne pod Midnight Massom. Ps: Poznáte stránku Refresher? Myslím tú lifestyleovú, pre dvanásťročné deti, ktorá kedysi zbierala lajky videami s týraním zvierat. Tak táto detinská stránka má redaktora tak debilného, že spravil Usherovcom negatívnu recenziu plnú neerudovaného hejtu, po tom, ako si pozrel prvé dve epizódy. To je ale smiešny kretén, čo poviete?
Bod obnovy (2023)
Docela smutné je, že nás bolo v kine osem. A čo viac, na Úsvite som bol v deň premiéry a bolo nás tam max 20. Oba tieto ambiciózne žánrové filmy, by si zaslúžili omnoho vrelšie prijatie. Celkovo za 3*, avšak sci-fi stránka a situovanie do tuzemských lokácií, a už samotný fakt, že sa jedná o české vysokorozpočtové sci-fi, ktoré ani na moment nezačne byť smiešne, by si zaslúžili samostatné uznanie. A podporenie návštevou kina. Nadhodnocujem. Ps: Mohylová (a plagát s Mohylovou) cool. Pss: Touché kiddo.
Pád domu Usherů - Zlatý brouk (2023) (epizóda)
Veľmi (až moc) podobné predošlej časti, akurát bez tých skvelých dialógov.
Twilight sága: Nov (2009)
O pol triedy blbšie, smiešnejšie a prepálenejšie (a teda aj zábavnejšie) ako jednotka. Dosť som sa stotožňoval s Červenákovým komentárom, ale potom sa to ťahalo, jak hovno, ešte asi trištvrte hodinu. Tentokrát už som skoro dal dve. Ps: Dospel som k záveru, že Kristen Stewart nemohla tak tristný výkon podať na základe svojich schopností, ale musela k nemu byť vedená. Change my mind.
Holky bez zábran (2023)
“I am gay!” “l’m not. I just like gay porn.” :D
Sound of Freedom (2023)
Tak predovšetkým nechápem tú kontroverziu. Úmyselne som si o filme nič nezisťoval, poznám akurát jeho povesť, ale čakal som minimálne quanonovú konšpiráciu o prepojení Epsteina na Demokratickú stranu. Lenže v tom filme nič také nie je. Celá kontroverzia tkvie v jeho propagácii (nutno podotknúť, že veľmi debilnej). A keď dáme preč idológie, čo nám zostane? Technické zúfalstvo. Kamera, v snahe o čo najväčšiu intimitu, sníma takmer samé detaily, čím paradoxne len upozorňuje na lacnú výpravu. Prvoplánovosť, keď aj neberem v úvahu ústrednú myšlienku (Caviezelov policajt v zameraní sa na konkrétnu obeť mohol mať dôvod, akurát ho film neukáže), je tam za prvých 45 minút 7 dojímacích a slzopudných scén, z ktorých myslím dve zahŕňajú Boha. A hlavne je to strašne naivné. V úvode chce hlavný hrdina zobrať z väzby pedofila, čo mu jeho nadriadený povolí po prvej prosbe, pri druhej mu dovolí ísť do Cartageny, pretože sa rozplače. Prvý, koho tam stretne mu okamžite zoženie kontakt na človeka, ktorého hľadá (Kolumbia je tak malá); neskôr sa vydávajú za milionárov či zdravotníkov (tiež úplne nelogicky). Pri oslavovaní s priekupníkmi detí na opustenom ostrove tancujú v kruhu jak v reklame na Študentskú pečať. Dobrí vyzerajú ako dobrí, zlí vyzerajú ako zlí. Celé je to infantilné. Za zmienku stojí fungujúca hudba, či už pôvodná alebo pesničky (s výnimkou Sound of Freedom scén). Finále ako tak. Caviezel dostane zlatú malinu. Objektívne 35%.
Ještěr (2023)
SPOILERy! Tak trochu nová Zem policajtov. Herci skvelí asi všetci. Del Toro, Pitt, aj Alicia prvá liga. Timberlake o triedu slabší, ale tiež fajn. Je to nenudiace a miestami s až hororovým feelingom (obzvlášť napínavé sú scény, v ktorých účinkuje Alicia a takisto ona s Del Torom majú najlepšiu chémiu). Scenár povedzme neobjavný (v zmysle odhadnuteľný), zato s krásne naturalistickými dialógmi a skvele vykreslenými charaktermi postáv. S tým sa niekto fakt vyhral. Potešilo ma niekoľko nápadov v úplnom závere a tiež scéna, kde si vyšetrujúci detektívovia stavia, kto z podozrivých bude asi vrah. To som myslím zatim vo filme nevidel. 85%
Ahsoka - Časť prvá: Majster a učnica (2023) (epizóda)
Zatim iba taký úvod, ale pekné holky so svetelnými mečmi a zadok Mary Elizabeth Winstead. Toto ma bude baviť.
Star Wars: Klonové války (2008) (seriál)
Pred pár rokmi som videl prvých 15 častí S01 a chcel som dať 5*. Potom som nato asi zabudol? A teraz vyšla Ahsoka a ty vole!
Červený škorpión (1988)
Ja som to v detstve nevidel, takže nostalgia nič. Záver cool, inak taký - jak keby ešte o triedu béčkovejší sequel Ramba.